Vorlajz: Meggie, proč jsi šel z nafty do benzínu? a jaké je tvoje přímé porovnání?
===
Proc naftu a ted benzin, Nu vemu to trochu ze siroka, v cervenci 2012 jsem dostal velmi dobrou nabidku od naseho rodinneho znameho co
prodava - byly to obe predvadecky a bud 1.4 benzin nebo 1.6 nafta. Obe HB. Vzdycky jsem mel benzinaka (je to moje krevni skupina), ale tu 1.4-ku bych asi utavil, takze jsem sel do nafty. Rocni najezd mam 25-30.000km, takze jsem tak na pomezi. Byl to muj prvni naftak - neco clovek uz vedel, nacetl su co slo plus rady od vlastniku a udelal si vlastni zaver - selsky rozum musi stacit a podle toho jsem se k autu choval.
Toz prechod z atmosferickeho benzinaka, kde jsem byl zvykly tocit hezky do 6000-6500ot byl trochu bolestivy, ale zvyknul jsem si. U nafty preci jenom tech 1500 - 3500ot max. Zase je tam turbo a vetsi kroutak a tak se to trochu kompenzuje. Nicmene tocky mi chybely - o tom zadna
Troufnu si tvrdit, ze jsem to zajel hodne dobre, takze HB lital moc pekne. Jezdilo jen na Top Q od Benziny + VIF / semtam zahranicni dlabani a myslim, ze jsem z toho auta dostal maximum co to umelo - s rozumem samozrejme. Po 108.000km celkova prumerka 5.89L a rozhodne ciste trubky vcetne DPF, nikdy netocene na studeno, turbo vzdy dochlazeno a na drcacky po meste a blizkem okoli bylo zeny MG. Nikdy jsem nikde nezustal stat, vse oka po celou dobu, takze za me good. V ramci zaruky mi menili akorat lozisko v levem prednim kole (30tkm), po 3 upozornenich, ze mi pribrzduje zadek mi konecne vymenili v 35tkm komplet zadni trmeny (tusim, ze to byl problem vsech i30 vyrobenych 03/12 - 05/12) a pak gumove tesneni na tlacitku otvirani kufru (105tkm). Jinak pohoda.
Hlavni strasak a taky jeden z duvodu proc jsem to prodal byla klasika - common-rail, DPF, EGR atd. Sice s cistym srdcem muzu rict, ze jsem se o to auto staral a melo vybornou peci, ale dneska uz to prd vydrzi. Bohuzel se setri na spatnych mistech a vymysli se jedna pseudoekokokotina za druhou. Kvalita pohonnych hmot u nas, podusene motory diky Euro 5 (Euro 6 uz ty nafty prakticky podrizla) atd. Takze dokud to auto bylo naprosto v pohode, tak slo pryc. Osobne si myslim, ze tech 200tkm ten moderni naftak da bez vetsich investic, ale pak se to zacne sypat. Tem co s tim jezdi jen vylozene ¨ekonomicky¨ aj mnohem drive.
Dalsi duvod byl, ze mi fakt chybela atmosfera s vuni benzinu
Je to proste memu srdci nejblizsi. Doby brzda-plyn uz jsou davno pryc, ale kdyz clovek semtam chytne slinu, tak si s tim benzinakem zaradi mnohem vice. Sice si muzu pujcit zeny auto co je na tohle primo stavene, ale to si spis oblekam, nez ze bych si do neho sedal. Pravda je, ze cas od casu neodolam a musim si uzit vecnou 3-ku z 40 na 170km/hod
).
Nu a posledni duvod je fakt, ze verze kombi se mi vzdycky libila. Prakticky uz od mala a ted jsem se konecne dostal do bodu, kdy jsem si splnil rekneme detsky sen - cerne auto v kombiku. Treba jednou budou zlataky aj na neco silnejsiho (6-val bude vzdycky parada a 8-mi hrnek je nedosazitelna meta). Teda jestli to jeste vubec budou vyrabet!
Plus se zenuskou mame v blizke dobe v planu sviste, takze kombik se bude vice hodit a ten cerny interier neutrpi tolik jako ten svetly v HB.
===
Prime porovnani zkusim, ale nebude to uplne koser. Preci jenom srovnavam kratkou verzi versus kombik a 108tkm na CRDi vs necele 4tkm na GDi
Momentalne stale zajizdim, ted ho mam 2 mesice, najeto 3780km a postupne ho probiram k zivotu
Hezky si seda a je znat, ze jede lepe a lepe. V 5-6tkm vymenim olej a pak uz bude drandit doplna at to neni zadny lenoch
Designove se mi HB hodne libil, ale kombi jeste vice, Svetly interier vs prakticky cely cerny je dost markantni zmena, ale ted jsem mnohem spokojenejsi. Svetly vnitrek vypadal luxusneji, ale ta udrzba a neustala starost - uz ne. Ten cerny je mnohem praktictejsi.
U kombika je znat ten batoh vzadu. V zatackach to proste vic taha (fyzika se okecat neda). Vzhledem k tomu, ze i30 je celkove nastavena spis na komfort tak za sebe musim rict, ze sedi dobre. Podvozek se jim fakt povedl a svoji praci jak u HB tak u kombajna odvadi perfektne. U nafty jsem uz mel otestovane limity, u GDi si na to teprve musim pockat. Co je urcite rozdil je celkove nastaveni podvozku - nafta byla vice tuha a urcite mela tvrdsi predek vs GDi. Je mi jasne, ze tam byl tezsi motor, takze by tam mel byt nejaky rozdil. Nevim jestli se davaji jine tlumice ci pruziny u benzinu vs nafty, ale ani bych se nedivil kdyby to tak bylo. Za sebe muzu rict, ze ten rozdil tam je citit (nic enormniho, ale je).
Co se mi pije krev je rizeni. Jak u nafty, tak ted u GDi jeste vice. V nafte jsem mel paket Special (tusim, ze to mely jen ty uplne prvni predvadecky). Nebyl tam Flex steer, ale jenom jedno fixni nastaveni posilovace. U GDI mam ty 3 stupne - Comfort nikdy, to je jako blato, Sport je neprirozeny a krecovity, jedine co pouzivam je Normal (nejmensi zlo, teda apson pro me). V nafte to bylo neco mezi Normal a Sport. Kazdopadne u obou aut bych ten elektricky posilovac vyrval nejradsi ven, nema to zadnou adekvatni odezvu. Proste takova gumovka.
Zlata hydraulika - hned bych ji tam soupnul
Nu a ted motor. Byl to docela skok - v nedeli jsem prodal naftu a ve ctvrtek jsem si vyzvednul benzin, Prvni jizda cca 240km byla opravdu safari-style. Rikal jsem si ze to za boha nejede a co jsem si to koupil
Max 3000ot, vetsinou tech 2000ot - jel jsem jen mesto a okresky a rikal jsem jak s timhle budu predjizdet. To mi vydrzelo do 1000km (v te dobe realna prumerka 6L). Pak jsem postupne pridaval - do 2tkm to bylo cca 3000-3500ot - to slo hodne rychle ponevadz jsem jel trasu Brno-Praha-Plzen-Rozvadov a zpet
Dalnice sice neni moc idealni na zajizdeni, ale kazdou chvilu 80ka, takze jsem stridal 80-120max a hral jsem si. S kazdym 1tkm pridavam otacky a uzivam si.
Pocitove to turbo a kroutak dela sve, clovek ma pocit, ze to lepe tahne, ale ve skutecnosti je to u techto dvou pripadu naopak. Ted kdyz uz to muzu aspon trochu tocit tak je jasne, ze GDi je rychlejsi nez CRDi (pocitove, papirove je to jasne) + ma krasny zvuk od tech 3500ot
Myslim, ze jak to naplno zajedu a az si finalne sedne, tak se to bude aj krasne hybat.
Celkove sladeni motoru a prevodovky mi prislo vyborne u obou verzi. Co bych zmenil je 5-ka a 6-ka. To mohli dat kluci trochu dal od sebe a tu 6-ku protahnout, oba motory by to v pohode zvladly. Takhle je ta 6-ka jen o cca 300ot dal nez 5-ka a to je nicmoc. Ohledne spotreby to u sebe vidim tak na 7 -7,5L az to bude zajete. Ted mam 7,3L a od zacatku auti jezdi jen na Vervu100 nebo Maxxmotion100. Nu uvidime.
Co me trochu mate je pohled dopredu pri parkovani. Nevim co se zmenilo, krome jine masky mi ten predek prijde uplne stejny, ale z HB jsem pri parkovani videl dopredu mnohem vic nez ted z kombajna (a neni to cernou barvou ani roky navic
). Pripadam si jako kdybych ted sedel nize. Sedacku mam porad stejne jako predtim - uplne dozadu a uplne dole a operak taky stejna pozice. Jedine co me napada jestli ty sedacky nejsou jine. V GDi jsou vyhrivane - v HB nebyly.
Moc se mi zamlouvaji ty zadni LED-ka, tohle se jim fakt povedlo. Naopak co bych hned vytrhnul ven je Start-stop system
Za me urcite spokojenost. Doufam, ze mi to dlouho vydrzi