Stránka 2 z 24

Napsal: 21 dub 2007, 11:17
od tom
peaty píše:tom: tvoja spotreba je priam ukazkova:) Ako si zabehaval motor? Dodrzoval si prvych 1000km dosledne pokyny vyrobcu?

Skusal niekto z vas zistovat spotrebu pri urcitej rychlosti? to by ma dost zaujimalo... Ja som skusal na dialnici - rovny usek, rychlost 120km/hod a spotreba vychadzala 5,3l podla PP. Zatial ma motor nabehanych len 800km...
Tak zkus stejný rovný úsek, jen nejeď 120 ale 80km/h a hned uvidíš rozdíl... Při jízdě po dálnici rychlostí 140-150km/h se mi spotřeba jen těžko dostane pod 6l/100km. Ideální je jezdit do těch 90km/h.

Napsal: 21 dub 2007, 12:32
od peaty
tom: Otazka bola stavana trosku inac... Chcel som vediet ako si zabehaval motor, tak aj na toto by som rad pocul odpoved :) nic v zlom :)
A aj k tej rychlosti co som napisal a spotrebe, je jasne, ze ked pojdem pomalsie tak aj spotreba pojde dole, len som chcel vediet porovnania, kedze mame rovnake motory. Takze by bolo zaujimave vediet kolko nam to zere pri rovnakych rychlostiach...

Napsal: 21 dub 2007, 13:01
od tom
Motor jsem nezajížděl nějak zvláštně, snažil sem se držet pokynů prodejce, tzn. prvních 1000-1500km motor moc nepřetáčet ale ani nepodtáčet, nejlépe se držet v pásmu 1750-2500ot/min, plynový pedál mačkat tak do 1/3, častěji řadit, jezdit max. 100km/hod.
Ale ne vždy se mi tyto pokyny podařilo dodržet, když bylo potřeba předjet někoho, tak sem se dostal i na 3500ot/min a krátkodobě jsem jel i 150km/h.

Napsal: 02 kvě 2007, 14:05
od kantorek
accik ma pomaly 9000 km a spotreba mi pribezne klesa stale o 0,1 l ... teraz mi palubny PC ukazuje 6,6 l (z povodnych 7,2) ale ratam, ze prifarbuje a realne som niekde okolo 6 litrov ... inac 95% jazdim po meste a na krizovatkach sa dost vyzivam v akceleracii, takze si myslim, ze na moju dynamiku jazdy je to v pohode hodnota :)

inac nejak specialne som ho nezabehaval, akurat prvych 1000-1500 km som nevytacal nad 3000 a snazil sa vela radit ...

Napsal: 02 kvě 2007, 22:20
od Mikro
no ja som zabehaval klasicky ako sa diesle zabehavaju (aj ked vam v predajni povedia ze staci do 1000 km jazdit opatrne do max 3000 rpm).

do 1000 km som jazdil na max 3000 rpm .. min 1800-1900

do 3000 km som isiel max 4000 (len obcas), ale vacsinou iba do max 3500

nad 5000 km si uz za vodou a je to pohoda.

diesel bude mat svoj vykonnostny maximum asi pri 60000 km - teda podla mojich skusenosti. po tejto hranici to pojde so spotrebou pozvolna hore. ale to skoro nepoznas.

najlepsie ide diesel po asi cca 30000 km.
inak na diesel s turbom plati zasada nejazdit stale na nizkych otackach ale niekedy to aj prehnat do 4000-4500 otacok. ked budes jazdit stale na nizkych otackach auto bude lenive a moze sa ti znicit aj turbo. staci ho len z casu na cas prehnat.

ja mam spotrebu priemernu cca 5,6 - 5,8 litra. 90% casu mesto (BA) zvysok dialnica. ked idem dialnicu a idem podla predpisov a len pri predbiehani tomu pridam tak mam asi 5,8-6,2 (zavisi podla zatazenia auta).

zábeh a spotreba

Napsal: 03 kvě 2007, 09:35
od Juraj
... 8) presne ako píše MIKRO. Toto je ideálny štýl zabehnutia surového diesla s turbom. :!: .....a hlavne netreba zabúdať na turbo pri dlhodobej jazde nad 120km/h /napr. po dialnici/ a nevypnúť motor ihneď /napr. na benzinke a pod./ To je potom hotová smrť pre TURBO a jeho lopatky :cry: ....a zapečené turbo Vám asi žiadný dealer Hyundai nepreženie ako záručnú výmenú, a cenu turba do CRDi ani nechcem vedieť :roll:


V Turecku kde sa vyrába Accent je aj motoráreň, ale turba ako celok sú priamo dovážané z Korei. Cena turba ako ND v Turecku je : 779,-Euro :!: :shock:

Napsal: 03 kvě 2007, 10:09
od Mikro
presne ako hovori Juraj je dolezite nevypinat motor po namahavej "streke".

inak ked som mal este octaviu I. (1,9 TDI 110k) tak mi v servise povedali ako mam jazdit a tiez mi povedali ze nove turbo s robotou je 100K :evil:

tak som sa rychlo naucil jazdit tak ako sa ma.

inak velmi dolezite upozornenie pre tych co maju turbo diesel alebo crdi.
ked motor nie je zohriaty a mate najazdene aj 200000 km musite do toho momentu ako sa motor zahreje na prevadzkovu teplotu + 1 min este k tomu jazdit najlepsie max 2000-2200 otacok.
diesel sa vam potom odvdaci bezproblemovym chodom a ziadnou poruchovostou.

v zime plati max 2200 rpm ked je studeny, ziadne prudke pridavanie ale pozvolne (kazdy majitel diesla ktory ho ma dlhsie vie kedy sa motoru chce a kedy nie) a po zahriati pockat este tak 1-3 minuty na dostatocne zohriatie aj oleja v prevodovom ustroji.

dolezite je netlacit na plyn ako cvok a drzat sa na uzde. ved ked sa to zahreje tak sa vysantite ako :twisted:

Napsal: 03 kvě 2007, 22:04
od David C3
jj mikro ma v tomhle pravdu.... :wink:

Napsal: 04 kvě 2007, 13:04
od peaty
Mikro: A aký je podľa teba ideálny čas nechať motor ešte bežať na neutráli po namáhavej "štreke"?

Napsal: 04 kvě 2007, 14:37
od tom
Řílali mi že při zastávce po jízdě kolem 130km/h je dobré tak 1-2min poté nechat běžet na volnoběh aby se turbo ochladilo a přitom mazalo.

Napsal: 04 kvě 2007, 20:15
od Mikro
peaty píše:Mikro: A aký je podľa teba ideálny čas nechať motor ešte bežať na neutráli po namáhavej "štreke"?
staci 30-60 sekund. viac nie. to je potom uz zbytocne.

ja to robim tak ze ked viem ze zastavim a vypnem motor netlacim uz predtym tak 1 minutu na plyn ale idem pozvolne.

da sa to naucit a robis to potom uz len podvedome.

inak ja mam aj taky stitok na lavej strane na dverach kde to je napisane :twisted:

Napsal: 08 kvě 2007, 00:22
od kantorek
fiiiha pani, o niektorych fintach som nevedel ... este dobre, ze citam toto forum, clovek sa tu vela dozvie ... ono tie crdi su uz sakra moderne stroje a bolo by skoda si ich znicit alebo zbytocne im zvysovat spotrebu ... vsimam mikro, ze diesle ti chutia, mas trefne rady :)

Napsal: 08 kvě 2007, 01:28
od Mikro
kantorek píše:fiiiha pani, o niektorych fintach som nevedel ... este dobre, ze citam toto forum, clovek sa tu vela dozvie ... ono tie crdi su uz sakra moderne stroje a bolo by skoda si ich znicit alebo zbytocne im zvysovat spotrebu ... vsimam mikro, ze diesle ti chutia, mas trefne rady :)
:wink:

ano ... ja som diesel pozitivny asi do konca zivota. benzin jazdim len ked vyslovene musim.

nie je nad krasny pohlad cez okno na sofera v "benzinaku" ktory to turuje do 7000+ a radi ako blb kde ja tam hodim jednoducho na 2500 otackach 5-tku a vychutnavam si brutalne zrychlenie az do maxima. :twisted:

a podla mna hruby zvuk diesla je nezamenitelny a nadherny (hlavne ked zatiahne turbo).

Napsal: 08 kvě 2007, 06:48
od Hardcam
proc by mel radit jako blb?Zrejme kazdej, kdo jezdi s benzinem je blb...kamarad presel z dizla do benzinu a nemuze si to vynachvalit a do chrochro sedam taky, jen kdyz musim - vibrace, hlucnost, smrad naftaku...o tom brutalnim zrychleni bych trochu polemizoval, ale kazdy vnima jizdu jinak, ze :twisted:

Napsal: 08 kvě 2007, 09:30
od Kcheml
Mikro píše:nie je nad krasny pohlad cez okno na sofera v "benzinaku" ktory to turuje do 7000+ a radi ako blb kde ja tam hodim jednoducho na 2500 otackach 5-tku a vychutnavam si brutalne zrychlenie az do maxima. :twisted:

a podla mna hruby zvuk diesla je nezamenitelny a nadherny (hlavne ked zatiahne turbo).
Co je špatnýho na vytáčení? Pořád lepší než motor klepající se na nizkých otáčkách. A jestli Tě nebaví řadit, pořiď si automat...