Stránka 2 z 4

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Napsal: 11 kvě 2017, 06:45
od Kenny
Na volnobehu sa to pozorovat neda, volnobeh za jazdy ukazuje nejaku spotrebu a pri zastaveni ziadnu. Najlepsi sposob je odslapnut z plynu a brzdit motorom, ak vtedy nie je okamzita spotreba 0 tak prebieha regeneracia (pri tom odslapnutie treba chvilku pockat kym sa okamzita spotreba aktualizuje).

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Napsal: 11 kvě 2017, 07:19
od Stfanda1
díky moc, budu pozorně sledovat :-D :D

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Napsal: 11 kvě 2017, 07:25
od Stfanda1
Prosim te, nevis jak dlouho tato regenerace přiblizne trva? Diky

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Napsal: 11 kvě 2017, 08:42
od Kenny
U motora 1.6 crdi 81 kw euro5 (tj. i30 II pred faceliftom) trva od 15 do 20 min, zalezi od stylu jazdy.

Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých regene

Napsal: 11 kvě 2017, 08:53
od Neo-Mike
V zimě, když bylo kolem -10 trvala asi 45 km. V létě tak kolem 15 - 20 km. Beru to při jízdě po dálnici nebo po okreskách.
Bavím se o motorech Euro6.

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Napsal: 11 kvě 2017, 11:29
od Stfanda1
Díky moc. Jsem zvědavý, jak dlouho vydrží a zda půjde nechat třeba jen nějak vyčistit. Když koukám na ceny nového je to docela síla.

Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých regene

Napsal: 11 kvě 2017, 13:12
od Neo-Mike
Ty znáš cenu nového? Kdysi byla snad kolem 80 tisíc, ale nevím no.
Teďka vyšel článek ve Světě motorů a s filtrama nebývá problém ani po 300 tisících km. Teda za předpokladu, že auto vhodně používáš.
Jinak dnes už existují technologie na čištění filtrů, které obnoví jejich kapacity na cca 99% původní. Cena do 10 tisíc se zárukou. Takže touto cestou bych šel, když by někdy v budoucnu nastal problém.

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Napsal: 12 kvě 2017, 09:55
od martinrozsy
Předem bych upozornil že reportáž ze Světa motorů o i30 mi přijde jako zaplacená reklama od výrobce Hyundai. Sám pan Vaculík ví o mém problému s regeneracemi filtru pevných částic a měl zájem se o můj případ zajímat a po důkladném rozboru pak udělat reportáž,ale než se vše rozjelo, pozastavil jsem ho z určitého důvodu který se budu snažit co nejlépe popsat. Od mé poslední návštěvy v autorizovaném servisu Hyundai Samohýl Zlín kde jsem se pokoušel 3x reklamovat po dobu záruky často spouštějící se regenerace filtru pevných částic a nepomohla ani stížnost na centrále Hyundai po které jsem byl vyzván auto znova přistavit na kontrolu,kterou se ani přesto nepodařilo nic extra změnit. Zaregistroval jsem pouze to, že už podle aktuální spotřeby nezjistím právě spuštěnou regeneraci ani při brzdění motorem a z toho důvodu jsem pozastavil s panem Vaculikem rozjetí reportáže o mém případu a stavění se k tomu od výrobce a nemohl jsem tak již sledovat jak často se spouští regenerace. Přišel jsem ale na jiný nápad jak sledovat spuštěné regenerace přes diagnostický modul a mobilní aplikaci,kterou jsem zde již dříve zmiňoval a díky tomu teď už 100% poznám kdy je spuštěna regenerace podle hodnot teploty katalyzátoru. Teplota se na dálnici pohybuje v rozmezí 300-450°C podle zatížení motoru bez spuštěné regenerace. Se spuštěnou regenerací je teplota na katalyzátoru 595-635°C a pokaždé mi na dálnici trvala přesně 30km pokud nebyla různými případy přerušena např. popojížděním v koloně nebo ukončení jízdy. Nevím jak na okresních silnicích kde dochází k neustálým změnám rychlosti, ale na dálnici to mám takto vysledovano, protože poslední dobou 95% najedu po dálnici.Momentálně se mi spouští regenerace každých 350 nebo 500km.Dodal bych ještě jednu věc že od poslední návštěvy autorizovaného servisu na začátku ledna do dnes nevim co dělali s autem protože mi nic k autu neřekli a sdělili jen že je vše v pořádku ,ale auto stálo 40 minut na dílně bez možnosti na něj vidět. Myslím si, že mi buď nahráli jinou verzi softwaru nebo ji nějak upravili, protože už nepoznám jak dřív z aktuální spotřeby paliva spuštěnou regeneraci.Sám jsem totiž servisnímu technikovi řekl,jak poznám bez diagnostiky spuštěnou regeneraci. Dál se vracím k panu Vaculíkovi, který se mi už víckrát neozval, když jsem našel nový způsob jak spolehlivě sledovat spuštěné regenerace a že už nějakou dobu sleduji jak často se spouští a proto dodávám , že ta reportáž mi přijde jako dobrá reklama zaplacená výrobcem Hyundai. Pak tu byla otázka kolik stojí nový filtr pevných částic a originální díl stojí bez práce +- 30 tisíc Kč co jsem zjišťoval. Pokud Vás zajímá další informace​ které jsem stihl vysledovat ptejte se :-) dodal bych jen že kdyz se spustí regenerace tak se prudce zvýší teplota na 600°C a hned jak skončí začne prudce klesat.

Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých regene

Napsal: 12 kvě 2017, 12:28
od Neo-Mike
Co to bylo za aplikaci, v které to sleduješ? Jedná se Torque? Případně, jak se jmenuje ten senzor?

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Napsal: 12 kvě 2017, 15:49
od martinrozsy
Ano aplikaci Torque a mrkni o jednu stranu zpět dával jsem tam na to i odkaz ;) přes toto zjistíš hodně věcí na autě ;-)

Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých regene

Napsal: 13 kvě 2017, 07:41
od Neo-Mike
Prošel jsem vlákno, ale nenašel jsem taky konkrétní čidlo sleduješ. Někdo mí to zde kdysi už psal, ale zaboha to nemůžu najít. Sice mám v té aplikaci dvě čidla přímo na DFP - DFP Přes a DFP Temp, ale to mi ukazuje nějaké nesmysly v záporných hodnotách.

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Napsal: 13 kvě 2017, 12:32
od martinrozsy
Dej Realtime information a pak dole vlevo ozubené kolečko, přidat další ciferník a vyber digitální a až skoro dole je pak teplota katalyzátoru,teplota nasávaného vzduchu a teplota chladící kapaliny ;-) na čidla DPF nehled... Nevim jestli je to aplikaci nebo čím ale ukazuje to nesmyslná čísla ještě k tomu v mínusu :D

Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých regene

Napsal: 13 kvě 2017, 12:58
od Neo-Mike
Akorát u teploty katalizátoru mám 4 čidla. Bank 1,2 a senzor 1,2. Tak nevím co zvolit :-D

Re: Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých re

Napsal: 13 kvě 2017, 13:03
od martinrozsy
S autem máš aplikaci sparovanou? Bez toho ti to nebude ukazovat žádné údaje... Mě to ukazuje teplotu katalyzátoru jen na tom prvním čidle katalyzatoru bank 1 senzor 1 .

Servis zaměřený na naftové motory s problémem častých regene

Napsal: 13 kvě 2017, 13:07
od Neo-Mike
Taky mi to ukazuje pouze na prvním cidlu, ale minusovou hodnotu. Naopak po doinstalovani základního rozšíření pro Hyundai, to začalo ukazovat tlak ve filtru.
Máš nainstalované to placene rozšíření pro Hyundai?