autobaterie AGM - GDi start/stop
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
To máš pravdu, ale stářím a poklesem napětí se startovací proud bohužel snižuje.
- Reklama
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Rád bych se zeptal, jestli mám podle Vás zkušenějších nějak řešit následující stav. Baterka se mi v létě vybila téměř do mrtva (auto v kempu u stanu v režimu skříň, celý den otevřené, takže svítily nějaká interiérová světla a dítě dost možná svítilo i obrysovkama). Na displeji různé obrazce, kufr nešel otevřít, protě mrtvo. Nastartoval jsem přes kabely, nějakou půl až hodinku dobíjel a od té doby vše ok. Teď jsem si ale pořídil USB nabíječku s voltmetrem a ráno koukám, že voltmetr ukazuje pod 12V. Auto startuje normálně (řekl bych jako nové) i po několika dnech stání, tak si říkám, jestli to mám nějak řešit. Nerad bych zůstal v zimě někde viset. Někdy kolem Vánoc bych měl jet na poslední garančku před koncem záruky, tak nevím, jestli to mám nechat až na ni nebo radši koupit baterku hned a nebo jestli se na to mám vykašlat úplně, když auto nezlobí.
Díky
Díky
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Jak je baterka stará a máš to se Start-Stopem ? U mé 1.6 GDi jsem nechal baterku vyměnit po 5 letech (5 zimách), jen z preventivních důvodů (pozn. není tam start-stop), dle měření v servisu byla ještě OK, ale už na hraně (30%).
Měnil jsem i z toho důvodu, že charakter tras se mi změnil z okresek a delších jízd na cesty po městě s častými studenými starty.
Měnil jsem i z toho důvodu, že charakter tras se mi změnil z okresek a delších jízd na cesty po městě s častými studenými starty.
Naposledy upravil(a) Tudy dne 05 říj 2018, 09:13, celkem upraveno 4 x.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Baterka je původní, takže necelých 5 let. Naposledy kontrolovaná při garančce letos v lednu. Start-stop nemám.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
OK, možná by ještě 1-2 zimy přežila, ale stejně bych pro klid duše před zimou koupil novou.
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Ok, díky za názor. Stačí koupit to, co tam je nebo je lepší vzít nějakou s vyšší kapacitou/startovacím proudem? Ceny se zas tak neliší.
Díky
Díky
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Klidně bych vzal tu s vyšší kapacitou, to nemůže škodit, jen pozor na rozměry
Seat Leon 5F FR 1.8 TSi 162 kW
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
i30 II combi 1.6 GDi 99 kW (2013)
___________
i30 III 1.4 T-GDi 103 kW
i 30 I 1,4 l CVVT 80 kW crashed
Ford Focus combi 1,6 74 kW crashed
Suzuki Swift 1,3 50 kW
Suzuki Wagon 1,3 56 kW
Škoda 120 L, LPG
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Zkusil bych ji dat na nabijecku, nechat ji nabit do plna a potom zajet do servisu, maji tam zatezove testery baterek. To by ti mohlo trochu napovedet v jakem je ta baterka stavu.
i30 WG 1.6 GDI, New weekend, Cool red, MY 2015
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Ahojte,
kedze poslednu zimu som mal problem so standartnou baterkou (45Ah) v aute, no nepodarilo sa mi ju vyreklamovat, rozhodol som sa zainvestovat a kupit 70Ah AGM Vartu. Otazka je, ci je treba nastavit kapacitu baterie v nejakej RJ auta, pripadne to, ze je tam teraz AGM. Start-stop nemam, chcel som len (vyrazne) lepsiu baterku. Vie to niekto urobit (ak je to treba)?
kedze poslednu zimu som mal problem so standartnou baterkou (45Ah) v aute, no nepodarilo sa mi ju vyreklamovat, rozhodol som sa zainvestovat a kupit 70Ah AGM Vartu. Otazka je, ci je treba nastavit kapacitu baterie v nejakej RJ auta, pripadne to, ze je tam teraz AGM. Start-stop nemam, chcel som len (vyrazne) lepsiu baterku. Vie to niekto urobit (ak je to treba)?
Hyundai i30 cw, 1.6GDI 99kw STYLE
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Skoda Felicia 1.6
minulost: 307 SW facelift 1.6HDi 80kW, Skoda 120L, Skoda 110
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Taky by mne zajímalo, jestli je třeba výměnu baterie nějak řešit v nastavení řídících jednotek. Chci použít standardní baterií ale s vyšší kapacitou a vyšším proudem (Varta Silver). Stačí ji vyměnit nebo je potřeba nějaký zásah servisu? Díky.
i30 kombi MY2014, 1.6 GDI, Fleet, Aqua Blue
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Do iksa jsem dával silnější baterku a nic jsem nikde nenastavoval. Baterka slouží ke spokojenosti už 3 roky a žádný problém.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
ahoj podle huyndai a autorizaku není třeba nic nstatavovat v řj při vymněně akumulátoru , tohle jsem zištoval pro I30II a I20activa jen bych upozorníl na moje problemy z akumulatory exide více zde :
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 56#p546556
jen dodá že I20activa má start stop a "inteligetní "managment dobijení akumulatoru , informace o tom že není třeba nic nastavovat v řj jsou ověřoval na několika místech
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 56#p546556
jen dodá že I20activa má start stop a "inteligetní "managment dobijení akumulatoru , informace o tom že není třeba nic nastavovat v řj jsou ověřoval na několika místech
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
No rozhodně by se neměl používat AGM/GEL baterka v autě co je seriově vybavené klasikou ,nebo tzv. kalciovou CA/CA .... Ty klasický baterie se nabíjí až do napětí cca 16,2V pak už jen baterie vaří a rozkládá elektrolyt na vodík a kyslík a napětí se již nezvýší. Po odpojení z nabíječky se pro 100% nabitou baterku ustálí na hodnotě cca 12,8V
u GEL/AGM nesmíš při nabíjení překročit nějakých 14,2-14,4V a již překročení o cca 0,5V sníží životnost baterie přibližně o 30%.
Z toho co jsem napsal vyplývá to co jsem napsal výše, v autě na klasické baterie se AGM/GEL baterie ničí a zbytečně tě to stojí peníze (AGM/GEL jsou podstatně dražší) a v autě kde se nemají vyskytovat si je navíc ničíš
Jinak nabíjení nižším proudem než cca 10% kapacity nevadí , jen prodlouží dobu nabíjení a nejspíš i prodlouží životnost baterie. Stejně to funguje i u elektromobilu čím rychlejší nabíjení, tím dříve ti baterka řekne PÁ PÁ
Platí to i obráceně, pokud u auta co má SS systém a inteligentní dobíjení je předepsána baterie AGM a dáš obyčejnou taky řekne brzy PÁ PÁ
Jen bych se rád nějak dozvěděl jaký je ekologický přínos těchto systémů
u GEL/AGM nesmíš při nabíjení překročit nějakých 14,2-14,4V a již překročení o cca 0,5V sníží životnost baterie přibližně o 30%.
Z toho co jsem napsal vyplývá to co jsem napsal výše, v autě na klasické baterie se AGM/GEL baterie ničí a zbytečně tě to stojí peníze (AGM/GEL jsou podstatně dražší) a v autě kde se nemají vyskytovat si je navíc ničíš
Jinak nabíjení nižším proudem než cca 10% kapacity nevadí , jen prodlouží dobu nabíjení a nejspíš i prodlouží životnost baterie. Stejně to funguje i u elektromobilu čím rychlejší nabíjení, tím dříve ti baterka řekne PÁ PÁ
Platí to i obráceně, pokud u auta co má SS systém a inteligentní dobíjení je předepsána baterie AGM a dáš obyčejnou taky řekne brzy PÁ PÁ
Jen bych se rád nějak dozvěděl jaký je ekologický přínos těchto systémů
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
to Richard555: ekologický přinos ušetří se nepatrné množství Co a na papíře to vypadá dobře to je celé že při strat stop se zvíší emise při startovaní na to se najky zapomnělo , a navíc v zimně se rychle katalizátor ochladi tak řj ho zase musí zahřát takže další palivo navíc nehledě na ničení dílu auta !
co se týká dani AGM akumulatoru do "normální auta" nic se celkem neděje nikdy jsem neviděl že "normální auto" nabijelo 16.2v ! většinou nabijeci napětí je kolem 14.6 až 14.8 resp u jakého koliv akumulatoru se nabijí jen do plynovaciho napětí ! třeba AGM EXIDE má max povolené napětí 14.6v
u novým auto vybavených "chytrým" nabijením akumulatoru se používa AGM nebo Gel podle chovani nabijení to bude proto že když jedete istalenou jizdou tak akumulator nenabíjí tedy pokud neni pod nastavenou mez napětí , navíc managmnet nabijení si hlidá nabití akumulatoru takže když neni třeba nabijet nenabijí , ale když brzdite motorem nebo brzdama tak se zapne dobijení na plno ! lze to vidět na grafu na OBD diagnostice když se dívate n napěti akumulatoru ,jelikož stale se alternátor řídi nebuzením statoru tak se vlastně nereguluji ampery ale jen napětí , takže když máte na akumulatoru napětí třeba 12.3 a managment nabijení začně nabíjet a napětí se zvedna na 14.4 nebo i více max jsem nemněřil pokud byl akumulator ok 14.7 , tak kolik leze do akumulatoru Amperu ? hodně opravdu hodně ! mám nabiječku carspa-ebc1240 na ni lze vidět kolik Amper leze do vybiteho akumulatoru při jakém napětí atd , případně to lze zmněřít kleštovým ampermetrem přimo na autě což jsem ještě nedělal
tak proto akumulatory nemaji takovou vydrž jakou mněly před 15 20 lety
co se týká dani AGM akumulatoru do "normální auta" nic se celkem neděje nikdy jsem neviděl že "normální auto" nabijelo 16.2v ! většinou nabijeci napětí je kolem 14.6 až 14.8 resp u jakého koliv akumulatoru se nabijí jen do plynovaciho napětí ! třeba AGM EXIDE má max povolené napětí 14.6v
u novým auto vybavených "chytrým" nabijením akumulatoru se používa AGM nebo Gel podle chovani nabijení to bude proto že když jedete istalenou jizdou tak akumulator nenabíjí tedy pokud neni pod nastavenou mez napětí , navíc managmnet nabijení si hlidá nabití akumulatoru takže když neni třeba nabijet nenabijí , ale když brzdite motorem nebo brzdama tak se zapne dobijení na plno ! lze to vidět na grafu na OBD diagnostice když se dívate n napěti akumulatoru ,jelikož stale se alternátor řídi nebuzením statoru tak se vlastně nereguluji ampery ale jen napětí , takže když máte na akumulatoru napětí třeba 12.3 a managment nabijení začně nabíjet a napětí se zvedna na 14.4 nebo i více max jsem nemněřil pokud byl akumulator ok 14.7 , tak kolik leze do akumulatoru Amperu ? hodně opravdu hodně ! mám nabiječku carspa-ebc1240 na ni lze vidět kolik Amper leze do vybiteho akumulatoru při jakém napětí atd , případně to lze zmněřít kleštovým ampermetrem přimo na autě což jsem ještě nedělal
tak proto akumulatory nemaji takovou vydrž jakou mněly před 15 20 lety
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: autobaterie AGM - GDi start/stop
Mluvím o nabíjení nikoli za jízdy, ale externí nabíječkou. Není to tak dlouho, kdy se říkalo, že AGM baterky se nesmí nabíjet větším napětím než nějakých 13,8V - možná se už zlepšila kvalita AGM baterií nebo se nějak upravily, od doby kdy se začaly používat u motorek. Nicméně i když v autě je SS systém a inteligentní nabíjení není životnost použitých baterií nijak extra vysoká. Kámošovi v Passatu s těmito "vymoženostmi" vydržela baterka necelé 3 roky - neber to za cenu cca 7000,-
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175