Stránka 2 z 17

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 19 úno 2017, 12:50
od petzl62
Vítejte ve Spejblo Hurvínkově :lol:

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 24 úno 2017, 09:41
od Espero
shawt píše:Urcite bez a vyzkousej...ja jsem jiz full electric ioniq ridil a byl jsem nadsen...vice nez z nove i30.
Včera jsem absolvoval tu předváděčku :hyu: Ionic. Bylo to ve dvou verzích jednak hybridní s benznovým motorem 1,6 GDI 77kW + elektromotorem 28 kW a pak ryze elektrický s elektromotorem 88kW. Ten hybrid mě nezajímal, jezdil jsem jen elektrickým.

Základní cena hybridu 700 tis Kč, luxusní verze 850 tis. Kč.
Základní cena elektrického 860 tis.Kč, luxusní verze 1 milon Kč.

Záruka by na to měla být 5 letá a na akumulátory 8 letá (nebo 200 tis. km).

Jízdní dojem velkolepý, jednak vůz je naprosto kvalitně zpracovaný a ergonomicky je to špička, ale hlavně jízda s elektrickým motorm je hrozně dynymická, hlavně odspodu, takže při rozjezdu na semaforech jsem ve vedlejším pruhu benzinový vůz nechal daleko za sebou. Má to také velmi ostré řízení, vemi malý poloměr zatáčení, což bude asi souviset s jiným řešením hnacích poloos. Vůz je také velmi stabilní, je jako želva, nenaklání se, což bude asi vlivem nízkého těžiště v důsledku u podlahy umístěných akumulátorů. Při jízdě se levá noha nudí. Startuje se to tak, že se sešlápne brzda a zmáčkne tlačítko start. Parkovací brzdu to má jen elektronickou, žádná páka jak jí známe z osobáků. Ovšem kámen úrazu je v dojezdu, uvádí se, že dojezd je asi 280 km, s tím, že v městském provozu lze využít rekuperace kinetické energie, což by zvýšilo dojezd asi o 15%. Neboli můžu s tím dojet ode mne, řekněme do Brna a tam zůstat už natrvalo. Přístup Hyundaje reprezentovaný předváděcím technikem k možnosti cestovního nabíjení je poněkud boží. Řekl, že ve výbavě vozu je pohotovostní nabíječka, takže stačí to kdekoli připnout k zásuvce a nabít. Neřekl ovšem, kde tu zásuvku vezmu, neboť jsem huboce přesvědčen, že každá zásuvka někomu patří, ale prakticky nikdo jí nemá vybavenou elektroměrem umožňujícím změřit spotřebu a na základě toho zaplatit spotřebovaný proud. Takže to vidím tak, že zastavím někde u domu, a když na moje bouchání vůbec otevřou, požádám místní majitele nebo nájemníky o zapojení kabelu do tramvaje. Doma se prý dá instalovat na zeď stacioární nabíječka na třífázový proud.
Takže závěr. Jako auto na ježění po městě nebo krátké cesty do práce je to naprosto skvělé, mohu-li doma dobíjet. Ovšem kupte si auto jen na ježdění do práce za milonek. Pro tenhle účel je vůz pak zbytečně převybavený luxusními a nadstandarními prvky. (To byl mimochodem důvod, proč jsem před časem nekupoval I30, protože pro auto do práce tu výbavu prostě nevyužiju, ovšem platím jí jak při pořízení tak v servisu a koupil jsem méně vybavenou, ale tako o dost levnější dacii). Je to vzhledem k účelu primárně o ekonomice provozu, pak teprve o osobním uspokojení.
K širokému využití chybí 2 věci:
1. Infrastruktura pro elektrické dobíjení z veřejných dobíjecích přípojek, a to nejen na národní (státní) úrovni, ale na úrovni minimálně celoevropské.
2. Státní dotační proramy pro majitele těchto vozů. Je nutné, aby si státy uvědomily, že tyto vozy jsou vyvíjeny v důsledku jejich tlaku na omezování emisí spalovacích motorů, a tedy že by se měly podílet na úhradě zvýšených nákladů majitel-obyvatel, firmy si to narozdíl od nás mohou uplatnit do daní rovnou. Přičemž dotační politika by měla být dvousměrná - přímá dotace na pořízení vozu, řekněme ve výši rozdílu mezi stejně velkým a vybaveným benzinovým motorem a elektroautem, nepřímá ve formě úspor na dani (například možnost odpočtu energetické daně jakožto položky snižující daň z příjmu a pak přímé slevy na dani z příjmu v důsledku mání takového vozu).

Technik mi řekl, že Hyundai u nás vozy dotuje částkou 200 tisíc (snížením ceny) oproti cenám na vyspělých trzích a že projednává ještě podobnou dotaci s nějakou další na tom zainteresovanou firmou, ale že se pokoušeli jednat o státních dotacích pro majitele, jenže naši volení b.... na to nechtějí slyšet. Pokud vím, tak v Německu na to nějakou dotační politiku mají.

Závěr: Krásné, kvalitní, skvěle jezdící, ale prakticky nepříliš použitelné, drahé.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 25 úno 2017, 09:33
od Axel.Foley
Hezky napsáno a zhodnoceno =D>

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 25 úno 2017, 23:03
od hlobilp
Espero: dotace je svinsky nesmysl, jak Te tohle vubec napadne... takze zase chudaci ze svych dan zaplati cast auta tem bohatsim... dotace jsou prasarna, jak jeste vic okradat lidi... stat zadny svoje penize nema... jen ty, co ukradne lidem a firmam.
Dik za super zhodnoceni auta.. loni jsem se svezl v Tesle S a mam z ni podobny zazitky....

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 26 úno 2017, 08:03
od Espero
To Hlobilp:
Máš systémově pravdu, jenže když ty dotace nebudou, nerozšíří se to, nikdo to nebude kupovat. Když to nikdo nebude kupovat, nikdo nebude investovat do infrastruktury pro to.... atd.
Ty auta jsou vyvíjená v důsledku tlaku států na omezování emisí.
To je dobrá socialisticko-komunistická poučka, že to zaplatí chudáci, co si to koupit nemohou a máš tím asi dobře propláchnutý mozek. Jenže daně platí firmy, bohatí, středně příjmoví i chudáci, nejen ti chudáci a chudáci těch daní v absolutním čísle zaplatí ze všech nejméně, i když třeba relativně, v procentuálním vyjádření jakoby stejně. Halt 15% ze 100 tisíc je 15 tisíc a 15% z 10 tisíc je 1500. Takže 10 chudáků zaplatí stejně daní jako jeden středněpříjmový. A tohle auto není určené pro boháče, ale pro středněpříjmové, co jezdí kolem baráku a do práce.
Druhou variantou téhož by bylo, aby tu infrastrukturu postavil nebo zadotoval stát z nařízení zákonem a nechal automobilový trh, ať si má ceny jaké chce. Kdyby neexistovaly dotace na kde co, pak bych to viděl taky trochu jinak. Dnešní podnikatelé změnili v důsledku toho jeden ze svých základních cílů - vytváření zisku na poněkud modifikovaný základní cíl - dobývání renty (viz Babiš a dotace na řepku, Čapí hnízdo třeba a další co já vím, a Tobě to kvůli tomu aby si on vydělal přidávají srágoru do nafty nebo na benzinu). A Středně příjmoví a chudáci z těch dotací taky vůbec nic nemají, jen vyšší výdaje - viz. solárnická cena energie třeba. Protože ty dotace v EU nikdy nejdou přímo lidem - zaměstnancům hlavně středněpříjmovým. (Chudákům dotace jdou, jen se tomu říká sociální dávka, bohatým dotace taky jdou, jen se jim říká neříká bohatý, ale podnikatel nebo firma a nazývá se to dotace. Městům a obcím dotace také jdou. Středně příjmovým dotace nejdou žádné. Jen se jim říká zaměstnanci nebo živnostníci a jediné na co mají nárok je daňová sleva na sebe, manželku a děti.
Takže když jde dotovat výroba el. energie a Tobě se zvýšila její cena o skoro 1/2, pak proč by nešlo dotovat elektrotechnologii do aut, navíc když to nikomu žádné ceny nezvýší. I když je otázka, jakou daň na elektřinu pak stát zavede, a zaplatí to zase jak Ty říkáš všichni.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 26 úno 2017, 09:22
od Richard555
Když už se bavíme takhle obsáhle o dotacích - jakýchkoli- je třeba si uvědomit, že jakákoli dotace deformuje trh a ceny na něm. Jedna firma dotaci dostane a druhá ne, kdo se asi snadněji uplatní na trhu ? Ten bez dotací asi těžko. Ty peníze co má stát se nenarodily, opravdu je stát musí někomu sebrat (nepoužívám slovo ukrást) Ale na to aby je sebral potřebuje aparát aby je vůbec sebral. Takže vám např. sebere 100,- , na to aby vám ji sebral spotřebuje 50,- nákladů a když to dobře dopadne tak vám dá 50,- , ale ne všem, jen někomu :!: :!: Není tedy lepší nechat lidem tu 100,- ???
Samozřejmě jsou služby co by měl stát zajišťovat Policie, soudy, Hasiči, ale asi by na nich neměl vydělávat, proč se stát chlubí že nyní nakupuje RZ (značky na auta) za 40, nebo 50,- ? Proč mi je při poškození prodá za 600,- ???? Proč nemohu dojít do firmy která dělá RZ a tu zničenou od nějakýho vola s koulí objednat dle TP a třeba i tu poškozenou tam odevzdat???? Proč se taková banalita musí zapisovat do TP a značky měnit se všemi důsledky - vjezd do garáží atd. ??????
Když už zde zmiňujete soláry, myslíte si že by bez dotací někdy vznikly? Ani omylem a kdo jejich provoz nyní platí?
Ani ty peníze z EU se nenarodily, také byly někomu sebrány. A když z těchto peněz vznikají rozhledny na úpatí kopce, cykloteror, silniční a občanská buzerace, otvírá se mi kudla v kapse :roll: :roll: :roll:
Myslím, že jsou odvětví do kterých se nijak stát "nesere" a tam to funguje, ale tam kde se objeví dotace, nebo regulace vždy něco smrdí a pamatujte stát je nejhorší hospodář, proto by měl do všeho zasahovat co nejméně

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 26 úno 2017, 10:42
od Espero
Tohle bych podepsal a je to potvrzení toho co jsem psal. Aby se ale bylo možné dotací zbavit, by bylo nutné zaprvé volit někoho, kdo nás vyvede Z EU a pak napraví trh tím, že dotace zakáže. jenže to má háček. I když vytvoříme takový ostrůvek uprostřed zemí, které dotace používají, asi nebudeme plně konkurenceschopní právě cenově. Takže je nutno postupovat koordinovaně stejně ve všech zemích EU, a to se asi nepovede.

K těm solárům. Něco takového by nemělo být vůbec vyráběno, energetickou účinnost to má poloviční oproti parnímu stroji. To, že bereme energii zadarmo a přivlastňujeme si jí a trnasformujeme na energii vyráběnou na tom nic nemění, úplně stejně si přivlastňujeme úplně všechny primární suroviny.

Jenže dokud dotace budou, pak se elektropohony aut bez nich neobejdou, aby se to vůbec prosadilo v širokém měřítku.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 26 úno 2017, 12:36
od Richard555
Espero píše:
Jenže dokud dotace budou, pak se elektropohony aut bez nich neobejdou, aby se to vůbec prosadilo v širokém měřítku.
Jestliže se neobejdou elekroauta bez výrazné podpory, není technologie tedy ještě na takové úrovni, která je třeba, aby se na trhu prosadily. A masivní nasazení elektromobilů nemá zázemí - kde nabíjet, čím ty auta nabíjet? Já bych mohl na garáž si dát panely a nabíjet, ale co lidé co nemají garáž?? Budou stačit 2 místa u Kauflandu či jiného řetězce? Bude ke každému parkovišti přivedeno vysoké napětí a transformátor aby bylo to množství elektroaut nabít ? Kde se na toto vezmou zdroje elektřiny?
Byly vylepšeny naftové motory, byly vylepšeny benzínové motory, byly uvedeny do provozu motory na LPG, CNG, možná i na další alternativní paliva, ale byly na jejich vývoj a jejich prodej nějaké dotace ?? Možná na CNG jsou nějaké pobídky - Pražská plynárenská přispívá na nákup a na palivo, ale je to vlastní distributor té které energie a ten tu energii prodává a zajišťuje si tím obrat.....
Je to alibismus, prodám pár elektroaut, to nijak neuškodí a budu se plácat jak jsem "velký ekolog" ale nedej bože kdyby si ty auta pořídili 2 miliony lidí.... tak to budou mít všichni zamotanou šišku :wink:

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 26 úno 2017, 14:09
od shawt
dotace jsou hovadina, stacilo by odpustit dan nebo cast dane

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 26 úno 2017, 14:57
od Axel.Foley
hlobil: Asi si to neuvědomuješ, ale nějakou daň platíš státu každým svým nákupem, ať už si koupíš obyčejný rohlík, zajdeš na pivo nebo natankuješ benzín do nádrže. A v těchto daních jsou si všichni rovni, bez ohledu na výši příjmu.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 01 čer 2017, 11:45
od Axel.Foley

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 01 čer 2017, 13:24
od Mr. HYUNDAI
Včera jsem na webu našel i ceník Plug-inu. A moc mě překvapilo, příjemně, že cena je stejná jako u elektrické verze. Očekával jsem cenu ještě o něco vyšší (což nic nemění na tom, že bych to za auto nedal :D ).
https://centrumpraha.hyundai.cz/files/d ... -ioniq.pdf

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 16 črc 2017, 13:17
od Axel.Foley

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 16 črc 2017, 14:21
od Espero
Honza KoubeK expert, jakých je do tuctu 15. Některé jeho tzv. recenze jsou i směšné.

Re: Hyundai Ioniq

Napsal: 16 črc 2017, 17:47
od Axel.Foley
Pro mně pořád lepší než Autosalon.