Stránka 2 z 4

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 15:46
od Zlicka
nicon píše:jo a ještě jaké rozvody má cvvt a jaké gdi, myslím řetěz nebo řemen
Oba typy používají tuším řetěz.

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 15:49
od nicon
Moc děkuji všem za odpovědi a rady

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 15:49
od icu
Ahoj,

jestli řemen nebo řetěz, to jsem neřešil. On IMHO není problém, jestli řemen, nebo řetěz - obojí má své + i -, problém je, když se jedno nebo druhé udělá blbě. VW u prvních verzí TSI zvrtal obojí (stává se), důležité je, jak se k tomu firma postaví a v tomto ohledu se k tomu koncern nepostavil zrovna čelem, proto se tom píše. V tomto ohledu se obecně menší výrobci chovají lépe, než firma s největším podílem na trhu.

Jas rádia se regulovat dá, ale v podstatně menším rozsahu než zbytek palubovky (přístroje + aut. klimatizace). Má to tlačítko na kompletní vypnutí displeje.

Narážky jsem zatím od nikoho neslyšel, na druhou stranu po skoro dvou desetiletích ve Fiatech jsem se naučil podobné řeči přehlížet jako krajinu.

Na roční prohlídky - projdi fórum, je tu dost informací, kdy, kde a za kolik.

K ceně auta - na podzim měl HCP akci přes Slevomat, že auto dodají snad o 40 000 Kč levněji než byla tehdejší akce. Dovozce jim dal asi pěkně za uši - ta akce tam visela sice dva týdny, ale v podstatě celou dobu byla zablokovaná. Mě udělali dobrou cenu u Valouška, ale jestli tam budu jezdit i na garančky, to po jednání jejich technika moc nadějně nevidím...

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 17:33
od nicon
Na garančky a případné problémy s autem můžu jezdit kamkoliv nebo jen tam kde se auto koupilo?

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 17:46
od ulthar
Obecne servis auta (i garancky) muzes resit v jakemkoliv servisu a to i neautorizovanem. Jedine s cim musis do autorizovaneho servisu jsou reklamace a v pripade nehody pojistovny vetsinou taky vyzaduji, aby to auto opravil autorizovany servis.

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 17:47
od Mr. HYUNDAI
Tahle odpověď je složitější než vypadá :) .

Pokud chceš jezdit do autorizáku, tak do jakéhokoliv, není vázáno na místo prodeje. Dle blokové vyjimky můžeš servisovat vlastně kdekoliv, ale pak při uplatnění reklamace dokládáš fakturami, že veškerá údržba byla prováděna jak měla. Což někomu nevadí a jiný se tomu raději vyhne návštěvami výhradně autorizáku.

Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 18:05
od Neo-Mike
Muzes do jakehokoliv servisu Hyundai. Jak na garancky tak i na servis. Akorat u Hyundai pojisteni musis na pojistnou udalost do znackoveho servisu (tam je zase 0% spoluucast, takze ti to je jedno). Ja bych se osobne, ale na neutorizovane servisy vykaslal. Muze s tim byt vic problemu akorat. Navic si nemyslim, ze cena je az tak rozdilna.

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 18:15
od Axel.Foley
Jak bylo výše uvedeno, a velice rozumně to napsal Mr. Hyundai, hodně lidí tady ti poradí i30, na škodováckém fóru zase Rapida. Za mně Rapid rozhodně ne. Týden zpět jsem se díval na vystaveného Rapida v Olympii v Olomouci: za 388 tisíc na plechových kolech, vzadu švihadla, kožený volant, kožená hlavice šaltpáky, metalíza. S touhle výbavou by - dle mého - byla adekvátní cena max. 220.000. Jednou jsem si do něj i sedla a obrovské zklamání z použitých materiálů a loketky ještě z první generace Octavie. Celkově to auto na mně působilo jako úzká dlouhá nudle. Navíc mi dost vadí i některé detaily (třeba kus gumy jako táhlo pro zavírání pátých dveří, tapicírunk pátých dveří, atd.).

Jsem bývalým majitelem i30 první generace a i30 druhé generace s 1.6 GDi jsem měl jako náhradní vozidlo na dva týdny (reklamace rzi u třetího brzdového světla v posledním roce záruky - uznáno). Je to opravdu dospělé auto s dostatečně prostorným interiérem a velkým kufrem, do kterého naložíš i to, co nepotřebuješ. Podvozek komfortní a nezáludný, skvělé nastupování do auta, skvělá spotřeba, není problém dostat se k žárovkám v předních světlech a vyměnit je. Ano, byly tam i nějaké mouchy (stejně tak i u první generace, třeba nic moc palubní počítač, zářící rádio - jde vypnout), ale byly to mouchy, ne masařky. Řekl bych, že dostaneš přiměřený kus auta a výbavy za přiměřenou cenu. Navíc s 5tiletou zárukou se žije hezky.

Problémy byly, jsou a budou u obou značek. Stejně jako spokojení a nespokojení uživatelé.

Budu opakovat myšlenku někoho jiného, ač trochu rozvedenou: vem rodinu včetně detí, sedaček a kočárů do prodejny a vyzkoušej, kam se jak vlezete. Myslím, že u :hyu: by neměl být problém půjčit si auto na víkend. Když to půjde, udělej to. U obou. Ať víš, do čeho jdeš.

Ápropo, bonus pro i30: plastová zadní část předních sedadel. Pro umývání po kopancích od dětských nožiček to bude lepší než textil.

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 18:20
od shawt
Jestli rozmyslis nad i30 nebo Rapidem, tak si i30 nezaslouzis :lol: Vzdyt ten Rapid je totalni hnus v interieru, jsem se stitil dotknout cehokoli, jak to pusobilo levne...

Kazdopadne jdi do i30 a jak psali nize, radeji priplatit 20tis a jit do noveho. Jestli by jsi za ty penize sehnal GDI, tak GDI, ma hezci zvuk a je celkove kultivovanejsi, nez CVVT. Aspon podle me, jak jsem auto pred koupi porovnaval.

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 18:52
od Alf6
A chce si pisatel nechat vuz i po zaruce?

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 18:58
od nicon
Ano urcite chci auto aspon na 8-10 let

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 20:21
od motorol
Ano i30 ma problemy,kazdy vsak vidi ty sve. Podsviceni radia lze vypnout, ale pri telefonovani pres HF ne. Tempomat houpe s rychlosti. Problemy se spojkou nepozoruju, cukani motoru taky ne. Obcas je ramus od uchyceni zadnich operadel. V zime je lina a unavena roletka kufru a 5 dvere taky nijak uchvatne nejedou nahoru samy. Stresni lyziny... Uchyceni zahradky je doslova debilni, ale zas to drzi sroubem primo ve strese. Debilni jsou i TMPS ventilky, ktere u rapida nejsou vubec - takze do budoucna uspora.
Prohlidky zalezi na tom jestli chces i geometrii a podobny blbosti nebo je budes krotit.
Na Rapida jsem koukal pri vyberu dva roky zpet, ale kombinaci ceny,pristupu prodejce a vzhledu prohral. Kazdopadne sem pri vyberu vyzkousel sednout do skodovek,golfa,renaulta,citroena,peugeotu,kii,hyundai, forda, dacie a mozna i dalsich na ktere jsem zapomnel. Vsude sem to ohmatal,prolezl s manzelkou vpredu, vzadu, v kufru. Nechal si to nacenit - vybavu kterou jsem chtel jako minimum. Detaily me sice stvou, ale zas diky balickum vybav sem za neco rad - vyhrejvany sedadla a volant bych si mozna nepriplacel, ale siknou se.
Hlavne vim,ze dalsich 8 let zadny auto vybirat nechci :lol:

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 23:27
od mirdaric
Cca před 3 týdny jsem řešil skoro to samé, ale věděl jsem skoro na jisto - nechci Turbo, takže bych nešel ani do nové i30 III.
Jel jsem v předváděčce i30 1.6, po přečtení všech pro a proti názoru, jsem byl rozhodnut buď i30 1.6 GDi nebo Kia s tím samým motorem, že je náchylnější na usazeniny - jsem zvyklý dávat do Fiesty Vervu 100, ta není udajně ku...ná bio přísadami, motor je živější a má menší spotřebu. Takže budu v tomto pokračovat i v i30. Také jsem řešil cenu.... jelikož absolutně nevím, kde koupit jeté auto se zárukou, tak rozhodnuto jít do nového. Škoda je předražená...zkus si nakonfigurovat ve stejné výbavě Rapida...
Uvidím jestli jsem se rozhodl dobře....Rodina se už těší až převezmeme nového člena rodiny Papouška ARA BLUE I30 GDI TRIKOLOR :P

Z jiného soudku.... Pl...ský pivo taky nepiji.... je předražený a má nízkou voltáž. Nemůžeme všichni jít z davem.

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 01 bře 2017, 23:46
od idam.i
Gratulujem k rozhodnutiu a nezabudni si založiť svoje vlákno aj s foto.

Re: Výběr i30 combi 1.6 D-cvvt, GDI nebo Rapid s TSI

Napsal: 02 bře 2017, 12:10
od mamlal2
Možná bych se dotknul toho, co tazatel píše. A to, že často jezdí na hory. Naše auto i30 kombi je dost nízké, do naší zahrady vjezd celkem hup, až manželka odřela spodek, jak se auto zhouplo. Také bydlíme v podhůří, do mé současné práce sníh nikdo neuklízí, tak kolegové normálně navátý sníh projedou, já už ne, zapíchnu se, a jdu házet. POKUD příští auto bude nové a v nějaké dohledné době, BOHUŽEL to už nebude Hyundai. Chtěl bych auto vyšší, bez turbosračky a přímovstřiku. Což nová verze splňuje jen při nejslabším motoru. 1.6 CVVT, co mám, je ideální. Bez kurvítek, jet se s tím dá, a předjíždí to slušně, pokud se podřadí. Další nevýhodou i30, jestli se nepletu, kterou nikdo neuváděl, jsou slabší pružiny na zadní nápravě, čemuž je zde určeno celé vlákno. A zrovna lyžař, pokud do kufru nahází veškeré ty zimní serepetičky + zmíněnou rakvičku na střechu, tak si asi auto nepěkně sedne na zadek. Ale abych nestrašil, auťák jsme narvali celá rodina po střechu (rakev nemám), včetně obligátních kartonů piv a dojeli s ním až do Řecka (a samozřeimě i zpět :mrgreen: ) Zbývající problémy tohoto automobilu, co ostatní uvádějí téměř neznáme. Vlastně jo, nějaký ten jas rádia - jsem naopak jeho přítelem, i mobil, pokud mám v noci puštěnou navigaci - nemám ji přepnutou na noční režim. A samozřejmě spojka také jednou za čas zasmrádne, když to oroštuju při rozjezdu do kopce. Jinak do auta leju jen benzín, na rozdíl od škodováků, kteří ještě i olej. =D> Chválím také krásný přístup k předním žárovkám, neustále si kupuji nějaké ty lepší typu Nightbreaker a pod. a měním sám za pár minut. To samé palubní a vzduchový filtr.
S autem jsme jinak maximálně spokojeni.

Jak někdo psal, porovnávat to s Rapidem je urážka i30. To, že stojí podobné peníze, je hanbou nebo spíše drzostí Škodovky. Vždy, když se za nějaký Rapid postavím, říkám si, proč lidé dávají stejné peníze za menší auto (a chybí tam ta chuť luxusu u lepších značek). Pracovně Rapid dávám do osobní škatulky Užší Střední. TSI šetřivou hrůzu rozebírat nebudu, motoru bych v žádném případě nevěřil více jak pět let a autor chce mnohem déle, což splňuje atmosféra. Slavné VW škodovácké příplatky - pokud byste vybavili Rapid podle Hyudaie aspoň jak je Czech edition, různá ta vyhřívání volantu, přisvětlení do zatáček, tempomat, můj má i nějaký základní alarm, HF, mlhovky, denní LED atd, tak to spočítejte...

Ano, díly na škodovky jsou asi levnější, blbé je, když náhodou vy se stanete jejich "nedobrovolným dárcem". Jak někdo někde psal, "škodovku nekupuji, nechci hledat na parkovištích svůj vůz jen podle SPZ" . :P