Stránka 2 z 2

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 28 kvě 2020, 20:04
od Chamaco
Ahoj, chcel by som poradiť. Po 46 000km budem musieť meniť predné brzdy. Dával to niekto robiť v :hyu: servise? Koľko vás to cca vyšlo? Prípadne môžem to dať spraviť aj mimo :hyu: servis? Samozrejme, ktorý to bežne robí, nie ja doma na kolene :D Vďaka za radu

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 28 kvě 2020, 22:04
od petzl62
Ano můžeš, bez jakýchkoliv problémů. Proč by to apriori měl dělat :hyu: ? V autorizáku počítej s částkou kolem 400Eur, Kotouče i desky- originál :hyu: jsou docela drahý špás :?
A co se týká ostatních servisů, pokud s tím mají zkušenost, úplně v pohodě. U :hyu: je takové specifikum, vždy a na každé servisní prohlídce by se měly brzdy rozebrat, vyčistit a namazat vodítka,málokterý autorizovaný servis :hyu: to opravdu dělá, bohužel.
Takže ať ti to udělají při výměněně brzd. Pozor z druhovýroby je dost omezený sortiment dílů (kotouče a desky-obzvlášť přední)

Čísla dílů pro moje vozidlo(mohly by být totožné s tvým):
Kotouče-H-51712D 7000
Desky- 58101G4A10
P.S. 46000km na desky je fakt dost brzy :shock:

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 29 kvě 2020, 08:32
od Chamaco
No práve, že by som to v :hyu: nechcel riešiť aj kvôli tomu, že som tam bol dva týždne dozadu na servisnej prehliadke a nič mi o brzdách nehovorili. Len to začalo šúchať, tak sme to včera pozreli a predné doštičky sú už na minimum. Takže určite na výmenu. Kotúče ešte v pohode. Často hovoria o záruke, tak som si to chcel len uistiť, či to nejak neovplyvní výmena.

Kamarát čo má servis tak to robia bežne, tak to dám spraviť u nich. A hotovo. Zbytočne preplácať práve :hyu: nebudem. :)

Vďaka za čísla dielov, skúsim im ich dať, nech pohľadajú podľa toho. Podľa teba koľko by mali vydržať doštičky? Kamoš má tucsona a tiež mu dosť rýchlo odišli.

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 02 črc 2020, 19:41
od Chamaco
Ahoj, tak znovu si idem skúsiť po radu. :D

Brzdy mám vymenené v autorizovanom servise, no nie priamo v :hyu: . Teraz brzdový pedál reaguje nižšie ako som bol zvyknutý. Predtým reagoval vo vyššej polohe. Teraz niekto v polovici. Je nejaká možnosť ako nastaviť kde má zaberať brzdový pedál? Samozrejme v servise. Doma asi ťažko.

Vďaka za rady. :D/

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 02 črc 2020, 20:02
od petzl62
No, kolik mají vydržet desky je diskutabilní. Ale u automatu(DCT) by měli vydržet kolem 60-70 tis. km. Přece jen se s automatem brzdí víc, jak s manuálem-bohužel. Já měnil první sadu desky + kotouče přední v 65tis. A dával jsem origo, protože druhovýroba v té době ještě nebyla. Teď mám 123tis. a předek o.k.- zadek budu měnit na příští prohlídce.
Co se týká pedálu, zkontroluj brzdovku v nádržce, při výměně se odsává určité množství z nádržky, aby při rozevření třmenu nevytekla z nádržky. A podle mě ti ji tam zapomněli vrátit zpět :roll: Takže se vrátit a doplnit.
Myslím,že s brzdovým válcem- nastavení, nebude potřeba šachovat. :idea:

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 02 črc 2020, 20:10
od Chamaco
No u mňa to bolo dosť skoro, ale zase veľa sa jazdí v kopcoch a to určite urobí svoje. A s častým brzdením pri automate je pravda. Ale myslím, že to zato stojí. Zadné sú ešte v pohode. Len predné. Tak uvidím ako dlho vydržia tieto.

No to s tou kvapalinou ma nenapadlo. Hneď ráno to pôjdem pozrieť. Koľko v nej ostalo. Či tam fakt nechýba. Dosť mi to vadí, že to reaguje v iné polohe. Tak snáď to bude tým.

Vďaka za tip.

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 02 črc 2020, 23:42
od sagen
Ak ti zaberajú brzdy nižšie ako predtým, tak nemáš dobre odvzdušnené brzdy. Takže by to mal servis zopakovať.

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 03 črc 2020, 22:10
od Richard555
No, při výměně destiček by se kapalina neměla při zatlačení pístků vracet do nádržky, ale měla by se odpustit přes povolený odvzdušňovák. Důvod tohoto je jednoduchý: v pístku a v potrubí bývá rez a jiný bordel a zatlačením pístku kapalinu pošleš přes jednotku ABS až do nádržky :roll: Jednotka ABS je plná různých, čerpadýlek, el.mag. ventilků, propojek a bypasů (takový vosí hnízdo) a určitě ji to neudělá moc dobře :!:
A ten pedál v jiné poloze než byl by mělo vyřešit pořádné odvzdušnění.....

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 03 črc 2020, 22:15
od mikodim
Množstvo kvapaliny v nádrže nemá vplyv na to kde pedál zaberá. Problém je skôr v zavzdusnenom systéme. Nieje pedál mäkší ako bol pred tým a na pocit to vyzerá že zaberá nižšie?

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 07 srp 2023, 09:04
od martasak
Zdravím,

obecně jsem s tímhle měl problém s Hyundai vždy, mám třetí i30, předtím 2x GII a nyní GIII, teď je to o něco lepší, ale v bledě modrém to dělá to samé, i když v na GIII je to tak poloviční:
při sjezdu z hor, typicky co jezdím je Klínovec-Boží Dar-Jáchymov, tam se musí dost brzdit, to nad Jáchymovem už je zvlněné, slyším jak to po uvolnění brzdy "šoupe". Pak se to dole nějakým bržděním časem spraví. A podotýkám, že se snažím dost brzdit motorem, podřazuji, takže ty brzdy nevyužívám naplno.
Na Focusu ani manželce na Volvu to nedělá (aasi mi to nedělalo ani na Feldě, ale nejsem si už jist) - a ta navíc ani skoro nebrzdí motorem (nevím zda lze srovnávat V C30 a H I30).
Je na to nějaký lék ? Zkusit vše co se píše ve vláknu ? Tedy myslím třeba až budu měnit destičky a kotouče - považujete originály za kvalitní, nebo je nějaká kvalitní druhovýroba ?
Dělá to pořád a brzdy sjeté nejsou, většinou mi destičky vydrží ke 100t (nebrzdím zas tak intenzivně).
Btw nevím proč by u automatu měla být spotřeba brzd větší - pokud používáte vhodně "pádla".

Re: zvlnenie brzdovych kotucov

Napsal: 07 srp 2023, 09:25
od Maras
Brzdy bych originál nebral. Vynikající zkušenosti mám se značkou ATE a i jiné jsou dobré.