Zadní pakny

Santa Fe druhé generace, 2006 -2012

Moderátoři: miooo, Moderátoři

Uživatelský avatar
ErosKE
**
Příspěvky: 278
Registrován: 23 bře 2012, 19:57
Bydliště: Košice, SK

Re: Zadní pakny

Příspěvek od ErosKE »

Nazdar :hyu: , tak nakoniec som nič nemenil, nic nekupoval...lanka boli v poriadku, vsetko sme rozobrali, valčeky a mechanizmus vyčistili/premazali. Hlavný problém bol v zaseknutom mechanizme, ktorý otvara/zatvara doštičky, vsetko funguje na 1👍.
VW Touareg 2015 PREMIUM 4MOTION 193KW/262k 3.0 V6 TDi (2024 - 130.000km)
Hyundai SantaFe 2006 2.2 CRDi 110kW/150k 4WD 5st.AT GLS/VGT (2024 - 300.000km)
Reklama
 

paboz
*
Příspěvky: 87
Registrován: 14 lis 2016, 15:44
Bydliště: Petrovice u Kar.

Re: Zadní pakny

Příspěvek od paboz »

Myslis zatuhly plovouci trmen ? Protoze valecek (prasatko)tam neni.Pak je tam pist ktery tlaci z jedne strany na desticku a pohne nepatrne z plovoucim trmenem. Ten mi na zadnich brzdach pravidelne zatuhuje .Na prednich zaden problem neni.Nevim co ma na to vliv.
nyni Hyundai i 20 / 63 kw r.v. 2013 stav 52 200 km od listopadu 2016
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Zadní pakny

Příspěvek od Richard555 »

No myslím, že Santa fe má vzadu bubnokotouč, tedy parkovací brzda je klasická bubnová - taková jakoby podkova a roztahuje ji mechanicky excentr pomocí mechanického "prasátka". Provozní brzda je pak normálně kotoučová hydraulická. Ano je i možnost využití kotouče a destiček k jak provoznímu tak i k zajištění vozidla při parkování. Toto používá např. Ford, asi i tvá I20, mám pocit,že i Škoda.
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
paboz
*
Příspěvky: 87
Registrován: 14 lis 2016, 15:44
Bydliště: Petrovice u Kar.

Re: Zadní pakny

Příspěvek od paboz »

to jsem se pobavil ,mechanicke prasatko :D proste klasicke pakny .Ale kazdy to muze pojmenovat dle libosti.
nyni Hyundai i 20 / 63 kw r.v. 2013 stav 52 200 km od listopadu 2016
bejvalo: Fiat brava 1,2 / 59 kw
Ford escort 1,4 / 55 kw
Skoda 120 L
VAZ-Lada 2101
Jawa 250 panel r.v.1966
Jawa 20 pionyr
favoritka
kolo pionyr
kolobezka
trojkolka
Uživatelský avatar
Richard555
******
Příspěvky: 2737
Registrován: 03 bře 2010, 18:08
Bydliště: Praha

Re: Zadní pakny

Příspěvek od Richard555 »

No v zásadě je to mechanicky ovládané klasické prasátko :D akorát pístky nevytlačuje brzdová kapalina ale excentr kterým hýbou lanovody
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
zz
**
Příspěvky: 178
Registrován: 27 srp 2006, 13:44
Bydliště: Severní Morava

Re: Zadní pakny

Příspěvek od zz »

Všimli jste si toho gumového špuntíku na okraji bubnu? Tak ten je tam proto, abyste při seřizování vůle čelistí nemuseli destkrát buben sundávat. Když tu gumovou zátku vyndáte, tak se po krátkém zápasu naučíte větším plochým šroubovákem ovládat to ozubené seřizovací kolečko rozpěrky čelistí.
Sundejte buben a zapamatujte si ve kterém místě to kolečko je a kterým směrem s ním musíte otáčet pro zmenšení vůle, buben nasaďte pokud možno tím otvorem proti kolečku, prostrčte otvorem šroubovák a snažte se nahmatat to ozubení a pak pohybem rukojeti šroubováku nahoru nebo dolů se zapáčením o hranu otvoru otáčejte kolečkem dokud nedosáhnete požadované vůle.
Napoprvé s tím budete na 100 procent dost zápasit, ale pak to jde samo
Dříve: ..... a Santa Fe 2,4, manuál
nyní khaki Santa 2,2 Dynamic, manuál
Odpovědět

Zpět na „SANTA FE II“