Stránka 2 z 2
Re: Zadní pakny
Napsal: 09 kvě 2022, 07:09
od ErosKE
Nazdar
, tak nakoniec som nič nemenil, nic nekupoval...lanka boli v poriadku, vsetko sme rozobrali, valčeky a mechanizmus vyčistili/premazali. Hlavný problém bol v zaseknutom mechanizme, ktorý otvara/zatvara doštičky, vsetko funguje na 1
.
Re: Zadní pakny
Napsal: 10 kvě 2022, 12:32
od paboz
Myslis zatuhly plovouci trmen ? Protoze valecek (prasatko)tam neni.Pak je tam pist ktery tlaci z jedne strany na desticku a pohne nepatrne z plovoucim trmenem. Ten mi na zadnich brzdach pravidelne zatuhuje .Na prednich zaden problem neni.Nevim co ma na to vliv.
Re: Zadní pakny
Napsal: 11 kvě 2022, 17:47
od Richard555
No myslím, že Santa fe má vzadu bubnokotouč, tedy parkovací brzda je klasická bubnová - taková jakoby podkova a roztahuje ji mechanicky excentr pomocí mechanického "prasátka". Provozní brzda je pak normálně kotoučová hydraulická. Ano je i možnost využití kotouče a destiček k jak provoznímu tak i k zajištění vozidla při parkování. Toto používá např. Ford, asi i tvá I20, mám pocit,že i Škoda.
Re: Zadní pakny
Napsal: 11 kvě 2022, 18:46
od paboz
to jsem se pobavil ,mechanicke prasatko
proste klasicke pakny .Ale kazdy to muze pojmenovat dle libosti.
Re: Zadní pakny
Napsal: 12 kvě 2022, 12:21
od Richard555
No v zásadě je to mechanicky ovládané klasické prasátko
akorát pístky nevytlačuje brzdová kapalina ale excentr kterým hýbou lanovody
Re: Zadní pakny
Napsal: 30 kvě 2022, 21:12
od zz
Všimli jste si toho gumového špuntíku na okraji bubnu? Tak ten je tam proto, abyste při seřizování vůle čelistí nemuseli destkrát buben sundávat. Když tu gumovou zátku vyndáte, tak se po krátkém zápasu naučíte větším plochým šroubovákem ovládat to ozubené seřizovací kolečko rozpěrky čelistí.
Sundejte buben a zapamatujte si ve kterém místě to kolečko je a kterým směrem s ním musíte otáčet pro zmenšení vůle, buben nasaďte pokud možno tím otvorem proti kolečku, prostrčte otvorem šroubovák a snažte se nahmatat to ozubení a pak pohybem rukojeti šroubováku nahoru nebo dolů se zapáčením o hranu otvoru otáčejte kolečkem dokud nedosáhnete požadované vůle.
Napoprvé s tím budete na 100 procent dost zápasit, ale pak to jde samo