Stránka 2 z 3
Napsal: 11 lis 2006, 23:10
od ivan
KarelM píše:
Co se týká P 307 SW, ty používáme jako firemní auta (53 přidělených lidem a cca 5 vozů nemá stálého řidiče). Všechny jsou z r.v. 2003 a 2004. Proti Elantře je 307 hlučnější při jízdě a je v ní menší pohodlí. Teď se jich ale budeme co nejrychleji zbavovat podle toho, jak budou končit leasingové smlouvy na jednotlivé vozy (sjednána prodloužená záruka do konce leasingu) a nahrazovat je Škodovkami. Jsou s nimi totiž neustálé problémy a opravy by přišly firmu moc draho. Jinak díky celosvětově známé konstrukční vadě nám již dvě auta shořela sama od sebe na parkovišti (naštěstí ne někomu v garáži), což důvěru k nim nijak nepodpořilo. Vztah naší firmy k Pažoutu ještě dovršilo to, že našemu generálnímu řediteli, který měl P 607, po 2 letech upadl motor...
Já jako zastánce Peugeotu ,tedy aspoň býval ,tak musím smutně
kostatovat,že tomu tak je a že čím novější auto od PSA tím horší,už jsem k PSA-áčkum dávno ztratil důvěru,proč si myslíte,že jezdím v Hyundai???
P.s Šiděj jako ostatní!!!
Napsal: 13 lis 2006, 08:57
od bělouš
Na Elantře mám najeto asi 9000 km. Mám 1.6 HB. Spotřeba ve měste kolem 8.6l, mimo město do 100km/h 6.4l, dálnice tak 7.1 při dodržování limitů. Klimatizace zvedne spotřebu tak o 1 litr/100km. Co se týče jízdních vlastnostní tak, auto je spíše určeno na klidnou jízdu. V nižších otáčkách, např. při rozjezdech ve městě je vůz línější. Na dálcici OK ve 140 bez problému zrychluje. Je v něm cítit každý hrbol, ale to může být tím, že dříve jsem měl Renaulta. V interieru se občas ozývají různě pazvuky (hlavně na hrbolech). V servisu jsem to řešil zatím jen jednou. Byli vstřícní, ale moc toho nevyřešili. Zkusím to zase při garančce, ale nedělám si velké iluze. Měl jsem problém se zadními dveřmi. Řešeno v rámci záruky. Jezdím do Autopalace Butovice. Vstřícný přístup, ale práci je po nich potřeba překontrolovat. Jinak celkově zatím spokojenost. Za ty peníze
.
Elantra
Napsal: 13 lis 2006, 09:40
od kejdak
nazdar chlapi, nedá mi to, abych se nezapojil do diskuse Elantra vs. Octavia vs P307. Od roku 2002 výrazně vzrostla u hyundaie kvalita zpracování - viz americké testy. S P307 nemám osobní zkušenost, ale oceňuji design (pro peugeot platí obecně). Dle mého názoru jsou Octavia a Elantra přímou konkurencí (proporce, výbava, výkony). Jenom Hyundai má tu výbavu už v základu
. Pokud uvažuješ o Elantře HB a Octavia liftback, zásadní rozdíl je při podobném rozvoru v poměru místa v kufru a na zadních sedadlech - Elantra má kufr menší, ale vzadu se dá sedět (měřím 193 cm). Mám model HB 2.0 Elegance , jsem druhý majitel, najeto 60.000. Dosud jediná závada byla netěsnost v servu, řešeno výměnou trubky mezi nádržkou a servem (AP Butovice - spokojenost). Ten dvoulitr jede hezky (104 kW), spotřeba dálnice 8, mimo město se dá pod 8, město 9,6 , v zimě spíš 10. Výbava je slušná (TCS, EBD, 4x airbag, automatická klima, všechno v elektrice, výškové štelování sedadla + bederní opěrka. Nová stála 560 000 (v roce 2002), teď je v nabídce tuším za 419 000. Otec má 1,6 HB, výbava taky slušná, nyní v nabídce za 319 000.
Elantra 2.0
Napsal: 13 lis 2006, 11:25
od jeff
S elou 2.0 mám za rok najeto 16000 km. Průměrná spotřeba podle počitače i v reálu 8,4( jezdím 50% Praha, 25 % dálnice, 25 % ostatní), spotřeba oleje na 16000 km(1 rok)=0. Závady nejsou až na pazvuky z pravého zadku při jízdě na dlažbě - v Butovicích zatím neodstranili, v tom případě i hlučnější podvozek. Problém - nenašel jsem firmu, který by byla schopna ušít potahy na přední sedadla ( prý nemaj střih). Jinak pohodlné auto pro klidnou, ale i rychlou jízdu.
Palivo
Napsal: 13 lis 2006, 12:46
od X13
Chlapi, v technických parametrech Elantry je napsáno, že palivo pro 1,6 je Natural 91. Dá se jezdit i na Natural 95?
Re: Palivo
Napsal: 13 lis 2006, 12:59
od KarelM
X13 píše:Chlapi, v technických parametrech Elantry je napsáno, že palivo pro 1,6 je Natural 91. Dá se jezdit i na Natural 95?
Samozřejmě a je to i rozumnější. Ptal jsem se na to před koupí prodejce a řekl mi, že je to tam proto, aby bylo vidět, že auto zvládne i méně kvalitní benzín. Jinak prý se při Naturalu 91 motor více začoudí (horší spalování) a taky i míň táhne. Jednoznačně doporučil Natural 95.
Napsal: 13 lis 2006, 14:25
od ryba
vsechny hyundaie maji N91 jako zaklad. I 2,7V6
ale jezdi na vsechno, i na 100 oktanovy benziny a je to v pohode. Jede i na 91, ale fakt to moc dobre nejede
Napsal: 13 lis 2006, 19:55
od morous
díky všem za poznámky....děsí mě ta spotřeba...je to vlastně to,co ukazuje nějakou vlastnost...jezdit za devět litrů mě děsí...benzin si platim sam a jezdím denně do práce....když si vezmu,že najedu za rok tak asi 20000 km....to je přispořebě 9 l. a ceně 28 K 50400,- a u oktávky spotřeba 5,5 v naftě za 28 taky,tj.30 800,-,což je rozdíl nějakých 20000,- tak myslím že je rozhodnuto...když každej rok nacpu 20000,- do oprav,jako že bych to samozřejmě nedal,protože bych to auto prodal...tak to auto musí být zlatý....elentra je hezká...ale draha v provozu
Re: Elantra 2.0
Napsal: 13 lis 2006, 19:59
od Felotron
jeff píše:S elou 2.0 mám za rok najeto 16000 km. Průměrná spotřeba podle počitače i v reálu 8,4( jezdím 50% Praha, 25 % dálnice, 25 % ostatní), spotřeba oleje na 16000 km(1 rok)=0. Závady nejsou až na pazvuky z pravého zadku při jízdě na dlažbě - v Butovicích zatím neodstranili, v tom případě i hlučnější podvozek. Problém - nenašel jsem firmu, který by byla schopna ušít potahy na přední sedadla ( prý nemaj střih). Jinak pohodlné auto pro klidnou, ale i rychlou jízdu.
Tatka mel to samy - taky na htbolech delal zadek borcus. Nakonec jsem zjistil, ze LZ kolo melo vuli - kdyz jsem s nim zahybal do predu a dozadu. Neco ulozeni podvozku melo vuli a sel do haje naboj a lozisko. V servisu zjistili taky prd. Jinak se to jeste projevilo pri vissi rychlosti v prudsich zatackach - auto se divne houpalo.
Napsal: 13 lis 2006, 21:57
od grafx
morous píše:díky všem za poznámky....děsí mě ta spotřeba...je to vlastně to,co ukazuje nějakou vlastnost...jezdit za devět litrů mě děsí...benzin si platim sam a jezdím denně do práce....když si vezmu,že najedu za rok tak asi 20000 km....to je přispořebě 9 l. a ceně 28 K 50400,- a u oktávky spotřeba 5,5 v naftě za 28 taky,tj.30 800,-,což je rozdíl nějakých 20000,- tak myslím že je rozhodnuto...když každej rok nacpu 20000,- do oprav,jako že bych to samozřejmě nedal,protože bych to auto prodal...tak to auto musí být zlatý....elentra je hezká...ale draha v provozu
Spotreba je takova, jak tezkou mas nohu... v jednom prispevku jsem psal, jakou jsem mel spotrebu pri dovolene v Chorvatsku. Za tyden jsem najel cca 3500 km, klima zhruba 50% cesty a prumerna spotreba 7,2 l / 100km.
Na diesel to samozrejme nema. Kdyby se v te dobe, kdy jsem auto kupoval, dala poridit verze CRDi, urcite bych si ji poridil... Preji hodne stesti pri koupi Oktavky TDI (nove/ojete)...
Napsal: 14 lis 2006, 07:10
od morous
mě se elantra líbí...to jo....a CRDi koupit starší je asi risk co?
Napsal: 14 lis 2006, 07:58
od ryba
uplne stejnej risk jako koupit TDi, oboje muze byt v haji, ale taky v dobrym stavu. Nicmene common rail ma vseobecne mene nastrah a speku, co stoji strasny penize v servisech, zato u TDi jsou evergreeny jako cerpadla, air-flow senzory, turba....jak myslis. Zase se ale vsude po vrakacich valej nahradni dily z kradezi
, to u hyundai moc nehrozi
Jinak ty benziny jsou skutecne dost znat na noze, mimo mesto s 2,0 elou 130 koni (tou jsem jezdil) klidne 7 i min a to jsem jel a neflakal jsem to. Ve meste (HK a Praha) kolem 8-9. Coz je zcela v norme.
Napsal: 14 lis 2006, 08:41
od bělouš
Spotřeba benzínu je stejná jako u ostatních benzínových aut se stejným objemem. Spotřeby 9 litrů benzínu lze dosáhnout jenom ve městě. Mimo město podle mě jenom při velmi svižné jízdě. Naopak 5,5 l nafty se mi ve městě zdá dost málo. Navíc u nafty je vyšší povinné ručení. Při nájezdu do 20t. km je to podle mě výhodnost nafty oproti benzínu na hraně. Pokud najedeš víc tak tomu rozumím.
Napsal: 14 lis 2006, 10:53
od morous
tak povinný ručení je dražší asi o 2000......a ty TDi jsou taky v poho,když nenarazíš na blba,co s tím jezdil...to je právě jediný čeho se bojim....a vím z os.zkušenosti že TDi vydržej 300000-400000 v pohodě...kdežto CRDi neznám.....a v oktávce vzadu je málo místa...já mám 190 cm.....ted mám passata....tak je mi jasný že vždycky pujdu do menšího...a novějšího passata nechci ty se hodně kradou a já stojím venku....toho hyundaye by si asi čorkař ani nevšimnul....
Napsal: 14 lis 2006, 13:41
od Felotron
Toz ono je to vzdycky risk u tech ojetin. To bys musel mit auto od kamarada, co s tim nejezdil jak prase... Jenze kdyz nekdo vi, ze to stejne brzo proda.... :/ Navic je pruser s tema vrakama, co se tahaj z D apod.... Auto po havarce je cesta do pekla... Preju hodne stesti s vyberem!