tak po vyse styroch mesiacoch sa blizim k 10 000km a tak nejaka skusenosti co som nadobudol...
1.4tgdi+dct je v porovnani s 1.6gdi manualom rovnako uzrany. 6.84l/100km {10 000km} vs. 6.97l/100km {50 000km}. dole je to samozrejme vdaka turbu pruznejsie, ale hore je to podobne ako gdi... celkovo som s motorom spokojny, ale kebyze je mozne si v europe vybrat 2.0gdi, tak idem donho
prevodovka pri beznej jazde radi velmi plynulo. cestujuci vacsinou ani nezaznamenavaju preradenia a myslia si, ze je tam napriklad dvojka, hoci uz davno ma auto zaradenu patku... prudke zosliapnutie plynu vacsinou znamena chvilkove zavahanie a preradenie o niekolko stupnov dole, aby sa motor dostal do oblasti najvyssieho vykonu... najcastejsie jazdim na normal rezime, ak viem, ze budem obiehat, alebo chcem ist dynamickejsie, tak niekedy prepnem do sport rezimu, kedy sa mi zdaju byt rychlejsie reakcie na stlacanie plynoveho pedalu a prevodovky. eco rezim takmer nepouzivam.
nevsimol som si, ze by mi automaticky podradovala pri jazde z kopca
a zaznamenal som pravdepodobne sw problem, ked sa pomalicky blizim napriklad ku kruhovemu objazdu, alebo ku krizovatke, idem bez plynu, moja rychlost je niekde medzi 10 - 20km/h a chcem sa zaradit do medzery, alebo len zrychlit, tak auto cca 1-2sec vaha co tam zaradit... zatial sa mi to stalo asi 4x, tak dufam, ze bude na to sw upgrade a dovtedy musim byt opatrny. nestava sa to vzdy, len obcas.
exterier je pre mna rovnako {ne}pritazlivy ako pri prvom stretnuti
nepadam z neho na zadok, ale neuraza ma. predna cast je fajn, zadnu by som trosku upravil, aby viac spolu ladili. liftback lahodi mojim ociam ovela viacej
predne led svetla su velmi prijemne. uz ako niekto pisal, dialkove by mohli mat sirsi zaber, zda sa mi dost uzky. dieru medzi tlmenymi a dialkovymi som nezaznamenal. automaticke prepinanie dialkove/tlmene je najma na okresnych cestach tak na 95% spolahlive... na dialnici vidim uspesnost asi na 85%. zalezi aky je deliaci pas a ci kamera rozpozna auto v protismere. zadne ledky za jazdy nevnimam, ale na druhej generacii mali krajsiu grafiku. skoda, ze nie su full led.
automaticke brzdenie mam nastavene na druhom {prostrednom} stupni. za tych 10 000km mi asi 4x zapipalo, ze je prekazka predomnou. 2x, ked auto odbocovalo vpravo a 2x ked som sa zaradil do kolony aut. na brzdy mi skocilo len raz, mozno zbytocne a to, ked som prechadzal z pruhu do pruhu a vozidlo v pruhu kde som sa zaradoval zacalo brzdit. zatial sa mi neobjavili ziadne hlasky, ze kamera je nefunkcna a to ani v pripade, ze som isiel proti jasnemu zapadajucemu/vychadzajucemu slnku tesne nad horizontom, alebo ak bol husty dazd... pripisujem to tomu, ze mam aj radar a tak sa auto moze spoliehat na dva systemy {kamera+radar}.
kontrola mrtveho uhla je perfektna vec. co by mohli vylepsit je jeho fungovanie uz od nizsej rychlosti. zacina fungovat od 30km/h. ja by som uvital napriklad od 10km/h, alebo kludne aj ked stojim... niekedy mam pocit, ze ak obehujem auto, tak sa mi nerozsvieti na pravej strane diodka. neveim, ci nerozozna auto, alebo sa pzoeram v zlom case...
drzanie v jazdnom pruhu je velmi prijemna vec, najma na dialnici, kedy "dotahuje" zakruty miesto mna
snazi sa vozidlo drzat v strede. privital by som, ak by vozidlo reagovalo na vacsie zakruty {ak sa nemylim, tak teraz je to max. 12°}, soferovalo dlhsie same
{tu by to malo byt obmedzene nariadenim eu na 12sec, alebo nejaky taky cas} a ak by bol asistent k dispozicii od nizsej rychlosti ako 60km/h.
adaptivny tempomat je fajn. jazdim na najkratsiu nastavenu vzdialenost. medzi minusy patri, ze zbytocne reaguje na odbocujuce auta, chvilku mu trva, kym si uvedomi, ze auto je uz v odbocovacom pruhu, alebo zbytocne skoro zacina brzdit, ak je rozdiel rychlosti medzi mnou a dobiehajucim autom predomnou... najcastejsie na dialnici, ked idem 120 a niekto ide napr. 80. vtedy mu treba pomoct stlacenim plynoveho pedalu, alebo sa preradit vlavo. uprednostnujem plynovy pedal, nerad jazdim v lavom pruhu zbytocne. v meste sa da jazdit na stop-go, ale nevyuzivam to. jazdim vacsinou v zapchach a auto nechava velku medzeru pri stani za autom vpredu. niekedy je to na polauta {co je este akceptovatelne}, ale niekedy tam necha kludne aj medzeru na auto... ale pri menej hustej premavke ho zvyknem zapnut aj v meste
a ak by aj automaticky prisposoboval rychlost podla dopravneho znacenia, tak by to bolo super
citanie dopravnych znaciek je dalsia prijemna funkcia. cita aj prenosne dopravne znacenie, vynechava obmedzenia, ktore sa tykaju nakladnych vozidiel... ale nerusi maximalnu rychlost po prejdeni krizovatky a tak niekedy svieti 70tka este nejaky cas, aj ked uz davno neplati...
na rozpoznavanie unavy neprepinam, ale asi pre niekoho to moze byt uzitocna funkcia...
zadna kamera je oproti druhej generacii nekryta, takze sa spini... mohli jej dat aspon ostrekovac, alebo vyriesit tak ako v druhej generacii...
interier sa mi zda byt pocitovo stiesnenejsi v zadnej casti, ale cestujuci sa mi zozadu nestazovali na nedostatok miesta, skor naopak. nepaci sa mi umiestnenie vyduchov, pretoze v lete na mna priamo z nich fukalo.. lavy vyduch som sa snazil hociako nastavit, aby na mna ladovy vzduch nesiel priamo, ale pdoarilo sa mi to len tak, ze som to na polovicu zavrel... toto mala druha generacialepsie vyriesene, kde som si vedel nastavit vyduchy tak, aby na mna priamo nefukali a citil sa prijemne.
ci by som sa teraz rozhodol inac, ak by som kupoval nove auto? po 10 000km mozem povedat, ze by som zatial nemenil a svoje rozhodnutie nemenil.