Stránka 2 z 6
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 21 zář 2018, 20:36
od Chasnik
Olej ve viskozitní třídě 5W-40, který by plnil ACEA A5, pravděpodobně nenajdeš, zatím jsem na něj nenarazil.
S naší ix20 najezdíme ročně 3000 km a olej se měnil vždy při servisní prohlídce (jiné úkoly se občas odložily), to bych neukecal a ani bych ukecávat nechtěl. Olej degraduje i časem a navíc, nízký nájezd většinou znamená velký počet studených startů v poměru k ujeté vzdálenosti a vůbec ujetých km se studeným motorem (pokud teda auto nestojí půl roku a potom nejede na otočku do Francie např.), takže další důvod výměnu neodkládat.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 08 led 2019, 22:26
od slabostka
všeobecne motor ktorý je vymyslený na ľahkobežný olej ACEA A1,A5 môže byť mazaný aj klasikou A3. Naopak ten postarší motor ktorý je postavený na ACEA A3 ľahkobežný olej dlhodobo neznesie.
Takže kľudne môžete dávať aj ACEA A3.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 21 kvě 2020, 20:01
od vašo i30
Dobrý deň. Po prečítaní všetkých možných diskusií ohľadom motorového oleja pre Hyundai i30 1.6 MPI 88kw sa chcem podeliť o moje skúsenosti s týmto autom plus by som sa chcel opýtať Vás skúsenejších ktorý máte toto auto už dlhšie aký olej tomuto motoru najlepšie vyhovuje hlavne čo sa týka hlučnosti a chodu motora. Po prečítaní diskusií som zistil že manuál k autu slovenský je trochu iný ako český nakoľko u nás je napísané že doporučený olej je ACEA5 a to je všetko. Na ďalšej strane sú potom vypísané tie oleje hlavne teda Shell tak ako aj v českom manuále. Keďže chcem aby mi to auto aj niečo vydržalo tak mením olej max. do 10 000 km. Dal som teda na rady fóra a vymenil olej Shell 5w30 ACEA5 za olej Sunoco synturo gold 5w40 k vôli lepšiemu mazaniu keďže často jazdím po diaľnici. Lenže po zmene oleja začal motor klepať dovtedy išiel v pohode tak asi cca po 500 km som tam vrátil tú 5w30 momentálne Ravenol fds 5w30. Klepanie však už úplne nezmizlo pokiaľ sa motor zohreje. Myslíte že tá 5w40 by toto mohla spôsobiť? Ešte doplním že auto olej nežerie a ani pri výmene oleja som si nevšimol že by v ňom bol nejaký prípadný prach z rozpadnutého katalyzátora. Budem rád keď by ste sa podelili so mnou aj o vaše skúsenosti.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 22 kvě 2020, 19:02
od idam.i
O oleji tu toho už bolo veľa.Kedže náš motor je nepriamovstrek,tak dávam olej triedy A3 a nie ľahký A5.
Pokiaľ meníš olej po 10.000km,tak by to nemal byť problém.No všeobecne oleje A5 sú riedke oleje s preferenciou na nízku spotrebu.Ja vždy pri výmene dám poziadavku na olej A3.V súkromí mi poyvrdili,že robím dobre aj keď oficialne treba dať A5.
Možná skús prejsť na A3 určite maže lepšie.
Pohľadaj na fóre debatyv sekcii Elantra pod menom Alf.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 22 kvě 2020, 20:07
od vašo i30
Tú diskusiu ohľadom olejov čo písal Alf som prečítal celú a je mi jasné že lepší pre motor je olej triedy A3, len keď som toto riešil s predavačom v olejcentre v Galante tak mi sústavne opakoval že tam má ísť olej triedy A5 a až keď motor začne viac žrať olej že potom prejsť na A3 čo mi príde ako hlúposť nakoľko keď motor začne žrať vo veľkom olej tak už môže ísť na generálku. Konštrukčne je motor v elantre rovnaký ako v i30?
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 23 kvě 2020, 11:38
od idam.i
Základ je podobný.Elantra má double cvvt(nasávanie aj výfuk) no myslím,že železo je rovnaké.Skúsil by som to s A3,určite tym motoru neuškodiš.
A5 je redším olej z dôvodu menšieho odporu,aby dosiahli nižšiu spotrebu.A3 je hustejší a stále platí:kto maže,ten jede.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 23 kvě 2020, 11:50
od Boryš
i30 1,6 MPi 88 kW verze GD (od r. 2012) je také D-CVVT.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 23 kvě 2020, 11:58
od Boryš
K olejům: v servisech
co jsem se ptal nechtějí o 5W-40, i když je v návodě uveden, ani slyšet. Já to mám v návodě jako alternativu, co jsem stáhl anglický z roku 2018, tam je to také uvedeno jako jedna z alternativ. A např. v Automima Opava také ne, tam dávají nějaký Texaco 5W-30. Nevím proč, použití A3 místo A5 není nic proti ničemu, např na Oleje.cz jsem o tom četl článek... A na zázračné úspory nevěřím, já s olejem 5W-30 A5 (nalitým při garančce) jezdím průměr 7,8 l / 100 km. A to se snažím v mezích možností jezdit úsporně.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 23 kvě 2020, 13:41
od dibarbora
To čo je v príručke nie sväté, pri i30 3gen. je tiež v EN verzii stiahnuteľnej z netu A3/B3 uvedené ako alternatíva pri nedostupnosti A5/B5. V SK verzii dodanej k autu už o A3/B3 nie je ani zmienka. Treťou vecou je priebežný update servisných pokynov zo strany výrobcu/importu, ktoré musí autorizovaný servis dodržiavať. Realita je potom taká, že som vo FB skupine videl faktúru, kde do i30 PD 1,4MPI bol pri prehliadke naliaty olej ACEA A1/B1 viskozity 5W20.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 23 kvě 2020, 15:52
od vašo i30
Začínam uvažovať nad tým nakoľko pri mojom nájazde mením olej aj tak dva krát do roka že na leto tam dám 5w40 A3 a na zimu 5w30 A3 a budem teda dúfať že robím pre motor to najlepšie.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 23 kvě 2020, 15:58
od idam.i
Potom daj info či pomohlo.Držím palce.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 23 kvě 2020, 16:09
od vašo i30
Dám. Ako som písal vyššie už som tam mal 5w40 Sunoco synturo gold ale motor mi prišiel hlučnejší tak som ten olej vymenil za 5w30. Tie 5w30 som skúšal viac výrobcov teraz tam mám Ravenol.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 30 kvě 2020, 20:59
od slabostka
Názor že hustý - viskozny olej je "lepší" lebo olejový film je pevnejší nemusí byť v praxi platný a naopak môže znamenať problém.
Ak je motor stavaný na menej viskozny olej - sú na to postavené vôle motora, stieracie krúžky, čerpadlo, kanáliky - tak ak idete s viskozitou hore môže sa stať že prietok hlavne studeného oleja môže byť horší, horšie sa stiera krúžkami a kľudne sa stane že jeho použitie bude kontraproduktívne.
Existuje aj pár 5w30 s acea A3 keď už...
Ja by som sa 5W30 vôbec nebál hlavne ak motor je už overený a nemá konštrukčný problém. Základ je vždy včasná výmena.
Na toyote jazdím s 0w20 a nedej sa vôbec nič, žiadna spotreba oleja, žiadne pripekanie, motor čistý, výmeny ale maximálne 10 000km, na turbo benzíne mením po 8000km hlavne ma serie ako znižujú olejové náplne a aj filtre sú niekedy maličké....
Stále platia všeobecné pravidlá - než sa motoru začne prikladať poctivo motor zahriať a olej meniť včas.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 30 kvě 2020, 22:09
od vašo i30
Tiež som toho názoru že najskôr motor zahriať aspoň pár kilometrov. Vždy sa snažím meniť olej do Max. 10000 km často aj menej a skúšam rôzne 5w30 A5. Teraz tam mám ten Ravenol fds a ešte màm doma Total hks 310 čo dávala Kia do prvovýroby niekde na fóre som čítal že motor s tým Totalom sa stíšil a niekto zase písal že je to mastná voda.
Re: Olej pro i30 1.6 MPI 88 kW
Napsal: 03 čer 2020, 21:28
od slabostka
To su jalove reci ze mastna voda... nie je to gtr aby to potrebovalo racing olej. Nakoniec 5w30 si drzi viskozitu v case lepsie ako 5w40