Stránka 2 z 3

Re: Výměna motoru

Napsal: 08 črc 2019, 20:47
od mihlit
V případě i20 se mění komplet celý motor, takže po výměně jsem dostal nový katalyzátor, lambdu, všechny díly výfuku (nešlo vysypat drnčící bordel) a s motorem i nové svíčky. Závadu na zapalování by to mělo umět rozeznat, nebo ne? Jinak výkonově nebylo motoru co vytknout a do otáček lezl též ochotně. Takže něco zas moc blbě tam asi být nemohlo, protože poznat to na chodu motoru nebylo (před tím, než se to vysypalo).

Re: Výměna motoru

Napsal: 22 lis 2019, 15:18
od Durino
mihlit:
Aky olej si pouzival? Daval si tam stale 0W40? Robil si kratke jazdy? Menil si olej po polroku, po roku, alebo podla km?

Dakujem.

Re: Výměna motoru

Napsal: 22 lis 2019, 18:15
od tempest
Slyšel jsem teorii v :hyu: , že nejvíce těchto padlých motorů bylo u hranic Německa a Rakouska a i na druhé straně u Helmutů. Prý to bylo nekvalitním pohraničním benzínem. Každopádně, jestli do toho lil Vervu, tak je tam chyba asi někde jinde a autem bych hned po vypršení záruky zamířil do AAA a udělal šťastným zas někoho jiného, třeba toho, co uvěří Vaškovi Vydrovi, že tam mají skvělé vozy.

Re: Výměna motoru

Napsal: 22 lis 2019, 18:49
od Mexican
... alebo Petrovi Rychlemu v Auto ESA :-D

Re: Výměna motoru

Napsal: 27 lis 2019, 13:54
od mihlit
Olej se měnil klasicky na servisní prohlídce jednou ročně. Původně tam šel olej Mobil 1 0W40, pak po výměně Yacco GALAXIE RS 0W-40, takže těžko auto mohlo dostat lepší olej. Roční nájezd jsem neměl nějak vysoký. Z jízd tak přes týden krátké, o víkendu dlouhé. Takže asi klasická kombinace.

Re: Výměna motoru

Napsal: 04 pro 2019, 07:54
od copper5252
jen se zaptám ten olej 0w40 si tam lil od koupě ?
mám takový dojem že doporučený olej to není ? nebo tenhle motor má něco jiného napsaného v přiručce

Re: Výměna motoru

Napsal: 04 pro 2019, 10:06
od cernymotyl
Neco je spatne. Atmosfeticka 1.2 MPI by snad mela pobrat i ten nejlevnejsi olej 10W40 a bezny benzin 95.

Nebylo by pro Hyundai levneji, kdybys dostal nove auto?

Kdyz tak ctu vsechny prispevky s pokazenymi motory a prevodovkami, tak mi prijde, ze vetsina tady na foru to bere jako normalni vec. O proti tomu se na foru Suzuki resi prkotiny. Do vanoc mi asi privezou z Koreje Konu a mam docela strach, co se na ni vysype.

Re: Výměna motoru

Napsal: 04 pro 2019, 10:43
od Minko
cernymotyl: neni to tak. síce je to atmo ale ber že dnešné motory majú rôzne fičúrky za účelom zníženia spotreby emisií atď. Preto môžu byť aj náchylnejšie na kvalitatívne zmeny olejov benzínov a pod. sám mám 1.2 MPI 62 kw. Včera som bol v servise (po 2 servisnej v neurčitom období začala potrošku žrať olej) do tretej servinej som to zistil asi 2 týždne pred serviskou- riešil som to doliatím 1 litra oleja aby som sa dostal aspoň spolovice na min-max. Od 3. servisnej olej zasa na min po 9000 km. Objednaný na servis. Včera to skontrolovali, diag. OK, kompresné tlaky OK, podľa vyjadrenia technika do telefónu vyzerá to na miernu netesnosť v piestnych krúžkoch. zajtra idem prevziať auto do servisu a poradiť sa čo a ako ďalej.Nový motor ktorý nemá ešte ani 70 tisíc km nemôže medzi servisnými intervalmi zožrať predsa skoro 2 litre oleja. :-k Ono to všetko je v dnešnej dobe v spojení s ostatnými srandami aj "daň" za veľkovýrobu.

Re: Výměna motoru

Napsal: 04 pro 2019, 13:59
od Axel.Foley
Minko: Může, a dokonce výrobce to má ošetřeno v servisní knížce. Nevím, zda právě u i20, ale motor si dle výrobce může vzít až 1l oleje na 1000 km. Ačkoliv logicky vzato dle selského rozumu je to blbost.

Re: Výměna motoru

Napsal: 04 pro 2019, 14:14
od Minko
to je ku..a veľa veď to je 20 litrov na jeden servisný interval... myslím že šikovný právnik by im rýchlo zatrhol toto "vyviňovanie sa". Každopádne servis sa z toho zatiaľ nevyvlieka ale chápe že to nie je "sranda". Inak v kontexte toho keď som svojho času jazdil s 1.6 CRDi 85 kw tohto koncernu tak od výmeny po výmenu bez straty "kvapky" oleja, ryska ukazovala stále rovnako. a to kým mi to auto šlo z rúk malo 340 tisíc km :-k

Re: Výměna motoru

Napsal: 04 pro 2019, 14:37
od Durino
Minko:
A aky olej si tam daval/ako casto (rok/polrok)? Robil si kratke jazdy so studenym motorom?

Dakujem.

Re: Výměna motoru

Napsal: 04 pro 2019, 14:56
od Durino
Minko:
Uz som nasiel, ze si tam daval 5W-30 A5/B5.

Re: Výměna motoru

Napsal: 04 pro 2019, 16:04
od mihlit
copper5252:
Ano, dával jsem ho tam od koupě. Požadavek u mého auta bytlo A3/B3, SL nebo vyšší, nic víc. V seznamu rozsahu možností viskozit bylo 0w40 uvedeno též.

Re: Výměna motoru

Napsal: 05 pro 2019, 09:13
od Minko
Durino: áno presne tento. Dával so taký, aký tam lial servis, podla zápisu v servisnej knihe to bol ak si dobre pamätám tuším vždy Helix od Shellu. Dokonca keď som dolieval tak som šiel na shellku a kúpil tam 1L Helixu A5/B5. Inak zohnať olej A5/B5 na slovenských benzínových pumpách okrem Shellu je celkom problém a to dokonca aj na diaľničných :D

Re: Výměna motoru

Napsal: 13 úno 2023, 18:22
od cestovatelcasem
Axel.Foley píše: 04 pro 2019, 13:59 Minko: Může, a dokonce výrobce to má ošetřeno v servisní knížce. Nevím, zda právě u i20, ale motor si dle výrobce může vzít až 1l oleje na 1000 km. Ačkoliv logicky vzato dle selského rozumu je to blbost.
Pro pobavení: náš starý 1,6l G4GR atmosférický 16V 84kW motor na Lantře (2000) žral i 1l oleje na 1000 najetých kilometrů :D Ale pravda, to už měl najeto přes 200tis. Km. V samém závěru užívání, kdy už měl 285tis. km, žral snad ještě víc a neustálé dolévání oleje do jinak spolehlivého motoru už začalo jít na nervy... A pravda - jeden můj kolega nadšenec do Germánů nemusí do svého 16let starého BMW 5 kombi s 2,5l šestiválcem (najeto prý skoro 300tis. km) dolévat olej žádný - až při celkové výměně oleje v motoru po cca 7tis. km. No, :hyu: holt není BMW, ale BMW je taky sakra dražší na údržbu...

Na druhou stranu, jste si jistí, že dávat do takovéhleho 1,2l motoru plnou syntetiku je rozumné? Já do svého 1,2l G4LA 57kW motoru (ještě bez CVVT) liju pořád jen Mogul Synergii 6100+ 10W40 a motor jede (zatím) skvěle už necelých 70tis. km.
Někde jsem totiž četl, že není úplně moudré lít (sebelepší a sebedražší) plyně syntetický olej do motoru, který vyžaduje standardně polosyntetiku nebo dokonce minerál. Ale to je spíš k řešení pro experty...