Stránka 2 z 4
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 03 zář 2017, 19:57
od Axel.Foley
Souhlasím s petzl-em, diskuze začíná někdy v roce 2010 a od té doby se hodně změnilo.
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 03 zář 2017, 20:11
od Mr. HYUNDAI
http://www.auto.cz/co-budeme-tankovat-p ... lihu-97714
Druhý odstavec - 98+ bez biolihu, pokud se používá tak ETBE. Našel jsem i nějakou komunikaci s člověkem z Benziny, je to přesně 13 měsíců, že Verva 100 neobsahuje žádný biolíh.
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 03 zář 2017, 21:07
od mihlit
Tam ale stále jen zmiňují prémiová paliva 98+. O vervě se to ví. Nepíšou tam, jestli se to týká všech i neprémiových N98. Poslal jsem emailem dotaz EuroOilu, tak jsem zvědavý, co mi odpoví.
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 04 zář 2017, 08:45
od mihlit
Ač jsem to pomalu ani nečekal, dostal jsem odpověď a to celkem rychle.
Takže v současné době je to na EuroOilu s ethanolem takto (objemová procenta):
Optimal95E - dle várky 0-5%, běžně 4-4.9 %
Natural95 - dle várky 0-5%, běžně 4-4.9 %
BA98 Super Plus - bez ethanolu, 10-12 % ETBE
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 08:53
od kongresman
Mám sice 1,6 GDI, i když je vlákno o 1,6 T-GDI, ale vy se asi zlobit nebudete. Na jiných vláknech, zejména u i30 II., 1,6 GDI mě znervózňuje, jak se tam píše, jak se časem u vstřikovaček projevuje jakási karbonizace, jak je to vše zasráno atd. Jsem v tom laik, ale samozřejmě vím, vo co go. Hele kluci, já za 5 až 6 let najedu cca 100 000 km, pak bude nový Tusík, od 11/2017 do toho tankuji Efecta 95 od Benziny, asi 3x Shell. Jezdím 75% kolem komína, když je motor studený, tak ho zbytečně nehoním. Takže dotaz je spíše k benzínu, který používám. Jaké máte reference, ohlasy ze svého okolí, nebo osobní zkušenosti s používáním Efecta 95 ? Má to opravdu ty čistící (?????) účinky, jak uvádějí ? Patří k těm lepším benzinům ? Upozorňuji, že v našem městě je pouze Benzina a pak ty pumpy, kdy název si ani nepamatuji a tankují tam ty sračky. K Shlell mám cca 18 km, k jiným velkým značkám cca 20 a více km. A teď babo raď. Já tedy tak nějak na tu Efectu 95 slyším spíše kladné reference. Díky za odpovědi.
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 09:53
od mikodim
Podla mňa , na tvoje otázky dostanes uspokojivu a presnu odpoved, len ak das spraviť testy v nejakom nezávislom laboratoriu.. Inak je to vsetko len o pocitoch, placebo efekte a pod.
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 11:08
od ob3l1x
myslim ze tu niekde je aj tema ze clovek tankoval vervu 100 ci aky kvalitny benzin a v 107 000 mu odisiel motor ...
cize si myslim ze je uplne jedno aky benzin tam budes liat ...
pri kratkych trasach je skor dolezitejsie ako benzin vymena oleja ... tu treba skratit na 1rok (ja som si to tak skratil jazdim cca 10 000km rocne)
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 12:26
od kongresman
S olejem nemám problém, u všech mých aut jsem měnil 1x ročně s nájezdem až 17 000 km, nyní jezdím, co jsem u
začal s i30 tak 15 000 km ročně. Šlo mi hlavně o názor na tu Efectu 95 od Benziny. A tak celkově.
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 13:12
od Tudy
To jsem byl já. Tankoval jsem Vervu100 a motor byl stejně ve 120 000 km zakarbovanej jako prase. Do příštího auta už mi přímovstřik nesmí přijít.
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 21:25
od idam.i
To budeš mať ťažké.Atmosfér je stále menej a menej.Praktický každé turbo je priamovstrekovacie.
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 22:07
od kolicek
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 22:21
od Alf6
Verva 100 a Maxxmotion 100 pochazeji ze stejne rafinerie ze Schwechatu. Lisi se pouze aditivaci - lepsi ma Verva a i barvou. Verva by mela byt vic do modra.
Co jsem nasel na netu:
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?p=151119
Líh má oproti benzínu podstatně nižší energetický obsah, což má přímý vliv na spotřebu paliva. Dalším hlavním problémem směsí líh-benzín je citlivost směsi na přítomnost vody, která se ochotně mísí s lihem v benzínu obsaženým, ne však s benzínem. To pak vede k separaci lihové a benzínové fáze v nádržích vozidel a to může mít významný dopad na snížení oktanového čísla. Líh s rozpuštěnou vodou je navíc korozivní a při nízkých zimních teplotách může díky přítomnosti vody docházet v palivovém systému vozidla k zamrzání paliva.
Oproti lihu má
ETBE vyšší oktanové číslo, vyšší energetický obsah (výhřevnost), menší tlak par a s benzinem se dobře mísí za vzniku stabilní směsi, necitlivé na přítomnost vody. Výroba ETBE je však omezena dostupným množstvím izobutenu.
ETBE je akceptováno rovněž jako biosložka, ale nemá negativní vlastnosti jako biolíh, tudíž by se ani hodnota oktanového čísla v průběhu skladování neměla snižovat
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 22:55
od Tudy
idam.i píše:To budeš mať ťažké.Atmosfér je stále menej a menej.Praktický každé turbo je priamovstrekovacie.
Některý turbomotory, hlavně koncern VW ještě používá kombinaci přímého a nepřímého vstřiku, aktuálně je to třeba motor 2.0 TSI v Škodě Octavia RS 230 HP nebo v novém VW Polo GTI.
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 22:57
od shawt
Se obavam, ze tve 1,4 T-Gdi je taky primovstrik? Mozna dotaz, jak jsi s tim jezdil, tocil jsi to obcas k cervenym cislum?
Re: Jaký benzín pro 1-6 T-GDI
Napsal: 15 bře 2018, 23:03
od Tudy
Jj, to vím že je, teď už s tím nic nenadělám a ano, občas jsem točil a točím až k omezovači. Doma máme 2 auta od
a ten kombik co mám v podpisu (1.6 GDi) budu asi měnit...