Stránka 2 z 5
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 16 úno 2018, 16:45
od petr.gr
Jediná možnost, kdy by motor mohl něco nasát z výfukových svodů je u provedení s EGR ventilem. Jinak to není technicky možné. Narazil jsem na jednu firmu, která provádí přestavbu na LPG a ti ani netuší, že keramický katalyzátor nelze použít pro LPG z důvodu vyšších teplot spalin. Taková je realita u všech úpravců. Katalyzátor se ale nerozpadne na prášek jeko u kremace ale deformují se jednotlivé části mřížky. Aby vznikl prach, muselo by dojít k mechanickému nárazu do katalyzátoru. Nasátí takového prachu je velice nepravděpodobné a také není katalyzátor cukřenka, která stále dává a dává nějaký prach. To je opět jedna z dalších bájí a pověstí.
Oprava svodového katalyzátoru Euro5 je do 2000 Kč plus nějaká práce. To je celé a nic mimořádného.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 16 úno 2018, 17:26
od tempest
Prý se to tam dostane přes výfukové ventily. Dochází tam k víření spalin.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 16 úno 2018, 20:06
od petr.gr
Tedy netuším, kdo vymýšlí takové nesmysly ale princip 4 taktního motoru vylučuje možnost něco nasát přes výfukový ventil. To jsou základní informace o motorech a jejich provedení už od dob 1. republiky. Výfukový ventil je otevřen až tak dlouho, až je píst v horní úvrati a vytlačuje výfukové plynu ven z válce. Vzápětí vačka uzavírá výfukový ventil, otevírá sací ventil a při cestě dolů píst nasává vzduch s palivem ( bez přímého vstřikování) ze sacího potrubí a cyklus pokračuje. V dnešní době se najdou lidé, kteří věří že je Země placatá, že Slunce obíhá Zemi a také, že se směs paliva a vzduchu dostává do válce přes výfukové ventily. Je to smutné až trapné.
Jak jsem již napsal, jedině přes EGR ventil ale velice ojediněle až nepravděpodobně a to jen po krátký čas, než spaliny pod tlakem vytlačí možná nějaký čurbes z keramického katalyzátoru, který ale při vysokých teplotách při spalování LPG nebo Ethanolu pod velkou zátěží taje a tím pádem nemůže tvořit prach ale taveninu.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 16 úno 2018, 20:48
od tempest
Máme náboženskou svobodu, tak každý si může věřit čemu chce. Když je proměnné časování ventilů, tak může být otevřený zároveň sací i výfukový. Taktéž při otevření sacího dochází k pulzacím v sání. A to samé se děje u výfuku.
https://www.google.cz/search?biw=1920&b ... ywHBzgGO6M:
Zkus si pohledat, proč odchází vršek na HTP.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 16 úno 2018, 21:10
od tempest
S tím nahrazením EGR jsem si nebyl jistý, vím, že jsem to někde četl, že některé motory nemají EGR, ale zrovna u GDi jsem našel obrázek s EGR. Každopádně jestli proměnné časování nahrazuje EGR, tak ta smrt je rychlejší
.
https://www.google.cz/search?q=egr+gdi+ ... G5Ky2aDpDM:
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 16 úno 2018, 21:29
od mihlit
To o tlaku je teorie. Jenže ve výfukovém potrubí se pohybují tlakové pulzy. Proto se také ladí u motoru délka svodů a další ty kraviny. Ač se to tedy nezdá, nepohybuje se to vše jen jedním směrem. Druhá věc je, že v případě brždění motorem jsou tam zas opět úplně jiné průběhy.
Ohledně EGR nahrazení duálním CVVT, kdy to řeší vysloveně sáním i z výfuku - to je ve skutečnosti mnohem lepší varianta zejména pro GDI, protože tam palivo s aditivy nemůže čistit sací potrubí a ventily, jelikož se tam vůbec nevyskytuje. Takže by se to celé zaprasilo mnohem rychleji.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 17 úno 2018, 19:56
od petr.gr
Původní dotaz se týkal opravy katalyzátoru a najednou jsme u CVVT. Měnil jsem také katalyzátor, mám také CVVT a se změnou pístních kroužků na Sonatě jsem měl motor do posledního šroubku rozdělaný.. Viděl jsem natavený katalyzátor a o nějakém prachu nemohla být řeč. Aby tedy motor nasál prach z katu, to tedy asi ne.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 17 úno 2018, 22:00
od tempest
Sonata, nemá problém s katalyzátorem jako i30. Dále viz. výše. Howgh.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 17 úno 2018, 22:58
od petr.gr
tempest píše:Sonata, nemá problém s katalyzátorem jako i30. Dále viz. výše. Howgh.
Sonata NF má svodový katalyzátor jako i30 plus další katalyzátor na potrubí a LPG tu keramiku při delší zátěži zlikviduje. Stejně jako u i30.
Přesně tak, jak bylo v úvodním dotazu.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 17 úno 2018, 23:41
od JoKo
petr.gr, a funguje tvoj motor v takom rezime ako v i30tke? tzn. ze ci nahradzuje egr ventil, alebo je tam cvvt len kvoli zvyseniu vykonu? a ako daleko je od motora umiestneny tvoj katalyzator a ako daleko v i30tke?
ak sa nemylim, tak tvoj motor je euro4, i30tka uz ma euro 5 a to bola hranicna norma pre benziny, kedy sa zacal vo velkom pouzivat aj u nich egr ventil... ak sa mylim, tak ma opravte, tuto problematiku legislativy s emisiami a egr nemam nastudovanu.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 20 úno 2018, 00:01
od petr.gr
tempest píše:To nasátí je myslím v důsledku víření spalin ve výfuku. Takhle se umí zasebevraždit i 1,2 HTP. Rozpadne se katalyzátor a prach vydře motor.
Přes výfukový ventil se nemůže nic dostat do spalovacího prostoru ! Kde je katalyzátor, a kde jsou ventily ! Jeden válec po druhém vytláčí spálenou směs ven do společné trubky pod jistým přetlakem. Pohádka o prachu, který vydřel válec přes uzavřené výfukové ventily je blábol.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 20 úno 2018, 07:26
od bianco.sabbioso
Většina kuriozních závad a havarií právě vypadá vždy stejně. Tým návrhářů, společně s týmem testovačů, validuje schvaluje, vypiplává. Fmeuje. Jsou všichni vysoko na úrovni....Pak přijde obyčený blbec, nebo neznalá ženská a věc zničí. A oni koukají a diví se.....
to přece není možný!!!!! To bude s tímto podobný. Co se odborníkům zdá nemožné, obyčejný člověk dokáže. Takže bych se nevyjadřoval jako že to není možný. Česká důchodkyně otevře výtah, kabina je někde nahoře a ona spadne do šachty. Odborníci to vyloučí, to není možný. Ale bába je nasračky dole????
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 20 úno 2018, 09:29
od Richard555
Dovedu si představit, jak rozpadlý kat, který je mimochodem za 10cm dlouhými výfukovými svody může v případě rozpadu přes EGR nebo variabilní vačky poslat do motoru nějaký bordel. Nedovedu si představit, že by to udělal v případě, kdy býval Kat za parohama a metrovou trubkou s vlnovcem..... Takže pokrok.... díky moc
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 23 úno 2018, 21:25
od tempest
Příčinou rozpadlého katalyzátoru je prý benzín a dělo se to jenom v ČR.
Re: Oprava/výměna katalyzátoru i30 1.6MPI
Napsal: 24 úno 2018, 06:29
od lukas27
Já to zas slyšel o LPG.