Stránka 2 z 10

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 04 říj 2017, 21:40
od tempest
Servis o tom ví, ale ve dveřích řeknou:"Závada se neprojevila." A nikdo jim nedokáže, že o tom ví.... Takže důkaz musí donést zákazník.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 04 říj 2017, 21:53
od shawt
A kdyz budes mit 3x stejnou zavadu, tak ti pak vrati penize :D

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 04 říj 2017, 21:57
od tempest
Jo, na tohle jsem se ptal právníka :D . Teoreticky u auto jo, ale prakticky se bude posuzovat, jestli závada znemožnila užívání vozidla a samo, že dovozce by asi kolem sebe kopal. Jinak každá i30 má problémové lyžiny na střeše, roletu, spojku a čtvrtá závada může být to cukání. No a když je to do dvou let, tak to můžeš zkusit vrátit. Prakticky se budeš soudit 5 let a auto bude po tu dobu stát někde v servisu.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 05 říj 2017, 10:15
od bony
tempest píše:Servis o tom ví, ale ve dveřích řeknou:"Závada se neprojevila." A nikdo jim nedokáže, že o tom ví.... Takže důkaz musí donést zákazník.
Otázkou je kam chodíš, já jsem dostal jednoduchou odpověď víme o tom a dokonce to potvrdila i centrála. Ale přes normu jít nemůžou to je věc druhá. V manuálu je též lišácky napsáno, že se pokud není motor zahřáty, tak se to přesně takto projevuje. Pravdou je, že pokud nechám motor trošku zahřát, tak to není tak markantní.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 05 říj 2017, 18:56
od tempest
Já mám naftu. Ta necuká, ale bude to bolet, jak jednoho dne odejdou vstřikovače.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 06 říj 2017, 08:44
od motorol
Hlasim se do klubu,driv mi to nedelalo, ale vcera a dnes byl prvni rozjezd nic moc. Misto pridani to skoro chciplo. Pak uz pohoda,ale stejne to prekvapi...

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 06 říj 2017, 11:06
od ulthar
Nedavno jsem se bavil s kamaradem, ktery vlastnil Ceeda. U stejneho motoru (1.6GDi) taky popisoval takoveto cukani motoru pri studenem motoru. Nakonec nasel reseni v teto kombinaci:
1. Nechat auto na volnobeh dokud nespadnou otacky z 1500 na tech cca 1200. Pak pockat jeste tak 30s.
2. Tankovat nejaky vice oktanovy (98+, napr. Vervu) nebo premiovy benzin (Shell V Power 95 apod.). Ale spis doporucoval vice oktanu.

Pri teto kombinaci mu to pry zacukalo jenom vyjimecne.

Ja mam diky bohu klid a zadne cukani nepozoruju.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 06 říj 2017, 12:11
od DoLuck
Mě to cuka taky. Teď sem tam měl vervu 100 a dělá to min. Ale už sem si na to zvyknul. Prostě se to chce rozjíždět pomaleji a víc se na to soustředit. Jinak reklamovat se to podle mě ani nedá. V knížce je na to nějaká formulka o studeném motoru. Já už ti řešil 3x a 3x se jim to neprojevilo

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 06 říj 2017, 13:08
od bony
ulthar píše:Nedavno jsem se bavil s kamaradem, ktery vlastnil Ceeda. U stejneho motoru (1.6GDi) taky popisoval takoveto cukani motoru pri studenem motoru. Nakonec nasel reseni v teto kombinaci:
1. Nechat auto na volnobeh dokud nespadnou otacky z 1500 na tech cca 1200. Pak pockat jeste tak 30s.
2. Tankovat nejaky vice oktanovy (98+, napr. Vervu) nebo premiovy benzin (Shell V Power 95 apod.). Ale spis doporucoval vice oktanu.

Pri teto kombinaci mu to pry zacukalo jenom vyjimecne.

Ja mam diky bohu klid a zadne cukani nepozoruju.
S bodem 1) naprostý souhlas, ale bod 2) je jen placebo. Tankuji celou dobu pouze Tesco benzín a poslední 1/2 roku jsem to moc nezaznamenal, nechal jsem jen auto na volnoběh trošku zahřát a je to o.k. Nelze vypozorovat ani kdy to přesně dělá. Myslel jsem, že to dělá při nízkých teplotách ale ani to není pravda, dělá to i když je vlhko. Po posledním servise, kdy jsem si nechal restartovat ŘJ a načetli se nové údaje do ŘJ je celkem po problému.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 říj 2017, 08:44
od Radunov
Benzín na to u mě vliv nemá, protože mě motor nevynechává. Vliv na to má spíš venkovní teplota, čím nižší, tím déle se kat ohřívá a otáčky jsou déle zvýšené a taky to vibrující spektrum motoru. Mě sere to, že člověk si koupí ,,poctivý atmosferický motor" kvůli spolehlivosti a on ten motor je nakonec nastavenej tak, aby měl sebedestruktivní sklony :x . Překvapilo mě kolik Vás ten problém má, ze začátku tohoto tématu mi totiž přišlo, že jsem snad jediný. Mimo jiné si čtu v garanční knížce, že nárok na náhradní vůz mám do 2 let od koupi a o zvýšených vibracích a hluku se tam taky píše, akorát ne v jaké míře.

Výtah z příručky vozu - návod k obsluze i30:
kapitola 5/12
Startování motoru
*POZNÁMKA
Za chladného počasí nechte motor svého vozidla po startu chvíli zahřát a s vozidlem se hned nerozjíždějte, protože jinak může mít motor vašeho vozidla nerovnoměrný chod, nedostatečný výkon, nebo neobvyklý projev.


Tak jsou pěkně vychcaný a místo aby ten nedostatek vychytali, tak z toho udělali v návodu vlastnost. Nééééééé

kapitola 7/23
Údržba při provozu ve ztížených podmínkách
NÁROČNÉ JÍZDNÍ PODMÍNKY: (mě se týká)
A : Opakované jízdy na kratší vzdálenosti (7km)
H : tažení přívěsu (100km?)
L : Provoz s častými rozjezdy a zastávkami
k tomu je pak tento interval údržby - výměna motorového oleje pro motor 1,6 GDi: každých 5000km nebo 3 měsíce.


Mám 6800km a 11 měsíců. To bych jezdil každýho 1/4 roku na výměnu. A je fakt, že ten olej už je černej. A kdo mi napíše, že to je správně, že je vidět že čistí motor, tak já mu řeknu že karbon čili uhlík je nejtvrdší věc na světě :D a funguje jako brusivo.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 říj 2017, 10:02
od vorlajz
já tedy nevím, ale je to celkem logické, že se ten motor musí zahřát... na druhou stranu, když tomu chceš předejít, tak si kup nezávislé topení... 8)

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 říj 2017, 14:17
od Radunov
Zas o důvod navíc nechat upravit motorovou jednotku na míru (,,chiptuning") a zbavit se těch zasraných EKO nastavení než to zkurví celý auto, jako i toho postupného otvírání škrtící klapky a omezení celkového otevřemí škrtící klapky, dnes to jde i legálně se zápisem do VTP.
Jo, nevíte náhodou proč tak dlouho padají otáčky při sportovní jízdě (při řazení nahoru z vysokých to taky pěkně cukne, tím, že se nestačí vyrovnat otáčky)? Je to těžkým setrvákem nebo mapou? Já předpokládám setrvákem, proto má ten motor takovej krouťák (rozuměj proti jakékoliv jiné atmosférické 1,6), lidem připadá líný na zrychlení ale do kopce si předem rozjetou rychlost hravě udrží s tempomatem.

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 říj 2017, 14:20
od Radunov
vorlajz píše:já tedy nevím, ale je to celkem logické, že se ten motor musí zahřát... na druhou stranu, když tomu chceš předejít, tak si kup nezávislé topení... 8)
stačilo by, kdyby dal Hyundai na dálkové ovládání jeden čudlík navíc a šlo to startovat na dálku aspoň a problém vyřešen, než se člověk převleče, nazuje boty a tak, tak by bylo auto bez prodlevy připraveno k použití ;-). Nadruhou stranu ti v návodu napíšou, že stání déle jak 2 minuty na volnoběh je škodlivé. :lol:

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 08 říj 2017, 15:15
od vorlajz
Radunove, jsi schopen natočit na video, jak se ti to chová při té sportovní jízdě a řazení nahoru jak popisuješ? máš Euro5 či 6?

mě by se to nezávislé topení líbilo... 8) ale je to peněz... každopádně nevím, jak vám to cuká, ale mě to prostě necuká... u předchozí i30 s 1.6 CVVT jsem měl problém, že když byl motor studený, tak se mi při rozjezdu jakoby dusil... a pak už to šlo... stačilo prošlápnout plyn na volnoběh a bylo to o dost lepší...

Re: Velke cukàní 1,6GDi při rozjezdu se studenym motorem

Napsal: 09 říj 2017, 09:42
od Radunov
vorlajz píše:Radunove, jsi schopen natočit na video, jak se ti to chová při té sportovní jízdě a řazení nahoru jak popisuješ? máš Euro5 či 6?

mě by se to nezávislé topení líbilo... 8) ale je to peněz... každopádně nevím, jak vám to cuká, ale mě to prostě necuká... u předchozí i30 s 1.6 CVVT jsem měl problém, že když byl motor studený, tak se mi při rozjezdu jakoby dusil... a pak už to šlo... stačilo prošlápnout plyn na volnoběh a bylo to o dost lepší...
mám po faceliftu a ty mají všechny Euro 6

to by na videu stejně nebylo poznat...prostě při řazení z 6500ot/min když řadíš rychle, tak nestačej spadnout otáčky a je tam takový divný cuknutí, tím jak nejsou vyrovnaný otáčky, nejvíc je to znát na 1,2,3...podle mě je prostě těžkej setrvačník...kadett GSi měl setrvačník 6kg a nedělalo to :-), tam se dalo řadit ,,přes plnej" a pobralo to v pohodě 8) , na sprintu pak měl vyšší cílovou rychlost (jen kulturní vložka)

dneska ráno při teplotě 6°C jsem ohříval 4 minuty a dobrý...v podstatě od cca 1,5 minuty se otáčky už výrazně nesníží, takže prostě tak 2 minuty čekat a pak jet, až bude mráz, tak to bude snažší :D , to než člověk oškrábě námrazu, tak bude mít ideální teplotu :D katu...volal mi kvůli tomu dnes vedoucí autorizovaného servisu a že to prý řešili někdy v roce 2014, že to začlo dělat víceméně u všech benzínových motorů, protože kvůli ekologii a rychlému ohřátí katu je po startu na volnoběh chudá směs (vyšší teplota hoření), motor nemá takovou sílu a pak se to zaneslo do návodu, vypíchnul i nekvalitní benzín s biosložkami ale na ten jsem oponoval, že tankuji na Benzině Effectu 95 a je aditivovaný, tak souhlasil, že palivem to nebude.