Stránka 2 z 2

Napsal: 14 pro 2006, 18:43
od v.Parnik6045
ivan píše:
kopir píše:Ja len viem, že keď som si kedysi chcel kúpit hyundai diesel, tak mi kamarát z Hyundai servisu povidal, že dízlaky sa im moc nevydarili abych ho nekupoval, že sú lenivé od novoty :?: Tak asi....
Jde o to,co si pod tím pojmem lenivé představujete???
v.Parnik6045,předpokládám ,že má ve svém autě namontován motor s typovým označením DJZ alias předělaná 162 (staré značení u Psa-áček)
Tyhle motory se začaly montovat na začátku 1990-tých a výše,motor prošel malým faceliftem!!
Ale existuje ještě jedna verze těchto motorů a to s blokem D9B,jediný rozdíl včem se lišily mají širší ojnice a silnější pístní čepy a většinou se dávaly do dodávek a tak,ale i sem tam to daly do osobáků,to jsou frantící no!!! :lol: :lol: To jen tak pro zajímavost a teď k Tvému problému!!
Pokud Hyundai montoval motory DJZ,tak zákonitě to má mít katalyzátor a dvojité spalování výfukových plynů(ERG.ventil-řízený podtlakem)
Ve většině případech tahle věcička snižuje výkon motoru a to ukrutně!! :cry:
Pokud auto chytá v těchto chladných dnech bez problému,jak se říká na žehnutí,tak motoru nic není!! Viděl bych to na právě zmiňovaný ERG-ventil! :wink:
Hardcam tady zmiňoval 1.9d z P 206,ale to jsou úplně jiné motory,jde o tzv. DW8 alias WJZ a to je úplně jiný motor a za druhé ty se vůbec nepovedly!! :cry: P.s Doufám,že je tam Hyundai nemontoval :?

Čau,ten ventil jsem samozřejmě zkoušel odpojit,ale ním to zjevně není.Přiznám se,že netuším,který z výše uvedených bloků moje auto má.Ještě mě napadla jedna věc - pokud se vysype katalyzátor,nemůže jít výkon do háje?Ten motor jede fakt divně - jedu mírná táhlý kopec,musím podřazovat do trojky,vytáčím na 3500ot/min,ale jakmile dím čtyřku,motor "zvadne" a netáhne.Taky rozjezdy na jedničku třeba v křižovatce jsou mírně řečeno líné.Tak nevim.Ještě mě napadlo uškrcený čerpadlo nebo rozštelované vstřiky.Co z toho je nejpravděpodobnější ?

Napsal: 14 pro 2006, 19:26
od ivan
v.Parnik6045 píše:
ivan píše:
kopir píše:Ja len viem, že keď som si kedysi chcel kúpit hyundai diesel, tak mi kamarát z Hyundai servisu povidal, že dízlaky sa im moc nevydarili abych ho nekupoval, že sú lenivé od novoty :?: Tak asi....
Jde o to,co si pod tím pojmem lenivé představujete???
v.Parnik6045,předpokládám ,že má ve svém autě namontován motor s typovým označením DJZ alias předělaná 162 (staré značení u Psa-áček)
Tyhle motory se začaly montovat na začátku 1990-tých a výše,motor prošel malým faceliftem!!
Ale existuje ještě jedna verze těchto motorů a to s blokem D9B,jediný rozdíl včem se lišily mají širší ojnice a silnější pístní čepy a většinou se dávaly do dodávek a tak,ale i sem tam to daly do osobáků,to jsou frantící no!!! :lol: :lol: To jen tak pro zajímavost a teď k Tvému problému!!
Pokud Hyundai montoval motory DJZ,tak zákonitě to má mít katalyzátor a dvojité spalování výfukových plynů(ERG.ventil-řízený podtlakem)
Ve většině případech tahle věcička snižuje výkon motoru a to ukrutně!! :cry:
Pokud auto chytá v těchto chladných dnech bez problému,jak se říká na žehnutí,tak motoru nic není!! Viděl bych to na právě zmiňovaný ERG-ventil! :wink:
Hardcam tady zmiňoval 1.9d z P 206,ale to jsou úplně jiné motory,jde o tzv. DW8 alias WJZ a to je úplně jiný motor a za druhé ty se vůbec nepovedly!! :cry: P.s Doufám,že je tam Hyundai nemontoval :?

Čau,ten ventil jsem samozřejmě zkoušel odpojit,ale ním to zjevně není.Přiznám se,že netuším,který z výše uvedených bloků moje auto má.Ještě mě napadla jedna věc - pokud se vysype katalyzátor,nemůže jít výkon do háje?Ten motor jede fakt divně - jedu mírná táhlý kopec,musím podřazovat do trojky,vytáčím na 3500ot/min,ale jakmile dím čtyřku,motor "zvadne" a netáhne.Taky rozjezdy na jedničku třeba v křižovatce jsou mírně řečeno líné.Tak nevim.Ještě mě napadlo uškrcený čerpadlo nebo rozštelované vstřiky.Co z toho je nejpravděpodobnější ?
Tam není jen ERG-ventil,ale v sání by měla být ovládací klapka na regulaci přisávaní do sání vzduchu,pravděpodobně nefunguje k ní podtlak a tak klapka je pravděpodobně zavřená,ta klapka funguje podle plynového pedálu,při sešlápnutí plynového pedálu dojde otevření klapky,je to jen při určitých otáčkách motoru,klapka se otevře a začne sát vzduch přimo ze vzduchového filtru,tedy přímo,ale pak se zavře z důvodu ,že tento vzduch,který je spálený projde přes ERG-ventil a znovu do sacího potrubí,kde se potom v motoru znovu spálí a pak jde teprve ven do výfuku,průser je v tom,že ta klapka a ERG-ventil fungují společně dohromady,pokud se pokazí to či ono :cry: motor potom nemá výkon,je přiškrcený,bohužel nezbývá buď to sehnat celý komplet jiný nebo prostě tu klapku vyhodit :oops: ,je to tam jenom kvůli emisím! :wink:
Když bys byl tak hodnej a vyfotil mi ten motor ve svým autíku a bych viděl jak to tam mají,já jsem ještě Lantru v dízlu neviděl na vlastní oči abych věděl co tam opravdu je,abychom se k něčemu dopracovali! :wink:
Já Ti na oplátku zítra vyfotím ja to vypadá u Peugeota v praxi!! :wink:

Napsal: 14 pro 2006, 20:59
od ivan
Tak vše beru zpět!! :oops:
Proč?? Kvůli to této fotografii Obrázek
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!! :)
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka??? :o
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!! :?
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!! :?

Napsal: 14 pro 2006, 22:27
od v.Parnik6045
ivan píše:Tak vše beru zpět!! :oops:
Proč?? Kvůli to této fotografii Obrázek
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!! :)
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka??? :o
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!! :?
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!! :?

Kdepák čoveče,spojka neklouže a kolem podtlakový pumpy je sucho jak v sušičce,víko ventilů je taky v pohodě.Ten ventil jsem zkoušel odpojit jak elektricky,tak přímo podtlak od podtlakovky - funguje asi normálně,protože při odpojení se lehce zvýší otáčky a pokud připojím podtak zpět a sáhnu do přívodu výfukových plynů zezadu na bloku sání,ta membrána se normálně hýbe v závislosti na otáčkách..

Napsal: 14 pro 2006, 23:53
od ivan
v.Parnik6045 píše:
ivan píše:Tak vše beru zpět!! :oops:
Proč?? Kvůli to této fotografii Obrázek
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!! :)
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka??? :o
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!! :?
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!! :?

Kdepák čoveče,spojka neklouže a kolem podtlakový pumpy je sucho jak v sušičce,víko ventilů je taky v pohodě.Ten ventil jsem zkoušel odpojit jak elektricky,tak přímo podtlak od podtlakovky - funguje asi normálně,protože při odpojení se lehce zvýší otáčky a pokud připojím podtak zpět a sáhnu do přívodu výfukových plynů zezadu na bloku sání,ta membrána se normálně hýbe v závislosti na otáčkách..
Tak to je super!! Takže buď tlaky na válcích nebo samotné čerpadlo nebo
závada spojená s dodávkou paliva!! :?
Zítra shoď na rozvodech ten přední kryt,pod ním je ozubené kolo čerpadla,strč zkrzněj prsty jestli to tam nemáš vlhký od nafty,pak dej vědět!! :wink:

Napsal: 15 pro 2006, 17:38
od v.Parnik6045
ivan píše:
v.Parnik6045 píše:
ivan píše:Tak vše beru zpět!! :oops:
Proč?? Kvůli to této fotografii Obrázek
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!! :)
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka??? :o
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!! :?
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!! :?

Kdepák čoveče,spojka neklouže a kolem podtlakový pumpy je sucho jak v sušičce,víko ventilů je taky v pohodě.Ten ventil jsem zkoušel odpojit jak elektricky,tak přímo podtlak od podtlakovky - funguje asi normálně,protože při odpojení se lehce zvýší otáčky a pokud připojím podtak zpět a sáhnu do přívodu výfukových plynů zezadu na bloku sání,ta membrána se normálně hýbe v závislosti na otáčkách..
Tak to je super!! Takže buď tlaky na válcích nebo samotné čerpadlo nebo
závada spojená s dodávkou paliva!! :?
Zítra shoď na rozvodech ten přední kryt,pod ním je ozubené kolo čerpadla,strč zkrzněj prsty jestli to tam nemáš vlhký od nafty,pak dej vědět!! :wink:
Dik,v sobotu na to kouknu a pak dám vědět.Co ten katalyzátor - pokud se vysype,nepřidušuje motor?

Napsal: 15 pro 2006, 17:39
od v.Parnik6045
ivan píše:
v.Parnik6045 píše:
ivan píše:Tak vše beru zpět!! :oops:
Proč?? Kvůli to této fotografii Obrázek
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!! :)
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka??? :o
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!! :?
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!! :?

Kdepák čoveče,spojka neklouže a kolem podtlakový pumpy je sucho jak v sušičce,víko ventilů je taky v pohodě.Ten ventil jsem zkoušel odpojit jak elektricky,tak přímo podtlak od podtlakovky - funguje asi normálně,protože při odpojení se lehce zvýší otáčky a pokud připojím podtak zpět a sáhnu do přívodu výfukových plynů zezadu na bloku sání,ta membrána se normálně hýbe v závislosti na otáčkách..
Tak to je super!! Takže buď tlaky na válcích nebo samotné čerpadlo nebo
závada spojená s dodávkou paliva!! :?
Zítra shoď na rozvodech ten přední kryt,pod ním je ozubené kolo čerpadla,strč zkrzněj prsty jestli to tam nemáš vlhký od nafty,pak dej vědět!! :wink:
Dik,v sobotu na to kouknu a pak dám vědět.Co ten katalyzátor - pokud se vysype,nepřidušuje motor?