Stránka 2 z 2
Napsal: 14 pro 2006, 18:43
od v.Parnik6045
ivan píše:kopir píše:Ja len viem, že keď som si kedysi chcel kúpit hyundai diesel, tak mi kamarát z Hyundai servisu povidal, že dízlaky sa im moc nevydarili abych ho nekupoval, že sú lenivé od novoty
Tak asi....
Jde o to,co si pod tím pojmem lenivé představujete???
v.Parnik6045,předpokládám ,že má ve svém autě namontován motor s typovým označením DJZ alias předělaná 162 (staré značení u Psa-áček)
Tyhle motory se začaly montovat na začátku 1990-tých a výše,motor prošel malým faceliftem!!
Ale existuje ještě jedna verze těchto motorů a to s blokem D9B,jediný rozdíl včem se lišily mají širší ojnice a silnější pístní čepy a většinou se dávaly do dodávek a tak,ale i sem tam to daly do osobáků,to jsou frantící no!!!
To jen tak pro zajímavost a teď k Tvému problému!!
Pokud Hyundai montoval motory DJZ,tak zákonitě to má mít katalyzátor a dvojité spalování výfukových plynů(ERG.ventil-řízený podtlakem)
Ve většině případech tahle věcička snižuje výkon motoru a to ukrutně!!
Pokud auto chytá v těchto chladných dnech bez problému,jak se říká na žehnutí,tak motoru nic není!! Viděl bych to na právě zmiňovaný ERG-ventil!
Hardcam tady zmiňoval 1.9d z P 206,ale to jsou úplně jiné motory,jde o tzv. DW8 alias WJZ a to je úplně jiný motor a za druhé ty se vůbec nepovedly!!
P.s Doufám,že je tam Hyundai nemontoval
Čau,ten ventil jsem samozřejmě zkoušel odpojit,ale ním to zjevně není.Přiznám se,že netuším,který z výše uvedených bloků moje auto má.Ještě mě napadla jedna věc - pokud se vysype katalyzátor,nemůže jít výkon do háje?Ten motor jede fakt divně - jedu mírná táhlý kopec,musím podřazovat do trojky,vytáčím na 3500ot/min,ale jakmile dím čtyřku,motor "zvadne" a netáhne.Taky rozjezdy na jedničku třeba v křižovatce jsou mírně řečeno líné.Tak nevim.Ještě mě napadlo uškrcený čerpadlo nebo rozštelované vstřiky.Co z toho je nejpravděpodobnější ?
Napsal: 14 pro 2006, 19:26
od ivan
v.Parnik6045 píše:ivan píše:kopir píše:Ja len viem, že keď som si kedysi chcel kúpit hyundai diesel, tak mi kamarát z Hyundai servisu povidal, že dízlaky sa im moc nevydarili abych ho nekupoval, že sú lenivé od novoty
Tak asi....
Jde o to,co si pod tím pojmem lenivé představujete???
v.Parnik6045,předpokládám ,že má ve svém autě namontován motor s typovým označením DJZ alias předělaná 162 (staré značení u Psa-áček)
Tyhle motory se začaly montovat na začátku 1990-tých a výše,motor prošel malým faceliftem!!
Ale existuje ještě jedna verze těchto motorů a to s blokem D9B,jediný rozdíl včem se lišily mají širší ojnice a silnější pístní čepy a většinou se dávaly do dodávek a tak,ale i sem tam to daly do osobáků,to jsou frantící no!!!
To jen tak pro zajímavost a teď k Tvému problému!!
Pokud Hyundai montoval motory DJZ,tak zákonitě to má mít katalyzátor a dvojité spalování výfukových plynů(ERG.ventil-řízený podtlakem)
Ve většině případech tahle věcička snižuje výkon motoru a to ukrutně!!
Pokud auto chytá v těchto chladných dnech bez problému,jak se říká na žehnutí,tak motoru nic není!! Viděl bych to na právě zmiňovaný ERG-ventil!
Hardcam tady zmiňoval 1.9d z P 206,ale to jsou úplně jiné motory,jde o tzv. DW8 alias WJZ a to je úplně jiný motor a za druhé ty se vůbec nepovedly!!
P.s Doufám,že je tam Hyundai nemontoval
Čau,ten ventil jsem samozřejmě zkoušel odpojit,ale ním to zjevně není.Přiznám se,že netuším,který z výše uvedených bloků moje auto má.Ještě mě napadla jedna věc - pokud se vysype katalyzátor,nemůže jít výkon do háje?Ten motor jede fakt divně - jedu mírná táhlý kopec,musím podřazovat do trojky,vytáčím na 3500ot/min,ale jakmile dím čtyřku,motor "zvadne" a netáhne.Taky rozjezdy na jedničku třeba v křižovatce jsou mírně řečeno líné.Tak nevim.Ještě mě napadlo uškrcený čerpadlo nebo rozštelované vstřiky.Co z toho je nejpravděpodobnější ?
Tam není jen ERG-ventil,ale v sání by měla být ovládací klapka na regulaci přisávaní do sání vzduchu,pravděpodobně nefunguje k ní podtlak a tak klapka je pravděpodobně zavřená,ta klapka funguje podle plynového pedálu,při sešlápnutí plynového pedálu dojde otevření klapky,je to jen při určitých otáčkách motoru,klapka se otevře a začne sát vzduch přimo ze vzduchového filtru,tedy přímo,ale pak se zavře z důvodu ,že tento vzduch,který je spálený projde přes ERG-ventil a znovu do sacího potrubí,kde se potom v motoru znovu spálí a pak jde teprve ven do výfuku,průser je v tom,že ta klapka a ERG-ventil fungují společně dohromady,pokud se pokazí to či ono
motor potom nemá výkon,je přiškrcený,bohužel nezbývá buď to sehnat celý komplet jiný nebo prostě tu klapku vyhodit
,je to tam jenom kvůli emisím!
Když bys byl tak hodnej a vyfotil mi ten motor ve svým autíku a bych viděl jak to tam mají,já jsem ještě Lantru v dízlu neviděl na vlastní oči abych věděl co tam opravdu je,abychom se k něčemu dopracovali!
Já Ti na oplátku zítra vyfotím ja to vypadá u Peugeota v praxi!!
Napsal: 14 pro 2006, 20:59
od ivan
Tak vše beru zpět!!
Proč?? Kvůli to této fotografii
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!!
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka???
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!!
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!!
Napsal: 14 pro 2006, 22:27
od v.Parnik6045
ivan píše:Tak vše beru zpět!!
Proč?? Kvůli to této fotografii
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!!
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka???
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!!
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!!
Kdepák čoveče,spojka neklouže a kolem podtlakový pumpy je sucho jak v sušičce,víko ventilů je taky v pohodě.Ten ventil jsem zkoušel odpojit jak elektricky,tak přímo podtlak od podtlakovky - funguje asi normálně,protože při odpojení se lehce zvýší otáčky a pokud připojím podtak zpět a sáhnu do přívodu výfukových plynů zezadu na bloku sání,ta membrána se normálně hýbe v závislosti na otáčkách..
Napsal: 14 pro 2006, 23:53
od ivan
v.Parnik6045 píše:ivan píše:Tak vše beru zpět!!
Proč?? Kvůli to této fotografii
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!!
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka???
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!!
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!!
Kdepák čoveče,spojka neklouže a kolem podtlakový pumpy je sucho jak v sušičce,víko ventilů je taky v pohodě.Ten ventil jsem zkoušel odpojit jak elektricky,tak přímo podtlak od podtlakovky - funguje asi normálně,protože při odpojení se lehce zvýší otáčky a pokud připojím podtak zpět a sáhnu do přívodu výfukových plynů zezadu na bloku sání,ta membrána se normálně hýbe v závislosti na otáčkách..
Tak to je super!! Takže buď tlaky na válcích nebo samotné čerpadlo nebo
závada spojená s dodávkou paliva!!
Zítra shoď na rozvodech ten přední kryt,pod ním je ozubené kolo čerpadla,strč zkrzněj prsty jestli to tam nemáš vlhký od nafty,pak dej vědět!!
Napsal: 15 pro 2006, 17:38
od v.Parnik6045
ivan píše:v.Parnik6045 píše:ivan píše:Tak vše beru zpět!!
Proč?? Kvůli to této fotografii
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!!
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka???
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!!
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!!
Kdepák čoveče,spojka neklouže a kolem podtlakový pumpy je sucho jak v sušičce,víko ventilů je taky v pohodě.Ten ventil jsem zkoušel odpojit jak elektricky,tak přímo podtlak od podtlakovky - funguje asi normálně,protože při odpojení se lehce zvýší otáčky a pokud připojím podtak zpět a sáhnu do přívodu výfukových plynů zezadu na bloku sání,ta membrána se normálně hýbe v závislosti na otáčkách..
Tak to je super!! Takže buď tlaky na válcích nebo samotné čerpadlo nebo
závada spojená s dodávkou paliva!!
Zítra shoď na rozvodech ten přední kryt,pod ním je ozubené kolo čerpadla,strč zkrzněj prsty jestli to tam nemáš vlhký od nafty,pak dej vědět!!
Dik,v sobotu na to kouknu a pak dám vědět.Co ten katalyzátor - pokud se vysype,nepřidušuje motor?
Napsal: 15 pro 2006, 17:39
od v.Parnik6045
ivan píše:v.Parnik6045 píše:ivan píše:Tak vše beru zpět!!
Proč?? Kvůli to této fotografii
Tak sem se snažil najít nějakou fotečku a nakonec se povedlo!!
Ták máš tam motor DJZ,jak jsem předpokládal,ale s hlinikovým sáním,tam je systém trošku jiný a mám se čeho chytit!!
Ještě,sem si vzpoměl hlava děrává,jestli motor vytočíš do toček a přesto nejede,neprokluzuje Ti náhodou spojka???
Stačí drobet oleje ,který na teče do převodovky a je zle!!!
Nejčastější příčinou je staré těsnění víka ventilů a simerink nebo Okroužky na vačce a dost to potom teče kolem vývjevy na brzdy(posilovač brzd,je to taková zakulacená věc na vačce na pravé straně,když stojíš proti motoru čelem)
Olej zamastí spojkovou lamelu a je vymalováno!!!
Kdepák čoveče,spojka neklouže a kolem podtlakový pumpy je sucho jak v sušičce,víko ventilů je taky v pohodě.Ten ventil jsem zkoušel odpojit jak elektricky,tak přímo podtlak od podtlakovky - funguje asi normálně,protože při odpojení se lehce zvýší otáčky a pokud připojím podtak zpět a sáhnu do přívodu výfukových plynů zezadu na bloku sání,ta membrána se normálně hýbe v závislosti na otáčkách..
Tak to je super!! Takže buď tlaky na válcích nebo samotné čerpadlo nebo
závada spojená s dodávkou paliva!!
Zítra shoď na rozvodech ten přední kryt,pod ním je ozubené kolo čerpadla,strč zkrzněj prsty jestli to tam nemáš vlhký od nafty,pak dej vědět!!
Dik,v sobotu na to kouknu a pak dám vědět.Co ten katalyzátor - pokud se vysype,nepřidušuje motor?