Stránka 2 z 2
Napsal: 17 pro 2006, 11:41
od Hardcam
Co s tou Sonatou mas? Uz jednou jsme tu resili Lantra/Coupe vs. Fabie RS..a proste se RSo necape. Ja nejsem moc pritel nafty.
Napsal: 17 pro 2006, 16:28
od Borek
Teď jdi Tomikpu zažertoval,že?
Napsal: 17 pro 2006, 17:10
od Tomikp
No myslim (doufám) že Sonata je v pohodě a určitě nežertuju. Když to vezmu z praxe. S Oktávkou mam řekněme 1500 ot. a šlápnu tomu na krk. Auto potáhne a má v podstatě lineární průběh zrychlení a toč. momentu až do nějakých 3500 ot., pak už trochu uvadá. Když šlápnu Sonatě na krk v 1500 ot. tak nejen že mě za to nepochválí, ale prostě nerozjede se. Přitom ani neškube ani se nedusí, motor je podtočenej. 2000 - 2500 ot. je ideální hodnota na normální pohodlný cestování. Pod 2000 nemá cenu výrazněji zrychlovat, prostě nemá zátah, lepší podřadit. Táhnout to začne až na cca 2500 a pak u 3000 to nakopne a jede, vrchol výkonu 4500 ot.
Asi nemá cenu srovnávat diesel a benzín co do kroutících monentů a výkonů, každý motor je jiný. Chci tim jenom říct, že s naftou (TDI) se jezdí dobře v nízkých otáčkách, kdy má sílu, třeba rozjezdy do kopců. Benzín bude ale rychlejší, protože kroutící moment začne účinkovat ve chvíli, kdy už diesel je navrcholu a musí se dávno řadit. Mě osobně se s naftou jezdí dobře ve městě, častý rozjezdy. S benzínem se mi jezdí líp mimo město, kdy je to tichounký a žádný vibrace a nemusim to tolik vytáčet.
Napsal: 17 pro 2006, 17:52
od Borek
Porovnávat v 1500ot.
To je jko bych porovnával v 6700 ot.-benzín táhne a naftový motor
-je už někde mrtvý u krajnice
.U turba je zátah,kopanec a vadnoucí mrtvo-u benzínu =stabilní tah až do nejvyšších otáček.
Ale jestli jezdíš s benz. Sonatou na 1500 ot.-tak to potom jooooooooo.
Napsal: 17 pro 2006, 18:04
od Tomikp
No nejezdim s ní 1500, to by ani nešlo. Mi de o to, že kolikrát popojíždim se sonatou v křižovatce, 1 by řvala a ani synchron by si to nevzal a 2 to ještě uplně nepobere - je podtočená, tak přijde na řadu lehounká noha aby se to trochu rozjelo ke 2000, pak už je to ok. Naftě je to jedno, přidáš a ono to frčí a je tomu celkem jedno co je tam za rychlost. proto mi příde nafta jako pružnější pro běžný ježdění, třeba v členitym terénu a hlavně couračky po městě. Ale benzin je zas daleko kultivovanější. Benzin je ale v konečnym výsledku určitě rychlejší.
PS: jednou sem měl tu čest svézt se s Pažoutem 206 diesel atmosférickej a to bylo něco. Zvyklej s Feldy 1.6 sem se chystal předjet, vystihnu okamžik, šlápnu na to a nic. Noha se propadla a auto jelo furt stejně. Když už diesel tak TDI, jezdí se mi s tim dobře, ale pokud neni interiér odhlučněnej, hučí z toho hlava a kvalitní audio mi příde jako vyhozený peníze. Navíc to vrní do pedálů od vibrací z motoru
.
Napsal: 17 pro 2006, 20:15
od Hardcam
Uz jsem tu jednou psal, ze segra 206 1.9D mela, sice to nejelo a furt se to sralo, ale celkove to tak strasny nebylo, i klimu to melo. Jezdila denne taky tech 100km
Napsal: 17 pro 2006, 20:27
od Tomikp
Ten člověk co s tim pažoutem jezdil tak jezdil jak šílenec. Prostě když to nejelo, tak podřadil a vytáčel to jako benzín a to by v tom byl čert aby tam ten výkon někde nenašel. Jo pak to jelo docela dobře, to jo. Otázka je co to za čas udělá s motorem. 206ka je pěkný autíčko, když sem viděl jak se k tomu chová tak bych ho nakop.