Stránka 2 z 3
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 09 led 2018, 13:11
od JoKo
a to sa smejeme americanom, ze pisu v navodoch pri autach, ze vodic ma sediet na sedadle vodica a ze macka nepatri do mikrovlnky. evidentne aj itnom potrebuje podrobny navod ako si {ne}nastavit sedadlo vodica.
z mojho pohladu tiez nevhodne nastavena pozicia za volantom. je sice pekne, ze sa ti dobre nastupuje/vystupuje, ale musis zobrat do uvahy aj dalsie a dolezitejsie podmienky a jednou z nich je bezpecne soferovanie. asi si nekupujes o tri cisla sirsie nohavice, lebo sa lepsie obliekaju...
v pripade, ze si nevies najst vhodnu poziciu za volantom, tak nespravny vyber auta...
p.s.: mam navrh na pokracovanie videa: daj sedadlo do najvyssej polohy, idealne este aj blizsie k volantu, volant co najnizsie a nadavat, ze sa ti nezmesti noha pod volant a nemozes poriadne brzdit...
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 09 led 2018, 14:17
od mikodim
Odporučnam ti nosit aj prilbu na hlave a chranic krcnej chrbtice /vid. jazcov F1 a ich chraniče
/ ,lebo pri tej najvyssej polohe sedadla a tvojej výske hrozi aj otras mozgu pri prechode cez retarder alebo nejaký výmoľ na ceste
Ber to ako vtip, lebo aj táto tema mi prišla dosť vtipná
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 09 led 2018, 19:13
od Chasnik
itnom: bez ironie, zaplať si (nebo si nech dát k narozeninám) kurz bezpečné jízdy. Součástí kurzu je i správné nastavení polohy řidiče za volantem. Špatný posaz za volantem může vyvolat bolesti zad (případně nohou, ramenou apod.), dřívější únavu a nemožnost pohotově reagovat na nenadálé situace.
Měřím 183, v iksu máme sedačku na nejvyšším bodě (má to tak moje přítelkyně, většinou to na krátké jízdy nepřepumpovávám dolů) a od kolena ke klíčku je pořád hafo místa, teď jsem to byl zkontrolovat. Když jsem si přenastavil volant dolů tak, abych tím kolenem mohl drbat do klíčku (a to jsem si ještě musel sedačku posunout dopředu), tak jsem fakt zíral, jaká ukrutná poloha sedačky a volantu to je. Z toho by mě fakt brzo bolela záda, kdybych takto jezdil. A nedokážu si představit nějaký rychlý úhybný manévr, když mám ruce tak blízko kolenům , to ty skloněné paže opisují oblouky opravdu velmi obtížně
Je fakt nefér vůči tomu autu, že ho z tohoto obviňuješ
To je jako naložit mu plný kufr, přidat přívěsný vozík, nastavit světla na nulu a nadávat, že auto oslňuje protijedoucí řidiče...
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 10 led 2018, 12:03
od itnom
Ještě jednou díky za vaše postřehy, vtipné i ironické komentáře.
Samozřejmě jsem je očekával. Nedaly se neočekávat.
Video jsem smazal, protože svůj účel jednoznačně splnilo.
Pracoval jsem u výrobce zdravotnických prostředků, které se dávají do krevního řečiště lidí. Viděl jsem na vlastní oči jejich použití, přípravu pacienta na operaci srdce. Člověka na blízko hrany mezi životem a smrtí. To mě hodně ovlivnilo. Když takový výrobek selže, může to reálně znamenat zbytečnou smrt. Člověk má život jen jeden.
Podle mě jsou na vině designéři rozhraní spínací skříňky. Automobilky tepou své dodavatele kvůli kvalitě a bezpečnosti. Dodavatelé používají procesní a designovou (konstrukční) FMEA. A právě designová FMEA v H by měla podchytit takové situace a ještě ve fázi návrhu výrobku (auta) odstranit obdobné chyby. Řídím od dvaceti, prakticky denně. Ale nastavit si sedadlo a volant do bezpečné polohy jsem se musel naučit až po čtyřicítce.
H mě k tomu přiměl.
A závěr? Je prima, že jsem nikomu nezpůsobil zranění nebo ještě něco horšího. Snad se to bude dařit všem řidičům IXdvacítek, kteří si nastaví sedadlo a volant tak, že si jen myslí, že je to bezpečné. Nikdy Víc než kombi!
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 10 led 2018, 12:20
od Hardcam
Hele, a ted uz jako vazne. Telo kazdyho znas ma jinou konstituci, fakt si myslis, ze 140cm vysoka Japonka bude mit stejne nastavenou sedacku jako 216cm vysoky Shaquille O'Neal? Uz jen z Tvyho posedu je videt, ze pedaly musis ovladat zcela nedostatecne, protoze nohu bys mel mit mirne-stredne pokrcenou, nikoliv zlomenou do prakticky ostreho uhlu.
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 11 led 2018, 11:53
od Axel.Foley
Za tohle můžou, bohužel, i autoškoly. Když kolikrát vidím, zvlášť holky, jak jsou nalepené na volantě, brada v bojovné poloze nad ním, divím se, co za vola instruktora sedí na sedačce spolujezdce, když je na to neupozorní. Samozřejmě si tenhle zlozvyk pak nesou sebou do života.
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 11 led 2018, 20:40
od Chasnik
itnom píše:Řídím od dvaceti, prakticky denně. Ale nastavit si sedadlo a volant do bezpečné polohy jsem se musel naučit až po čtyřicítce.
H mě k tomu přiměl.
.
.
.
Nikdy Víc než kombi!
Snad naopak, ne? Bys' měl ixdváce poděkovat, že tě konečně naučila to, co jsi do té doby neuměl a možná ti zbytečně způsobovalo zdravotní problémy při cestování.
Tu dovednost si v budoucnu přeneseš i do ostatních aut a bude ti ku prospěchu, tak nevím, za co tomu auto spíláš
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 12 led 2018, 12:48
od JirN
Hele, zase nerikejte itnomu blbosti, ze se ma sedadlo davat na nejnizsi moznou polohu a volant zase na nejvyssi. To je evidentne blbost. Nejenom itnom ale i vsichni ti, co toto rikaji meli zjistit, jak se ma spravne sedet za volantem. Novinari chteji sportak, tam je to o necem jinem, ale v beznem provozu neni jedine dulezite aby se co nejpohodnlneji a nejperfektneji ovladaly pedaly. K cemu bude perfektne ovladane auto, kdyz nebudu poradne videt, co mam pred sebou (vcetne toho, ze nebudu tusit, kde mi konce vepredu kapota)? Proste je to o uhlech a vzdalenostech - nohy, trupu, rukou - a to je pro kazdeho naprosto individualni. A kupodivu nezavisi to ani tak moc na vysce osoby jako na proporcich jeho tela. Jsou stranky, kde to je popsane, ale nejlepsi je fakt si zaplatit ten kurz bezpecne jizdy (nejenom kvuli tomu) nebo alespon specialne prave kvuli nastaveni.
A jo, autoskoly by to mely ucit - bohuzel to tak neni
.
Jedna vec je ale taky pravda - motor by se nahodnym drgnutim do klicku vypnout rozhodne nemel. I kdyz se to muze stat skoro v libovolnem aute.
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 12 led 2018, 12:52
od Mr. HYUNDAI
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 14 led 2018, 07:40
od Frantisek123
Leendrix píše:Tak otec má IX20 1,4 a já tam za volantem nemám s místem žádný problém a to měřím 205 cm. Ale jak bylo řečeno, tak je třeba mít volant co nejvýše a pro mě i co nejvíce vysunutý plus sedačku nejníže a na maximu vzadu. Potom dokonce podsunu při nastupování koleno pod volantem a ne vrchem jako u většiny aut. IX20 je pro mě subjektivně vnitřkem jedno z největších aut co jsem zkoušel
Zalezi na stavbe tela - mam 203 a zrovna vcera jsem byl zase v autosalonu IX20 testovat - zaboha jsem nemohl nohu podsunout pod volantem pri vystupovani - mam holt vetsi spodni polovinu tela (a ano, byl jsem co nejnize a vzadu).
Nicmene to video by me celkem zajimalo, protoze u testovani jsem si nezapamatoval kde presne ten klicek je a zda se, ze zrovna ja budu mit kolena vys jak ostatni
Btw, celkem me to taky vystrasilo, podle meho by to nastat nemelo v zadne poloze volantu, pokud jsem sedackou uplne vzadu (mel bych strach, ze pokud si auto nekdo pujci, hodi si niz volant a ja to pri jizde nezaregistruji).
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 14 led 2018, 10:19
od frawd
Každému vyhovuje niečo iné a vďaka kapitalizmu si máme z čoho vybrať.
Mne vyhovuje v ix20 vyššie sedenie. Mám 188 cm / 85 kg, sedačku takmer čo najvyššie, trochu vzadu, nie naležato.
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 14 led 2018, 13:43
od milda h
[quote="Mr. HYUNDAI"]Lépe jednou vidět než stokrát číst/slyšet -
souhlas
(i s videem)
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 23 led 2018, 16:28
od mmv
IX mám už nějakej pátek a pokaždý, když do něj sednu z jiných aut (služební) caddy, berlingo) vlastní fabia I, musím vždy konstatovat, že ergonomie pracoviště řidiče je u těch ne
poněkud lepší, v
mám vytažený volant v nejvytáhnutější poloze a vzásadě nejvýš aby se mi do toho dobře lezlo, k tomu sedačku co nejdál, abych ještě dosáhl na volant a relativně vysoko ... a to celé jen proto, abych pod sebou nezakopával o pedály, které bych (kdyby šli) nejraději posunul o 7 - 10 CM hlouběji (k motoru) ale to co píše zakladatel tématu je tak trochu S/M , prostě je potřeba si nastavit posed v kompromisu mezi tím jak se mi sedí dobře a co by mohlo být až nebezpečné, což koleno u klíčku je...
asi tak
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 24 led 2018, 21:39
od neturbo
187cm a 72kg. Sedačku mám v najnižšej polohe a relatívne blízko volantu. Nohou sa dotýkam koženej klúčenky, ktorú mám na klúči, ale je tam ešte dosť miesta na výšku. Skôr mám problém s tou spojkou, resp. jej dlhý chod. Je dosť iná než na autách ktoré som zatiaľ šoféroval a už mám od toho dosť zodretú gumovú rohož od topánky. Inak do druhých áut teraz pri nastupovaní "spadnem" ako sú nízko.
Druhé auto bude určite niečo podobné.
Re: Vypnutí motoru za jízdy a při brzdění
Napsal: 25 led 2018, 16:44
od JoDo
182 cm, 105 kg. Sedačka v dolní poloze, opěrák postavený, vzdálenost sedačky tak, abych pohodlně dostal na pedály (levá noha akorát pasuje na odkládací poličku). Volant mám v takové výšce abych pohodlně viděl do kapličky. Do klíče jsem si při normálním pohybu (pokud nechci nohu opravdu zvednout) nedrbnul. Nemám problém. Nic jsem nezpozoroval ani když jsem měl sedačku asi do poloviny zvednutou.