Stránka 2 z 5

Napsal: 05 led 2007, 16:52
od Topek2
vladinko-SK píše:Tak borci, vcera som bol v servise ale diagnostika nic neukazala. Okrem ineho mi mali robit vyfuk tak po diagnostike zavolali zvaraca a ten to varil ... ked dali auto zo zdvihaku dole, vsetko kontrolky nabehly a auto nastartovalo, ti servisaci boli s toho hotovi ale najhorsie bolo ze ked to ide nemaju sancu najst poruchu ... tak teraz poradte ...
no jestli ti vařily vejfuk na autě tak museli odpojit baterii,a tím by se resetovala ŘJ. mohla to být ona jak už tady někdo psal :idea:

Napsal: 05 led 2007, 16:59
od Tommas33
Topek2 píše:
vladinko-SK píše:Tak borci, vcera som bol v servise ale diagnostika nic neukazala. Okrem ineho mi mali robit vyfuk tak po diagnostike zavolali zvaraca a ten to varil ... ked dali auto zo zdvihaku dole, vsetko kontrolky nabehly a auto nastartovalo, ti servisaci boli s toho hotovi ale najhorsie bolo ze ked to ide nemaju sancu najst poruchu ... tak teraz poradte ...
no jestli ti vařily vejfuk na autě tak museli odpojit baterii,a tím by se resetovala ŘJ. mohla to být ona jak už tady někdo psal :idea:
To bude možná ono!Třeba si to načte nový data a bude to ok.

Napsal: 09 led 2007, 17:44
od vlastaFR
chlapy nechci nekomu lizt do zeli, ale parkrat sem byl pritomnej u diagnostiky a jedno z mereni se odehrava se spustenym motorem.a jestly mu to nestartovalo..tak tam preci musely najit chybu uz jen pri otoceni klicku... 8) 8) 8)

Napsal: 09 led 2007, 19:42
od Tommas33
vlastaFR píše:chlapy nechci nekomu lizt do zeli, ale parkrat sem byl pritomnej u diagnostiky a jedno z mereni se odehrava se spustenym motorem.a jestly mu to nestartovalo..tak tam preci musely najit chybu uz jen pri otoceni klicku... 8) 8) 8)
Bohužel jsem byl taky přítomen,když mně nestartoval Accent.Dotáhl jsem to tam,napojily to na diagnostiku,když to nestartovalo a Hi-scan test nic neukázal.Mechoš mě řekl,že to bude na 99%snímač na klice,který není napojený na okruch závad,jen se toho snímače dotkl a auto naskočilo!Změřil to Ocioskopem a bylo to jasný.Špatný kontakt ta snímači kliky.

Napsal: 14 led 2007, 18:35
od vladinko-SK
have píše:ještě se poptám, čtu, že máš chiptuning, a to ti dělali kde? Přehranej soft, nebo výměna paměti?
Vymena pamate a robili to v tom istom servise kde som bol s tou poruchou, kontrolovali aj to a v pohode vsetko

Napsal: 14 led 2007, 18:39
od vladinko-SK
have píše:
Tommas33 píše:
have píše:nějak mě uniká "diagnostika nic neukazala". tzn, že šlo načíst záznamník chyb z ECU i když auto nestartovalo? Pokud ano, tak aspon dobrá zpráva, že UCU má napětí. Jinak, blbá závada. Než ti to udělá znovu, tak si sežen autoelektrikáře, který se vyzná v HYU, mechanici ti vědí většinou o autoelektrice prd. :)
Některý čidla nejsou napojený na okruh.Proto,když je třeba špatný snímač kliky nesvítí CHEEK ENGINE a neodhalí to ano diagnostika.
mě by totiž zajímalo o jaké diagnostice je řeč, když auto nešlo nastartovat. Jinak Lantry 92-95 mají poměrně blbuvzdornou diagnostiku. :D
Diagnostika bola taka zlta krabicka s ciernobielym displejom, mal to mechanik na nohach, ziadny pocitac alebo nieco, par tlacitok, vraj original hyundai a sranda bola ta ze sice auto nenaskocilo, kontrolky nesvietili ale diag, citala chybove kody

Napsal: 14 led 2007, 18:45
od vladinko-SK
Topek2 píše:
vladinko-SK píše:Tak borci, vcera som bol v servise ale diagnostika nic neukazala. Okrem ineho mi mali robit vyfuk tak po diagnostike zavolali zvaraca a ten to varil ... ked dali auto zo zdvihaku dole, vsetko kontrolky nabehly a auto nastartovalo, ti servisaci boli s toho hotovi ale najhorsie bolo ze ked to ide nemaju sancu najst poruchu ... tak teraz poradte ...
no jestli ti vařily vejfuk na autě tak museli odpojit baterii,a tím by se resetovala ŘJ. mohla to být ona jak už tady někdo psal :idea:
Neodpojili, a dokonca bol aj zapnuty klucik v polohe kedy maju vietit kontrolky, zistili to az neskor. A ale to uz kontrolky svietili ked dali auto zo zdvihaka dole. Cela tato zavada je o tom ze nielene ze neslo nastartovat, ale ani nesvietili kontrolky oleja, ABS a pod. Jedine co svietilo bolo osvetlenie palubovky a kontrolka otvorenych dveri. Starter tocil ale motor nenaskocil.

Napsal: 19 led 2007, 21:34
od vladinko-SK
Tak dnes sa to stalo zase.
Nastartoval som, chvilku motor isiel, potom som zapol stierace a on zdochol. Tak ako predtym, ziadne kontrolky na pristrojovke nesvietili iba kontrolka otvorenych dveri. Nesli ani smerovky. MOzno tie stierace bola iba zhoda nahod ale minule mi to zdochlo ked som zapol smerovku.
Najhorsie na tom bolo to ze ked ma tahali do servisu, mal som zapnuty klucik koli stieracom lebo prsalo a ono sa to z nicoho nic rozsvietilo a mohol som nastartovat. Trvalo to cca 15 minut od kedy som klucik otocil az do kedy sa to rozbehlo. Takze zase v servise nemohli diagnostikovat zavadu.
Ale vylucili aspon to ze poistky su v poriadku, aj v motore aj kabine. Povedal ze to moze byt nieco v spinacej skrinke alebo v niektorom konektore ale vsetko bolo v poriadku, bez korozie, usadenim a tak. Tak nevedel.
Indicie su:
- motor zdochne, nerozsvieti sa ziadna kontrolka - mazanie, brzdy, ABS
- relatko ktore vyplo cca po 15 sekundach po vypnuti klucika nevypne (ci zapne neviem) - necvaka tych 15 sekund po vypnuti zapalovania
- nejdu smerovky, idu iba vsetky 4 varovne svetla
- svetla tlmene, dialkove idu

Poradte prosim.

Napsal: 19 led 2007, 22:45
od ivan
Podle mě,nebo aspoň se mi to tak jeví,že je nějaká bota mezi spínací skříňkou a pojistkovkou,vypadáto,že jeden plusový okruh Ti nejde,proto nic nefunguje,pokud umíš měřit,tak světelnou zkoušečku a změřit proud od spínací skřínky,spínací skřínka má pokud vím 2 a někdy tři spouštěcí okruhy,záleží na autě a výrobci,ale hyundai bude mít dva okruhy určitě!

Napsal: 20 led 2007, 08:26
od kopir
Mne to jedným časom tiež blblo, odpojil som baterku, zobral som WD-čko a všetky kontakty čo som našiel i ukostrenia i motorčeky (ostrekovače, sterače, svetlá, okná, centrál, zrkádka) som rozpojil, očistil a postriekal wedečkom. Potom som znovu zapojil baterku a od tej doby mi všetko fachčí ako má. Podľa mňa ak ti to raz ide, raz nejde bude problém v ukostrení a ako sa niečim pohne, stratí to šťávu.

Napsal: 20 led 2007, 09:28
od have
vladinko-SK píše:Tak dnes sa to stalo zase.
Nastartoval som, chvilku motor isiel, potom som zapol stierace a on zdochol. Tak ako predtym, ziadne kontrolky na pristrojovke nesvietili iba kontrolka otvorenych dveri. Nesli ani smerovky. MOzno tie stierace bola iba zhoda nahod ale minule mi to zdochlo ked som zapol smerovku.
Najhorsie na tom bolo to ze ked ma tahali do servisu, mal som zapnuty klucik koli stieracom lebo prsalo a ono sa to z nicoho nic rozsvietilo a mohol som nastartovat. Trvalo to cca 15 minut od kedy som klucik otocil az do kedy sa to rozbehlo. Takze zase v servise nemohli diagnostikovat zavadu.
Ale vylucili aspon to ze poistky su v poriadku, aj v motore aj kabine. Povedal ze to moze byt nieco v spinacej skrinke alebo v niektorom konektore ale vsetko bolo v poriadku, bez korozie, usadenim a tak. Tak nevedel.
Indicie su:
- motor zdochne, nerozsvieti sa ziadna kontrolka - mazanie, brzdy, ABS
- relatko ktore vyplo cca po 15 sekundach po vypnuti klucika nevypne (ci zapne neviem) - necvaka tych 15 sekund po vypnuti zapalovania
- nejdu smerovky, idu iba vsetky 4 varovne svetla
- svetla tlmene, dialkove idu

Poradte prosim.
já bych si tipnul na nějaký relé, zkus až Ti to zdechne lehce poklepat na relátka. Evidentně to bude mechanická závada nějakého kontaktu.

Napsal: 20 led 2007, 17:03
od vladinko-SK
Vsetky konektory v kabine pod volantom su prestriekane kontoxom. Ukostrovacie body vyzeraju byt OK. Aj mechanik povedal ze to je chyba asi jedneho z + obvodov (nejaka 15stka hlavna, hovoril) ale ked sa to zase samo "opravilo" nedokaze najst zavadu.
Jedno je ale iste, ze ked sa vytahali vsetky relatka kontrolky na pristrojovke stale svietili, jedine kedy zhasli bolo ked sa vytiahla hlavna postika v motorovom priestore 30A, ale to zhaslo vsetko, aj digitalne hodiny a tie predtym pri poruche isli. Skor ma zaujima to preco nesli napriklad smerovky, a pritom stierace isli, niesu napajane z jedneho obvodu?

Problém

Napsal: 20 led 2007, 19:49
od rade622
Jak jsem ti posílal dříve ty schémata nevím, jestli tam bylo to, co je pod příspěvkem. Pokud se na ně podíváš, zjistíš, že spínací skříňka je napájena z bodu B, ten je stále pod napětím. Po otočení klíčku do polohy ON a Start je pod napětím větev druhá z pravé strany, konektor M24 pin 6. Z něj jsou napájeny pojistky ve skříňce v prostoru pro posádku /po levé noze řidiče/.
Z nich jsou dále napájeny tyto obvody - směrová světla provozní, ABS, AIR BAG, couvačka, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA motoru /či jak přeložit ENGINE CONTROL MODULE/, buzení alternátoru. Varovné blinkry jsou z pojistky 4. - 10A, tato je přímo zapojena na baterii přes 50A poj. B+. Takže vime proč nejely blinkry a jely varovky. Stěrače, pojistka 8. je jiná větev takže mohly klidně jet. Závěr - spínací skříňka, nebo vodič mezi konektorem M24 pin 6. ze spínací skříňky do pojistkové skříňky vedoucí na výše zmíňené pojistky. To by vysvětlovalo tvé potíže. Mnoho štěstí.
Rade622
[ Obrázek Obrázek

Re: Problém

Napsal: 20 led 2007, 20:09
od vladinko-SK
rade622 píše:Jak jsem ti posílal dříve ty schémata nevím, jestli tam bylo to, co je pod příspěvkem. Pokud se na ně podíváš, zjistíš, že spínací skříňka je napájena z bodu B, ten je stále pod napětím. Po otočení klíčku do polohy ON a Start je pod napětím větev druhá z pravé strany, konektor M24 pin 6. Z něj jsou napájeny pojistky ve skříňce v prostoru pro posádku /po levé noze řidiče/.
Z nich jsou dále napájeny tyto obvody - směrová světla provozní, ABS, AIR BAG, couvačka, ŘÍDÍCÍ JEDNOTKA motoru /či jak přeložit ENGINE CONTROL MODULE/, buzení alternátoru. Varovné blinkry jsou z pojistky 4. - 10A, tato je přímo zapojena na baterii přes 50A poj. B+. Takže vime proč nejely blinkry a jely varovky. Stěrače, pojistka 8. je jiná větev takže mohly klidně jet. Závěr - spínací skříňka, nebo vodič mezi konektorem M24 pin 6. ze spínací skříňky do pojistkové skříňky vedoucí na výše zmíňené pojistky. To by vysvětlovalo tvé potíže. Mnoho štěstí.
Rade622
[ Obrázek Obrázek
Dakujem za vysvetlenie, ale ak este mozem jednu otazocku.Nedokazem vysvetlit vec ze ked to "chcipne" a necham zapnuty klucik v polohe on, kde by mali svietit kontrolky, tieto kontrolky nabehnu po cca 15-20 minutach sami bez akehokolvek zasahu a auto moze nastartovat. Je jedno ci auto ide (je tahane) alebo stoji na parkingu, ale klucik musi byt zapnuty. Ked je vypnuty "samo sa to neopravi".

Dakujem

Problém

Napsal: 20 led 2007, 20:19
od rade622
Pokud se to stalo že naskočil po 15 min. jen jednou asi náhoda. Pokud se to stalo vícekrát a ten čas + - souhlasí šel bych po něčem co se může hřát a za tu dobu vychladne a je někde na tomto okruhu. Jinak mě nenapadá žádný druh zabezpečení - imobilizér, alarm nic co by čekalo a pak dovolilo natočit motor. Hlavně ne ve spojitosti se spotřebiči které ti nefungují. Jedině, že by ti něco ale skutečně nevím co, přerušovalo zrovna ten vodič od spínací skříňky. Jediné co vím, že bylo takto zabezpečené bylo autorádio, to se po zadání špatného kódu deaktivovalo a další zadání bylo, žes musel čekat dvojnásobnou dobu a tak to šlo dál. Stejně mi ho ukradli.
Rade622