Stránka 2 z 2
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 24 led 2018, 10:21
od Hardcam
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 25 led 2018, 13:12
od Georges
Máme v rodině dvě auta Hyundai. Jedno je i 30 1.6 CRDi, druhé je Accent 1.5 CRDi.
Proč jsem napsal, co jsem napsal, nevím. Každopádně to, co jsem napsal, se týká i 30, ne Accenta. Ten, ( aspoň ten můj ), DPF pochopitelně nemá.
Takže se omlouvám všem, které jsem nedopatřením uvedl v omyl, a zdravím Harcama.
Prostě už jsem asi starej. A blbej ...
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 25 led 2018, 13:21
od Georges
Správně má být : zdravím Hardcama ...
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 25 led 2018, 13:26
od Hardcam
Uz jsem se lekl, ze to tam davali
taky zdraviiiim
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 26 led 2018, 16:25
od tempest
Neviděl bych to tak černě, za 30km na dálnici se musí regenerace dokončit. Spíše bych hledal chybu někde okolo vstřiků, popř. čidel před a za DPF. Ucpaný DPF je jenom důsledek něčeho nefunkčního okolo. Teda pokud jestli nemáš najeto 300 000km, aby byl už načatý filtr. Tohle není PD-čko, aby to nezvládlo regenerovat na 30km.
Začal bych asi zjištěním SW a zajel do autor. servisu nahrát nejnovější dostupnou verzi, kdyby nepomohlo, tak pořádnou diagnostikou u někoho, kdo tomu rozumí. V Čechách např. tady:
http://www.dp-race.com/. Gumičky na vstřikách je nesmysl.
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 31 led 2018, 15:56
od only_one
začni s tím, že zjistíš jak se to skutečně regenruje, NA to poslouží i nejlevnější OBDII adaptér a třeba aplikace Torque abys viděl teplotu spalin. Spalování při regeneraci vytáhne teplotu kolem 600°. Pokud zjistíš, že ta regenerace trvá abnormálně dlouho, třeba víc jak 30minut není to dobře. Pokud bys nedokoinčoval regenerace, tak samozřejmě se bude auto znova snažit při vhodných podmíánkách opět regenerovat a pak se ten olej ředí rychle.
Každopádně, pokud se regenerace dokončují normálně, ale jsou spouštěné moc často tak je nutné hledat příčinu, proč to tak je. Problém bude ve velké kouřivosti - U starších dízlů to z pravidla dělají tři součástky - špatné vstřiky, špatné turbo, špatná EGR ventil. Případně kombinace všech, které způsobí moc vysokou kouřivost a zaplní to filtr rychle. Vstřiky pokud špatně rozprašují, obvykle neuzavírají včas a dávkují nafty moc, auto pak víc kouří a filtr regeneruje častěji. Pokud není DPF prasklý, což by jednotka při diferenčních tlacích poznala tak bych šel tímhle směrem, přirozeně funkce EGR a pak oveřit stav turbodmychadla.
Stejně tak může být vada na čidle měřící tlak před a za DPF a může to regeneraci spouštět moc často.
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 úno 2018, 12:32
od mikaccz
Tak jsme koukali na dpf a vede do nej nejaka hadicka z nějakého ventilu a ta je praskla nevite nekdo co by to mohlo byt? A ještě sem vyfotil prirubu na dpf ta se mi zda taky divna
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 úno 2018, 13:37
od mikaccz
Fotky zde:
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 úno 2018, 16:50
od Axel.Foley
Žeby hadice na přívod nafty do DPF?
Příruba vypadá jak nabouraná. Nepřejel si někde přes obrubník, kanál, cokoliv?
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 úno 2018, 17:31
od mikaccz
Axel.Foley píše:Žeby hadice na přívod nafty do DPF?
Příruba vypadá jak nabouraná. Nepřejel si někde přes obrubník, kanál, cokoliv?
Neprijde mi ze by to auto dostalo jebu... vypada to necim oblity.. je mozne ze to je treba ta chemie kdyz ten dpf vyndavali a cistili?
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 úno 2018, 17:33
od mikaccz
Axel.Foley píše:Žeby hadice na přívod nafty do DPF?
Příruba vypadá jak nabouraná. Nepřejel si někde přes obrubník, kanál, cokoliv?
Přívod nafty to nebyl
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 úno 2018, 21:17
od tempest
Axel.Foley píše:Žeby hadice na přívod nafty do DPF?
Příruba vypadá jak nabouraná. Nepřejel si někde přes obrubník, kanál, cokoliv?
Nafta do DPF neteče. Ta se tam dostane povstřikem.
Jestli ta hadička nebude nějaký snímač diferenčního tlaku, ale to hádám.
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 úno 2018, 21:23
od tempest
A3 má vyšší HTTS - je to nějak větší střihová odolnost za vysokých teplot.
Viscosity
at high temp. &
high shear rate
Re: i30 Nafta tece do oleje
Napsal: 23 úno 2018, 21:31
od PALI-PALI
Na mojom tdi regeneráciu na voľnobehu poznám podla zvýšených otáčok - ma cca 1000 ot. Na ceste nijako a na diaľnici podla zvýšenej okamžitej spotreby.
Regenerácia sa začína po zahriatí motora, cca 20 km a trvá cca 20 km.
Neviem, ako to ma hyundai, ale menej to nebude.
Ak teda jazdis 30 km po diaľnici, na bezne regenerácie to stačiť nebude.
S autom hneď do servisu, aby overili dpf.
Dpf sa čistiť len tak nedá - je dost možné, ze ti ho pri tom akože čistení zničili.
A nedoplatis sa..
V servise ti povedia stav a cez diagnostiku ho vypália.
No a potom hneď vymeniť ten spraseny olej a jazdiť dlhé trasy, alebo overiť si ako sa správa pri regeneráciu a tieto neporušovať..