Stránka 2 z 4

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 01 kvě 2018, 18:04
od panpetr
Necetl jsem to podrobne cele ale kdyz meris tlaky, mas plynovy pedal na podlaze?

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 02 kvě 2018, 03:24
od copper5252
ano plynovy pedal na doraz , ono nejde o to jestli jsem mněříl doře já ale asi ano jelikož vysledky se schodovaly z mněřením autorizaku a ja jsem mněřil na dvou mněřácích

zatím si dopisuji za hyunday centralou co dale jak postupovat atd jelikžo servis raly tvrdí ža tlaky 8 atm ne valec jsou zcela v pořádku ! což je kravina tlaky maji být minimum 10.62 atm běžné 12.5 atm má to jako ze servisního manualu tak mi tyhel hodnoty poslala hyunday centrala které přimo dohledala parametry podle win auta

to sagen: najk jsem tvuj příspěvěk přehlédl :( takže talky mám potvrzené i centralou hyundai podle win

níže naleznete požadované hodnoty.
Maximální tlak: 12,258 barů
Minimální tlak: 10,787 barů
Rozdíl mezi válci: 0,98 barů

tady máš vycuc ze servisního manualu k motoru 1.6 cvvt 88kw
If the there is lack of power, excessive oil consumption
or poor fuel economy, measure the compression
pressure.
1. Make sure the oil in the crankcase is of the correct
viscosity and at the correct level and that the battery
is correctly charged. Operate the vehicle until the engine
is at normal operating temperature. Turn the ignition
switch to the OFF position.
2. Remove the engine cover(A) and the engine center
cover(B).
A
Check the cylinder compression pressure.
1) Insert a compression gauge into the spark plug
hole.
2) Set the throttle plate in the wide-open position.
3) While cranking the engine, measure the compression
pressure.
NOTE
Always use a fully charged battery to obtain engine
speed of 250rpm or more.
4) Repeat step 1) through 3) for each cylinder.
NOTE
This measurement must be done in as short time as
possible.
Compression pressure
Standard : 1225.83kPa (12.5kg/cm², 177.79psi)
(200~250 rpm)
Minimum : 1078.73kPa (11.0kg/cm², 156.46psi)
Difference between each cylinder :
98kPa (1.0kg/cm², 14psi) or less
5) If the cylinder compression in one or more cylinders
is low, pour a small amount of engine oil into
the cylinder through the spark plug hole and repeat
step 1) through 3) for cylinders with low compression.
• If adding oil helps the compression, it is likely
that the piston rings and/or cylinder bore are
worn or damaged.
• If pressure stays low, a valve may be sticking
or seating is improper, or there may be
leakage past the gasket.

---------------------------------------------------------

lip to nejde bohužel a pokud nejsem debil tak tam o tom aby motor byl zahřáty nic nepišou

ps pokud by někdo chchtěl ten "servisní manual " k motoru 1.6 cvvt 88kw tak ja jsem ho našel na google takže klidně ho mužu poslat nebo někam uložit pokud bude zajem :)

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 02 kvě 2018, 10:35
od Radunov
ahoj,
tak jseš ,,debil" :lol: =D> (žert)
bod 1) .....Provozujte motor až do doby, než má motor
normální provozní teplotu.


vždycky se to tak dělalo...proč by to teď mělo být jinak :-)

to je jako když mě vedoucí servisu přesvědčoval, že hladina oleje se kontroluje ihned po chcípnutí motoru a já mu tvrdil že až nejdříve po 5 minutách, kdy olej steče...protože z výroby i po první výměně jsem měl olej přelitý o 1 až 2 cm, což i v návodu píšou, že škodí...a škodí to čemu? No přeci guferům na klice a klikovka má větší odpor...pravdu jsem měl samozřejmě já, potom co se podíval do manuálu...

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 02 kvě 2018, 13:31
od copper5252
za co ?

jinak pokud vím tak se nikdy nedoporučuje vytahvoat svíčky za tepla a už výbec za tepla davát spět do motoru ! protože pak nastane situace že najký diplomovany "kraten" technik ,svíčku zatahne za tepla trochu více, a hele ona pak nejde ven , a šup a je zalomený zavít svíčky ! už jsem to zažil u jiného auta :( diky pak je z tím prace jako kostele a někdy se musí sundat halava a svíčka odvrtat !

a opravdu jsem se nikde v serisním manualu nedočetl že bys se tlaky mněly měnřít při teplem motoru !
navíc pokud tlaky mněříly při teplém motoru tak rozhodně musely namněřít tlaky větší než na studenem motoru , tak potěš koště kolik má pak studeny motor tlaky

navíc dneska jsem byl v sevisu v jiném tak byly ochotní řešít tenhel problem ale moc se jim nechtělo , raději mně přemlouvaly at "tahnu" :) tam kde to bylo minule mněřeno , tak jsem se vybavil vytištěným servisním manualem a emailem od hyundai a zajel do rely servisu , tak jsem jim řekl co a jak atd že tlaky co minule namněříly že nejsou v pořádku , tak se kroutily jako napul přejetý cikan :) a že ty tlaky jsou ok pro motor znajezdem 53 tkm atd prostě bla bla bla když jsem si trval na svém , tak nakonce po 30 minutých kroucení se , mně obadnaly na servis na příští tyden že tedy zmněří znova tlaky motoru a že tu budou KONZULTOVAT V HUYNDAI atd , tak jsem tedy zvědavy jak dopadnu

"jinak nechceš někdo zachovalou I30II 2015/4 velice zachovalou, akorát provozní škrabenečky ? najezd 53tkm zaruku nedavám a vím proč cena 300 tisic kč :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: "
to byl vtip !!!

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 02 kvě 2018, 15:01
od sagen
Copper, najskor zhavis draty do Nosovic ( motory vyrabaju v Teplicke pri Ziline ) potom centrala a nakoniec das cast zo servisneho manualu ( text az na hodnoty zhodny s genesisom, takze je pravy :wink: ) a korunujes to tym , ze
" opravdu sem se nikde v servisnim manualu nedocetl, ze by se tlaky mely merit pri teplem motoru. "
Mas pravdu, ked si este raz precitas cast servisneho manualu, ktoru si sem vlozil, tak citaj cast
1. Make sure the oil........nechajte bezat , az kym motor nedosiahne normalnu pracovnu teplotu.
Takze nie teply, to moze byt aj 5 stupnov, ale musi byt zahriaty na pracovnu teplotu a pri tejto teplote motor vacsinou pracuje, na tuto teplitu sa pocitaju rozmery valca, piesta, capov a za studena su vole vacsie, dokonca piest nema rovnaky priemer po celej vyske, ale smerom od dna ktore ohranicuje spalovaci priestor, najviac sa ohrieva a tym roztahuje, dole zvacsuje.
No a pre sviecky je tiez v manuale presny postup a moment, takisto pre skrutku olejovej vane. Ale len pre tych, ktorych to zaujima. Pre tych ostatnych su vytahovaky, opravne sady na zavity a podobne.

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 02 kvě 2018, 18:18
od copper5252
ahoj vím kde motor vyrabi , jen že tam nikho nezmám :) znám jen par lidi z nošek !

a bohužel anglicky umím asi jako madarsky tedy mizereně ! google překladač vyplyvnul tohle :
1. Ujistěte se, že olej v klikové skříni je správný
viskozitu a na správné úrovni a že baterie
je správně nabit. Ovládejte motor až do doby, než nastane motor
je při normální provozní teplotě. Zapněte zapalování
přepněte do polohy OFF.

ale aby tam kokoti napsaly motor musí mýt xzy stupnu to ne ! resp "vody v chladiči 85c " kdyby tohle napsaly tak by mi to bylo jasné !

a to že si ověřuji hodnoty co jsem našel v najké servisním manualu kde není napsáno pro jako konkretně motor je snad normální ne ?

jinak ono říci že motor má být teply muže mít xzy vyznamu, bud muže mít 10c nebo být na momotory stejného obsahu :mrgreen: atd

a myslíš si že nevím že motor za studena má jíné "hodnoty" rozmněry pistu čepu valcu bloku motoru hlavy atd ? nejsem idiot , jen možná trochu :mrgreen:

co si stýká svíček tak fakt ještě neviděl aby technik zatahoval svíčky momnetovým klíčem :) ani ja to tak nedělám :) i když bych mněl ! asi nevíš kolik je prace ze zalomenou svíčkou v bloku hlavy ](*,)

pro mně je duležité že jsme více méně dosahl svého, aby mně vzal na milost raly servis a vzaly mně na "reklamaci " tlaku motoru , tak snad to dopadně dobře se uvidí , určítě napišu jak jsem dopadl

klidně mužu sem napsat celou story, jak to bylo od začatku, pak bys možná pochopil proč jednám tak jak jednám !

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 02 kvě 2018, 21:36
od harvi
mna by ta story zaujimala.. teda aspon ta cast, odkedy ti motor zacal robit psie kusy. mne sa zda 53tkm velmi malo na to, aby to malo take rozdiely tlakov. Mimochodom, co spotreba oleja? mozno som to nezaznamenal v predoslom.... 7.8/100 lahkou nohou sa mi zda vela (to tak po meste ano... ) ja sa smotim po meste min 40% a byvam na kopci ale taky priemer nemam.

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 03 kvě 2018, 10:23
od copper5252
ok tak to najk sepišu :) snad to aji bude česky :)

1 cesta na vysočinu polička 10.3.2018 olej ok auto jelo dobře dobře táhlo nejeto cca 480km
2 ježděni po mněstě ova, nic žadný problem najeto +- 800km žadný probme auto jede ok
3 výlet do moravského krasu olej ok auto mnělo na dalnici nepatrně mněší tah na 5 až 6 stupen ale až po delší jízdě
4 jizda do prahy auto zase mnělo mneší tah motoru 5 až 6 stupen ale až po delší jízdě
5 ježděni pro ově najeto cca 680km žadný problem auto jede ok
6 výlet do mor krasu optovně měnší tah motoru 4 až 5 až 6 stupen ale zase jen po delší jízdě
(((zatím jsem to přiklad počasí to že motor má menší tah)))
7 cesta do brna zase motor mněl menší tah 4/5/6 ale nepatrně si mi zdalo jako by malinko cukal
po cestě kontrola oleje zištěno že je na konci mněrky !! jelikož jsem šel na druhý den na garančku tak jsem nechal olej na nich servis mám od baraku 2 km nic žadná kontrolka nesvítíla !!!

8 obědnaní na 3tí garančku krom kalsiky při garanče se dělalo, raklamace třískaní sedadel rakalmace senzoru sedačky spolujezdce raklamace volantu (zatím je obědnany asi vezou na šlapacím kolem z koreje , pry nejdříve za 3 týdny ) zaroven jsem nechal na vlastní naklady seunda kat "kontrola katu " a zmněřít tlaky motoru !kvuli tomu co jsem psal víše (aby jste pochopily mněly zrovna volny vservis tak mně vzaly skoro hned ) na druhý den )

9 auto bylo na garančce 2 dny mněl jsem nahradní auto , při přebíraní auta mi dal jak fotky katu který vypadál jako by byl nový ! tak vytisklý protokol z mněření vlacu , na něm byly už 10x zminované tlaky valcu , když jsem toho člověka ptal jestli mu připadaji tykové malé tlaky normální tak mi do očí tvrdil že takové tlaky jsou v normně kterou jim dala hyundai ! a tohel mi tvrdil několikrát protože se mi tahle tlaky nezdaly !!!

10 po té jsem začal pátrat jaké že má mít motor tlaky atd prolezel jsem net, tam nic moc nebylo tak jsem prohrabal veškere PDF soubory co má k ruzným autum a našel jsem PDFko ze servisnímy udaji motoru , tak jsem po tom napsal na hundaj centralu at mi napišou jaké že má mít tlaky motor
na hyundai centrale po mně chtěly win auta tak jsem jim ho poslal, pak mi napsaly talky motoru a opověděly aji na muj dotaz kolik by mněmít motor tlaky z najezdem 53tkm odpověd bylo kolem 12 atm

11 znovu jsem zašel do jservisu kde jsem opětovně mluvím z tím samým technikem a znova jsem se ho ptal jestli tlaky +- 8rtm jsou normální opětovně trdil že ano že je vše v normně!

12 tak jsem znova psal na hyundai centralu že to a to a to v servisu a jak mám dale postupovat
ani neodepsaly až na urgenci ! že mám zaruku řešít ze servisem

13 zajel jsem i do další dvou autorizaku co jsou kolem ovy a ptal se jich na jak mám postupovat atd a jestli by nebyly ochotní to řešít moc se jim do toho nechtělo když slyšely že auto je kupované v raly !

14 opětovně jsem zajel do raly servisu kompletně vybavený vytištěnýmy emaily do HU a vytisklým pdf z udaji motoru ! a znova jsem tlačíl na toho samého reklamčního technika až auto převzal do reklamace kvuli nizkým tlakum motoru opět mi tvrdil že tlaky jsou ok a oblboval mně že tlaky jsou ok ! tak jsem mu znova řekl už víše psane, a že auto žere olej na to reagoval že spotřebu olej mám v knížce k autu na to jsem mu řekel že spotřebu oleje 1l na 1000 km bych se na jeho místě nechlubil :)
a trval jsem na převzetí auta do reklamce pak šel ověřovat emaily od HU :)
nakonec po delším dohadovani moje auto obědnal na servis na příští středu

14/1 mezi tím asi kontaktovala hu centrala servis raly nebo podobně jelikož mi ještě ten den napsaly že auto převezmou do servisu na mněření tlaku motor a pak mi dají vědět jak se bude dale pokračovat

15 tak snad dopadnu dobře !

16 pokud si na něco ještě spomenu tak to dopišu !

17 snad se to da po mně přečíst chyby neopravuji je to mooc prace :mrgreen: :mrgreen:

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 03 kvě 2018, 16:48
od Radunov
řeknu ti, že to jsou příznaky jako při přehřátí oleje, pak to nemaže jak má a jsou větší odpory a vydírají se přitom válce, to by všechno dávalo smysl...že tam máš 5W-30 ACEA A5?...ta totiž vůbec není na dálniční tempo...a při vedru a delší jízdě se to taky může projevit...je to vražedná kombinace, ta malá náplň 3,3L, dálnice, teplo a 5w-30 A5...proto jsem hned po 4tkm přešel na 5W-40 A3

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 03 kvě 2018, 18:24
od copper5252
ahoj ano přesně tenhle olej :) buhužel servir raly na muj dotaz jestli tam mužou dát 5w40 c3 který by podle knižky mohl být , tak mi odpověděly že jiný než 5w30 c3 nemaji !!! že ho tam musí dát !!! když jsem se tedy ptal jestli si mužu donest vlastní olej, tak to bylo kecu ohledně zaruky a blaf blaf blaf blaf ! a že nemužu !!! tak co mi jiného zbyvalo že jo ! tak at tam daji oni co tam má být ne :(

pokud se nepletu tak mi řikal při koupi když jsem ptal jako olej tam je tak mi řekly že 5w30 c3 pokud se nepletu tak c3 má sniženou kouřívost ne ?

na dalnici jezdim přesně 130kmh tedy na tachometru 138kmh což odpovída 130 kmh :) ale i tak si myslím že olej 5w30 a je fuk c3 a3 a5 by mněl zvladnou nepravidelnou dalniční jízudu nebo se pletu ?
vím že 5w30 je řidka sračka to mi psát nemusíte

už jsem nekdě tady postoval že chyba byla mněnit olej v autorizáku ! ](*,) ](*,) ](*,)

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 03 kvě 2018, 18:37
od idam.i
Aj tebe skresluje tachometer o 8 km/hod. 8-[ Najviac ma prekvapilo,že o 8 skresluje či idem 50km/hod,ale aj 130km/hod. :shock:
Dosť dlho som si na to zvykal.

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 03 kvě 2018, 20:45
od copper5252
pokud se nepletu tak všechny tachometry ukazují více než ve skutečnosti jedeš :) mněl jsem to jak u fabie tak rapidu a I30II

ono to bude mít dva duvody proč tachometry ukazují více než je realná rychlost , první je ten že takhel nepřekračujete povolenou rychlost a druhý podle mně bude ten že kresh testy (nebo jak se to piše ) se dělaji na 45 kmh ! pokud se nepletu :)

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 03 kvě 2018, 21:48
od Radunov
5W-30 ACEA C3 je do nafty...kvůli DPF...ale má to HTHS (viskozita při 150°C) víc jak 3,5[mPa.s], což je jako u ACEA A3, tak tím by to být nemuselo, protože to není lehkoběžný olej jak jsem předpokládal

jinak není 5w-30 jako 5w-30...třeba shell helix ultra 5w-30 A3 je uplně v pohodě, má velmi podobné parametry tomu mému helixu ultra 5w-40 A3...detaily najdeš v technickém listu olejů

p.s.: jak jsi oddělal ty předchozí auta (v podpisu)? :shock:

jinak když má motor olejový chladič s termostatem, tak tam může být cokoliv a nepřehřeje se...ale myslím, že naše i30 ho nemají...možná ty s turbem...

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 04 kvě 2018, 00:17
od copper5252
ono je velmi těžko říco jaky olej davaji v servisu když to maji ze sudu žejo , vím je to co mi řekly 5w30 c3 jestli to je prvda nebo ne to nevím , nemám to jak ověřít , a nechat testovat olej aby se zistilo o který typ s přesně jednák by asi bylo hodně drahé , pokud to vubce jde ?

klidně v serisu tam mužou lit najkou humus srajdu, zakazníkum řikat co by mněly slyšet 5w30 c3 atd ( neříkám že to tak je ! )

pokud se nepletu tak výrobcu zakladového oleje je asi 5 na světě , ale firmy co prodavájí oleje třeba mobil1 schell mogul atd si přídávaji vlastní přisady do zakladni směsi
takže by bylo velice problematické zistit o jaký typ oleje se přesně jedná :(

jak jsem odělal ty předchozí auta :) oktavka 7.9 tdi 66kw puvodně, prodaná jelikož jezdila na čepy seilem bloky ramena atd :mrgreen: ,nevím jak mněla upravená motor ale mněly hybrid turbo a jiný setrvák a spojku tak už jsme ji koupil maximálku jsem zni dostal 230 kmh podle gps, více jsem mněl strach :) prostě motor super ale zbytek nabyl na to stavěný , fabibe rs prodana rozpadla se převodovka tak jsem vymněnil převodku a šla do světa , rapidem jsme prvně srazil kance na dalnici škoda byla 220 tisic platila pojištovna , pak mi nedal přednost jende čerstvý řidičák ((řidičak mněl pul roku )) prostě mi vjel z vedlejěí boční ulice na hlavní , a to už byla u rapidu totálka
a auta co jsem mněl před oktávkou byly peougeot 309 motor talbot 1.5l (celkem malo k viděni ) peugeot 309 3x ty jsem "dojezdil" a pak seštrotoval , pak citroen xantia umřela elektrika sešrotovano , pak pougeot 306 umřel motor olej ve vodě v chladiči tak šel do světa , pak peugeot 407 mněl od koupě chybu 1289 což je centralni chyba elektriky (pokud se dobře pamatuji ) navíc po cca 30tkm začal padat do nouzáku a kravil motor byl 2.2 HDI nebo 2.0 HDI to už se nepamatuji taky šel do světa

firemni auta ze kterýmy jsem jezdil nepočítam :) ale bylo jich taky dost

asi řekneš že jsme likvidátor aut , nejsem bude jsem mněl smulu nebo auto stalo za prd , navíc jsem člověk typu že raději vymněnim brzdy v pulce životnosti než abych je dojel ! to samé pneu zimní nové na každou zimu zasadně nokian HKPL 7 pokud seženu , a to se vlastně týká všeho stačí aby se mi nezdal čep řizení třeba a už ho mněním atd ! protě musím mít všechno ve 100 procentním technickém stavu ! ale zase třeba až tak na škrabance haklivý nejsme a bordel v autě :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

jinak chladič oleje jsem viděl snad jen u motoru HDI a pak TSI ale u klasiky jsem ho ještě neviděl ale asi ho do některých aut davaji nevím ...

ale mrknu se motorového schematu jestli tam je nebo ne pak pisnu .

tak jsem koukal jak jsem koukal nic jako chladič oleje jsem neviděl takže asi tam nebude no

edit : tak dneska jedu do servisu na mněření tlaku valcu "znova" vyžadala si hyundai ,, asi musely sehnat ten "spravný mněřák" ! ale ja mam raději sebou svuj mněřák cechovany a testovany :)

Re: jaké maji být tlaky valcu 1.6 cvvt 88kw

Napsal: 09 kvě 2018, 17:54
od copper5252
Takže jsem byl v servisu ne mněření tlaku :) kvuli mně si koupily nový mněřet na tlaky valcu :)

snad to napišu aby tomu šlo rozumnět

při garančce jsem nechal mněřit tlaky (hodnoty jsem už psotoval up)
pak jsem mněříl tlaky valcu doma hodnoty se přibližně schodovaly z namněřenýma v servise
pak jsem raději koupil nový mněřák a znova zmněřil tlaky valcu hodnoty se přibližně schodovaly z namněřenýma up
abych to zjednodušil zaokrouhlím tlaky z prvním třech měnřeí
8.4 / 8.5 /8.5 /8.6 tyhel tlaky byly němněřeny na třech mněřácich a při třech mněřeních (motor teply )

mezi tím při garančce mněly i olej

mezitím než jsem šel znova do servisu na něření tlaku valcu jsme najel cca 1500 km

dneska v servise mněřeni jak jejich novým mněřákem tak mojim novým mněřekem , mněříly jsme to 4 x (motor teply )
tlaky valcu byly : 12.3 / 12.2 / 12.3 /12.2 což jsou super tlaky vlacu :)

ale co mi nejde do hlavy jak je možné že při mněření na ganrančce pak doma po garančce byly tlaky špatné ? ale po najeti cca 1500 km a dalším mněřením jsou tlaky ok

jediné co mně napadá zapečené kroužky nebo nevím !

hlava mi to nebere ](*,) ](*,) ](*,)