EDIT:
Takže od konca júna/června je v našej rodine po prevahe francúzskych áut prvý Hyundai... Štvrtok večer sme ho prevzali a piatok ráno ho išli prevetrať cez celé Česko na "česko-německé pomezí" na východ Bavorska.
Takže po pár dňoch som na autíčku najazdil 1200 km - hlavne diaľnica a potom okresky (od Prahy a Karlovy Vary/Cheb a za hranicami v Nemecku).
SPOTREBA: na diaľnici som mal väčšinou tempomat na 125 km/h (chvíľu 130, ale pár km s ľahkou nohou aj 160 km/h), na okreskách v rámci predpisov. Cestou do Nemecka v aute 2+1 a 50% naplnený kufor, späť 3+1 a plný kufor + klíma: priemerná spotreba podľa PP 5,6 l/100 km, reálna hodnota je na úrovni 6,0 l/100 km. Ak sa spotreba po pár tisíc km ustáli na úrovni pod úrovňou šesť litrov bude to OK.
JAZDA: môžem porovnať deväť rokov starý 1,6 HDI (80 kW) a nový 1,6 CRDi (100 kW). Vývoj je nepopierateľný, i30 je v komforte jazdy niekde úplne inde - odhlučnenie veľmi dobré - do auta preniká minimum hluku (aj Michelilny Premacy 3 sú OK - mal som 17-palcové aj na Citroene), sedačky taktiež oveľa lepšie ako v MVP. Najväčší rozdiel bol v prevodovke: 5 MP vs.7 DCT... Automat je výborný, ale ako to tu na fóre už odznelo, "súdruhovia" ho naprogramovali tak, že na úrovni 1700 otáčok preraďuje vyššie a následne idú otáčky pod 1500, čo som neakceptoval a hlavne na okreskách za Prahou, kde to išlo hore-dole, som ľavým pádlom pod volantom aktívne podraďoval (auto netuší keď preradí, že pred ním je stúpanie...), aby som držal otáčky aspoň na úrovni 1900-2000 ot/min. Inak sú moje pocity len a len pozitívne. Z asistentov môžem pochváliť kameru na čítanie dopravných značiek - fungovala na 100% (najskôr som si myslel, že to informuje na základe GPS a navigácie, ale minimálne pri dvoch čerstvých prácach na ceste a rýchlostných obmedzeniach vyznačených len prenosnými značkami to naozaj kamera zachytila a ukázala), LKAS - čiže asistent jazdy v pruhu fungoval na diaľnici výborne a ak by som sem-tam ťukol kolenom do volantu (aby systém mal pocit, že držím volant), tak by som skutočne nemusel stovky kilometrov držať volant... Výstraha pred nárazom tiež zareagovala výstrahou (situáciu som pod kontrolou, len som sa "nalepil" na jednu nemeckú šoférku, ktorá sa zabudla z ľavého pruhu na diaľnici zaradiť doprava...). Podvozok je taktiež na vysokej úrovni v tejto triede - je obrovský rozdiel jazdiť s viacprvkovou zadnou nápravou a pevnou, v tomto i30 znova nesklamal a splnil moje očakávania (keďže som od viacprvkovej zadnej nápravy čakal kvalitu oproti pevnej). Navigácia fungovala výborne - povely boli jasné a v dostatočnom predstihu, dokonca slovenský ženský hlas (postrehol som nejakých českých majiteľov, ktorým český hlas "nesedel") bol minimálne porovnateľný so ženským hlasom vo Waze a o triedu prekonal slovenský hlas v google navigácii - aj Waze a aj Google Maps som v aute vyskúšal cez Android Auto. Keď som multimediálny systém spároval s wifi v mobile, načítala si dopravné info a pekne ma odklonila od jednej asi 10 km kolóny pri Brne. Jedine čím ma navigácia "dostala" a rozosmiala bolo slovné spojenie: "po X metroch
dorazíte do cieľa". No "doraziť" sa môžem pivom a rumom, ale pri navigácii je v slovenčine spisovné spojenie "prídete", alebo "dôjdete"
SUMA - SUMÁRUM: všetko vyššie uvedené je v podstate pochvalou Hyundaiu, jedinú výhradu som mal k "automatickému" preraďovaniu DCT prevodovky v režimoch NORMAL a ECO (pri režime SPORT je to OK!), ale to som si ustrážil pádlami pod volantom, keďže som nechcel od prvých kilometroch podtáčať motor. Možno sa časom s DCT skamarátime, ale musí si uvedomiť, že podtáčať motor (pod 1500 otáčok) si nenechám
a prikladám aj dve fotky Hviezdnej modrej (Stargazin Blue) "žabky" - manželka sa tak večer pri západe slnka na auto pozrela zo zadu a povedala, že sedí pekne a vyzerá zozadu ako sediaca žabka... tá Hviezdna modrá (Stargaing Blue) je naozaj zaujímavá len na priamom slnku, inak je skôr nevýrazná.