Stránka 2 z 4
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 15 lis 2018, 14:54
od Petr73
Sundat vana se dá. Je tam potřeba trochu víc místa, takže ideálně na heveru. Já mám na menší věci asi 20 cm hranoly z jedné strany seříznuté, aby na ně šlo najet. Povolit silentblok na motoru vpravo a motor přizvednout, jinak se vana ani nevyndá. Je to díky tomu rámu pod tím trochu kroucení. Není tam na to úplně moc místa...
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 09 pro 2018, 18:59
od Drobeckk
Santa fe II 2.2CRDI 110kw, rok 2006, nájezd 215 000km. Sundal sem vanu kvůli vyčištění sítka a ještě že sem to udělal. Sítko zadělaný viz. foto. Stačí vyčistit, jde to dobře. Motor o poznání tišší, hladší chod.
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 15 led 2019, 19:21
od Glum74
Dobrý den. Tak po shlédnutí vašich příspěvků, jsem se rozhodl nechat svého Santu prohlédnout. Už v létě před dovolenou jsem udělal výměnu oleje a filtru. Než jsem to vylil, tak jsem si všiml větší spotřeby oleje(podle měrky). Po každém prvním startu každý den mě svítila kontrolka mazání cca4 vteřiny. Jsem druhý majitel, najeto cca 150 tis. Výměny oleje Shell Helix Ultra 5W30 bez ohledu na najeté km. každý rok. Palivo výhradně Verva.
Takže po demontáži vstriků 3x bez podložky a na čtvrtém válci jen polovina podložky.....Zakarbonováno jak svi.... Po demontáži vany mě přišla MMS od mechanika a bohužel sací koš úplně ucpán.
Takže si každý udělejte obrázek. Po dohodě s mechanikem nechám raději každých 50 tis. zkontrolovat vstřiky. Ty podložky za pár korun jsou hlavní příčinou kleknutí vašeho CRDI!!! Ty samé problémy má i Jeep.
Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 16 led 2019, 11:40
od Fab30
Zdarvim Vas, ake podlozky? Co robi ta podlozka? Dakujem za odpoved
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 17 led 2019, 21:49
od oltcitak
Medene podlozky pod vstrekovace,maju sa dat vzdy nove pri kazdej demontazi vstrekovacov, kedprehoria,idu vyfukove plyny do priestoru ventilov a znehodnocuju olej.
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 18 led 2019, 18:46
od Satanek007
Ahoj, mám na vás dotaz. Mám Santa Fe 2,2 crdi 114kW. Dnes jsem preventivně vytahal vstřiky a vyměnil podložky. Ty původní byly v pořádku. A teď nemohu najít na jaký utahovací moment mají být utažené vstřiky ? Díky
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 18 led 2019, 19:27
od Bed@
Injector clamp mounting bolts: 24.5 ~ 28.4 N·m
(2.5 ~ 2.9 kgf·m, 18.1 ~ 20.1 lbf·ft)
High pressure pipe flange nuts (Injectors ↔ Common
Rail): 24.5 ~ 28.4 N·m(2.5 ~ 2.9 kgf·m, 18.1 ~ 20.1 lbf·ft)
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 18 led 2019, 20:00
od Satanek007
Děkuji za info
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 20 led 2019, 15:07
od peparebel
zdravím,tak mě to nedalo a pustil jsem se do demontáže vany na mém santa fe 110kw kvuli kontrole sacího koše a byly to nervy.bohu dík byl uplně čistý,ale práce to je hrozná.vanu se podařilo vytáhnout až po odšroubování pravého a předního uložení a zvednutí motoru.dělal jsem to kvuli svícení kontrolky asi4sec. po startu.nakonec se podařilo vyřešit i tohle.na spodku olejového filtru je gumička která byla jen volně uložená,tak jsem vyšrouboval střed a gumičku pořádně nasadil do osazení a světe divse kontrolka ted zhasne okamžitě po startu.takže za mě super.ted ještě vyměním podložky pod vstřiky a snad bude santa služit ještě hodně dlouho. ted mám nájezd něco málo přes 169000km a udělal jsem ještě takový ten STKáčkový servis čily brzdy tyčky stabilyzátoru a podobně.
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 20 led 2019, 15:33
od Georges
Tak jste mě inspirovali. Předpokládám, že konstrukčně mezi motorem CRDi 2.2 a CRDi 1.5 velký rozdíl nebude.
Při příští výměně oleje ( někdy v květnu), taky sundám olejovou vanu a na to "cedítko" se podívám.
Accent 1.5 CRDi /2009 / 115 000 km
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 20 led 2019, 17:44
od Pikacu86
Peparebel ktora gumicka bola na figu,velka alebo mala? Lebo aj mne po 4 sekundach zhasina
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 20 led 2019, 18:18
od peparebel
je to taková ta jak membrána.musíš vyšrubovat nástrčným klíčem 24 střed a nasadit na osazení tu gumičku,v hyundai je to díl 26318 27400.pak jen našrubuješ střed nazpět do obalu filtru,dáš filtr a máš hotovo.já tam ještě pro jistotu dal stříkačkou olej at to nejede hned na začátek bez oleje
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 09 led 2020, 12:40
od vanga1
Takúto skúsenosť mám aj ja. Kontrolka mazania začne zhášať až po cca. piatich sekundách od naštartovania. Nakoniec začne svietiť pri jazde. V čom vidím problém je, že málo kto si to všimne, dobré by bolo aby rozsvietenie bolo doprevádzané aj nejakým akustickým signálom (napr. Octávia pípa). ja som si to tiež všimol len náhodou
Po zložení vane bolo sitko celé zabité od karbónu. Vyčistil som ho, vymenil olej a dal vymeniť tesnenia pod vstrekovačmi. Neviem či sa mi to len zdalo alebo je to aj pravda, po výmene tesnení pod vstrekmi ide motor asi tichšie. Motor má nabehané cez 200 tis. km, tak ako píšete asi je potrebné aj preventívne pri nájazde cez 200 tis. vymeniť tie tesnenia, aby ste predišli komplikáciám so zadretím motora.
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 11 led 2020, 09:11
od Bed@
Myslite, ze je treba sance prohlednout stav sitka pres vypustak endoskopem? Nechce se mi sundavat vana
Re: Zadřené motory santa fe 2.2 crdi
Napsal: 18 led 2020, 19:32
od fredyy2222
Bed@ píše: ↑11 led 2020, 09:11
Myslite, ze je treba sance prohlednout stav sitka pres vypustak endoskopem? Nechce se mi sundavat vana
pri kazdej vymene oleja pozri sytko kamerou,je to pekne vidiet,hlavne sa oplatiiii vymenit tesnenie pod vstrekmi(doporucujem),ak niekdo nemoze zohnat sytko,viem zohnat nove.MAM toto auto a ich aj robim