Re: DPF filtr v benzinech - co očekávat?
Napsal: 11 kvě 2020, 19:35
Hakanan píše: ↑11 kvě 2020, 18:14 Sice zatím s filtrem problém nemám, ale co není může být a když už se to tu znovuotevřelo přihodím pár asi blbých otázek, ale co už.
1. Regenerace filtru probíhá průběžně při jízdě, nebo jen pouze tehdy, když si auto řekne, že už je to potřeba?
Regenerácia môže prebiehať za oboch okolností, pri GPF je ale podstatne častejší variant prirodzenej regenerácie (U nafty DPF je to presne naopak)
2. Pokud kontrolka po rozsvícení následně zhasne (vlivem dostatečných provozních podmínek pro vypálení) znamená to, že filtr je komplet regenerovaný, nebo jen klesla ,,kritická,, hodnota zanesení?
Vzhľadom na teplotné pomery vo výfuku tú "vypaľovaciu jazdu" ukončíš určite zregenerovaným filtrom
3. Dočetl jsem se že pro regeneraci je vhodné jezdit bez plynu se zařazeným kvaltem ,,brzdit motorem,, je rozdíl v kvalitě vypalování když pojedu z kopce se zařazeným vyšším stupněm např 2k otáček, nebo nižším při 2,5k otáček nebo i více?
GPF potrebuje dostatok kyslíka, za štandardných okolností je dôležité brzdenie motorom ako také, otáčky nebudú kritické
4. Probíhá vypalování i například v městském provoze když dojíždím předešlým způsobem na semafor na kratší vzdálenosti?
Pokiaľ je motor a teda aj výfuk aspoň trochu zohriaty, malo by to vypaľovať v pohode aj v meste. Tu je kritické používanie typu.. ráno preparkujem o ulicu ďalej a večer sa vrátim, zase so studeným motorom. Takéto používanie netoleruje s radosťou žiadna technika.
5. Aditiva (konkréně VIF) má kladný vliv na lepší spalování usazenin ve filtru, případně na množství usazenin které je produkováno?
VIF ovplyvňuje čistotu trysiek a palivového systému ako celku, takže vytvára predpoklady pre kvalitné spaľovanie a nižšie zaťažovanie GPF.
6. Jaká je teoreticky kapacita filtru, dá se říct kolik km ,,městského provozu,, zvládne filtr pojmout než zahlásí problém (motor 1,4 T-GDI)?
Nemám vešteckú guľu ale nejaký inžinier z určite tuší.