rezerva paliva
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: rezerva paliva
Tazkze lidicky dnes som to dal prvy krat na nulu a este som s tym siel uz neviem kolko presne a na pumpe som tankoval 48,5l po prve vypnutie pistole celkom ze uz som myslel ze ani nedojdem
Hyundai i30 1.6 CRDi style 7DCT
- Reklama
Re: rezerva paliva
To já na takový pokus odvahu ještě nenašel, takže chválím
Hyundai Accent 1,4 71kW 08 Bronze Gray Metallic
Re: rezerva paliva
To si s tou nulou prešiel pekný kus cesty, pretože do nádrže s čerstvým nulovým dojazdom sa dá dostať tak 40-42l.Juri2008 píše:Tazkze lidicky dnes som to dal prvy krat na nulu a este som s tym siel uz neviem kolko presne a na pumpe som tankoval 48,5l po prve vypnutie pistole celkom ze uz som myslel ze ani nedojdem
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: rezerva paliva
hej hej ked tankujem za normalnych okolnosti tak tam dam okolo tych 41-43l pravidelne ale teras som siel trosku na odvahu ale ku koncu uz mi nebolo vsetko jedno
Hyundai i30 1.6 CRDi style 7DCT
Re: rezerva paliva
Včera jsem zrovna tankoval, dojezd cca 40 km už svítila i kontrolka a dotankováno přesně 40 l pak to vycvaklo (ručně netankuji, jen nechám zaháklou v nádrži pistoli a čekám na první vycvaknutí, dále už to tam nenutím, jestli budu mít o dva/tři litry navíc je mě jedno).
Re: rezerva paliva
Celkom by ma zaujímalo, či je tento "podvod" na zákazníkovi len výstrelok alebo je to všeobecný trend aj u iných značiek? všade deklaruje objem nádrže 50l, reálne využiteľných je horko-ťažko 42l. U bývalých áut som takúto "vychytávku" nezaznamenal.
Hyundai Tucson NX4 Shine+, 1,6TGDi, 110,1kW, 2WD MT6 bez náznaku hybridu
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
ex.Hyundai i30 kombi PDe Family 1.4 T-GDI 6st.
Re: rezerva paliva
U Yarise jsem to mel uplne stejne. Taky jakmile byl dojezd 0, zbyvalo v nadrzi cca 6 litru. Je to proste rezerva, jakmile clovek bude riskovat a pojede dal, auto ma z ceho brat, jen je to trosku risk a udajne se to nejak nedoporucuje. U druhe generace i30 jsem mel nadrz na 52l, realne pri 0km dojezdu se dalo dotankovat cca 45-47l.
Re: rezerva paliva
Ked som bral auto s predajne, natankoval som 48 litrov. Od vtedy sa mi najviac podarilo 45 litrov. Štandardne tankujem po prve cvaknutie, od 39 po 43 litrov. V ani jednom prípade nejde dojazd pod 0 km.
i30 kombi 1,6 CRDI 100 KW - Family, Engine red, manual 12/2017
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/913687.html
https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/913687.html
Re: rezerva paliva
Je to i jinde - třeba Mazda 6: Nádrž 62 l, okolo dojezdu 67km se rozsvítí hladové oko, v klidu se ujede ještě 100-120 km a na pumpě se dočerpá tak 54 litrů....dibarbora píše:Celkom by ma zaujímalo, či je tento "podvod" na zákazníkovi len výstrelok alebo je to všeobecný trend aj u iných značiek? všade deklaruje objem nádrže 50l, reálne využiteľných je horko-ťažko 42l. U bývalých áut som takúto "vychytávku" nezaznamenal.
Je to jednak kvůli debilům co dřív hlášení o nutnosti natankovat, pak někde vyhnili mezi poli s prázdnou nádrží a následně žalovali automobilku.
Druhý důvod je nutnost zabezpečit dostatečné chlazení palivového čerpadla, které je v nádrži.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Aktuální přibližovadlo: Ford Focus kombi 1.8 TDDi r.v.2003 - v rozpadu, hledá se náhrada.
Aktuální přibližovadlo: Ford Focus kombi 1.8 TDDi r.v.2003 - v rozpadu, hledá se náhrada.
Re: rezerva paliva
Včera som tankoval - od rozsvietenia kontrolky som prešiel cca 10 km, dojazd bol necelých 50 km a do nádrže vošlo vyše 43 litrov (po cvaknutie). Jediný raz som tankoval, keď svietil nulový dojazd - keď som išiel od predajcu a vošlo do nádrže necelých 46 litrov, takže ak máme 50 l nádrže, tak aj pri nule ešte pár desiatok km sa dá prejsť.
HYUNDAI TUCSON HEV 169 kW (1,6T-DGi, Style + DizajnPack+SmartSense)
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
[https://www.spritmonitor.de/en/detail/1472293.html]
Predtým: Subaru Outback - Hyundai i30 kombi - Citroen C4 Picasso - Citroen Xsara Break - VW Golf - Renault 11 - Škoda 120 L.
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: rezerva paliva
Když to tady čtu o jakési skryté potřebě vyjíždění nádrže "do sucha", začínám mít pocit, že mám blbý zvyk... nelézt na D1 bez plné nádrže...
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: rezerva paliva
Drž sa toho "blbého" zvyku aj naďalej.
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20284
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: rezerva paliva
Budu
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Stringo
- ******
- Příspěvky: 2641
- Registrován: 27 led 2019, 12:54
- Bydliště: Plzeňský kraj
- Kontaktovat uživatele:
Re: rezerva paliva
Náhodou jsem zabrousil do tohoto tématu, sice už je to delsí dobu mrtvé, ale jen pro info případně dalším lidem.
i30 3.gen. má sice nádrž na 50l, ale skutečně a reálně využitelných je jen cca 42l (taky mě to zarazilo, protože jsem si počítal dojezdy před koupí na těch zmíněných 50l (u Octavie bylo psáno 55l a reálně jsem tankoval před zobrazením "0 km dojezd" cca 52l a s tím jsem počítal i zde, že do nádrže dostanu nějakých 46-47l). Realita je taková, že při tankování s dojezdem "0 km dojezd" do nádrže dostanu MAX 42,5l, když jsem se hodně snažil a narval nádrž na 3tí vypnutí pistole, tak 43l což ale není správné. Šel jsem se na to zeptat k dealerovi a on mi řekl, že to tak je, že mají tu "rezervu" kvůli chlazení čerpadla a že sice se dá po zobrazení "0 km dojezd" ještě nějakých pár desítek km ujet, ale že to zásadně nedoporučuje právě kvůli možnému poničení čerpadla.
Takže reálný dojezd je opravdu nutné počítat na cca 42l paliva, nebo spíše 40l když jde člověk natankovat po první výzvě palubního PC a ne na technicky udávaných 50l (resp člověk počítá s nějakými 46-47l), což je docela zásadní (reálný dojezd je oproti počítanému o víc jak 100km)
i30 3.gen. má sice nádrž na 50l, ale skutečně a reálně využitelných je jen cca 42l (taky mě to zarazilo, protože jsem si počítal dojezdy před koupí na těch zmíněných 50l (u Octavie bylo psáno 55l a reálně jsem tankoval před zobrazením "0 km dojezd" cca 52l a s tím jsem počítal i zde, že do nádrže dostanu nějakých 46-47l). Realita je taková, že při tankování s dojezdem "0 km dojezd" do nádrže dostanu MAX 42,5l, když jsem se hodně snažil a narval nádrž na 3tí vypnutí pistole, tak 43l což ale není správné. Šel jsem se na to zeptat k dealerovi a on mi řekl, že to tak je, že mají tu "rezervu" kvůli chlazení čerpadla a že sice se dá po zobrazení "0 km dojezd" ještě nějakých pár desítek km ujet, ale že to zásadně nedoporučuje právě kvůli možnému poničení čerpadla.
Takže reálný dojezd je opravdu nutné počítat na cca 42l paliva, nebo spíše 40l když jde člověk natankovat po první výzvě palubního PC a ne na technicky udávaných 50l (resp člověk počítá s nějakými 46-47l), což je docela zásadní (reálný dojezd je oproti počítanému o víc jak 100km)
Re: rezerva paliva
Neviem ci je dizel nejaky iny (to nerozoberajme, uz tu raz taka debata sla) ale ak tankujem po pipnuti, ide tam 44 ak pri rucicke na nule tak 46 a ked som auto kupil, rucicka bola na 0, kym som prisiel na pumpu, uz bola 1mm "pod 0" a nacapoval som 48. Dalej by som to fakt nehrotil.
Tesne pred odjazdom som sa pre istotu spytal ci je normalne ze je tam 0 a ci dojdem na pupmpu, povedali mi ze normalka a ze spolahlivo ... este nemali nikoho co by nedosiel ... ale mozno nedosiel a uz sa ani nemal ako vratit
Takze tych 42 by som ja mal este " v zelenom". Kolko mi to hovorilo "dojazd" tak to sa uz fakt nepametam. Nedivil by som sa keby tam bol nejaky statocny "posun" do istoty. Ale zda sa mi ze mi to nedavno ukazovalo ze domov pridem "s odretymi usami" ale nakoniec to bolo uplne v pohode a bez problemu, takze asi to mam tiez nejako pesimisticky.
Tesne pred odjazdom som sa pre istotu spytal ci je normalne ze je tam 0 a ci dojdem na pupmpu, povedali mi ze normalka a ze spolahlivo ... este nemali nikoho co by nedosiel ... ale mozno nedosiel a uz sa ani nemal ako vratit
Takze tych 42 by som ja mal este " v zelenom". Kolko mi to hovorilo "dojazd" tak to sa uz fakt nepametam. Nedivil by som sa keby tam bol nejaky statocny "posun" do istoty. Ale zda sa mi ze mi to nedavno ukazovalo ze domov pridem "s odretymi usami" ale nakoniec to bolo uplne v pohode a bez problemu, takze asi to mam tiez nejako pesimisticky.
I30, Scenic II, Megan II, Scenic I, Megan I, Leganza, Espero, Nexia, Tempra kombi, Escort kombi, Favorit kombi, Favorit, S 120, S 105, MB 1000