Zadrhavanie a klepanie motora
Moderátoři: 89majlo96, Moderátoři
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Ahojte,
aj mne sa to deje, moje auto bola predvádzačka, prevzal som ho pri cca 3tis km nájazde, myslel som, že tam vznikol nejaký problém. Pri tel.konzultácii mi bolo povedané, že za to môžu emisné obmedzenia. Zdá sa že tam máme nejakú "fičuru", čo má zabrániť tomu, aby sme pri plnom výkone nevypúšťali príliš CO2, keďže (našťastie) filter pevných častíc nemáme, ale montuje sa až teraz.
Neviem čo si o tom mám myslieť, od nového auta by som to vážne nečakal a nikdy predtým som sa s ničím podobným nestretol. Keď dám pedál na podlahu, tak potrebujem predbiehať a nie aby mi klesol výkon v polovici manévru
aj mne sa to deje, moje auto bola predvádzačka, prevzal som ho pri cca 3tis km nájazde, myslel som, že tam vznikol nejaký problém. Pri tel.konzultácii mi bolo povedané, že za to môžu emisné obmedzenia. Zdá sa že tam máme nejakú "fičuru", čo má zabrániť tomu, aby sme pri plnom výkone nevypúšťali príliš CO2, keďže (našťastie) filter pevných častíc nemáme, ale montuje sa až teraz.
Neviem čo si o tom mám myslieť, od nového auta by som to vážne nečakal a nikdy predtým som sa s ničím podobným nestretol. Keď dám pedál na podlahu, tak potrebujem predbiehať a nie aby mi klesol výkon v polovici manévru
Hyundai i40 CW 1.7 (136 k)
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
- Reklama
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Ahojte,
u mna sa to tiez obcas vyskytne, aj ked velmi zriedkavo - uz si ani nepamatam, kedy to bolo naposledy. Snazim sa vsak zrychlovat "postupne", tj. do 2000-2300rpm zrychlujem "jemne", az potom tomu dam zabrat - a zda sa, ze vtedy to cele funguje - ziadne klepanie ani zadrhavanie, ale auto od 2300rpm pekne taha.
No kazdopadne suhlasim s nazorom, ze by sa take nieco nemalo vyskytovat pri novom aute.
u mna sa to tiez obcas vyskytne, aj ked velmi zriedkavo - uz si ani nepamatam, kedy to bolo naposledy. Snazim sa vsak zrychlovat "postupne", tj. do 2000-2300rpm zrychlujem "jemne", az potom tomu dam zabrat - a zda sa, ze vtedy to cele funguje - ziadne klepanie ani zadrhavanie, ale auto od 2300rpm pekne taha.
No kazdopadne suhlasim s nazorom, ze by sa take nieco nemalo vyskytovat pri novom aute.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Trochu dlhšie,ale určite stojí za prečítanie. http://www.tribotechnika.sk/tribotechni ... cita-.html
Na Opel fóre sa s tým už trápia dlhšie a majú to asi aj horšie.
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7000
Na Opel fóre sa s tým už trápia dlhšie a majú to asi aj horšie.
http://www.opel-forum.cz/viewtopic.php?f=100&t=7000
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Zajímavý článek, zaráží mě v něm další snižování viskozity olejů v nových normách výrobců:
EURO VI: Nové normy automobilek na maziva
Hlavní parametr: Nízká viskozita
§ VW 508.00/509.00 SAE 0W20
§ Ford WSS M2C948 –B SAE 5W20
§ PSA B71 2312 SAE 0W30
§ FIAT 9.55535.DSX SAE 0W20
§ General Motors GM Dexos 1 Gen.2 SAE 0W20
§ MB 229.71 SAE 0W20
§ BMW LL-14+ SAE 0W20 ; BMW LL-04 SAE 0W30
Další věta dokazuje, že se s těmito viskozitními třídami počítá jako se standardem:
Firmy nejvíce pokročilé v tomto výzkumu - Infineum a Mahle - nyní provádí výzkum s cílem dosáhnout reálné superlubricity za použití běžného motorového oleje 0W20 a na běžných dílech motoru.
Tlak na snižování obsahu Ca bude mít vliv na detergentní schopnosti oleje a alkalickou rezervu. Jsem zvědavý na spotřebu takového oleje a životnost = interval výměn...
Každopádně na závěr té odborné stati přišlo staré známé jednoduché poučení - nedupat na plyn při nízkých otáčkách.
EURO VI: Nové normy automobilek na maziva
Hlavní parametr: Nízká viskozita
§ VW 508.00/509.00 SAE 0W20
§ Ford WSS M2C948 –B SAE 5W20
§ PSA B71 2312 SAE 0W30
§ FIAT 9.55535.DSX SAE 0W20
§ General Motors GM Dexos 1 Gen.2 SAE 0W20
§ MB 229.71 SAE 0W20
§ BMW LL-14+ SAE 0W20 ; BMW LL-04 SAE 0W30
Další věta dokazuje, že se s těmito viskozitními třídami počítá jako se standardem:
Firmy nejvíce pokročilé v tomto výzkumu - Infineum a Mahle - nyní provádí výzkum s cílem dosáhnout reálné superlubricity za použití běžného motorového oleje 0W20 a na běžných dílech motoru.
Tlak na snižování obsahu Ca bude mít vliv na detergentní schopnosti oleje a alkalickou rezervu. Jsem zvědavý na spotřebu takového oleje a životnost = interval výměn...
Každopádně na závěr té odborné stati přišlo staré známé jednoduché poučení - nedupat na plyn při nízkých otáčkách.
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
@idam.i : díky, to je zaujímavý článok, aspoň poznám príčiny a spôsob ako tomu predchádzať. Debilný downsizing & Euro rules
Hyundai i40 CW 1.7 (136 k)
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
To je sice pekne ale podla mna skor ti dodrbe motor ten start stop system kedze neni dobre vyriese mazanie pri tomto systeme.Chasnik píše: Každopádně na závěr té odborné stati přišlo staré známé jednoduché poučení - nedupat na plyn při nízkých otáčkách.
I30 kombi, 1.4TGDI, Style, 7 - DCT, RLED, Safety pack plus, 103 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Citroen Xsara 1.4 i, 55 kW.
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Moje poznámka se týkala předcházení LSPI, je jasné, že S&S je mor moderních motorů, ať už je tam sebelepší olej...
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Dnes som volal do servisu skrz tento problém a proste mi povedali že to nie je diesel s veľkým objemom ale menší benzín a teda sa to nebude tak chovať , proste treba mu viac ako 2000 otáčok , čiže buď podradiť alebo najprv mierne zrýchľovať a potom pridať plný kotol
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
To je sice pěkné, ale vzhledem k prasáckému sestavení převodových poměrů to znamená podřazovat na jedničku při cca 25 - 30 km/h
i30 combi PDe 1.5 DPi 110k
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
i30 kombi CRDi Weekend Design 109 k (17-20), Cee'd SW 1.6 GDI 135 k (15 -17 )
i30 cw 1.6 CVVT 126 k (11 - 15), C-MAX 1.6 TDCI 109k (06 - 11), Punto 1.2 16V 80k (02 - 06)
6 x Š 120/125 (95 - 02)
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Nie je zač.danyo píše:@idam.i : díky, to je zaujímavý článok, aspoň poznám príčiny a spôsob ako tomu predchádzať. Debilný downsizing & Euro rules
Frkol som ti za 3x10 na auto.cz
Hyundai i20 Chic 1,25 (2017-) biela
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Opel Insignia GS 1,5 T Innovation(2018-) Satin Grey
Hyundai Elantra AD 1,6 Style Sparkling metal
Hyundai i40cw 1,6 GDI, Blue spirit
Ford Cmax 1,6
Ford Mondeo 1,8
Mazda 626 V6, Renault 21 , Citroen BX16...
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
@idam.i : Fiha, tak to dakujem
Hyundai i40 CW 1.7 (136 k)
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
No písal som i do Hyundaiu a odpísali mi že o tomto probléme (výpadok výkonu pri prudkom stlačení akceleračného predálu) vedia a intenzívne ho riešia s výrobným závodom v Nošovicích. Momentálne nemajú softwarové riešenie a prosia nás o trpezlivosť.
Hyundai i40 CW 1.7 (136 k)
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Hyundai I30 1.4 fastback Style
Hyundai TUCSON 2.0 4x4 Club
Hyundai IX35 1.7 Tricolor Plus
Hyundai I30 1.4 combi
VW Passat 1.9 TDI Variant
Škoda Octavia 1.9 TDI a 1.6 TDI
Renault Megane 1.4 sedan
Daewoo Lanos
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
Super, snad pak najednou opraví i ty vibrace u táhla turba.danyo píše:No písal som i do Hyundaiu a odpísali mi že o tomto probléme (výpadok výkonu pri prudkom stlačení akceleračného predálu) vedia a intenzívne ho riešia s výrobným závodom v Nošovicích. Momentálne nemajú softwarové riešenie a prosia nás o trpezlivosť.
i30 Fastback, 1.4 T-GDI, Stargazing Blue
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
To znie nadejne. A kam do Hyundai? Da sa na nieco pri pripadnej navsteve autorizovaneho servisu v buducnosti odkazat? Dakujemdanyo píše:No písal som i do Hyundaiu a odpísali mi že o tomto probléme (výpadok výkonu pri prudkom stlačení akceleračného predálu) vedia a intenzívne ho riešia s výrobným závodom v Nošovicích. Momentálne nemajú softwarové riešenie a prosia nás o trpezlivosť.
Hyundai i30 III kombi 1.4 T-GDI
-
- ***
- Příspěvky: 911
- Registrován: 30 kvě 2015, 16:45
Re: Zadrhavanie a klepanie motora
sice tenhle problem nemám u 1.0 tgdi ale podle mně je to duvod na vracení auta ! kolikrát se stane že začnete předjíždět i když máte "volno" pak se najednou vynoří najky kok*t co jede v 90tce 140 kmh a jejda problem ! spatky už se zařadit nejde, už tem jsou auta ! tak co vám zbyvá jedině předjet ! a pak hraje každá nanosekunda roli mezi nehodou a bez nehody !
osobně bych se takového auta zbavil ! jak rychle to jde !
co bych doporučíl zajet na motorovou brzdu a něchat udělat delší zatěžový test motoru at se projeví na grafu problem ! ceny budou ruzné od 1500 kč do 6000 kč cca zaleží jak kdo a jako moc chcete tastovat zatěž motoru , pak bych jim omlatil o hlavu grafy z brzdy a pokud nepřistoupina odstoupeni od koupi auta tak pravnik to většinou stačí ani nemusí dojít k soudu !
ale levnější metoda jak dosánout svého v autorizacich je ta že se postavíte před salon a začněte varovat zakazniky před koupi u tohohle prodejce ))))
mněl jsem jiný problem z autorizakem takže to mám vyskoušené ) nebud psát co se stalo jelikož autorizák vše urychleně napravil
jinak odpověd hyundai typu usilovně pracujeme na řešeni problemu , ralita bude taková že to někomu leží zahazané v paírech na stole a z vysoka se na to kašle !
výrobce má komplet mapy řj takže jasně musí vědět o propadu výkonu při určitých podmínkách ! neheldě nato že mapy se testují na simulátoru a pak až v realném provozu atd !
osobně bych se takového auta zbavil ! jak rychle to jde !
co bych doporučíl zajet na motorovou brzdu a něchat udělat delší zatěžový test motoru at se projeví na grafu problem ! ceny budou ruzné od 1500 kč do 6000 kč cca zaleží jak kdo a jako moc chcete tastovat zatěž motoru , pak bych jim omlatil o hlavu grafy z brzdy a pokud nepřistoupina odstoupeni od koupi auta tak pravnik to většinou stačí ani nemusí dojít k soudu !
ale levnější metoda jak dosánout svého v autorizacich je ta že se postavíte před salon a začněte varovat zakazniky před koupi u tohohle prodejce ))))
mněl jsem jiný problem z autorizakem takže to mám vyskoušené ) nebud psát co se stalo jelikož autorizák vše urychleně napravil
jinak odpověd hyundai typu usilovně pracujeme na řešeni problemu , ralita bude taková že to někomu leží zahazané v paírech na stole a z vysoka se na to kašle !
výrobce má komplet mapy řj takže jasně musí vědět o propadu výkonu při určitých podmínkách ! neheldě nato že mapy se testují na simulátoru a pak až v realném provozu atd !
I20 Active T-GDI 88kw 2016
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!
--------------------------------------------------------------
Nepřeji si aby na moje příspěvky reagoval Mirus30 !!!
a Axel.Foley ! Vendelín ! only_one ! a slabostka!!!!