Ze zvědavosti jsem se dnes díval na nabíjecí sloupek ČEZu pro elektromobily. První průser je, že zástrčky nejsou sjednocené (zatím jsou na sloupku 3 typy), takže až se ten elektrotrh rozjede, tak ten sloupek bude mít šířku cca 3 metry, aby se tam všechny ty zásuvky vešly - když už, tak tady by měla zapracovat slavná regulující EU, aby zásuvky byly shodné!!!
Každopádně, socket 1: 500V, 125A
socket 2: dtto, 500V, 125A (nebo 100? už nevim)
socket 3: 400V, 32 A
Doma mám na sloupku 3x 25A a ten barák něco sežere, takže to není nevyužitá kapacita. Takže včíl mudrujte, vy hlavy bruselské zelené zvenku a duté zevnitř, jak se asi ta baterka v autě asi nabije, resp. za jak dlouho???
To jen tak na okraj, že kdybych náhodou uvažoval o Ioniqovi, Leafu nebo jiných scifi nesmyslech, tak to fakt nemá smysl.
shawt: ono záleží, jak často to "velké auto" potřebuješ, tj. kolikrát vyvezeš rodinu s velkýma báglama u zadní nápravy. Za cenu S-Maxe máš 2 auta kategorie i30 a pokud 80% času budeš vozit vzduch, tak jsou to vyhozené peníze (samozřejmě tvoje, o tom žádná). Alternativa je pak auto, které velikostně odpovídá většinovým požadavkům a jednorázová zvýšená potřeba se dá vyřešit rakví na střeše nebo půjčením větší káry.
Když porovnám (v průměru, ceny se mohou lišit podle výbavy), že auto segmentu C vyjde na cca 400k a větší MPV na 800k, tak je rozdíl 400 tisíc. I luxusní zadní kufr Thule Backspace v ceně cca 20 tisíc (i se spodkem, který se prodává zvlášť) spolu s cenou tažného (10 tisíc), který se dá za menší auto připojit, je pak zlomkovým nákladem oproti větší káře, o provozních nákladech nemluvě.
Pokud ale jezdíš každý druhý týden na chalupu s plnou polní, tak je lepší větší auto. Ale tohle řeším každé 2-3 roky, takže tě chápu
Mimochodem, já mám svůj neznačkový Thule Bacspace za cenu cca 6500,- Kč