Stránka 2 z 3
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 11 říj 2018, 20:53
od helou
MMi píše:S nadbytkem vzduchu (kyslíku) se propan spaluje na vodu a oxid uhličitý
C3H8 + 5 O2 → 3 CO2 + 4 H2O.
Při menším množství kyslíku vzniká místo oxidu uhličitého oxid uhelnatý
2 C3H8 + 7 O2 → 6 CO + 8 H2O,
při jeho nedostatku se propan spaluje pouze na vodu a uhlík (saze)
2 C3H8 + 4 O2 → 6 C + 8 H2O.
Citlivou oxidací může být přeměněn na kyselinu propionovou
2 C3H8 + 3 O2 → 2 CH3CH2COOH + 2 H2O.
Při dostatku kyslíku se butan spaluje na oxid uhličitý a vodní páru.
2 C4H10 + 13 O2 → 8 CO2 + 10 H2O
Při nedostatku kyslíku může vznikat také uhlík (saze) a oxid uhelnatý.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Propan
https://cs.wikipedia.org/wiki/Butan
Vyborne a teraz mi povedzte preco do kua pixe nerobia to aby auta sli na LPG namiesto obmedzovania vykonov a dusenia motorov a dalsieho pridavneho spalovania atd?????
Skuste mi to kua vysvetlit? Cely svet je na hlavu?
P.S. neviem najst aj tieto vzorce pri spalovani banzinu a dieslu. Zena je chemik a kruti hlavou co tu riesim.
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 11 říj 2018, 20:59
od dibarbora
Pretože to čo vidíš je len časť pravdy v ideálnom svete. V skutočnosti palivo nie je úplne čisté, nedá sa dosiahnuť ideálny pomer palivo vs. vzduch, spaľuješ motorový olej .. .
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 12 říj 2018, 12:01
od tomasko247
Ahojte, tak bol som s autom v servise. Diagnostika neukázala nič, olej bol bez prítomnosti nafty (vodu neriešili, to ale dúfam že ani nemuseli pozerať). Ešte predtým som si ale všimol že olejová nádrž CrDi má objem 5,3 l, no na výmene oleja v inom servise mi naliali 5,7 l. Takže je dosť možné že to preliali. Záver bol taký že prebytočný olej odsali na hornú rysku (pre ľahšie sledovanie) a po prejdený aspoň 1000 km by sa mohlo prejaviť ak je tam nejaký iný problém čo dúfam že nebude, lebo s predošlým autom, Mazda 6 r.v. 2012, najazdených 180000 km som sa do servisu nechodil.
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 12 říj 2018, 14:17
od mikodim
Ja do CRDi lejem stale 5l noveho oleja a mám ho po max. na mierke, takze ak naliali 5.7 tak urcite bolo o dost viac ako malo byť, kedze nejaky olej tam aj po vypustení ostáva. A neporovnaval by som ine motory , nejake ich poruchy, výmeny atd.. kazde auto je iné, aj ked je dokonca tej istej značky..
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 12 říj 2018, 19:47
od copper5252
ono to lze schrnout i jinak všechy eko věci v autech jsou jen na tahaní peněz z lidi ! čím drazší a složítější tim lip pro výrobce ! když si spomenu na doby kdy kat do fabie 1 chtěl autorizák auto heler 65 tisic ! tak mně berou mrakoty !
navíc slavná EU pořát řeší emise něčeho ! ale že metan je 10 x a 20 x sklenikovější plyn než to co leze z výfuku
to nikdo neřeší !
navíc pořát nikdo oficialně nedodal složení toho co leze z výfuku při vypalovaní DPF ! tedy filtru pevných částic ! každému kdo je apson trochu znaly musí být jasné že jsou dost karcinogení srajdy co se při vypalovaní dostavaji z výfuku !
a z tou falešnou ekologii taky souvisí přibývaní oleje kvuli snižení "odporu motoru" se používájí řidké oleje pak se díky tomu dostavá benzin do oleje nové motory maji větší vule mezi kroužky a stěnou valce atd bohužel mnoho lidi dneska jezdí kratké trasy a tím padem se benzin nafta nestihají z oleje odpařít ! ja dicky aji když jeden jen 5 km do obchodu tak raději si najedu 30 km aby se motor aspon najk prohřál
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 12 říj 2018, 20:52
od Mexican
suhlas s Mikodimom. Mam asi 305 000km, to znamena 19 vymen oleja (jezisi kriste!!) a vzdy som do servisu daval 5l balenie a po kontrole (som paranoidny aj po rokoch) je ho tesne pod miernu max. A ako pisal Mikodim objem olejovej naple u Accenta je 5,7l. Lenze to ryzozruti neuvadzaju ze ide o suchy motor. V servisoch sa uz olej nevypusta, odsava sa (co je skoda)
iny priklad, mam Yamahu Xj600 - olejova napln je 2,3, 2,7 vratane vymeny filtra a 3,2 suchy motor. Ja si menim olej svojpomocne, zahrejem ho jazdou (slusnou jazdou
a necham vypustit, hoci aj hodinu - vzdy vytecie cca 2,1-2,2l. Samozrejme, vzduchac si u intervalu cca 6000km/rok nieco vezme. Nalejem tam vsak vzdy max 2,5l noveho leja vratane zaliatia filtru pred vymenou. Takze ani poctivym vypustenim clovek nedostane vsetek olej von
Proste tam lejste trochu menej, premievanie oleja je paradoxne nebezpecnejsie nez mierne nedoliatie
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 12 říj 2018, 21:18
od dibarbora
Nepresný (nadhodnotený) údaj o objeme olejovej náplne je kolorit všetkých značiek. Pred
som mal naftove VW a aj BMW, nikdy sa tam nevošlo toľko oleja koľko deklaroval výrobca (podotýkam, že objem bol definovaný ako množstvo na výmenu - žiadny suchý motor). Vždy bolo potreba cca. o 0,5l menej.
Teraz mi pri prvej servisnej prehliadke v
fakturovali 3,5l pričom v príručke je 4,2l. Olej bol naliaty tesne pod max.
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 14 říj 2018, 09:41
od Chasnik
V jednom manuálu k autu (už nevím, co to bylo), výrobce uvedl u olejové náplně oba údaje: prvotní náplň a na výměnu. Ta druhá byla asi o 0,3 l menší. Potom je to jasné.
Já už měnil olej na tomto autě 4x a vždy 4,8 - 5 litrů. V manuálu je 5,3. S benzíňákama to samý, psáno 3,3 a výměna do 3 litrů v pohodě.
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 14 říj 2018, 18:54
od dibarbora
Mám z toho pocit, že reálnu náplň pri výmene nikto nemeria, vedia akurát koľko naliali pri prvej náplni. Alebo je to zámer ako lákadlo pre servisy obtiahnuť zákazníka a zároveň aj možnosť pre zákazníka vytriediť poctivé servisy od tých menej poctivých. Zákazník ťažko skontroluje koľko oleja tam skutočne mechanik naleje pri výmene. Keď je faktúra na objem uvedený v príručke, tak sa je ťažko nejako brániť. Stačí aby na každom aute "zarobili" 0,5l oleja, koľko je to za mesiac v takom priemernom autorizovanom servise ?????
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 15 říj 2018, 07:21
od tomasko247
INFO: Pri oprave podtlakových hadičiek do motora, ktoré mi prehrýzla kuna, mi vymenili na aute lambda sondu, a po výmene mi dali do ruky papierik, na ktorom bolo napísané (presne si to už nepamätám, manželka mi ho pri čistení auta vyhodila): "Povedzte zákazníkovi aby si každých 1000 km, spravil regenerácia DPF filtra, pri zaradenom 3 stupni, 2500 otáčkami a rýchlosťou 80 km/h". Stretli ste sa niekto s takým niečím?
ďakujem
viete mi ešte poradiť, dá sa nejako zistiť že prebieha regenerácia DPF filtra?
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 15 říj 2018, 08:35
od Chasnik
O tom se tady psalo několikrát. Ale důležité taky je, co máš za auto, motor, emisní třídu, rok výroby.
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 15 říj 2018, 09:10
od Axel.Foley
tomasko247 píše:INFO: Pri oprave podtlakových hadičiek do motora, ktoré mi prehrýzla kuna, mi vymenili na aute lambda sondu, a po výmene mi dali do ruky papierik, na ktorom bolo napísané (presne si to už nepamätám, manželka mi ho pri čistení auta vyhodila): "Povedzte zákazníkovi aby si každých 1000 km, spravil regenerácia DPF filtra, pri zaradenom 3 stupni, 2500 otáčkami a rýchlosťou 80 km/h". Stretli ste sa niekto s takým niečím?
ďakujem
viete mi ešte poradiť, dá sa nejako zistiť že prebieha regenerácia DPF filtra?
Viz např.
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=152&t=30754
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 15 říj 2018, 09:25
od tomasko247
mám Hyundai i30, r.v. 2017, 1.6. CRDI, 81 kW.
Predtým som mal Mazdu 6, a pri nej som vedel ze dochádza k regenerácii lebo som mal spotrebu 2 x vyssiu ako obycajne, casto jazdim dialnicu.
Viete mi dat daake rady ako si to vsimnut?
ďakujem?
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 15 říj 2018, 09:47
od Chasnik
Odkaz na vlákno, které se tomu věnuje, ti napsal Axel o post výše. Tam je uvedeno několik symptomů probíhající regenerace DPF a spoustu dalších užitečných informací.
Jestli máš CRDi 1.6 2017 a někdo radí, aby jsi provedl regeneraci každých 1000 km, tak je to vtipálek. U tvého auta pravděpodobně (při běžné jízdě) bude probíhat regenerace zřejmě v intervalu okolo 200 - 250 km, možná trošku více, možná méně.
Re: Pribúdanie oleja
Napsal: 15 říj 2018, 09:59
od Pampa
Chasnik píše:Jestli máš CRDi 1.6 2017 a někdo radí, aby jsi provedl regeneraci každých 1000 km, tak je to vtipálek. U tvého auta pravděpodobně (při běžné jízdě) bude probíhat regenerace zřejmě v intervalu okolo 200 - 250 km, možná trošku více, možná méně.
Mozno mu len radia ako ju raz za 1000 km urobit PORIADNEJSIE. Tiez mam pocit ze na dialnici to nedobehne uplne do konca. Zrovna vcera som jednu absolvoval na dialnici pri 110 na tempomat (co pri autpmate znamena nizke otacky) a trvala len 17 minut a po vypaleni nenaskocilo 7mbar ako obycajne, ale 1,4 a hned na to 2,1 takze mam pocit ze nebezala kolko by bolo treba. Uvidime kedy pride dalsia.