Stránka 2 z 3
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 17 říj 2018, 15:41
od Tudy
To je dobrá cena, jdi do toho, přeji dobré pořízení
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 17 říj 2018, 17:10
od shawt
Twinity píše:Díky.
Je to style s 1,4T-GDI s polar white barvou.... Dostal jsem k tomu ještě navíc zdarma sadu zimních pneu Nokian včetně přezutí.
Pokud je to nove, skladovka, tak to je velmi prizniva cena. Nabidli sami nebo jsi musel hodne smlouvat?
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 17 říj 2018, 21:21
od Twinity
Je to skladovka... Takhle... asi 2 týdny mě nějaký prodejce uháněl a furt zlevňoval - dotáhl to na 385tis. (nemetalická barva, 1.4, style, navigace, zimáky). Chtěl jsem to vzít, ale ještě jsem narazil na předváděčku, která byla ve stejný konfiguraci za 345tis. a byla v Praze, takže jsem to neměl tak z ruky. Na předváděčku mi napsal, že už není a vzápětí mi nabídl za 380 nový včetně zimáků.
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 17 říj 2018, 21:58
od shawt
A je to jeste predpokladam auto bez GPF, mozna proto se to snazi prodat. Je dost mozne, ze nebudes prvni majitel, protoze to museli prihlasit, pred 1.9.
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 17 říj 2018, 22:02
od Tudy
Může být, prakticky to ale vyjde jako skladovka, jen to prodejce nechal registrovat na sebe, toho bych se nebál.
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 18 říj 2018, 09:52
od Chasnik
Na 1.4 turbo ve stajlu pěkná cena. Já mám taky "předváděčku", první majitel byl dealer, při koupi byla "stará" 2 měsíce. Při prohlídce vozu na tacho 8 km, při přejímce 27 (jeli na evidenčku kvůli přepisu).
Pro porovnání, předchozí ceednik byl skladovka, v TP jsem byl první majitel, na tacho 19 km, takže rozdíl mezi skladovkou a předváděčkou bývá občas téměř nulový.
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 27 říj 2018, 17:05
od petjan
K pojišťovně Uniqa. Nehoda nezpůsobena mnou, viník u České pojišťovny. Řešeno z mé havarijní pojistky u Uniqa a ta následně regresem u ČP. Škoda byla Uniqou v Hyundai centrum Počernice prohlášena jako totální. Moje újma byla vyčíslena na 240 400,- Auto bylo Hyundai i 30 1,6 GDi 99kw, rok výroby 6/2014, najeto 24xxx km, výbava Style + 17 kola. Stačí se podívat na inzertní servery a myslím, že je hned jasné, jak se o Vás Uniqa a HCP postará.
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 27 říj 2018, 20:47
od shawt
...co jsi mel vse bourane? A to auto ti nechali nebo vzali?
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 27 říj 2018, 21:58
od Mr. HYUNDAI
Jakpak probíhá likvidace pojistné události? Kdo a jak kalkuluje cenu opravy, kde se berou ceny dílů? Jak je kalkulována časová cena vozidla? Jak probíhá finanční vypořádání totální škody?
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 28 říj 2018, 08:04
od Chasnik
petjan: a jaká byla tvoje představa? Přece jen, už je to čtyřleté auto... Já prodával na jaře ceeda SW Anni Plus, najeto cca 42 tkm, r.v. 07/2015. Dostal jsem za něj čtvrt mega. Ty máš auto s menší kilometráží, lepší výbavou, ale zase v době kalkulace o rok a půl starší. Navíc KIA se v prodeji drží lehce výš než Hyundai.
Když se podívám na prodeje 2014-tek v benzínu, tak kromě extrémů (jak slevněných, tak cenově přepálených) se běžně prodejní cena pohybuje mezi 200 - 250 Kč. Vzhledem ke stavu tvého vozu před nehodou (neviděl jsem, ale předpokládám, že udržovaný) očekávám prodej na horní hranici, takže okolo 250 - 260 tKč.
240 tKč od pojišťovny by bylo očekávané plnění. Schválně píšu očekávané, nikoli správné, bohužel. Tabulkové ceny pojišťoven jsou v těchto případech podseknuté, i při GAPu se člověk občas musí soudit a dohadovat. Chápu tvoje zklamání a nechci tímto schvalovat postup pojišťovny, kdy při totálce klient prodělá, ale u jiných pojišťoven by jsi těžko dopadl lépe
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 28 říj 2018, 08:05
od Axel.Foley
Mr.
: To mně taky zajímá
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 28 říj 2018, 12:05
od Twinity
Tak včera jsem si byl auto vyzvednout, GPF to má, ale zase si to už bere prý tlak v pneumatikách z ABS.
Neví ještě někdo, kde najdu - zapnu asistenta pro rozjíždění do kopce? V manuálu ani v palubních počítači jsem to nemohl vůbec najít. Ve výbavě bych to podle konfigurátoru měl mít...
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 28 říj 2018, 12:09
od Mr. HYUNDAI
Měl by být zapnutý pořád. Aktivuje se od určitého sklonu a musíš pedál brzdy pořádně sešlápnout.
Postupy likvidace z vlastních zkušeností rozepíšu z compu, na mobilu tolik písmenek odmítám ťukat
.
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 28 říj 2018, 12:51
od Axel.Foley
Mr.
: Taky nerad píšu na mobilu.
Re: Koupě nového hyundai a pojišťovna
Napsal: 29 říj 2018, 11:44
od Mr. HYUNDAI
Je to spousta písmenek, ale domnívám se, že je potřeba ty mechanismy trochu rozkrýt.
Stala se nehoda, Policie ČR došetřila, hlášení na pojišťovnách je hotové a odtahovka zamířila do servisu. Technik na příjmu pojistných událostí dostal všechny informace co potřebuje ke své práci a zákazník odchází nechávajíce své auto jeho osudu. Technik komunikuje s pojišťovnou o rozsahu škody a připravuje rozpočet opravy. Ceny dílů stanovuje natvrdo importér, časová náročnost jednotlivých úkonů je zase natvrdo stanovená výrobcem, pojišťovny zase mají zastropovanou cenu za hodinu práce a za lakýrničinu. Technik tak jen do compu naťukává jednotlivé díly a úkony, zbytek počítá soft sám (tuším se to jmenuje Audatex). Rozpočet na opravu následně odchází do pojišťovny. Aby pojišťovna povolila opravu nesmí cena opravy překročit 90% časové ceny vozidla. Časová cena vozidla se stanovuje do značné míry individuálně, vstupuje do toho jednak tabulková hodnota (obvykle se používá TAXexpert), likvidátoři též porovnávají tabulkovou hodnotu s cenami srovnatelných ojetých aut inzerovaných na webech (většinou tipcars.com, cars.cz atp.) a takto zjištěnou hodnotu ještě upravují podle aktuálního stavu tachometru, dodatečné výbavy atp. Troufám si tvrdit, že je to proces natolik individuální, že nejde předem "vypočítat" co z toho pojišťovně přesně vyjde. Ve zmiňovaném případě bych já osobně očekával časovku do totálu někde v intervalu 205.000-220.000,--, stanovená cena je za mou osobu hodně dobrá.
Vykalkulovaná cena opravy tedy přesáhla 90% časové ceny a auto bylo prohlášeno za totálku. V tu chvíli pojišťovna vrak vystavuje do aukce na specializovaném portálu. A někdo nabídne nejvíc. Vycházejme z modelu, že časová cena byla stanovena na Kč 230.000,-- a vrak v dražbě je někdo ochoten koupit za Kč 100.000,--. Pojišťovna v tu chvíli posílá na účet majitele vozidla Kč 130.000,-- a majitel má dvě možnosti - buď vrak prodá za vydražených Kč 100.000,-- vítězi aukce nebo si vrak nechá a zpeněží si ho sám (třeba ho rozebere a prodá jednotlivé díly). Pojišťovna tedy k prodeji vítězi aukce nenutí, ale plní rozdíl mezi časovou cenou a nejvyšší nabídkou v aukci vraku. Tady vycházíme z toho, že majitel vozidla není plátce DPH, kdyby byl, tak by to s ciframi bylo trochu složitější, i s ohledem na to, jestli je plátcem DPH kupující vraku, ale přijde mi zbytečné sem tahat ještě daňové speciality
.
Jaká je tedy role servisu? Dost nevděčná. Pokud není podle rozsahu poškození předem jasné, že to totálka prostě bude (zlomený střešní nosník, B sloupek zaparkovaný 20 cm dovnitř a auto do rohlíku), tak technik musí připravit rozpočet. To dělá ve své pracovní době, ale při prohlášení za totálku to jaksi nikdo nezaplatí. Od pojišťovny servis nic nedostane a ještě jsem neviděl servis, který by zákazníkovi vyúčtoval vypracování rozpočtu opravy. Technik, ale výplatu jaksi chce. A než se administrativa vyřídí, proběhne aukce atd., tak vrak stojí u nich na dvoře. A ještě jsem neslyšel, že by některý servis vyúčtoval zákazníkovi uskladnění vraku do doby jeho prodeje resp. odvozu.
Suma sumárum, chápu, že Tě štve, že jsi přišel o auto, ještě vinou někoho jiného. Mnohdy je důvod být na konkrétní pojišťovnu nebo dealera naštvaný. Ale ať na Tebou zmíněný případ koukám, jak koukám, tak pojišťovna jednala velice slušně a dealer Tě rozhodně o nic nepřipravil.