Treba myslieť na to, že každý reálny piestový motor nie je dokonalý. Jednou z nedokonalostí je prenikanie paliva do oleja. V prípade benzínu ide o kondenzáciu odpareného paliva na studenej stene valca. Potom je už krátka cesta do olejovej náplne, žiadny piestny krúžok nie je dokonalý. U motorov s nepriamym vstrekovaním paliva je tento problém menej výrazný. Výraznejší je u motorov s priamym vstrekovaním benzínu, tu je benzín rozprášený priamo do spaľovacieho priestoru a nie do sania. Vstreknutý benzín by sa mal samozrejme odpariť a spáliť. Nie vždy je tento proces dokonalý a riziko neodparenia/kondenzácie je vyššie takže aj prenikanie paliva do oleja je pravdepodobnejšie. O tom úbytku oleja to bolo myslené práve preto, že keď je nejaká spotreba oleja, tak je aj vysoký predpoklad, že prípadný benzín z oleja sa stíha odparovať a zbytočne ho neznehodnocovať.Neo-Mike píše:dibarbora: Ze zvědavosti se ptám, z jakého důvodu je u přímovstřiku ukazatel dobré kondice, když motor spotřebovává olej tak, že to uživatel pozoruje?
Argument, že když má motor turbo tak žere olej se mi zdá divný. Mám sice naftu, ale ta má také turbo a olej mi to nežere. Ano sice mám DPF, který může ředit naftu, ovšem s tím jaké trasy jezdím, si myslím, že to nebude tím. Zdá se mi zvláštní, že nový benzínový motor žere tolik oleje, navíc na trasách co popisuje. Jaká pak bude spotřeba oleje, když bude mít víc najeto.
Jen přemýšlím nahlas a rád se nechám poučit
Čo sa týka výraznejšej spotreby oleja u moderných motorov tak je to logický výsledok konštrukcie motora a použitého maziva.
-olej ma nižšiu viskozitu (optimalizácia na palivovú ekonomiku prevádzky)
-Konštrukcia piestnej skupiny je optimalizovaná na min. trenia (volnejšie a tenšie piestne krúžky - stierací krúžok nemôže pracovať tak efektívne)
-olej ACEA A3/B3 je v princípe použiteľný a dokonca to alternatívne v EN príručke ktorú som stiahol z netu aj umožňoval. V SK príručke je už bez výnimky predpísaný A5/B5 - lebo nižšia spotreba paliva.