Stránka 2 z 3
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 31 led 2019, 09:52
od Richard555
Podle mě, je nejsnažší cesta k přeskočení nechávat auto zajištěné pouze zařazenou rychlostí bez ručky......
Přitom se řetěz šponuje a vytlačí olej z napínáku, je tam i pružina, která by měla zabránit uvolnění a stále řetěz šponovat, ale asi je z nějakého bláta a řetěz se našponuje pořádně až olejem a to samo chvilku trvá...... U 1,4 CVVT se prý používají napínáky inovované - novější verze, které už tím povolením tolik netrpí. Zkoumal jsem to kvůli dceři co má Kia Ceed 1,4 CVVT
No a samozřejmě motor nestartovat roztlačením !
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 31 led 2019, 12:11
od Tudy
Naprostý souhlas, kvůli tomuhle přeskakoval řetěz/vytahoval se i u TSi. Mám tedy plně zautomatizováno zatahování ručky, pokud zrovna neparkuju na neutrál v garáži.
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 31 led 2019, 12:17
od Gamerlu
Jo hoši, to asi máte pravdu, že ten rozjezd z kopečka nebyl nejlepší nápad, nicméně, zřejmě když to zdechlo 2x předtím, než jsem to pustil z toho kopca, řekl bych že to bylo už nějak načatý. Možná, že ten kopec zapříčinil že to skočilo pak o 3 zuby, nevím.
Pro příště, vím, že se na všechno má člověk vykašlat a rovnou to nechat odtáhnout.
Jinak bych ještě dodal, mám povinný ručení Uniqa, a do 30 minut odtahovka byla u mě, takže co se týče rychlosti pomoci, palec nahoru.
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 31 led 2019, 13:33
od Mexican
nove auta sa NIKDy nestartuju z kopecka.. proste je to fakt najhlupejsie riesenie. Chciplo ti to predtym z roznych hlupich a lacnych dovodov (palivo, filter, kolisanie napatia) a takto si z toho na 99% urobil celkom vazny problem (nastastie sa nic nepotkalo)
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 31 led 2019, 13:47
od Gamerlu
Mexican píše:nove auta sa NIKDy nestartuju z kopecka.. proste je to fakt najhlupejsie riesenie. Chciplo ti to predtym z roznych hlupich a lacnych dovodov (palivo, filter, kolisanie napatia) a takto si z toho na 99% urobil celkom vazny problem (nastastie sa nic nepotkalo)
Ano ano, máš a máte pravdu, nová auta se nestartují z kopca, prostě už se stalo, mám ponaučení.
Nicméně jsem mluvil s technikem a když měli auto na diagnostice, tak samozřejmě jim to žádnou chybu neukázalo.
Takže trošku zvláštní, ale u Háček si na to asi budem muset zvyknout.
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 31 led 2019, 13:58
od mikodim
aj u iných znaciek vecsinou diagnostika nic neukaze ak sa jedna len o 2 - 3 zuby
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 31 led 2019, 22:42
od harvi
ciste teoreticky: co je tak zle na startovani z kopca/roztiahnuti? osobne nevidim dovod na to, aby skocili rozvody. Tocivy pohyb sa prenasa z prevodovky na klukovku rovnako, ako ked roztaca starter zotrvacnik. Takze vrchna cast rozvodov je pohanana retazou rovnakym sposobom v oboch pripadoch (samozrejme ak mame vhodny kvalt a nesekneme s tym celym prudkym pustenim spojky). tlak oleja do napinaku sa obnovi v oboch pripadoch az po nabehnuti olejoveho cerpadla, teda ked motor uz ide... nabiehat zacne tak pri toceni starterom ako aj kolesami.
samozrejme pokial motor nechyta, hrozi zaplavenie katalyzatora benzinom a jeho pripadne horenie tam, ale to je tiez defacto rovnake ked tocime starterom bez odpalu.
nevravim, ze je to metoda na kazdodenne startovanie ale extremne nebezpecne mi to nepride.
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 01 úno 2019, 09:26
od Richard555
No ono jde o ten cit, ano princip nastartování je stejný jako starterem, ale !!!!! Většina lidí kteří o autě moc nevědí udělá dost fatální chybu v tom že roztahují na nízkou rychlost třeba 10km a snaží se nastartovat na jedničku nebo dvojku, nebo i na zpátečku...... takto zpřevodovaný "roztah" udělí motoru prudký ráz přes spojku a rozvody mohou přeskočit......
Správně by se měl motor roztažením na minimálně trojku(u čtyřstupňové přev.) na 4 u pětistupňové a šestistupňové .....
Tedy v cca 15-20km/h zařadit 4 a jemně
velmi jemně
pouštět spojku aby se motor roztočil s co nejmenším rázem - když naskočí okamžitě spojku zas rozpojit !!!
Je to o citu a jemném ovládání..... tak bacha
a i přes výše uvedené mohou rozvody skočit
A starter funguje tak, že při zapnutí se nejdřív vysouvá elektromagneticky pastorek s volnoběžkou do ozubeného věnce setrvačníku a až je pastorek zcela zasunut do ozubení stykač sepne teprve motor stateru a začne se motor otáčet - tedy jde o docela měkký start při kterém rázy nevzniknou a navíc olej se natlakuje skoro okamžitě i při točení starterem na hodnotu kdy zhasíná či poblikává kontrolka mazání tedy zhruba kolem 1 baru což už řemen - řetěz také trochu došponuje........
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 05 úno 2019, 13:24
od Gunmaker
Problém bude jak píšeš i v katalyzátoru.. proto nelze roztláčet. A stěma rozvodama je to jak? Neměly byt už jednou měněné u auta z roku 2012? Není tam aj časový interval?
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 05 úno 2019, 14:07
od Richard555
No když už člověk podstoupí to riziko a zkusí auto nastartovat roztažením nebo spuštěním z kopce, tak samozřejmě půjde jen o pár otáček motoru a v tom okamžiku žádné nebezpečí zničení katalyzátoru nehrozí. Zas je to stejné jako když startuješ s poruchou zapalování a auto nechytne....... tedy žádné poškození katu.
Jinak to samozřejmě bude pokud sjedeš kilometový kopec s mrtvým motorem, co se jen točí a nic.... tak potom samozřejmě můžeš naplnit kat slušnou dávkou benzínu....
Když mě na Nubiře přestal jít zapalovací modul, tak po pár otáčkách už byla na pístech (měly vybrání) vidět hladinka benzínu
takže u studeného motoru se benzín spíš leje, než vstřikuje .......
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 05 úno 2019, 17:34
od Gamerlu
Gunmaker píše:Problém bude jak píšeš i v katalyzátoru.. proto nelze roztláčet. A stěma rozvodama je to jak? Neměly byt už jednou měněné u auta z roku 2012? Není tam aj časový interval?
Mno ten interval rozvodu by mě zajímal taky. Kolega má i30 prvni generace 2012 taktéž a řekli mu v servise, že rozvody se dělají tak při 160 000, že to musí vydržet, samozřejmě ve 105 000 mu skočili rozvody o zub.
Při této zkušenosti jsem se ptal na předchozím servisu, kdy se dělají rozvody a bylo mě řečeno při 100 a 120 tis.
Byl jsem domluvenej na srpen, že je udělám když budu mít 100 tis, mno a ono se to vyřešilo bohužel samo.
PS: auto pořád nemám, nikdo nemá čas to udělat, servis zahlcen prací
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 06 úno 2019, 12:35
od motorol
Fráze, ze rozvody se dělají tak v xy km je úsměvná. Servisní plán je napsán do 250 tis km a o rozvodech tuším neříká nic. Navíc mělo by být dáno nejen dle km, ale i vzhledem k věku. Řemen u minulého auta byl 120 tis km/5 let. Tady ticho po pěšině takže navždy?
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 06 úno 2019, 12:41
od Mr. HYUNDAI
No jistě, řetěz je přeci bezúdržbový a věčný
. Stejně jako olej v převodovce
.
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 06 úno 2019, 13:35
od motorol
A dostáváme se k další věci. Proč některé automobilky dávají do plánu údržby to co tam patří a jiné ne? Proč o výměně remene většinou píšou a jiné o výměně řetězu ne? O výměně oleje v převodovce se píše hlavně u automatu, ale mám dojem, ze i u manuálu u
tam nějaká zmínka je...
Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)
Napsal: 06 úno 2019, 13:38
od Mexican
no ale ze rozvodovy retaz je dozivotny je podla Hyundai pravda. Potvrdene viackrat. teda minimalne u accenta, tam mam cez 300 000k a rozvodak kontrolovali pri nejakych 295000km (podla stavu napinaku) - je to dost deaha kontrola (nove tesnenie), takze hovoria ze pokial to nemlato za studena, tak to netreba riest. tak snad maju pravdu