Stránka 2 z 3

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 09:52
od Richard555
Podle mě, je nejsnažší cesta k přeskočení nechávat auto zajištěné pouze zařazenou rychlostí bez ručky......
Přitom se řetěz šponuje a vytlačí olej z napínáku, je tam i pružina, která by měla zabránit uvolnění a stále řetěz šponovat, ale asi je z nějakého bláta a řetěz se našponuje pořádně až olejem a to samo chvilku trvá...... U 1,4 CVVT se prý používají napínáky inovované - novější verze, které už tím povolením tolik netrpí. Zkoumal jsem to kvůli dceři co má Kia Ceed 1,4 CVVT

No a samozřejmě motor nestartovat roztlačením !

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 12:11
od Tudy
Naprostý souhlas, kvůli tomuhle přeskakoval řetěz/vytahoval se i u TSi. Mám tedy plně zautomatizováno zatahování ručky, pokud zrovna neparkuju na neutrál v garáži.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 12:17
od Gamerlu
Jo hoši, to asi máte pravdu, že ten rozjezd z kopečka nebyl nejlepší nápad, nicméně, zřejmě když to zdechlo 2x předtím, než jsem to pustil z toho kopca, řekl bych že to bylo už nějak načatý. Možná, že ten kopec zapříčinil že to skočilo pak o 3 zuby, nevím.

Pro příště, vím, že se na všechno má člověk vykašlat a rovnou to nechat odtáhnout.

Jinak bych ještě dodal, mám povinný ručení Uniqa, a do 30 minut odtahovka byla u mě, takže co se týče rychlosti pomoci, palec nahoru.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 13:33
od Mexican
nove auta sa NIKDy nestartuju z kopecka.. proste je to fakt najhlupejsie riesenie. Chciplo ti to predtym z roznych hlupich a lacnych dovodov (palivo, filter, kolisanie napatia) a takto si z toho na 99% urobil celkom vazny problem (nastastie sa nic nepotkalo)

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 13:47
od Gamerlu
Mexican píše:nove auta sa NIKDy nestartuju z kopecka.. proste je to fakt najhlupejsie riesenie. Chciplo ti to predtym z roznych hlupich a lacnych dovodov (palivo, filter, kolisanie napatia) a takto si z toho na 99% urobil celkom vazny problem (nastastie sa nic nepotkalo)

Ano ano, máš a máte pravdu, nová auta se nestartují z kopca, prostě už se stalo, mám ponaučení.

Nicméně jsem mluvil s technikem a když měli auto na diagnostice, tak samozřejmě jim to žádnou chybu neukázalo.

Takže trošku zvláštní, ale u Háček si na to asi budem muset zvyknout.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 13:58
od mikodim
aj u iných znaciek vecsinou diagnostika nic neukaze ak sa jedna len o 2 - 3 zuby

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 31 led 2019, 22:42
od harvi
ciste teoreticky: co je tak zle na startovani z kopca/roztiahnuti? osobne nevidim dovod na to, aby skocili rozvody. Tocivy pohyb sa prenasa z prevodovky na klukovku rovnako, ako ked roztaca starter zotrvacnik. Takze vrchna cast rozvodov je pohanana retazou rovnakym sposobom v oboch pripadoch (samozrejme ak mame vhodny kvalt a nesekneme s tym celym prudkym pustenim spojky). tlak oleja do napinaku sa obnovi v oboch pripadoch az po nabehnuti olejoveho cerpadla, teda ked motor uz ide... nabiehat zacne tak pri toceni starterom ako aj kolesami.
samozrejme pokial motor nechyta, hrozi zaplavenie katalyzatora benzinom a jeho pripadne horenie tam, ale to je tiez defacto rovnake ked tocime starterom bez odpalu.
nevravim, ze je to metoda na kazdodenne startovanie ale extremne nebezpecne mi to nepride.

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 01 úno 2019, 09:26
od Richard555
No ono jde o ten cit, ano princip nastartování je stejný jako starterem, ale !!!!! Většina lidí kteří o autě moc nevědí udělá dost fatální chybu v tom že roztahují na nízkou rychlost třeba 10km a snaží se nastartovat na jedničku nebo dvojku, nebo i na zpátečku...... takto zpřevodovaný "roztah" udělí motoru prudký ráz přes spojku a rozvody mohou přeskočit......
Správně by se měl motor roztažením na minimálně trojku(u čtyřstupňové přev.) na 4 u pětistupňové a šestistupňové .....
Tedy v cca 15-20km/h zařadit 4 a jemně :!: velmi jemně :!: pouštět spojku aby se motor roztočil s co nejmenším rázem - když naskočí okamžitě spojku zas rozpojit !!!

Je to o citu a jemném ovládání..... tak bacha :!: a i přes výše uvedené mohou rozvody skočit :!:

A starter funguje tak, že při zapnutí se nejdřív vysouvá elektromagneticky pastorek s volnoběžkou do ozubeného věnce setrvačníku a až je pastorek zcela zasunut do ozubení stykač sepne teprve motor stateru a začne se motor otáčet - tedy jde o docela měkký start při kterém rázy nevzniknou a navíc olej se natlakuje skoro okamžitě i při točení starterem na hodnotu kdy zhasíná či poblikává kontrolka mazání tedy zhruba kolem 1 baru což už řemen - řetěz také trochu došponuje........

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 05 úno 2019, 13:24
od Gunmaker
Problém bude jak píšeš i v katalyzátoru.. proto nelze roztláčet. A stěma rozvodama je to jak? Neměly byt už jednou měněné u auta z roku 2012? Není tam aj časový interval?

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 05 úno 2019, 14:07
od Richard555
No když už člověk podstoupí to riziko a zkusí auto nastartovat roztažením nebo spuštěním z kopce, tak samozřejmě půjde jen o pár otáček motoru a v tom okamžiku žádné nebezpečí zničení katalyzátoru nehrozí. Zas je to stejné jako když startuješ s poruchou zapalování a auto nechytne....... tedy žádné poškození katu.
Jinak to samozřejmě bude pokud sjedeš kilometový kopec s mrtvým motorem, co se jen točí a nic.... tak potom samozřejmě můžeš naplnit kat slušnou dávkou benzínu....
Když mě na Nubiře přestal jít zapalovací modul, tak po pár otáčkách už byla na pístech (měly vybrání) vidět hladinka benzínu :wink: takže u studeného motoru se benzín spíš leje, než vstřikuje .......

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 05 úno 2019, 17:34
od Gamerlu
Gunmaker píše:Problém bude jak píšeš i v katalyzátoru.. proto nelze roztláčet. A stěma rozvodama je to jak? Neměly byt už jednou měněné u auta z roku 2012? Není tam aj časový interval?

Mno ten interval rozvodu by mě zajímal taky. Kolega má i30 prvni generace 2012 taktéž a řekli mu v servise, že rozvody se dělají tak při 160 000, že to musí vydržet, samozřejmě ve 105 000 mu skočili rozvody o zub.

Při této zkušenosti jsem se ptal na předchozím servisu, kdy se dělají rozvody a bylo mě řečeno při 100 a 120 tis.
Byl jsem domluvenej na srpen, že je udělám když budu mít 100 tis, mno a ono se to vyřešilo bohužel samo.

PS: auto pořád nemám, nikdo nemá čas to udělat, servis zahlcen prací :-)

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 06 úno 2019, 12:35
od motorol
Fráze, ze rozvody se dělají tak v xy km je úsměvná. Servisní plán je napsán do 250 tis km a o rozvodech tuším neříká nic. Navíc mělo by být dáno nejen dle km, ale i vzhledem k věku. Řemen u minulého auta byl 120 tis km/5 let. Tady ticho po pěšině takže navždy?

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 06 úno 2019, 12:41
od Mr. HYUNDAI
No jistě, řetěz je přeci bezúdržbový a věčný :mrgreen: . Stejně jako olej v převodovce ](*,) .

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 06 úno 2019, 13:35
od motorol
A dostáváme se k další věci. Proč některé automobilky dávají do plánu údržby to co tam patří a jiné ne? Proč o výměně remene většinou píšou a jiné o výměně řetězu ne? O výměně oleje v převodovce se píše hlavně u automatu, ale mám dojem, ze i u manuálu u :hyu: tam nějaká zmínka je...

Re: 1. porucha při 94 000 km (i30 II, 1,6 benzín 88kw)

Napsal: 06 úno 2019, 13:38
od Mexican
no ale ze rozvodovy retaz je dozivotny je podla Hyundai pravda. Potvrdene viackrat. teda minimalne u accenta, tam mam cez 300 000k a rozvodak kontrolovali pri nejakych 295000km (podla stavu napinaku) - je to dost deaha kontrola (nove tesnenie), takze hovoria ze pokial to nemlato za studena, tak to netreba riest. tak snad maju pravdu :-)