Re: Vadně nalepené čelní sklo
Napsal: 11 úno 2019, 15:31
V takovém případě doporučuji celé auto důkladně zkontrolovat, neboť takových nedostatku tam bude více a řešit vše najednou.Peba píše:Já ty standardy taky neznám, čímž jsme si možná částečně odpověděli...tím, že ty standardy Hyundai neuvádí spotřebiteli při koupi (logicky nebudou nikomu říkat, že možná to auto bude trochu zmetek), si sami podkopávají větev. Výrobní tolerancí se zcela jistě ve smyslu občanského zákoníku rozumí tzv. jakost při převzetí. V takovém případě prodávající odpovídá za to, že věc nemá vady - to se posuzuje tak, že věc má vlastnosti, které byly ujednány. My jsme si však v kupní smlouvě nic neujednali (je sporné, zda se věta v garanční knížce dá považovat za ujednání kupní smlouvy, nicméně i kdyby ano, tak tam nejsou žádné limity výslovně uvedené, tzn. je třeba se řídit zákonem). V takovém případě je třeba, aby auto mělo mj. vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu věci a na základě prováděné reklamy.Mr. HYUNDAI píše:To je těžké. Je to opravdu vada? Není tento rozdíl ve výrobní toleranci? To je řečnická otázka, výrobní standardy neznám. Ale osobně očekávám právě toto vyjádření k reklamaci... Každopádně jsem na vyjádření HMCz a HMMC zvědavý.
Tady tak nezbývá nic jiného než postupovat podle toho, co jsem očekával s ohledem na povahu zboží a na základě prováděné reklamy. Na žádné předváděčce neměli takto křivě nalepené okno, tudíž jsem neočekával a ani nemohl očekávat, že na mém autě to bude tak křivě nalepené, zatímco lícování světel s karoserií třeba o milimetr někde nesedělo (standard), proto teď ani tyto "vady" nereklamuju a řeším jen to okno...