Pro mě je to v podstatě slepá ulička. Zhruba před měsícem evropský šéf KIA jasně řekl, že nová Optima/K5 do Evropy nedorazí. Nevidí tu pro ni dostatečný potenciál, příslušnou část trhu přeci pokryjí SUV a crossovery. S prakticky stejným přístupem teď přichází i
- opustíme segment D, ona to SUV zvládnou. Jenže oni jsou tu pořád zákazníci, kteří SUV nepreferují. Ano, dvě Féčka šéf měl, ale obě to byly takové nabídky, že se prostě neodmítají. Jakmile přišla možnost vrátit se do normálního auta, šel zpátky (stejně jako já). Pro cesty přes kontinent (zejména průlet Německem) je prostě lepší normální auto než SUV (počínaje přeci jen jistějším podvozkem díky nižšímu těžišti až po značně nižší spotřebu).
Takže si troufám odhadnout, že na normálním autě s dieselem bude trvat.
A co mám za možnosti:
-
/ KIA opustily segment trhu - mimo
- Francie je na blacklistu, takže Talisman a 508 jsou mimo; Opel je ale dnes už součást PSA, takže Insignia je taky mimo
- Camry je sice fajn, ale pouze hybrid, na dálnici to žere jak tank - mimo
- Ford má sice Mondeo, ale jen do příštího roku, kdy i tohle klasické auto nahradí crossover - mimo
- Honda, Nissan a Mitsu segment opustily dávno
- Volvo, Mercedes, BMW, Jaguar a Alfa Romeo jsou cenový nesmysl - mimo
To vypadá dost blbě, co?
Co tedy zbylo? Mazda 6, která je ovšem v naftě až ve vyšších výbavách, aktuálně je nejlevnější v naftě snad za 850.000,-- a pak už jen Passat a SuperB. Možná díky nárůstu rozměrů by se dala použít i nová Octavia, ale to se teprve uvidí.
To pro mě, který koncernová auta fakt nemá rád (prostě se mi nelíbí a nesedí mi) nejsou moc příjemné vyhlídky....