Stránka 2 z 3

Re: Dolití oleje

Napsal: 22 kvě 2019, 18:19
od dibarbora
Akurát doliali max 0,5l.

Re: Dolití oleje

Napsal: 23 kvě 2019, 12:29
od pp25
Tak dnes jsem se díval na stav oleje, po 7tis. km mám po jízdě a 5 minutách klidu stav skoro na minimum. Volal jsem k prodejci do oficiálního servisu a tam mi řekli, že do 1,4 T-GDI (MY2019 - s filtrem pevných částic) lijou Shell Helix Ultra ECT 0W-30 C2/C3. Tak koupím někde a doliju si to sám.

Re: Dolití oleje

Napsal: 08 čer 2019, 14:43
od copper5252
cituji : Chlapi s tým vyberaním oleja moc špekulujete. Shell v príručke alebo na nálepke pod kapotou je len obyčajná zaplatená reklama. Čo bolo naliate v prvovýrobe je lotéria, istota je snáď len norma oleja ACEA C2 pre vozy s GPF (MY2019) alebo ACEA A5/B5 bez GPF (MY2018). Je úplne jedno akej značky bude olej pri dolievaní - stačí dodržať výkonnostnú špecifikáciu ACEA C2. Ani viskozita nehrá rolu.
Na výber je toho celkom slušne

aha takže na viskozitě nezaleží :) fakt vtipné :) stačí si prohlédnout dataschety od mobil 1 tam jsou skoro všechny parametry vypsany a dost se liši hlavně viskozita a odolnost olej "filmu"

Re: Dolití oleje

Napsal: 08 čer 2019, 16:38
od dibarbora
Cooper nehnevaj sa ale tahať tribológiu (ak jej teda rozumieš) do procesu doplnenia motorového oleja počas výmenného cyklu??? Nepreháňaš to trochu?? Aký sud mali vo fabrike narazený netuší nik. Výrobca motora rieši v príručke špecifikáciu ACEA a občas dá na výber aj rozsah viskozít, čo tam človek navyberá? Olej je beztak degradovaný prevádzkou, takže aká značka a prípadne aj viskozita bude doplnená (v objeme 400 - 500ml) je úplne jedno za predpokladu dodržania výkonovej špecifikácie. Taká ACEA A5/B5 sa vyskytuje na trhu v dvoch viskozitách 0w30 a 5w30 čo som zbežne pozrel. Tu je to fakt jedno čo sa tam doleje.

Re: Dolití oleje

Napsal: 08 čer 2019, 18:12
od Zubesuch
nech už cituješ kokoľvek tak myslím, že to autor nemyslel nijak extremne. Dolievať omastenú vodičku by do toho snad nikoho nenapadlo.

ja tam mam momentalne od servisu naliate 5w-30 podľa servisnej knižky. na dolievanie nosím so sebou 0W-40. Nepotrebujem dolievať... len keby dačo.

olej mením čo 8tis km.

jedna vymena prebehne v aprili na 5w-30 a jedna v septembri na 0w-40. A zda sa ze to funguje. Dolievat nepotrebujem.

Re: Dolití oleje

Napsal: 09 čer 2019, 22:46
od copper5252
ja to nemyslel že tam někdo bude lit olej 0w18 :) nebo podobně ale spíše na opak ono třeba některé typy 5w40 už maji o dost víší viskozitu , takže pak zaleží na nastavených vulích v motoru aby "hustší " olje dobře mazal snad chápeš jak to myslím

Re: Dolití oleje

Napsal: 01 črc 2019, 17:02
od paligator
Mám takú dilemu, jaký ma jíť olej do i30 ve verzi MY2019 1.4 t-gdi, v manuály k autu je 5w-30 v specifikaci acae A5/B5 a tu mi aj dali v servisu při výměne. Ale když stáhnu tento manuál https://carmanuals2.com/get/hyundai-i30 ... ung-113019 tak tam je acea C2? Tak nevím, jak to teda má být?

Re: Dolití oleje

Napsal: 01 črc 2019, 18:24
od dibarbora
Čo máš uvedené v príručke pri vozidle to je smerodajné.


pre poriadok:
Ak je auto vyrobené do leta 2018, tak je to MY2018 bez gpf tak acea a5/b5.

ak je vyrobene od leta 2018, tak je to MY2019 s gpf, acea c2.

Re: Dolití oleje

Napsal: 01 črc 2019, 19:39
od paligator
Přesne takhle přemýšlím i já, auto je určite MY2019 s gpf, ale dnes mi tam nalili A5/B5, v manualu k auto se nic o gpf nepíše a tak mám tušáka, že mi dali starý manuál a tam je opravnu napsané a5/b5. Teď co s tím

Re: Dolití oleje

Napsal: 01 črc 2019, 20:14
od dibarbora
podla coho usudzujes ze je to auto s gpf?

Re: Dolití oleje

Napsal: 01 črc 2019, 21:12
od paligator
Když sem auto kupoval, tak sme se o tom vyložene s prodejcem bavili, že toto je nový model, starý byl výrazne levnejší, ve faktuře napsané MY19, a oproti starému modelu sa auto liší i v jiných detailech. Ale je pravda, že teď to nemužu nikde najít, jak si to 100% potvrdit. Snad jen v dokumentu k autu "Complete vehicles EEC certificate of conformity" je napsane type PDE, to by melo byt ono.

Re: Dolití oleje

Napsal: 01 črc 2019, 21:19
od Mr. HYUNDAI
PDE je i30 třetí generace. První generace má interní kód FD, druhá GD, Tucson třetí generace je TL atd.
Podstatné je VIN, osmé místo od konce, které udává modelový rok - J=2018, K=2019, L=2020.

Re: Dolití oleje

Napsal: 01 črc 2019, 21:20
od dibarbora
No tak potom treba ist do predajne s manualom, pytat si vysvetlenie(a novu prirucku) a v servise pozadovat druhy olej a filter. Podla VIN by to mali rozoznat, a5/b5 z dlhodobeho hladiska nerobi dobre gpf. Neviem ako by sa krutil importer s pripadnym plnenim zaruky....

Re: Dolití oleje

Napsal: 01 črc 2019, 21:25
od paligator
To K ve VIN sedi, typ motoru G4LD
A ano, asi to tak udelam, zajtra se jim ozvu :(

Dik za pomoc

Re: Dolití oleje

Napsal: 01 črc 2019, 21:42
od dibarbora
Tak nejako som podvedome cakal, ze s olejmi bude chaos po nastupe MY2019. V servise si budu musiet zvyknut na minimalne dve verzie olejov. My co mame MY2018 pripadne 2017 budeme zachvilu v mensine, po case budu nam chciet capovat c2 namiesto a5/b5.