Stránka 2 z 4
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 07 říj 2019, 16:49
od Mr. HYUNDAI
Nemluvě o tom, že s Piráty na magistrátu není jisté nikdy nic
...
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 07 říj 2019, 20:10
od Axel.Foley
Řekl bych, že na magistrátu není jisté vůbec nic.
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 17 říj 2019, 21:33
od Chasnik
Dropman píše: ↑05 zář 2019, 09:17
Problém je, že moje drahá polovička chce něco většího, resp. vyššího. Což není moc dobrá kombinace...
Vrátil bych se na počátek, začal od píky (skutekne?
) a probral s polovicí, jestli je "něco většího, resp. vyššího" to pravé ořechové. Pokud chceš utrácet větší peníze za vyšší auto jenom proto, že to žádá tvoje squaw, tak je to na zvážení.
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 22 říj 2019, 16:17
od Dropman
Díky za reakce, nějak jsem zapomněl tu poděkovat jak jsem furt chodil po dealerech:)
Axel.Foley: Rozhodnuto už mám, Tucson je objednaný. Ta varianta icebreaker se mi líbí, už aby přišel.
Chasnik: ono to zas není tak, že by se mi taky nelíbil, nebo že by si žena prostě dupla, já to rád přeháním. Sice bych si čistě pro sebe koupil asi něco jiného, ale už se na něj těším jak malej (a upřímně - jestli ty můžeš ze společnýho rozpočtu utratit 500k aniž bys musel brát v potaz názor polovičky, tak respekt)
Motorol: no s i30 ti věřím, že jezdíš za 6-7, ale i ne taky trochu jiná kategorie..
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 24 říj 2019, 12:54
od sarin007
Dropman gratulace, určitě se máš na co těšit
Píšeš správně, že něco jako koupě auta se nedá řešit bez domácí porady. U mě to bylo stejný. I když auto používam ve většině já, asi bych si za každou cenu nechtěl prosadit něco, s čím by žena nesouhlasila. Přeci jen jsme auto kupovalli ze společných peněz. I když žena chtěla červenou
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 24 říj 2019, 16:48
od Axel.Foley
Dropman: Ať ti čekání rychle uteče a až bude mazlík doma, nezapomeň se pochlubit.
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 24 říj 2019, 18:05
od idam.i
Chasnik píše: ↑17 říj 2019, 21:33
Dropman píše: ↑05 zář 2019, 09:17
Problém je, že moje drahá polovička chce něco většího, resp. vyššího. Což není moc dobrá kombinace...
Vrátil bych se na počátek, začal od píky (skutekne?
) a probral s polovicí, jestli je "něco většího, resp. vyššího" to pravé ořechové. Pokud chceš utrácet větší peníze za vyšší auto jenom proto, že to žádá tvoje squaw, tak je to na zvážení.
Čomu sa čuduješ?
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 19 dub 2020, 12:29
od Haberas
Dropman píše: ↑22 říj 2019, 16:17
Díky za reakce, nějak jsem zapomněl tu poděkovat jak jsem furt chodil po dealerech:)
Axel.Foley: Rozhodnuto už mám, Tucson je objednaný. Ta varianta icebreaker se mi líbí, už aby přišel.
Chasnik: ono to zas není tak, že by se mi taky nelíbil, nebo že by si žena prostě dupla, já to rád přeháním. Sice bych si čistě pro sebe koupil asi něco jiného, ale už se na něj těším jak malej (a upřímně - jestli ty můžeš ze společnýho rozpočtu utratit 500k aniž bys musel brát v potaz názor polovičky, tak respekt)
Motorol: no s i30 ti věřím, že jezdíš za 6-7, ale i ne taky trochu jiná kategorie..
Tak jak? Už je doma?
Řešíme teď doma podobné dilema. Starou C4 jsem dal dál do rodiny a zůstala nám doma jen dlouhá i30. A teď jaké auto na delší výlety, do práce to mám taky 50 tam, 50 zpátky. Chtěli bychom na tažném vozit kola. Konu 1.6 T-GDI nebo Nebo Tucson 1.6 CRDI 85-100kw?:) Je to 500 vers 600 tisíc... Spotřeba plus minus podobná ? byť benzin/nafta.
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 19 dub 2020, 13:49
od stanKon
Taky je rozdíl ve výrobě ...Kona je z Koreje, Tusík z Nošovic...
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 19 dub 2020, 13:57
od Axel.Foley
Haberas: Nechci kazit ideály ohledně spotřeby, ale s Konou s motorem 1,6 T-GDI rozhodně nebudeš ani zdaleka jezdit s podobnou spotřebou jako s Tucsonem v naftě. U 1,6 T-GDI počítej s 8+ litry N95, spíš víc (klidně i přes 10, dle stylu jízdy). Tucson v naftě si vezme od 5,5 litrů nafty s hodně lehkou nohou (85 kW, předokolka) po nějakých 8 s těžkou nohou u 4x4. Nevýhodou u nafty je, že je to už celkem komplikovaný stroj, zvlášť po přidání přívstřiku močoviny. Plus vypalování DPF si celkem dost cucne. Životnost žhavičů u nafty je cca 100.000 km. U obou počítej s výdrží AGM akumulátoru max. 4 roky.
Na druhou stranu, Tucsona si nedokážu představit v benzínu. Díky naladění podvozku a komfortnosti sedaček jsem udělal pár "šílených" tras a klidně bych jel dál. Ale - znám člověka, který se v Tucsonu neusadí. Jak v původní, tak faceliftované verzi.
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 19 dub 2020, 14:22
od stefanpilat
Tucsona si v benzínu představit dokážu, tchán ho v provedení 1.6 T-GDI vlastní. Ale v té spotřebě máš pravdu, pod 8 litrů se nedostane, po městě spíš tak kolem 10, klidně i víc. Kona je o něco menší a lehčí, takže to může reálně být o pár decilitrů méně, ale určitě to není pohon pro někoho, kdo by chtěl šetřit na palivu.
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 19 dub 2020, 14:57
od stanKon
S 11000km jezdím kombinovanou 33-33-33 (město-dálnice,okresky) za 8,2. Samotné okresky už normálně 7,6 a pokud si dám pozor 7,2. Dálnice do těch 140 si víc než 9 nevezmou (živější jízda), při plynulé jízdě se dostanu kolem 8-8,2. Město taky běžně za 8, za 9 brzda-plyn. Do léta počítám s kombiprůměrem 7,6-7,9.
Ale mám dvojkolku!
PS: k úspoře rozhodně napomáhá tempomat, protože jinak mi to pořád láká využívat pružnost toho motoru
, jízda s Konou je na tu velikost prostě zábavná...
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 19 dub 2020, 21:50
od Axel.Foley
stanKon: Máš lehkou pravou nohu
PS: Můj osobní rekord s Tucsonem je 4,3 l bosenské nafty / 100
(ve 4 lidech, kufr plný po roletu)
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 20 dub 2020, 07:57
od stanKon
Lehkou má spíš ten tempomat
.
Ale je fakt, že kdybych mezi těmi delšími jízdami 50- 100km, neměl ty kratších edit( 20km), tak bych se pod těch 8,0 průměru dostal už dávno. Na těch krátkých vzdálenostech se prostě nedá těch počátečních 17l/100 upravit nedá, tam prostě těch 8,6 uděláš.
Takže pokud někdo s tímto motorem počítá převážně na takové jízdy, tak spodobnou spotřebou musí počítat.
Re: Tucson nebo Kona
Napsal: 20 dub 2020, 11:37
od Axel.Foley
Jj, máš pravdu, hlavně v zimě, při studených startech a mínusových teplotách, to se v nádrži dokonce tvoří malé víry. A když zapneš světla, ohřev sedaček, volantu, zadního okna, zrcátek, předního okna pod stěrači a ofuk předního okna k tomu, člověk se nestačí divit
U nafty je to stejné, tam si motor prvních zhruba 10 km taky hezky cucne paliva, zvlášť v "režimu elektrárny" (jak tomu říkám při zapnutí výše uvedeného).