Stránka 2 z 6

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 27 pro 2019, 20:11
od dibarbora
Daň za blbosť, mohol si ušetriť 1800€ za motor a kúpiť 1,4MPI.... si ideálny prípad na nasadenie jednoduchej základnej motorizácie.

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 27 pro 2019, 20:19
od petzl62
Valo84 píše: 27 pro 2019, 20:06 Presne to sa mi chce.. Kazdy tyzden sa iba tak vozit po dialnici a checkovat olej na noovom aute... Som nemusel menit auto.
To jsi opravdu nemusel. Samozřejmě ti prodejce tvou volbu nevymlouval, se divím, že jsi nekoupil diesel :wink:
Jinak naprostý souhlas s názory nade mnou. Bohužel :-k

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 27 pro 2019, 20:29
od Axel.Foley
Valo84 píše: 27 pro 2019, 20:06 Presne to sa mi chce.. Kazdy tyzden sa iba tak vozit po dialnici a checkovat olej na noovom aute... Som nemusel menit auto.
Co k tomu dodat...

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 27 pro 2019, 20:41
od idam.i
Čo k tomu dodať ? :-k
Snáď,len pánboh zaplať,za starú dobrú atmosféru. :D/

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 00:07
od Axel.Foley
idam: Myslel jsem to tak, že jsou lidi, kteří si myslí, že současná auta jsou bezúdržbová, viz výše kontrola oleje jako obrovské obtěžování. Pořád platí, že opak je pravdou. Ale ano, souhlasím s tebou, atmosféra má pořád své kouzlo.

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 05:57
od lumix
Atmosféra je fajn, ale stačilo by jen udělat místo T-GDI, T-MPI a hned by bylo o jeden z největších problémů méně. Když to zvládl Fiat proč ne H/K? I VW to u 1,2Tsi zvládl bez přímo vstřiku a kdyby nepodcenil rozvody ( ](*,) ), tak to nebyl špatný motor.

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 09:35
od dibarbora
lumix píše: 28 pro 2019, 05:57 Atmosféra je fajn, ale stačilo by jen udělat místo T-GDI, T-MPI a hned by bylo o jeden z největších problémů méně. Když to zvládl Fiat proč ne H/K? I VW to u 1,2Tsi zvládl bez přímo vstřiku a kdyby nepodcenil rozvody ( ](*,) ), tak to nebyl špatný motor.
1,2 TSI oba typy (ea111 a ea211) majú priamy vstrek. Nepriamy vstrek u týchto malorážok uplatnil už spomenutý fiat u 1,4 t-jet, renault u trojvlca 0,9 a teraz u slabšieho trojvalca 1.0....

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 10:48
od Mr. HYUNDAI
"Ucpaný" GPF po necelých 5.000 km je divný. Já nejezdím se Sněhurkou v o moc přátelštějším režimu (obvykle 12 km tam a odpol zpátky) - pravda v příměstském provozu a snažím se využívat v maximální míře dojíždění k obci bez plynu (právě kvůli regenraci GPF kyslíkem), ale k ideálu to má daleko. Delší trasy jako v létě teď taky nejsou a s GPF problém žádný :-k .
A hladina oleje je navzdory neustálému ježdění pod sytičem v pohodě a benzínem nesmrdí...

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 11:09
od lumix
dibarbora píše: 28 pro 2019, 09:35
lumix píše: 28 pro 2019, 05:57 Atmosféra je fajn, ale stačilo by jen udělat místo T-GDI, T-MPI a hned by bylo o jeden z největších problémů méně. Když to zvládl Fiat proč ne H/K? I VW to u 1,2Tsi zvládl bez přímo vstřiku a kdyby nepodcenil rozvody ( ](*,) ), tak to nebyl špatný motor.
1,2 TSI oba typy (ea111 a ea211) majú priamy vstrek. Nepriamy vstrek u týchto malorážok uplatnil už spomenutý fiat u 1,4 t-jet, renault u trojvlca 0,9 a teraz u slabšieho trojvalca 1.0....
Tak to jsem si to pěkně popletl. Nějak jsem žil v přesvědčení že neměl. :oops:

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 11:40
od dibarbora
Mr. HYUNDAI píše: 28 pro 2019, 10:48 "Ucpaný" GPF po necelých 5.000 km je divný. Já nejezdím se Sněhurkou v o moc přátelštějším režimu (obvykle 12 km tam a odpol zpátky) - pravda v příměstském provozu a snažím se využívat v maximální míře dojíždění k obci bez plynu (právě kvůli regenraci GPF kyslíkem), ale k ideálu to má daleko. Delší trasy jako v létě teď taky nejsou a s GPF problém žádný :-k .
A hladina oleje je navzdory neustálému ježdění pod sytičem v pohodě a benzínem nesmrdí...
Môže tam mať aj nejaký technický problém, ale ak autor vlákna skutočne najazdí 90% po meste (podľa popisu v Žiline), tak teraz v zime je tu skutočne problém to TGDI ohriať. Musím obehnúť mesto na jeden záťah celé a spraviť aspoň tých 10km aby som to mal podľa budíkov zohriate (olej samozrejme nemá šancu...). Vôbec by som sa nečudoval, že si RJ neškrtne ani s nútenou regeneráciou počas niekoľkých týždňov... stači aby bolo ráno okolo nuly a prejazd zo sídliska na sídlisko cez kopec cca. 4km znamená auto trochu kúri, ručička teplomera bezvládne leží na minime a motor po dojazde stále točí zvýšný voľnobeh okolo 1100 otáčok...

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 12:01
od Mr. HYUNDAI
Kouzlo GPF je v tom, že primárně regeruje kyslíkem při jízdě bez plynu. Pokud dojíždí k semaforům na neutrál, tak je jasno, pokud nechává kvalt a "brzdí" motorem, tak by i při tomhle jízdním stylu měl GPF fungovat "sám" :-k .

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 12:35
od dibarbora
To je jasné, ale aby to celé fungovalo, tak motor a výfukový systém je potrebné mať ako tak ohriaty.... to je podľa mňa kameň úrazu.

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 12:42
od Mr. HYUNDAI
Tam záleží na tom od jaké teploty motoru ŘJ při brždění motorem odpojí palivové čerpadlo, což netuším...

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 12:46
od Valo84
Áno zväčša po Žiline, cez víkend nejaké výlety. A s tým zohriatím presne ako si napísal, zo Soliniek na Vlčince cez kopec a slabý náznak kúrenia a teplomer na nule.

Re: 1.4 tgdi svieti kontrolka GPF

Napsal: 28 pro 2019, 12:59
od dibarbora
Na začiatok by som upravil režim používania auta, aspoň raz do týždňa dlhší výlet (100 a viac km). Cez týždeň občas urobiť cestu dlhšou trasou, ako písal Mr. Hyundai veľa brzdiť motorom a sledovať.... ak sa problém bude opakovať tak len servis..