Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Moderátor: Moderátoři
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Ahojte,
vedel by mi prosim nekdo vysvetlit tuto zahadu: byl jsem na garancni prohlidce a mimo jine menili i chladici zmes. Kdyz jsem preberal auto, podival jsem se na hladinu oleje i chladici zmesy. Obe byly prelite, chladici asi o 4cm, olej asi o 1 cm nad maximem. Prebral jsem auto, a hned jsem nejak jel, kdyz jsem domu (cca po 100km jizdy) tak si rikam ze se podivam na tu hladinu v expanzke, a zdalo se mi ze je stejna (hned po jizde, tj tepla). Pak jsme nejam jeli, udelali jsme asi tak 200km, a kdyz jsem prisel domu, zase jsem se podival na haldinu (jeste za tepla) bylo tam asi tak akorat na horni rysce. Pak, myslim ze to bylo dalsi den (mozna jsem mezi tim udelal nejakou mensi jizdu), rano, pred jizdou (tj za studena), jsem se znova podival na hladinu a uz tam bylo jen neco tak v pulce mezi max a min...
Auto ma 32tkm, mam ho asi rok, predtim se voda nikdy nestracela. Mozno nazacatku, kdyz jsem ho koupil se mi zda ze jsem dolil asi 2dc destilky, ale pak 30tkm a nic.....
Je normalni ze se po vymene chladici zmesty takto nejak ta hladina zrovna? Dokazu si predstavit, ze by takto klesla po nastartovani, ale az takto postupne po ujeti cca 300km? Dokazal by mi to nekdo prosim vysvetlit?
Predem diky za nazory.
vedel by mi prosim nekdo vysvetlit tuto zahadu: byl jsem na garancni prohlidce a mimo jine menili i chladici zmes. Kdyz jsem preberal auto, podival jsem se na hladinu oleje i chladici zmesy. Obe byly prelite, chladici asi o 4cm, olej asi o 1 cm nad maximem. Prebral jsem auto, a hned jsem nejak jel, kdyz jsem domu (cca po 100km jizdy) tak si rikam ze se podivam na tu hladinu v expanzke, a zdalo se mi ze je stejna (hned po jizde, tj tepla). Pak jsme nejam jeli, udelali jsme asi tak 200km, a kdyz jsem prisel domu, zase jsem se podival na haldinu (jeste za tepla) bylo tam asi tak akorat na horni rysce. Pak, myslim ze to bylo dalsi den (mozna jsem mezi tim udelal nejakou mensi jizdu), rano, pred jizdou (tj za studena), jsem se znova podival na hladinu a uz tam bylo jen neco tak v pulce mezi max a min...
Auto ma 32tkm, mam ho asi rok, predtim se voda nikdy nestracela. Mozno nazacatku, kdyz jsem ho koupil se mi zda ze jsem dolil asi 2dc destilky, ale pak 30tkm a nic.....
Je normalni ze se po vymene chladici zmesty takto nejak ta hladina zrovna? Dokazu si predstavit, ze by takto klesla po nastartovani, ale az takto postupne po ujeti cca 300km? Dokazal by mi to nekdo prosim vysvetlit?
Predem diky za nazory.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Reklama
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Chladící okruh se hodně špatně odvzdušňuje. Hádám, že přelito bylo pro jistotu, kdyby někde v okruhu zůstala vzduchová bublina. A ona evidentně zůstala, klidně jich mohlo zůstat i víc. Po 300 km se to (snad) srovnalo.
Dolij do nádržky destilku a sleduj hladinu. Už by se moc hýbat neměla. Problém bude, jestli se voda bude strácet pořád.
Dolij do nádržky destilku a sleduj hladinu. Už by se moc hýbat neměla. Problém bude, jestli se voda bude strácet pořád.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Díky za info. Doleju. Tak snad se nebude, před garančkou neubývalo. Koukal jsem dolů pod auto, jestli náhodou něco nezapomněli "utěsnit" ale nikde nic nekape.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Snad jen dotat to, že chladící kapalina se usadí, dostanou se z různých zákoutí bubliny a ta po nalití nové klesne a pak by se měla pohybovat mezi ryskami MIN - MAX kontroluje se za studena (za tepla je výše, klidně i přes max. )
Tak o oleji bych toto určitě netvrdil, víc oleje je špatně Když měníš olej naleješ nový tak 0,5cm nad rysku max. po nastartování a zaplavení filtru olej bývá tak 0,5 cm pod ryskou max. To je optimální. 1cm oleje nad rysku je prostě moc. To vypadá spíše na to, že motor má obsah oleje např. 4 litry a servis tam 4 l nalil. To že v motoru vždy něco ze starého oleje zůstane zřejmě neřeší.
Důležitý je také způsob měření hladiny oleje - správně by se měla hladina oleje měřit cca 2 minuty po vypnutí teplého motoru na vodorovné ploše. Nicméně já obvykle měřím za studena v garáži a nikdy jsem s tím neměl problémy
Tak o oleji bych toto určitě netvrdil, víc oleje je špatně Když měníš olej naleješ nový tak 0,5cm nad rysku max. po nastartování a zaplavení filtru olej bývá tak 0,5 cm pod ryskou max. To je optimální. 1cm oleje nad rysku je prostě moc. To vypadá spíše na to, že motor má obsah oleje např. 4 litry a servis tam 4 l nalil. To že v motoru vždy něco ze starého oleje zůstane zřejmě neřeší.
Důležitý je také způsob měření hladiny oleje - správně by se měla hladina oleje měřit cca 2 minuty po vypnutí teplého motoru na vodorovné ploše. Nicméně já obvykle měřím za studena v garáži a nikdy jsem s tím neměl problémy
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Měl jsem podobný problém, po výměně chladící kapaliny jsem zjistil úbytek až na minimum. Řekl jsem si, že se to bylo zavzdušněné, tak jsem to dolil do maxima a dál neřešil. Hladina už neklesla. Možná po nějakém roce mám hladinu trochu pod maximem, ale neřeším to.
Co se týče měření hladiny oleje, měla by se měřit v zahřátém stavu po 5 min. po vypnutí motoru. Ale osobně to měřím za studena (doplněno do max.), jelikož se lépe pozná jestli olej ubývá nebo přibývá. Po 5 minutách od vypnutí je hladina přibližně na třetině. Vypozoroval jsem, že v servisu dolijí takové množství oleje, že při tomto měření je hladina skoro u maxima a když si to pak změřím za studena, tak mám hladinu 1 cm nad maximem. Podle manuálu a i servisu je to takto správně, ale takhle se dost blbě sleduje ubývání/přibývání oleje.
Co se týče měření hladiny oleje, měla by se měřit v zahřátém stavu po 5 min. po vypnutí motoru. Ale osobně to měřím za studena (doplněno do max.), jelikož se lépe pozná jestli olej ubývá nebo přibývá. Po 5 minutách od vypnutí je hladina přibližně na třetině. Vypozoroval jsem, že v servisu dolijí takové množství oleje, že při tomto měření je hladina skoro u maxima a když si to pak změřím za studena, tak mám hladinu 1 cm nad maximem. Podle manuálu a i servisu je to takto správně, ale takhle se dost blbě sleduje ubývání/přibývání oleje.
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Ahoj Beri,
díky za info. Budu sledovat jak se ta hladina mění.
Co se týče toho oleje, mám pár otázek:
1) Ubývá ti olej?
2) Odkud máš to info, že mají tu hladinu v tom servisu přelít? Nevíš proč to dělají? Příjde mi to nesprávné. Vždyť od čeho tam je ta riska MAX? Co simeringy, není na ně vyvjíjen velký tlak?
3) co se týče měření, já slyšel o 20min po odstavní teplého motoru. Ale podle mně jde o to, aby olej stihl ztéct dolů. Když je teplý, zteče za 20min a hladina je podle mne už víceméně stejná jako když pak přijdeš k autu na druhý den ráno. Nevím jak to je za 5min, to asi ještě všehcno nezteče, proto to je asi o tu třetinu míň.
díky za info. Budu sledovat jak se ta hladina mění.
Co se týče toho oleje, mám pár otázek:
1) Ubývá ti olej?
2) Odkud máš to info, že mají tu hladinu v tom servisu přelít? Nevíš proč to dělají? Příjde mi to nesprávné. Vždyť od čeho tam je ta riska MAX? Co simeringy, není na ně vyvjíjen velký tlak?
3) co se týče měření, já slyšel o 20min po odstavní teplého motoru. Ale podle mně jde o to, aby olej stihl ztéct dolů. Když je teplý, zteče za 20min a hladina je podle mne už víceméně stejná jako když pak přijdeš k autu na druhý den ráno. Nevím jak to je za 5min, to asi ještě všehcno nezteče, proto to je asi o tu třetinu míň.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
ad1) olej mi neubývá, spíš mi přijde, že se ředí s naftou při nedokončené regeneraci DPF i když se snažím regenerace dokončovat. Ale nějaký rapidní úbytek nebo nadbytek nepozoruji.
ad2) oni ji nepřelejí, ale přijde mi, že tam nalejou to co mají předepsáno, tj. nějakých 5,3l nebo fakt nevím a když nastartují a nechají 5min. vypnutý motor, tak hladina je někde mezi ryskama a když všechno steče, tak tam mám vždy nad maximem. Podle jejich vyjádření je to v pořádku.
ad3) přikládám screen ze servisního manuálu. Pokud do 5ti minut steče na rysku MAX, tak je vše v pořádku, ale za dalších půl hodiny už je klidně centimetr nad maximem. To se pak opravdu blbě kontroluje, jestli olej ubývá nebo přibývá. Proto jsem si nastavil max. hladinu za studena a podle toho to sleduji. Ale to odbýháme od tématu. Na olej je zde jiné téma.
ad2) oni ji nepřelejí, ale přijde mi, že tam nalejou to co mají předepsáno, tj. nějakých 5,3l nebo fakt nevím a když nastartují a nechají 5min. vypnutý motor, tak hladina je někde mezi ryskama a když všechno steče, tak tam mám vždy nad maximem. Podle jejich vyjádření je to v pořádku.
ad3) přikládám screen ze servisního manuálu. Pokud do 5ti minut steče na rysku MAX, tak je vše v pořádku, ale za dalších půl hodiny už je klidně centimetr nad maximem. To se pak opravdu blbě kontroluje, jestli olej ubývá nebo přibývá. Proto jsem si nastavil max. hladinu za studena a podle toho to sleduji. Ale to odbýháme od tématu. Na olej je zde jiné téma.
- Přílohy
-
- kontrola oleje.JPG (39.11 KiB) Zobrazeno 2134 x
Hyundai i40 CW, Premium, 1,7 CRDi, 100kW, 6A/T
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
No to je zajimave. Vsude na internetu jsem se docetl prave o tech 20min po vypnuti motoru...
Hm. Jeste by mne zajimalo jak zjistuji tu kvalitu oleje
Ok, tedy nepisme si zde o tom. Diky za info.
Hm. Jeste by mne zajimalo jak zjistuji tu kvalitu oleje
Ok, tedy nepisme si zde o tom. Diky za info.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Zdá se že se hladina ustálila. Udělal jsem ještě jednu věc, a to že jsem pustil naplno topení a auto trochu provětral i ve vyšších otáčkách.
V závěru teda nevím jestli je i40 v tomto vyjímečná (že jí to odvzdušnění trvá tak dlouho) nebo to v servisu neodvzdušnili vůbec (nastartovaním a otevřením topení napno) a já, tím, ak bylo relativně teplo, jsem moc netopil, tak proto to trvalo cca těch 300km, resp 2 delší jízdy.
To jen pro info, kdyby to někdo v budoucnu taky řešil.
V závěru teda nevím jestli je i40 v tomto vyjímečná (že jí to odvzdušnění trvá tak dlouho) nebo to v servisu neodvzdušnili vůbec (nastartovaním a otevřením topení napno) a já, tím, ak bylo relativně teplo, jsem moc netopil, tak proto to trvalo cca těch 300km, resp 2 delší jízdy.
To jen pro info, kdyby to někdo v budoucnu taky řešil.
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
- Axel.Foley
- *******
- Příspěvky: 20300
- Registrován: 07 zář 2011, 00:02
- Bydliště: Olomouc
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Není. Na tohle jsem byl upozorněn servisákem při poslední prohlídce, kde bylo nutné kvůli výměně jedné nakouslé hadice vypustit část vodního okruhu.
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White, alias Tuky
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
ex Hyu i30 1,4 Trikolor Plus, 08/2011, Continental Silver, alias Číbrný sršeň
ex Ford Escort 1,6 16V kombi, r. v. 1998, tmavě modrý, alias Modrásek
- Richard555
- ******
- Příspěvky: 2737
- Registrován: 03 bře 2010, 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Pustit topení na plno bohužel nepomůže...... kdysi byl výměník topení opatřen zavíracím kohoutem ( např. Favorit, Moskvič atd.) a tam otevření topení na max. pro odvzdušnění smysl mělo. Ale dnes už žádný kohout který by zavíral vodu do výměníku topení není, v tělese topení jsou klapky a ty v případě potřeby zatopit nasměrují vzduch přes výměník topení, tedy je úplně jedno u současných aut jestli dáš topení na max, nebo ne voda teče po celou životnost auta přes výměník stejně bez omezení
Někdy můře pomoci najet předkem auta na nějakou mez a hodně ho naklonit tak, aby chladič byl co nejvýše...... ( a hlavně horký neotvírat !)
Někdy můře pomoci najet předkem auta na nějakou mez a hodně ho naklonit tak, aby chladič byl co nejvýše...... ( a hlavně horký neotvírat !)
Mazda CX3 2.0 6°man.,IX55 V6 CRDI 4x4,Santa Fe CRDI VGT 4X4 2005,YAMAHA 125 Majesty 2005,bejvávalo:Daewoo Nubira kombi 2.0 CDX LPG,Škoda Felicia Kombi 1,3MPI,Pontiac Le Mans,Mistubishi Space Wagon,Škoda Favorit,Moskvič 2140,Moskvič 403,skůtr ČZ175
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
aha, tak to jsem nevědel. Hmm, tak je to teda normalní, že tak dlouho trvá než se ten okruh sám odvzdušní?
=============================
i40 kombi crdi 104kW, premium
=============================
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Ahoj,
jak Vám to dopadlo se ztrácející se vodou? Během léta jsem doplnil asi 2 dcl, najel jsem asi 2000 km, celkový nájezd mám asi 105 000 km. Bez šlemu na oleji, bez stop úniku. Snad to není těsnění. Dělo se to u 104 kW?
jak Vám to dopadlo se ztrácející se vodou? Během léta jsem doplnil asi 2 dcl, najel jsem asi 2000 km, celkový nájezd mám asi 105 000 km. Bez šlemu na oleji, bez stop úniku. Snad to není těsnění. Dělo se to u 104 kW?
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Mam 104kw a taky se me ztraci. Udajne tece dole uprostred chladic. Pozítří to budu resit. Blby je to ze mam 7dct a podle cisla dilu se nahrada nenabízí. Novej origo snad 16.000kc nebo tak neco. Mechos tvrdi ze bude pasovat i z předfacelifta, takze to brzy zjistim. Jinak, jsem jeste resil jakou chladící kapalinu a tvrdi me ze g12+ pokud si to dobre pamatuju. Najeto 278.000km
I40 WG 2016 DCT Premium Luxury 1.7CRDI
Re: Nadrzka na chladiacu kvapalinu
Kurňa neexperimentujte a dávejte do těch motorů to, co tam patří:https://www.prodejoleju.cz/antifreeze-p ... -g-jks-1l/
Vyhnete se řadě problémů
Vyhnete se řadě problémů
KIA XCeed 1,5T-GDi 118kW 7°DCT - GT line
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.
Dlouhodobá spotřeba od 8/9/2023 - 6,65 l/100km-dle tankování. Dle PP 6,1l/100km
Aktuálně 60500 km
Olej: Ravenol EFS 0W-20
palivo: Převážně EO N95,pokud možno bez biosložky.