Vymeny oleju a ostatne všech naplni jsou od výrobce v dnesni době stanoveny tak, aby vuz prezil nejakym zpusobem záruku. Všechny tyto ukony jsou delane jen a pouze na dobu záruky.Nic vic. Vyrobce nebude delat intervaly vymen , aby spokojenému majiteli delal vuz radost třeba 20 let. Proc by to delal? To by automobilka zkrachovala. Proto se natahuji třeba ty km na vymeny oleju. Ono na to pak v usich hodne lidi a fleetovych manageru dela dobry dojem, ze vlastne auto nepotrebuje skoro zadnou udrzbu a tak utrati jen za servis malo penez.
Vzdyt je všechno moderni a superkvalitní
plus hodne kurvitek k tomu , třeba uz i filtr u benzinu atd....
Kdo meni auta po par letech, cili ještě v době záruky, včasnou vymenu provozních kapalin resit nebude. Kdo si chce vuz nechat i po zaruce, tam by to uz samozrejme resit mel. Nikdo s vozem nejezdi za vyrobcem stanoveny termin" za ideálních podmínek". Z toho plyne jen jedna věc. Zkratit dobu vymen provozních kapalin za vyrobcem oznaceny termin " za zhorsenych provozních podmínek" Takze cca na polovinu. 500 Kc za 4l oleje plus filtr za 120 kc urcite nikoho nezruinuje po najeti 10 000 km
Jinak u normalni 5w-40 jdou modifikátory viskozity jako první do haje po cca 3000 km. Takze z oleje mas 5w- 30ctku. Urcite bych oleje neprejizdel, pak bude mit olej vlastnosti brusne pasty. Proste menit včas a lepe drive. A ze je olej cernejsi nez druhy je dobře, protože dobře cisti. Coz je další z mnoha vlastnosti oleju. Do motorového oleje uz zadne další aditiva/boostery nedavej. Nic tam uz nepatri. Je uz pak jedno, jake oleje pouzijes např.: Agip/Eni, Elf, Eneos, Fina, Liqui Moly, Millers oils, Mobil, Mogul, Motorex, Motul, Q8, Panolin, Petro-Canada, Petronas, Repsol, Shell, Sunoco, Texaco, Total, Valvoline, Yacco. A mezi TOP patří např. Millers oils, Mobil1, Motorex, Motul, Mogul, Liqui Moly