Stránka 2 z 4
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 18 kvě 2020, 14:06
od serak
Tak máme za sebou první výlet. Zlín - Pálava a zpět. Najeto cca 200km. Podle počítače průměrka na výlet 8,2l/100km.
Jel jsem v rámci zajíždění auta schválně mimo dálnici, ať je víc řazení a změn otáček, ale provoz byl natolik plynulý, že se stejně celá jízda odehrávala prakticky mezi 2.000-2.800 otáčkama. V cestě bylo i celkem dost vesnic, ty jsem jel poctivě na 3 stupeň, kdy to točí těsně nad 2.000 ot. Jinak celá cesta je prakticky rovina. I tak jsem nebyl zrovna loudal. Předjíždění mě vyloženě bavilo. Průběh křivky točivého momentu je moc hezký. Na turbo to táhne fakt poměrně dlouho. Nestalo se mi, že by mě uprostřed předjíždění najednou zvadl motor, tak jak se mi to párkrát stalo s 100kw dieselem, který ač má větší točivý moment, má ten průběh s poměrně ostrou špičkou. Na druhou stranu má jiné přednosti, jako např. spotřeba.
Jinak asi tak třikrát co jsem si sedl k volantu, jsem se zase musel zvednout a jít znovu zavřít kufr. S tím se fakt musí třísknout.
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 18 kvě 2020, 17:56
od petzl62
Nemusí
Pošteluj gumové dorazy na 5tých dveřích
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 18 kvě 2020, 20:47
od Walachien
S vadnutím motoru při přejíždění mít problém nebudeš, to povadnutí nastává cca 197 km/h
Je, ale pravda, že foukalo do protivky
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 19 kvě 2020, 06:14
od Axel.Foley
serak píše: ↑18 kvě 2020, 14:06
Nestalo se mi, že by mě uprostřed předjíždění najednou zvadl motor, tak jak se mi to párkrát stalo s 100kw dieselem, který ač má větší točivý moment, má ten průběh s poměrně ostrou špičkou.
Je to jen o využívání kroutícího mometu a výkonu ve správných otáčkách a dřívějším řazení směrem nahoru. Omezovač u nafty zasáhne při cca 4500 ot./min., u benzínu obvykle přes 6000+ (záleží na konstrukci motoru).
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 20 kvě 2020, 09:08
od Haberas
serak píše: ↑14 kvě 2020, 16:19
7. Nechal jsem si zrovna nainstalovat odnímatelné vertikální tažné + nosič na 4 kola. V rámci akce s poloviční slevou.
Cena i tak šílená, ale sundané tažné je neviditelné a nárazník neporušený. Za mě palec nahoru.
Jaké tam prosím měli nosiče na výběr? Jen na dvě tři a čtyři kola a to vždy s prohnutím? Chceme vozit i koloběžky a tam je potřeba rovný nosič...
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 20 kvě 2020, 13:11
od serak
Nosiče jsou zn. Multipa na 4 kola.
https://www.alza.cz/auto//multipa-nosic ... MgQAvD_BwE
Když si vezmu, že ve standardním ceníku mají u nosiče na tažné uvedenou cenu 14.900,- a dostanete toto, tak tomu říkám vývar.
Ještě jsem je ani nevybalil. Bojím se.
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 20 kvě 2020, 14:41
od Axel.Foley
Další věc, na které se vydělává...
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 20 kvě 2020, 20:07
od thornych
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 20 kvě 2020, 23:21
od Boryš
Asi tam dodatečně montují odpouštěč hříchů, jinak to nevidím.
Na garančku mi teď nabídli cenu 7,5 tácu. U "neznačkového" 4,5 a ještě možná bude náhradní auto.
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 26 kvě 2020, 07:06
od Haberas
Na kolik u
aktuálně vlastně vyjde to jejich vertikálně odejímatelné tažné bez zvýhodnění v setu? Jestli má smysl využít jejich "akci" (včera mi to kalkulovali a najednou to nebylo nějakých 13k ale 20k + práce. Potřeboval bych rovný typ nosiče, takže ty tři, co tam mají v akci by mi byly k ničemu.
Že bych si nechal namontovat jen tažné a nosič na kole pořídil jinde...
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 26 kvě 2020, 07:18
od Mr. HYUNDAI
Tažné + kabeláž + redukce v ceníkových cenách cca 17.500,- vč. DPH a k tomu skoro 4 hodiny práce a jsi v tom přes dvacet jako nic.
Takže na Tvém místě bych to vzal v tom setu. Tažné pořídíš levněji, pokud držák nebude vyhovovat můžeš ho prodat a koupit co Ti vyhovovat bude
.
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 26 kvě 2020, 15:14
od serak
Přesně. V podstatě stejným výpočtem jsem nakonec dospěl k tomu, že to přes akci vezmu i s držákama o kterých dopředu nic nevím a ty v nejhorším prodám. Ale bral jsem to tak, že kupuju nové auto, tak ať to mám v kopě originál. Kdybych ho už nějaký ten rok měl, asi bych se s tažným porozhlédnul jinde.
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 26 kvě 2020, 19:56
od izi
1) Mám téměř totožného Tucsona i s barvou (verze GO!), máme ho 2 roky (25 tis.km) a max spokojenost. Dnes jsem byl na 2. serv. prohlídce, cena 6,400 kč, ale dělali tam spoustu věcí, ta první stála 3 000 kč, trochu rozdíl...
2) S tou brzdou můžu jen potvrdit, nechal jsem si ji dnes dotáhnout a po vyjetí ze servisu zezadu něco "dunělo", jel jsem zpět a vše mi mechanik vysvětlil, samozřejmě seřídil s omluvou, takže pokud možno seřizovat amatérsky v opěrce, jinak dunění (úplně stejné bylo i po první garančce) způsobovalo příliš velké dotažení na kotouči a do toho bych asi nedlubal.
3) Spotřeba se dá hodně ovlivnit stylem jízdy, ale já mám průměr, který jsem min. rok neresetoval 8 l, a to manželka lítá s dětmi po městě, v zimě hory (jinak systém 4wd fakt výborný, vyzkoušeno i tam, kde se můj otec už fakt bál...), jinak není problém jezdit kolem 7l.
4) K tomu tažnému, nechal jsem si ho nainstalovat při koupi, cena 10500 kč a nosič na 4 kola od firmy Wjenzek (cena 7500 kč) je dobrý kompromis, není to Thule, ale funguje výborně, neshledal jsem žádný problém, vše drží (vozím 4 kola), trochu šikovnosti při nahazování kol, jinak mohu doporučit.
5) A naposled musím zmínit samou chválu na servis v Opavě, i při koupi a teď u servisu, tak to má fakt vypadat, doporučuji !!!
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 26 kvě 2020, 21:02
od Axel.Foley
izi: Celkem by mně zajímalo, co vše bylo nutné na autě vyměnit po 25.000km
(kromě oleje a tří filtrů)
Re: Tucson 1.6 T-GDI 4x4 130kW - stříbrný sršeň
Napsal: 26 kvě 2020, 21:51
od izi
U 1 prohlídky jen olej a filtr,teď navic filtr vzduchový,kabinový, dále servis klimatizace,výměna brzdové kapaliny a + všechny ty práce kolem,třeba kontrola karoserie 450 kč, no trochu jsem čučel na závěr. cenu,ale současná "situace" zřejmě zapracovala na ceně...,ale každému je snad jasné, že ceny všeho dolů nepůjdou...