Stránka 2 z 4
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 10 črc 2020, 07:40
od 09fredse
Díky
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 10 črc 2020, 18:00
od 09fredse
Dnes trochu vyzkoušel náhradní tucson 1,6 T-GDi s 7DCT,4x4. Ujel jsem 120 km celkem,3/6 dálnice, 2/6 okresky a 1/6 město. Nijak jsem ho nehonil, na dalnici rychlost cca 120-130 Km/hod, okresky rychlost 90-100km/hod a město 50-60 km/hod a vyšla mi průměrná spotřeba dle počítače 8,6 l/100 Km na jízdu a stejná je i dlouhodobá spotřeba ( cca 600 km).
Auto je sice skoro nové,nezajeté, najeto má pouze 7500 km,ale musel jsem konstatovat že můj CRDI 2.0, 4x4 s ruční převodovkou je se spotřebou 7,1 l/100km nafty zlatý.
Je skoro stejně živý a spoří 45 kč/100 km.
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 17 črc 2020, 15:44
od 09fredse
Act II. spojkové anabaze. Včera jsem byl vyzvan k odběru opraveného
.Bohužel v polovině cesty volali ze servisu, že nemám jezdit, že auto nejde nastartovat. Došlo pry ke spálení startéru dlouhodobým startovaním.
Není mi vůbec zřejme jak mohlo kvůli poruše spojky dojit ke spálení startéru. Jedině snad když Tucsona natahovali na odtahovku tak si šofer odblokoval volant tlačitkem startování a mohl i zmačknout tlačitko start více krát a starter začal točit. Ale kdyby tomu tak bylo tak by se to projevilo zvukem a baterka by se musela vybít. Nevím ......
Snažil jsem se přímět garančího technika k diskuzi co mohlo být příčinou spálení startéru ale neuspěl jsem. Bylo mi sděleno, že výměnu budou řešit v záruce , že problém vznikl v důsledku poruchy spojky. Tečka.
Startér je objednán, v pondělí by ho měli vyměnit a předat auto. Tak uvidím.
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 17 črc 2020, 15:57
od idam.i
Fakt nechápem súvislosť medzi spojkou a štartérom.
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 17 črc 2020, 16:27
od dibarbora
Skôr by som to videl na prácu “fundovaných” mechanikov. Evidentne sa im niečo podarilo do... pri montážnych prâcach. Najväčší problém bol nájsť výhovorku za groš.... Teoreticky mohla brzdovka vytopiť aj štartér.. aby som im nekrivdil...
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 17 črc 2020, 22:18
od Axel.Foley
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 17 črc 2020, 22:41
od dibarbora
Aj tam robia len ľudia
. Ale teraz vážne, škola ešte automechanika(telom a dušou) z nikoho nespravila tobôž nie tunajšia (CZ/SK). Najfundovanejším mechanici sa regrutujú zo zanietených koníčkárov (ktorý často toto remeslo nikdy neštudovali)..... takých predsa autorizák zamestnať nemôže. Tí čo tam pracujú majú často problém so základnými technologickými a montážnymi postupmi, také niečo ako otvoriť dielenskú príručku a niečo si aj prečítať je nad ich sily (resp. to sa im nevlezie do časovej normy, tak budú opravovať dva krát).
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 18 črc 2020, 08:21
od 09fredse
dibarbora, Alex.Foley: děkuji za potěšující slova.
V pondělí snad se to vyřeší a když budu na místě tak se zkusím dopidít co vlastně se s tím startérem stalo.
Mám ještě dotaz ohledně zápisu v servisní knižce. Uvádí tam
současti vyměněné na záruku? U Renaulta to zapisovali.
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 18 črc 2020, 09:50
od dibarbora
Asi písať nič nebudú (aspoň mne aktuátor turba nepísali)... vypýtaj si kópiu zákazkového listu.
má na záručné opravy on line databázu, tam to bude dohľadateľné aj spätne..
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 18 črc 2020, 13:47
od Axel.Foley
09fredse: Promiň, nemyslel jsem to špatně vůči tobě, bylo to konstatování o "skvělosti" servisu
Držím pěsti, ať je tentokrát již vše v pořádku.
Co se týče tvé otázky ohledně zápisu do servisní knížky, nic se nikam psát nebude a co ví,
centrální databázi aut dostupnou z každého autorizovaného servisu nemá. Leda že se něco změnilo...
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 18 črc 2020, 14:26
od Mr. HYUNDAI
Centrální databáze garančních oprav existuje už strašně dlouho.
Co není k dispozici je centrální databáze prohlídek, jako to má třeba Mazda, která zrušila papírové servisní knížky a praktikují elektronickou.
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 18 črc 2020, 17:30
od Axel.Foley
Trochu jsem to popletl, omlouvám se za mystifikaci.
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 18 črc 2020, 17:46
od 09fredse
Alex. Foley: Není se za co omlouvat. Je to OK.
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 20 črc 2020, 12:37
od serak
09fredse píše: ↑10 črc 2020, 18:00
Dnes trochu vyzkoušel náhradní tucson 1,6 T-GDi s 7DCT,4x4. Ujel jsem 120 km celkem,3/6 dálnice, 2/6 okresky a 1/6 město. Nijak jsem ho nehonil, na dalnici rychlost cca 120-130 Km/hod, okresky rychlost 90-100km/hod a město 50-60 km/hod a vyšla mi průměrná spotřeba dle počítače 8,6 l/100 Km na jízdu a stejná je i dlouhodobá spotřeba ( cca 600 km).
Auto je sice skoro nové,nezajeté, najeto má pouze 7500 km,ale musel jsem konstatovat že můj CRDI 2.0, 4x4 s ruční převodovkou je se spotřebou 7,1 l/100km nafty zlatý.
Je skoro stejně živý a spoří 45 kč/100 km.
Je to celé o tom, kolik plánuješ najet. Při 100.000km ušetříš 45.000,- To pořád ještě není dorovnání cenového rozdílu (cca 75.000kč) mezi novým 1.6tgdi 4x4 a 2.0CRDI 4x4. Začíná se to srovnávat až skoro u 150.000km. Pro toho, kdo tolik najezdí to ekonomicky dává smysl. Pro jiného s výrazně menším nájezdem ne. Mimochodem, těch 8,6l je celkem optimistických
Re: Spojka Tucson CRDI 2.0 kaput při 32000 km
Napsal: 20 črc 2020, 14:04
od stanKon
8,6 ...optimistických...
Včera jsem dal Plzeň -Rozvadov a zpět za 8,2
. Tam 130-140 (je to jakoby do kopce), zpět 140-150 s maximálně možným využitím tempomatu.
V pátek Plzeň -Mar. Lázně a zpět za 7,5. Je to 50/30km dálnice/okresky. Samotné okresky už normálně za 7,4, defenzivně 7,2. Ještě najaře jsem nevěřil, že o tolik půjde spotřeba dolů, ale prakticky od jara neustále klesala.
Tak ještě prosím
.
Je to tedy o něco lehčí Kona.