Stránka 2 z 2

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 18 dub 2021, 16:49
od snike
Moje dosavadni zkusenost se spotrebou u XCeeda je ... mesto 8 litru, klidna dalnice 9 litru, jizda pro radost 12 litru a vice :lol: ... prumerna dle tankovani 8,2 litru.

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 18 dub 2021, 17:37
od Maras
Pěkně napsaná recenze. Za mne mi bude líto, pokud opustíš Hyundai, ale chápu tvé potřeby a touhy, takže je to na tobě. Měj se fajn. :D

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 18 dub 2021, 21:13
od petzl62
Díky Marasi :wink:
Bylo to těžké rozhodování, než nastala ona popsaná situace v pokračování testu s motory.
A líto? ono zase spousta majitelů značky Kia přejde a přechází k :hyu: kvůli 1,5Dpi, takže ono se to srovná. Co srovná.
Jak píšu 1,5 atmo je velký a dobrý počin :hyu: =D>
A třeba se i někdy potkáme a pokecáme :wink:

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 06 črc 2021, 19:33
od Axel.Foley
Ačkoliv tento mini test je původně o motorizaci 1,4 T-GDI, uživatel petzl na ni navázal s motorizací 1,5 T-GDI. O víkendu jsem měl možnost tento motor vyzkoušet v kombinaci se sedmistupňovým automatem DCT a tak si dovolím pár vět.

Jak je řečeno výše, u automobilky KIA není spárován se žádnou elektrickou berličkou jako v případě :hyu:, kde je dodáván jako mild-hybrid. Hned na začátek musím říct, že je to asi i lépe. Jednak kvůli (ne)složitosti pohonného systému a jednak kvůli praktičnosti - v kufru pod podlahou je dojezdová rezerva. U :hyu: s MHEV žádná rezerva není, nezůstalo na ni dost místa. A také - překvapení největší: protože tento motor žádnou pomocnou berličku nepotřebuje. Jeho projev je neuvěřitelný. V tom nejlepším smyslu. Jeho 253 Nm tahá kopec - nekopec bez zadýchání. Je jedno, zda je to točitá okreska, na které si držíte 70 nebo D1 a držíte si tempo 130 - 140. Mimochodem, na D1 jsem s tímto autem strávil nejvíc času 8) V uzavírkách na opravovaných úsecích při max. 80 převodovka točí 1500 na sedmý převodový stupeň. V klidu. Zvýšení rychlosti na 130 znamená cca 2700 otáček - taky na sedmičku. Při výjezdu z dálničního omezení člověk lehce polechtá plyn, převodovka si hebce podřadí o 1 - 2 stupně, přední kola se lehce kousnou do asfaltu a spousta aut zůstává za ním. A jede. Jede pořád. Chuť do života tohoto motoru je neuvěřitelná a ve spojení s DCT i hodně, ale opravdu hodně, příjemná. Akorát místy pozor na rychlost - tím, jak je motor skvěle odhlučněn a do interiéru z jeho projevu proniká opravdu málo, lehce se může stát, že pohled na rychloměr překvapí :lol:

K převodovce DCT se vyjadřovat nebudu. Tou jsou byl nadšen v Tucsonu i předtím v XCeed. Její spojení s motorem 1,5 T-GDI je stejně skvělé jako s jinými mnou testovanými motorizacemi. Ano, občas si při podřazení hodně lehce cukne, ale není to nic rušivé, člověk to téměř - hlavně jako spolujezdec - nevnímá. Zvlášť, když se na to nesoustředí.

A spotřeba? Nepochopitelná, neuvěřitelná. Doslova. Když jsem usedal za volant, auto mělo najeto něco přes 3900 km. Jeli jsme tři dospělí, prvních 15 km okresky, zbytek trasy dálnice. Po ujetí 121 km svítila na PP spotřeba 4,9 l/100 km, po dalších 145 km PP v cíli ukázal 5,3 :shock: S automatickou klimou nastavenou na 22°C :shock: Podotýkám, že se bavíme o benzínu :!:

Do této chvíle kroutím hlavou. Nechápu. Nechápu, jak dokázali soudruzi u Kie udělat tak skvělý motor a spojit ho s tak úžasnou převodovkou. Klobouk dolů a =D> =D> =D>

Moc děkuji členovi fóra jménem petzl62 za zapůjčení a úpřimně přeji spoustu spokojených kilometrů.

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 06 črc 2021, 19:45
od idam.i
Pekne popísané,gratulujem.👍
V nedeľu som sa vrátil z Bologne a tiež som bol so spotrebou spokojný.Dnešne turbobenzíny,pokiaľ im nešlapeš na krk, vedieť byť celkom skromné. 8-[

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 06 črc 2021, 21:43
od stefanpilat
Pěkné, ale současně to ukazuje, že přínos toho mild-hybridu je u :hyu: asi tak zhruba nula. V laboratorních podmínkách možná nějaký je, ale v praxi asi sotva postřehnutelný.

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 06 črc 2021, 21:49
od Kamílek
Díky za skvělý čtení Axeli, je fakt škoda, že u :hyu: je 1.5 T-GDI pouze jako mild hybrid

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 10 lis 2021, 11:33
od Mr. HYUNDAI
Už v jednom z testů Tucsonu NX4 jsem se o XCeedu letmo zmínil. A myslím, že s ohledem na fakt, jaké tohle auto je, by byla škoda to uzavřít jen letmou zmínkou.

Prvním XCeedem, který se nám (s mojí ženou) dostal do rukou byl, v různých testech několikrát zmíněný, Snikův zlatý XCeed 1,6 T-GDi - tedy pořádně ostrých 204 koní s DCT převodovkou (za volant manuálu by moje žena už nesedla – :-$ :mrgreen: ).
Jestli se Vám XCeed líbí nebo nelíbí to je samozřejmě o očích každého. Já jsem od představení tohoto modelu jeho velkým fanouškem. Pořád je to hatchback, i když na trochu vyšších „nohách“, příď není přehnaně agresivní, snad i náznak úsměvu se najde :) , profil je pořád běžný hatch a záď je krásně kulatá a roztomile boubelatá. Ano, i na tomhle autě se bohužel designéři nevyvarovali různých stříbřitých ploch a doplňků, ale po zkušenostech s fóliemi aplikovanými panem Svobodou by to několik čtverečních metrů matné a lesklé fólie vyřešilo k mé plné spokojenosti - takže celkově =D> .
Interiér je shodný s klasickým Ceedem a uspořádáním prakticky odpovídající i30 PDE. Je to tedy místo, které je mi velice dobře známé a hlavně je mi příjemné. Ovládací prvky jsou logicky rozmístěné, převládají HW tlačítka, prostě paráda. A samozřejmě skvělé sedačky! Vnitřní prostor, bohužel (ještě posléze rozvedu) odpovídá segmentu a velikosti auta. Tedy v rámci třídy velmi dobré. A kufr je též odpovídající.
Na tomhle autě je ovšem nejdůležitější jak jezdí!!! Od motoru s 204 koňmi očekáváte patřičnou dynamiku – a ona tam samozřejmě mě. XCeed není nijak těžký a motor má spoustu síly na to, auto rozpohybovat velmi rychle za hranice legálních rychlostí. DCT převodovka je, jako obvykle, naladěná výborně, u benzínových motorů to konstruktéři H/K umí (na rozdíl od dieselů – viz náš Tucson ](*,) ) . Motor jde krásně do otáček a díky svému naladění jeho síla pěkně a citelně graduje. Má správně naštvaný zvuk, ale taky odpovídající spotřebu – každá sranda něco stojí :wink: .
Ovšem alfou a omegou XCeedu je jeho podvozek. Ani po skoro půl roce jsem ještě úplně nezpracoval to, jak je schopen odvádět svou práci. Silnice kolem zámku Loučeň jsou jedním slovem příšerné – kdysi jsem dostal pitomý nápad jet tam svojí i30 Nline a záda mě bolely dva měsíce. Ale XCeed jezdí, jako by tam byl dokonale rovný povrch, ta kombinace jistoty a komfortu je něco, co jsem znovu zažil až v SantaFé testovaném tento víkend (pravda SF je ještě kousek dál, ale taky stojí dvakrát tolik!). Považuji za naprosto neuvěřitelné, že se tohle konstruktérům KIA Motors podařilo. Přitom si XCeed nepomáhá žádnou balonovou pneumatikou – obouvá 18“ ráfky a pneu mají profil 45 :shock: . Prostě to pořád ještě nechápu! A jak jsem už zmínil v testu Tucsonu – očekával bych, že na poli komfortu a jízdních vlastností Tucson XCeeda porazí, ale prohrál s ním ve všech směrech – jak v držení stopy, tak v komfortu – jen nevím, co mě tenkrát překvapilo víc. A radši tady ani nebudu psát jakými rychlostmi jsme se tam po těch silničkách III. třídy proháněli :oops: . A to nejen já, ale i moje žena, to auto prostě nabízí takovou jistotu a přitom pohodlí, že to snad ani není možný…

Ani není velkým tajemstvím, že s Tucsonem TLE se moc nekamarádím a rád bych se ho co nejdřív zbavil. Jenže taky vnímám potřebu mojí ženy sedět v autě výš, kvůli lepšímu výhledu. A tak, když se objevilo v nabídce tohle auto:
1.jpg
1.jpg (106.5 KiB) Zobrazeno 1816 x
3.jpg
3.jpg (113.63 KiB) Zobrazeno 1816 x
2.jpg
2.jpg (97.65 KiB) Zobrazeno 1816 x
tak jsem prostě musel sednout za volant a vyrazit se na něj fyzicky podívat.
Je to XCeed modelového roku 2022, což se pozná třeba podle nového loga, ve výbavě Black edition s panoramou, motorem 1,5, T-GDi, ovšem ještě bez MHEV (KIA se mu zatím dokázala v segmentu C u benzínů vyhnout), samozřejmě s DCT (do Spojkovic se moje žena už nevydá a já se tam taky vracet nehodlám :D ). Na showroomu došlo na průzkum hlavně vnitřního prostoru – pořád musím brát v potaz, že je občas zapotřebí se přepravit ve třech dospělých a jedné rychle rostoucí puberťačce, a to ne jen na pár kilometrů. A moje máma není nejmladší a moje žena ani já nejsme zrovna malí drobečkové. A tady jsme narazili na limity segmentu C – ano, dalo by se to vydržet, ale o nějakém pohodlí na delší cestě se nedá mluvit :( . Kompromis v podobě mého neusazení se za volantem (Tucson TLE) bychom vyměnili za kompromis na poli komfortu přepravovaných. A já fakt nechci být terčem stížností na komfort přepravy ze strany mojí ženy a mojí mámy najednou :mrgreen: .

Ale stejně jsem si posléze sedl do této předváděčky
4.jpg
4.jpg (98.28 KiB) Zobrazeno 1816 x
abych vyzkoušel v praxi kombinaci motoru 1,5 T-GDi a převodovky DCT – je to úplně stejné auto, jaké nakonec před svůj dům postavil petzl62.
I modrá XCeedu neskutečně sluší. Podvozek je stejný jako u snikovy 1,6 a je pořád stejně neuvěřitelně komfortní a jistý – je to prostě paráda.
Hodně mě zajímal motor bez MHEV. S pomocí baterky je to moc dobrý, ale ono je to moc dobrý i bez ní =D> . A zatímco 1,6 svým zvukem dává svou sílu a postavení na vrcholu modelové řady jasně najevo, tak 1,5 je tichým společníkem, o kterém ani nevíte. Sice má o nějaké ty koně méně, ale díky tichu vás nic nenutí to zkoumat. Zatímco 1,6 vás k dovádění vyzývá, 1,5 si vyloženě říká o pohodový styl jízdy (a přitom tam ten výkon samozřejmě je a když na to dupnete, tak taky umí pěkně pelášit). Ale když na to nedupete, tak jezdí krásně úsporně!

Podtrženo a sečteno, XCeed s motorem 1,5 T-GDi spárovaný s DCT by pro nás byl naprostým ideálem v 95% případů. Jenže těch 5% by bohužel nenabídl tolik vnitřního prostoru kolik je zapotřebí a moje i30 je na tom s vnitřním prostorem ještě hůř, takže tento kompromis prostě podstoupit nemůžeme :cry: :cry: :cry: .

A věřte mi, že v tomto konkrétním případě mě to neskutečně s..e!!!

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 10 lis 2021, 17:51
od idam.i
Presne tento problém ma trápil cca. pred rokom.Veľa ľudí mi argumentovalo ako sa v poho zmestili do auta C segmentu.Tvrdohlavo som pátral po D segmente a po akceptácii nie fungláča to šlo.Mal som trochu obavy ,no po 24.000km a môžem snáď tvrdiť,že neľutujem.Vždy keď sadnem do auta C segmentu,tak som rád ,že som si šiel za svojim.No keď stretnem XCeed,tak si poviem,nemusieť občas voziť 5 osôb,tak ho mám doma tiež. :wink:

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 10 lis 2021, 19:09
od thornych
Ahoj, můžu potvrdit. Jsme 2 dospělí a velký pes a často cestujeme se spoustou zavazadel. Jako primární auto nám slouží služební Octavia, manželka využívá xCeed. xCeed je opravdu skvělé auto, hezky vypadá a moc příjemně se s ním jezdí. Nicméně to není žádný obr a jak prostor na zadních sedadlech tak v kufru je stísněnější. Před xCeedem jsme měli i30 GD a ten byl prostornější naprosto nesrovnatelně. Úplně si v našem případě nedokážu představit mít xCeed jako primární auto (neříkám že by to nebylo možné, ale znamenalo by to nějaké ústupky).
V tomto případě je opravdu potřeba zvážit, co by se člověku líbilo a co reálně potřebuje.
Každopádně koupi určitě nelitujeme :-)

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 10 lis 2021, 19:16
od Mr. HYUNDAI
Ceed, Ceed SW a ProCeed prošly faceliftem pro MY22, XCeeda čeká pro MY23. Tak možná si ho po faceliftu pořídím pro sebe v létě 2023 místo i30 :-k :mrgreen: ...

Re: KIA XCEED 1,4TGDi,7°DCT ,TOP

Napsal: 10 lis 2021, 23:31
od Mexican
viete co je u Kie vyrazne minus?
komunita. Musim zlozit virtualny klobuk tu pred gangom s naklonenym H, pretoze co som videl Kia forum (ale aj dacia forum) je to tragedia. chybaju fundovane rady a skusenosti, cele je to tam nejake take.. povrchne a nezaujimave.

samozrejme xceed je spica..mat budget o 75 000vyssie, nebrali by sme Stonica ale prave xceed :-p