Nazdar výletníci a spol.
Po vstřebání dojmů ze včerejška- všech možných a díky "muzeu" i nemožných
se dávám, díky Štěpánovi do krátké recenze "NOVÉHO"
i30 combi. Recenze kterou tady napsal Mr.
je natolik vypsaná a obsahující prakticky vše, že půjde jen o pár mých dojmů z času, který jsem měl možnost v tomto autě strávit, ať jako spolucestující, tak jako řidič. Moc díky Štěpáne
Začnu naprosto odzadu. Mě ten facelift naprosto nedává žádný smysl a nechápu, co nám tím vlastně
chce říct
Že jsme pitomci bez vkusu a rozumu? Na celém autě, co do exteriéru i interiéru nenajdu nic, proč bych si měl nový model pořídit
Hrozné zjištění,že? Píšu jen svůj dojem s klasickou variantou i30. U Nline už je to podstatně jinak, co jsem měl zatím možnost vidět.
Takže, proč vlastně ne. Nic mě na novém voze neupoutalo natolik, abych řekl, jo kvůli tomuhle jsem ochoten oželet dosavadní a pořídit nové. A tohle je lepší, než to co bylo. Vůbec nic.
Ano uznávám, nová i30 je a myslím, že nejen pocitově lépe odhlučněná, hlavně hluk od kol. U motoru nejsem schopen posoudit optimálně, chtělo by to stejný motor, což už nepůjde. Ale nemyslím, že by předchozí generace měla špatné, nebo horší odhlučnění motoru, než nová. Řekl bych že zrovna odhlučnění motorů (benzínových) je u poslední generace na velmi vysoké úrovni. S naftou zkušenost překvapivě nemám. Kola a podběhy ano,jednoznačně, ale nakolik je to dílem lepšího a ve větší míře použitého materiálu-řekl bych že v plastu je větší podíl měkčí složky a podílu tlumení a nakolik je to dílem změny pneumatik ukáže čas a změna pneu
Přední část vozu- Za mě bohužel NE. Ani esteticky, ani prakticky. Je to rozebráno už v předchozích recenzích a za mě, někdy je méně podstatně více. Tady platí dvojnásob.
O dílčím poškození chladičů odletujícími kamínky už tady řeč byla, tak při jakémkoli i sebemenším ťuknutí značkou-držákem do čehokoliv jde náraz přímo do grilu a ten nebude zrovna nejlevnější záležitost
Pojišťovny a servisy budou šťastné
Zadní část- Fejkové výfuky- proboha proč? Ono se to fakt někomu líbí??? Jinak vše při starém.
Interiér- Vše při starém a dobrém a novinky opět proti rozumu a uživatelskému komfortu
Z logična a přehledna jdeme opačným směrem
LKAS- za to bych někoho opravdu s chutí nakopl do řiti hodně špičatou botou
Ale jinak v pohodě.
Brzdy- Vše při starém a velmi dobrém.
Řazení- Stejně tak. Naprosto bez výhrad. Tedy kromě kvedlání, ale rád jsem si zařadil
Řízení- Stejné jako v předchozí generaci, mě vyhovuje. Ale nikde jsem nenašel možnost změny režimu. Eco bych vůbec nepostrádal, ale sport by se i občas hodil, nicméně s atmosférou asi nejde z principu, nebo jsem blbě hledal.
Zadní náprava- Za mě pro standardní uživatele torzka úplně v pohodě(jednou mi v "trošku rychlejším" průjezdu esíčkem malinko kopla, ale úplně v pohodě řešitelné. Uvidíme v zimě, budou li ještě nejaké
Jako nadstandardní uživatel, jezdící s mírně naloženým kufrem bych možnost výběru mezi torzkou a víceprvkem uvítal.
Kufr- Tady bych to raději opravdu nekomentoval
Ještě před třemi lety jsme se na Autosalonu v Bratislavě holedbali tím, jaké máme s
, Kia koncernu luxusní podlážky v kufru a možnosti zvýšených podlah a úložných prostorů a za pár let jsme v ještě větší s prominutím prdeli, než kde kdo.
Lid si žádá větší kufr? Tak já navrhuju, nedávejte tam nic!!! A zase bude o 5litrů větší kufr. Na vzduch
Vypadá to naprosto hrozně a hlavně nepoužitelně
Kupuju si kombi, abych do kufru dal bundu a papírové kapesníčky?
A teď ?
Motor- Pro mě největší překvapení.
V pozitivním!
Přiznávám se, měl jsem velké obavy, co v dnešní debilní EKO době budou schopni konstruktéři
motorárny vymyslet a co jim EU legislativa dovolí. A pokud je to kompromis, tak se fakt moc povedl. A zároveň to bude kopanec do vlastních řad, protože podle mě, ztrácí smysl kupovat nasraného sršně 1,0TGdi. Tedy pokud někdo v rámci obr kufru
, zároveň neřeší výšku povinného ručení i když i to je do budoucna diskutabilní
Na to jak byl ten motor syrový, tak na mě zanechal dojem ticha,mlčení a uznale vykulených očí. Je krásně sametový,lineární a kultivovaný v celém využitelném spektru. Chvilku si člověk zvyká(daň turbo doby), ale ve chvíli, kdy zapomenete na efekty učesané patky vlasů-pokud je vlastníte- je jízda s tímhle autem na okreskách a zatočených silničkách, včetně městského provozu opravdu radost. Převody jsou velmi dobře poskládané a motor nemá absolutně problém plynule, ale ne líně, jezdit ve spektru 4,5,6 rychlostního stupně, bez nějakého šíleného řazení. Velký rozdíl oproti 1,4 atmosféře. A to byl fakt syrový jak tatarský biftek. Ale výborně okořeněný
I ježdění po městě bylo naprosto v pohodě. S tímhle motorem podle mě
nešlápnul vedle, a jestli bude základem pro budoucí 1,5 TGDi, tak je na co se docela těšit- pro turbofily
Zvuk motoru je krásně atmosférický a líbivý. A bonus navrch,pokud jsou mé informace správné, tak by motor neměl mít eko fičuru GPF, což taky není k zahození
A ještě jedna taková maličkost
. Všimli jste si z fotografie motoru to úžasné ušetření prostoru a peněz, díky "nové" pozici vyrovnávací nádržky chladící kapaliny? Ano je přímo na chladičové stěně ze zadní strany
A chladič je báječně chráněný novou maskou. Co mi to jen v myšlenkách evokuje ve vztahu k peněžence klientů a potenciální možné druhovýrobě??
Takže finální resumé.
Kromě motoru- naprosto nového a super, pro mě "nový" Hyundai i30 v ničem nový není, až na věci, které bych nejraději oželel. Čili, jako majitel "starého" modelu nemám důvod nic měnit a všem Vám, kteří stojíte před rozhodnutím pořídit si nové auto
i30 ve standartní verzi upřímně nezávidím. Ale to je čistě můj pohled na věc. Každý z Vás má jistě svou hlavu a svůj pohled na "krásu" vozidla.
Já pokud bych měl volit, tak z hlediska vizuálního a stejných motorů, tak dceřinný koncern Kia, ale tam je zase cena trošku jinde.
Závěrem.
Když se nad tím zamyslím... Je nový facelift vlastně bomba. Každý potenciální zákazník zaplatí za méně daleko více. Takže z pohledu
je to dobrý obchod
A ty zákazníku si trhni nohou, nebo počítej a zkoušej i jinde.
Ale pokud chceš atmosféru, moc možností nemáš a ve stejné cenové hladině...
A na úplný konec, díky Vám všem se kterými bylo opět a zase bude radost se potkat.
Byl to báječný den