Stránka 2 z 3
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 10 říj 2020, 23:39
od idam.i
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 07:47
od 3bit
polarka27 píše: ↑10 říj 2020, 22:43
hm, tak ať si mě sledují.
Když jim za to stojím
Ty si vážně myslíš, že jim za to stojíš?
Kdo jsi? Premiér? Ministr? Generál?
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 11:09
od Pjotr1
Já bych docela i bral kdyby pozice aut a i kamery na lidi (s rozpoznáváním) byly všude a pro všechny se to zaznamenávalo a ukládalo. Ale s přístupem jen pro IZS a soudy (i jako důkaz). Zásadně by se k tomu nesměly dostat prodejci a reklamky a asi ani berňák (nebo zaměstnavatel). Nechci vysvětlovat že jsem byl někde kde to není běžné. Ne že bych to nedokázal vysvětlit ale nechci aby mě někdo buzeroval.
Ono to jednou bude (jen otázka času), ale problém je zabezpečit (autorizace přístupu a taky neměnnost) záznamy. A do té doby radši nic.
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 16:44
od martasak
Chtěl jsem odpovědi, jestli víte, ve kterých modelech Hyundai tato technologie jako v Kamiqu případně je.
Místo toho tu jen vidím přehlídku toho, jak se klidně vzdáte svobody a je vám to u prdele. Zjevně jste si nevšimli , že od západu k nám postupně míří zelená a multikulturní totalita, kdy máte zaručenou (někde ani to ne)svobodu projevu, ale ne po projevu, a používají se podlé metody typu že financují Antifu a ta má zapálí auto, nebo v lepší případě jen posprejují barák, Nejde to tak rychle jako s Gottwaldem, ale postupuje to. Nebo je vám to některým jedno, což mi nezbývá než respektovat. Jinak pro nezkušené nebo zabedněnce doporučuji
http://dfens-cz.com/.
Takže prosím jestli někdo má něco k původnímu tématu. Děkuji.
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 19:06
od Pjotr1
No tak sorry.
Tedy k tématu : od dubna 2018 všechny auta nově homologovaný u kategorie M1 a N1 musí mít ecall. Při havárii to odešle data o poloze, typu vozidla, palivo, počet cestujících, ... Když už auto musí být vybaveno gps a gsm tak automobilky nad tím staví další fíčury. Konkrétně Toyota na svůj web ukládá pozici nastartovaného (nenastartované aktivně nic neodesílá) auta. Její aplikace pak např umí najít cestu k autu (vyzkoušeno když jsem byl na houbách). Když už automobilky vyvynou takovouto super fíčuru, tak to stejné pak dávají do všech svých aut. Toyota dokonce umí (prý jen pro policii) zjistit pozici i nenastartovaného auta. Ecall má baterii (prý stojí cca 3.000,- a vydrží 2 roky) a tedy i když např. zloděj vyndá baterku tak vhodným datovým paketem lze zjisiti gps souřadnice. Předpokládám že ostatní automobilky to budou mít stejné.
Tedy pokud někdo chce auto bez velkého bratra tak si musí koupit verzi homologovanou před 1.4.2018
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 19:50
od Chasnik
Pokud jsem se díval do ceníku, tak i30 má ecall pouze ve verzi Style, ty "chudší" ho tam nemají.
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 20:00
od martasak
jak to chápu (nevěděl jsem, že ecall má gps)
-A tzn zjistit, zda má i30-III e-call (I30-IV od 2020 už ho mít musí) - začala se prodávat někdy v 2017 - ale oni to tam teoreticky mohli mít "dobrovolně"
-Pokud to daný model má, domnívám se, že to ještě neznamená, že tu GPS aktivně využívá, nevím jak moc je u těchto aut reálně softwarově to změnit, tedy nějakým novým updatem v servisu, jestli je to běžná praxe.
P.S.
-Co vy víte, zda se nestanete někdy zájmovou osobou, stačí dnes napsat něco na facebooku, nebo dělat politiku mimo nějaké schválené strany "Národní Fronty"; byť u nás to ještě není tak hrozné, ale třeba už zmínění Němci - tam jsou členové AFD sledování masivně. CZ je v tom jen zpožděné.
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 20:01
od martasak
Chasnik píše: ↑11 říj 2020, 19:50
Pokud jsem se díval do ceníku, tak i30 má ecall pouze ve verzi Style, ty "chudší" ho tam nemají.
která generace ?
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 20:14
od 3bit
Martasak: mam Konu bez navigace a když jsem se dostal do inženýrského nastavení tak jsem zjistil, že i tak má v sobě GPS, která je aktivní a udává polohu správně. Z toho lze tušit, že jen tak nepoznáš, který auto má v sobě GPS a který nemá.
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 20:33
od Odjinud
Stavajici i30 je jen facelift, homologace je stara, takze se povinnost e-call zde neni. Pocitam, ze novy Tuscon uz ho ma vsude.
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 11 říj 2020, 20:38
od Chasnik
martasak: nejnovější ceník od 1.1.2020, ale jak píše Odjinud, zřejmě běží výroba furt podle původní homologace.
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 12 říj 2020, 06:06
od Pjotr1
Ještě pár poznámek :
- s velkou pravděpodobností se to dá poznat podle antény : prutová = nemá gps, ploutvička = hodně pravděpodobně má gps.
- pro sdílení polohy (online data) je potřeba GSM. To většinou automobilka (v ceně vozu) platí pro prvních pár let a pak si to musí majitel dokoupit. Otázka je když to bylo homologovaný s e-call a majitel si pak už nedokoupí konektivitu, jestli projde STK
- a valí se i další systémy : ukládání spotřeby vozidla a její následné sdílení při STK. Prý to bude anonymně, ale kdo ví jestli někdo nevymyslí appku na evidenci spotřeby ve smyslu
spritmonitor.de
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 12 říj 2020, 06:13
od Axel.Foley
Pjotr: Pleteš dvě různé navzájem nesouvisející věci - GSM a GPS
Nevím o tom, že by
předplácel GSM připojení (rádiový signál)
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 12 říj 2020, 06:21
od Pjotr1
GPS = zjistí polihu, GSM = tu polohu nasdílí "velkému bratru". Pokud jedno chybí, tak se velký bratr nic nedozví.
Neboli e-call bez GSM nemůže fungovat
Re: auta bez Velkého bratra
Napsal: 12 říj 2020, 06:23
od Axel.Foley
Jo takhle jsi to myslel... aháá... akorát, jak píšu výše, nevím o tom, že by u
člověk platil poplatek za připojení GSM.