Stránka 2 z 2
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 21 led 2021, 12:27
od Axel.Foley
A co tak nažhavit 2x?
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 21 led 2021, 12:44
od respecta
Axel.Foley píše: ↑21 led 2021, 12:27
A co tak nažhavit 2x?
mam bezklucove startovnie... tak neviem ci to takto funguje ze si nazhavim dvakrat ako s klucom... a na pat rocnom aute takto startovat jak na starej 20rocnej kurve neni bohvie co
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 21 led 2021, 13:21
od EFISO
Pri bezkľučovom systéme elektronika najprv nažhavi podľa vonkajšej teploty až potom začne štartovať ! napr pri -8 mi to žhaví asi cca 5sec a potom štaruje. Nikdy nebol problém v mrazoch zo štartovanim .
Dva krát žhaviť
jedine že nestlačíš spojku vtedy neštaruje pri automate netuším . Neviem nikdy som to nepotreboval vždy na šupu to chytí .
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 21 led 2021, 19:48
od Axel.Foley
respecta: Poslední příspěvěk se necituje
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 21 led 2021, 21:54
od tempest
Na staré i30 odešly žhavičky ISKRA už rok po výměně, takže bych šel první po žhavičkách a taktéž překontroloval pojistky okolo. Zkoušet žhavičku přes voltmetr nemá cenu. Nejlepší je vymontovat a podívat se, jak žhaví. Pozor na napájecí napětí. DPF nemá rádo nefunkční žhavičky. Jde do něho nespálená nafta.
Kontrolka žhavení neznamená, že auto fyzicky opravdu žhaví.
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 05 úno 2021, 22:14
od ALFik
udělej diagnostiku, máš vadne čidlo teploty motoru hlásí nekonečno a proto žhaví 2sek. Popřípadě dotáhni matičky na žhavičkach - můj případ, najeto 170tkm a původní žhaviče.
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 08 úno 2021, 07:12
od respecta
ALFik píše: ↑05 úno 2021, 22:14
udělej diagnostiku, máš vadne čidlo teploty motoru hlásí nekonečno a proto žhaví 2sek. Popřípadě dotáhni matičky na žhavičkach - můj případ, najeto 170tkm a původní žhaviče.
taketo nieco som mal na audi, tam tiez odislo cislo teploty chladiacej a stale hlasilo minusove teploty a auto zasa stale zhavilo a islo ako keby na sitic.. cize teoreticky by natom nieco pravdy mohlo byt
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 08 úno 2021, 07:14
od Axel.Foley
respecta:
Posledný príspevok sa necituje
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 22 úno 2021, 07:47
od respecta
No páni, takže takto.. Problém je vyriešený.. chyba ťažkých štartov bola zapríčinená predratými káblami od žhavičov na rampe.. pri žhavení nastával skrat a tým pádom mi odpálilo všetky štyri žhaviče.. natiahnuté nové káble, nahodené nové žhaviče a je po probléme..diagnostika nedokázala zachytiť tento problém, bola potrebná manuálna kontrola.. cena žhavica 67e/ks.
Hádam táto info pomôže niekomu kto bude/má podobný problém
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 22 úno 2021, 12:05
od Axel.Foley
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 25 čer 2021, 14:21
od Cvx
Cvx píše: ↑18 led 2021, 15:11
Ja som dnes natocil len tak-tak na 5pokus, zhavit viac krat (klucik von a spat dnu do zapalovania a pootocit) nepomohlo. Kym odpalil som myslel, ze uz zdochne baterka, ale nakoniec sa podarilo...potom ako pises siel tak na 2valce, no to bol este len zvuk...trosku som tukol na plyn a chytili sa aj ostatne valce a potom uz ok. Mne to robi od novoty, auto ma 2,5 roka i30 combi CRDI 85kW, staci ak sa ochladi tak na -2 a viac a uz je problem so startovanim. Baterka je ok vyzera to na zhavice, idem za cca 12.000km do servisu (po 120.000km) tak to dam skontrolovat, ale ako pisem problem bol uz prvu zimu, kedy malo auto 5mesiacov, chovalo sa to rovnako. Tankujem len na Shell-fleetova firemna karta, takze nafta by hadam mala byt ok.
este doplnim, ked som mal i30 crdi 94kW (2015) nemal este start-stop, ten nemal so startami ziaden problem v zime
ahojte tak doplnim...kedze nastal cas ist na servis po 120.000 nedalo mi nepripomenut im ze v zime to bola katastrofa so studenym startom pri teplotach okolo 0 resp. okolo -3, -5 no proste nic moc zima nato aby malo auto problem natocit
takze verdikt zle vsetky 4 zhavice, nutna vymena, nato, ze ma auto 3roky trosku blamaz...
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 25 čer 2021, 14:39
od Mr. HYUNDAI
Ani ne, já letos na jednom Tucsonu stihl mrtvé žhaviče ještě v záruce, tedy v necelých 2 letech. Je důležité si uvědomit, že dnešní auta nežhaví jen před nastartováním, ale pomáhají si žhavením i při běhu studeného motoru - tím se sice snižuje spotřeba i emise, ale zároveň se razantně snižuje životnost žhavičů.
A letošní zima mi oddělala žhaviče na vícero dieselech. Všechno do 4 let věku a do 60.000 km najeto - samozřejmě, krátké trasy, časté "přižhavování" studeného motoru
.
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 25 čer 2021, 17:58
od dibarbora
Presne ako píše Mr. Hyundai.... na novších diesloch Euro5 a vyššie sú žhaviče využívané podstatne častejšie.. aj v relatívne teplom počasí. Motory majú často znížený kompresný pomer v porovnaní s predchodcami, takže udržať studený motor v primerane kultúrnom chode vyžaduje aj nejaké "prikurovanie". Takže už neplatí prevádzka z čias 1,9TDi, kde žhaviče mali celú jar, leto aj jeseň pohov a ku slovu prišli až pri prvom náznaku mrazu.....
Re: tažké zimné štarty
Napsal: 25 čer 2021, 22:40
od Axel.Foley
Cvx: Výměna žhavičů proběhla při prohlídce při 120000 km, všechny 4 po smrti.