Je to technologický high-end. Ten prostě něco stát bude. S 800V architekturou Hyundai předběhl dokonce i Teslu. Na tomhle autě je fascinující to, že se u něj Hyundai poprvé nemusí cenově podbízet. Může si ho klidně dovolit prodávat dokonce dráž než Vokswagen ID.4 a Škoda Enyaq, aspoň co se týče základního modelu. A prodává ho za skoro stejnou cenu, za jakou prodává Audi nový model Q4 e-tron. To je doposud něco naprosto nevídaného a neslýchané, u žádného modelu se spalovacím motorem by to vůbec nebyl myslitelné. Hyundai si musel doposud vždy konkurenční výhodu zajišťovat nižší cenou. Teď už ale nemusí. Elektromobilita mění karty.
Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI WhiteSand Style+Nav (2020-)
Kia Rio II Hatchback 1.4 16V (2008-2020)
Highend nech to je.
Ale ze BOSE repro nie je v zaklade....
Hlinikove pedale vo vyssej vybave
Zabavne citanie. Takto prezentovana elektromobilita nie je cesta.
Ale svojich fanusikov si toto auto najde.
Aj ked na neho mam, tak to urcitne neklapne, za 1,4 mil. mam Stingera v plnke.
Good luck zeleny H
Zajímalo by mě, jestli je již nějak více ošetřeno občasné zkratování a vzplanutí baterie.
Jestliže pracuje s 2-násobnou voltáží, tak je asi i vyšší riziko tohoto problému a ještě horší hašení.
Nebo je to jinak než by si to běžný člověk mohl takto selským rozumem myslet?
Tesla model Y , 378 kW , 2022
Hyundai Kona EV 150 kW , 2020
Ford Mondeo 2,0 TDci 103 kW, 2008
Ford Mondeo 1,8 TD , 1996
Ford Escort 1,6 D , 1987
Škoda 120 L
V této souvislosti bych vzpomenul "mého" automechanika.
Mají někteří strach i z HEV či MHEV, protože ve zvlášť nebezpečném prostředí tě může zabít i 48V!
Ano zabíjí proud ( stačí snad 5-10mA), ale čím vyšší napětí tím snadněji a s vyšším proudem člověkem projde - prostě Ohmův zákon - zavzpomínejte na ZŠ
Tedy : I (proud) = U (napětí) lomeno R (odpor)
Odpor člověka je cca 5000 Ohmů ( ale může kolísat vliv má třeba vlhkost dokonce i psychický stav) Při napětí 12V na baterce v autě se ti nic nestane, ale nějakých 50V už může být nebezpečné spočítejte si to sami
A s tím požárem to bude asi stejné u všech EV - článek má vždy nějakých 3,7-4V a jde jen o to jak je to spojeno do baterie, tedy baterie 800V musí mít 2x tolik jednotlivých článků než baterie 400V. Každý článek bude zvlášť hlídán nějaký protection bordem který nedovolí přebití či přehřátí jak při nabíjení tak i při vybíjení
Richarde díky že jsi odpověděl za mne.
Ještě bych dodal ze v "padesátce" je jasně stanoveno jaké je napětí povoleno v různých prostředích.
Dotekové napětí, samozřejmě.
A autodílna je jistě prostředí zvlášť nebezpečné - kovové konstrukce, vlhkost, kanál atd..
Pokud se nepletu, tak "Vyhláška č. 50/1978 Sb. Vyhláška Českého úřadu bezpečnosti práce a Českého báňského úřadu o odborné způsobilosti v elektrotechnice"
Hyu Tucson 1,7 CRDi Czech Edition, 09/2016, Sand White
Myslíte Vyhlášku o odborné způsobilosti v elektrotechnice. Tak v ní fakt nevím kde to hledat .
Víc než jednotlivé úrovně odborné způsobilosti (co smí kdo dělat sám, kdo může vést práce, revizák, projektant atp.), postupy školení a přezkoušení, složení zkušební komise (stále platí, že u zkoušek musí být přítomen zástupce ROH ) a seznam uznatelných oborů vzdělání bych v ní nehledal...
Rozdělení BN, NN, VN a VVN v jejím textu fakt není.
Pomalu už se s ní loučíme - zanikne k 30.6.2022. Ale zákon 250/2021 Sb. byl fakt porod ...