Re: Bayon BC3 1,0 T-GDi LPT Smart + Climate
Napsal: 10 říj 2021, 15:23
Hyundai Bayon 1,0T-GDi Smart + Climate
POZOR,POZOR…!
Hlášení místního rozhlasu v Jemništi.
Dnes 3.7.2021 v poobědových hodinách je možnost se stát svědky jedinečné události!!!
Na parkoviště našeho zámku, přijede naprosto jedinečné a naprosto dokonalé vozidlo z dílen Korejsko-Turecké automobilové korporace automobilky Hyundai - tolik očekávaný model „SUV“ s tolik opěvovaným pohledem na svět shora – drazí spoluobčané - přijíždí budoucí ETALON českého človíčka. Malé auto s VELKÝM KUFREM a ještě větší cenovou bombou, ano přijíždí HYUNDAI BAYON!!! Přivítejme jej prosím důstojně skandovaným potleskem a provoláváním hurá, hurá, hurá!!! Poprosím Vás jen o volání důstojné, ale přiměřené, toho, co posléze zjistíte a s ohledem na klid pana domácího „nescit occasum“ Jiřího Sternberka s rodinou. Aby nám pak chudáci raději nezapadli, nebo nevypadli…
Vozidlo si bude možno zevrubně prohlédnout.
Konec hlášení!
No - a protože s etalony denně pracuju, nemohl jsem si tento zážitek odepřít, když už pan hrabě zůstal někde ve svém světě rybníků a lesů. Obzvlášť pro mě překvapujícím verdiktu, který jsem přisoudil nové i20, která se mi fakt líbila, až na drobnosti a nedrobnost - CENU!
Přijíždíme na zámecké parkoviště v předstihu a tentokrát v podstatně lepším počasí, než při testu i20 v Panenském Týnci- potěšující zejména pro dámskou část skupiny, která nebude muset zmrzat jako v Týnci, při našem sáhodlouhém kecání a sdělování dojmů a pojmů, kdy jsme sdělovali tak zaníceně, že jsme odjeli za tmy.
Nejsme tady první. V malém autobusu – stylově naštěstí Hyundai se rozvaluje natěšený Kyrmon – jak jinak, jedná se o test auta s KUFREM, to si nemůže nechat ujít!
Chvilku čekáme, než se na obzoru silnice k parkovišti objeví UFO. Už z dálky je příď vozu nevšední a zajímavá, včetně barvy, kterou máme díky HCP a Štěpánovi k dispozici. Jak se vozidlo blíží k nám a mění se jeho poloha z přední na boční, stává se pro mě diskutabilní – oproti i20, která se mi hodně líbí – až po zděšení ze zadní části, která se mi teda vůbec, ale vůbec nelíbí, oproti právě i20, kde ji shledávám naprosto krásnou. U Bayonu se mi nelíbí, ani vizuálně, ani provedením a použitým materiálem. Lesklé plasty, drnčící a třepající se na plechu při zavírání na mě přiznám se působí velmi lacině. O údržbě a vytékající špíně při mytí a budoucím poškrábání ani nemluvím. A nezměnil jsem tento dojem za celé odpoledne.
Po přivítání i s dalšími testery jdeme na prohlídku vozu. Je zbytečné tady popisovat něco, co jste si mohli přečíst u testu i20. Jen můj poznatek je následující. Nechápu jak je možné, že může stejný interiér ve dvou autech působit tak rozdílně. Jestli je to tím, že i20 je taková malá, útulná až sportovní, na rozdíl od Bayonu, který je spíš takový mikrobusový a vzdušný, ale u Bayonu mi přijde až Favoritovo- Feliciovsky odfláknutý a to doslova a v kufru se to dostává až do absurdna a znechucení doslova. Pseudo háčky na nákup, dle mě naprosto nepoužitelné, chybějící jakékoliv plastové obložení zadního okna, dle mého dost vysoká nakládací hrana a za ní díra do jámy o šňůrce s uzlíku na ní, jako držákem zadního plata se raději rozepisovat nebudu. Minimální, nebo žádná tlumící hmota v kufru pod papundeklovou podlahou, vracíme se do systému Škody 120- DODO? Tohle opravdu za ty peníze nemůže snad nikdo myslet vážně!!!
Chybějící schránka na brýle - tak užitečná a milá věc, je dnes už snad smutným standardem!
Zrovna tak nepoměr v osvětlení. Jak se říká: vepředu Huj- vše v LED, vzadu Fuj- vše v žárovkách a ještě úsporně, jedna mlhovka, jedno couvací světlo a ještě umístěny hodně nízko v nárazníku. Uvidíme, jaká bude praktičnost, třeba v zimě.
Motor je dostatečně popsán v testu i20. Dynamikou i projevem na Bayon v pohodě stačí a pokud Vám nevadí často a tím myslím opravdu často řadit, tak za určitých okolností může být i zábavný v rámci jeho možností.
Co bych jednoznačně pochválil, jsou sedadla, sice jejich nastavování je řešeno tím levnějším způsobem, bez kolečka na nastavení opěradla, ale jsou velmi pohodlná s dostatečným bočním vedením. Jako spolujezdci mi trochu vadila nemožnost výškového nastavení. Sedí se trochu utopeně. Jako řidič bez problémů, díky možnosti výškového nastavení.
Digitální palubní přístroje- bez připomínek, ale klidně bych je oželel a měl analogové. Rádio, nelíbí se mi toto provedení, oproti i20 - kde byl ten max. systém, ale bez připomínek, kromě vzhledu.
A teď k tomu, proč tento příspěvek trval tak dlouho.
Potřeboval jsem si ujasnit, co a proč se mi při testovací jízdě stalo to, co se mi stalo. A proč tohle auto jednoznačně nedoporučím.
Jedná se o podvozek a jeho naladění. Po všech testech v uplynulém období jednoznačně nejsilnější stránka korejců, za kterou jsem jim byl ochoten odpustit ledacos, nad čím bych jinde – i kvůli cenové politice – oko nepřimhouřil, tak jsem to díky nastavení a odladění podvozků všeobecně dělal, tak tady to neudělám. A přiznám se, že i v kontextu cenové politiky a pompy, se kterou Bayon přichází a závěrům „renomovaných“ testerů – profesionálů.
Co se vlastně stalo. V autě jsme standardně byli s kolegou dva. První část testu odjel Pavel, bez jakýchkoliv problémů, poznatky jsme si sdělovali navzájem, sice žádné velké nadšení, ale vše v pohodě. Pak jsme si přesedli a za volantem jsem seděl já. Nejsme si myslím nikdo z nás závodníci a blázni, kteří by se snažili testovaná auta rvát na doraz a na limity, ostatně jsou to nové vozy s pár km nájezdu, které si pak kupují další klienti a naším úmyslem není ty auta huntovat. Prostě jezdíme v těch vozech tak, abychom je vyzkoušeli v módech nám nejbližších, proto jsme tak specifická skupina, protože ty módy máme tak rozdílné. To, co jeden z nás považuje za pohodlné, druhý nechápe, jako houpačku a žvýkačku, to, co jeden vidí jako pohodlné sedadlo, druhý cítí naopak atd. A myslím, že všichni už máme najetý slušný počet kilometrů a to na vozech různých specifikací. Všeobecně řečeno, nejsme žádní začátečníci.
Bayona jsem zkoušel v různých módech a díky pestrým silnicím i jejich struktuře se vše odbývalo v pohodě. Auto nijak záludně nereagovalo a i ve vyšších rychlostech bylo celkem v rámci jeho podvozku jisté. Drobné odskoky zadní vlečené nápravy v určitých rychlostech a na určitém povrchu předvídatelné a řešitelné korekcí volantu s rychlostí. Už jsme se blížili k parkovišti, když jsem se ještě rozhodnul pro projetí jednoho úseku s železničním přejezdem a jednou takovou zrádnou zatáčkou, kterou si pamatuju z mých cest po republice s Méďou. Takže místo parkoviště rovně a na křižovatce doprava směr Postupice. Za křižovatkou sjezd z kopce, řadím postupně až na 4/80 mírná levá v naprosté pohodě, řadím za 5, výjezd do kopce, před vzpomínaným přejezdem za 4-3, přejezd v pohodě s jemným odskokem, táhlá pravá na 4 s přeřazením na 5 a vzápětí zpět přímo na 3 ona zrádná levá úplně v klidu pod plynem a brzdíme na otočku na křižovatce u ZD a jedeme nazpět. Zrádná teď pravá na 4, sjíždíme z kopce 5 přes levou k přejezdu na 3, za ním řadím 4 z kopce do teď mírné pravé a tam mě překvapuje roleta asfaltu do poloviny šířky silnice, do zatáčky není vidět a v rychlosti kolem 80km/hod. do protisměru fakt nechci, takže brzda a rychle 3, ať mám přítlak na kola a tlumiče při nedotáčivosti a jsem na apexu zatáčky, kde už naštěstí vidím, že nic nejede, ale reakce přední nápravy mě vyvádí z klidu. Jsem doslova katapultován přes roletu do protisměru, kde „NAŠTĚSTÍ“ nic nejede a kopanec do zadní nápravy to jen umocňuje a tam se mi opravdu naštěstí daří v součinnosti se záběrem přední nápravy pod plynem auto srovnat a vrátit zpět. Do řeči mi moc v tu chvíli nebylo a není ani dnes, když si na to vzpomenu. Dlouho jsem celou situaci sám v sobě rozebíral, co vlastně vedlo k této docela krizové situaci. Nakolik byla chyba ve mně- rychlost a sebejistota z předchozího průběhu, překvapení z rolety na cestě, správnost přeřazení na 3, nevím, jsou věci, které dělá člověk po letech a zkušenostech podvědomě… Nakolik na kopanec mělo vliv naladění tlumičů v součinnosti s podřazením a jejich zmáčknutí při něm, pneumatiky a jejich nahuštění, těch proměnných tam bylo asi hodně. Nicméně závěr je z mého pohledu jasný.
Mapa s inkriminovaným místem zde:
https://mapy.cz/turisticka?vlastni-body ... 17.917%22N
Vzhledem ke všemu, co jsem tady popsal bych setsakramentsky zvažoval za tohle auto dát svoje peníze. Na tom voze je až moc vidět, jak je ušitý horkou a rádoby líbivou jehlou. Ale ta laciná řešení jsou až příliš do nebe a očí bijící. Nakolik není, nebo je dotažené odladění podvozku, vzhledem k vyšší stavbě je za mě, po tomhle prožitku záležitost vrcholně otevřená a čas ukáže, zda to byla jen souhra okolností, nebo moje blbost a neschopnost, nicméně nikomu nezkušenému tuhle situaci nepřeju, ani s tolik potřebnou dávkou štěstí.
Cenovka je nastavena na můj vkus až příliš sebevědomě a jestli tohle má nahradit ix20, tak to tedy ani náhodou. Myslím, že lidé a majitelé, kteří se rozhodli si ix20 ponechat a opečovávat, nebudou a nemají důvod litovat. Naprosto naopak! To bylo auto, které předběhlo dobu, a Hyundai s ukončením výroby udělal za mě velkou chybu.
Čím moje hodnocení zakončit?
Jsem rád, že pan hrabě nakonec nedorazil. Jeho kočár je bezpochyby pohodlnější, ekologičtější a hlavně levnější.
A všem, kdo by tohle auto zvažovali, radím podrobnou prohlídku, zodpovědně dlouhou zkušební jízdu a hlavně hodně dobré zvážení, za co vydáte své peníze.
Jsem přesvědčen, že se za stejné a i možná částečně menší peníze dá sehnat lepší auto. I kdyby Vám někdo tvrdil opak.
Pokud se pro Bayon nakonec rozhodnete, ať Vám dělá jen radost a ať Vás nezklame, jako mě a ať Vám přináší hezké emoce. Mě tohle opravdu nedal. Je mi líto…
P.S. Za ty tři měsíce od testu se změnila strašná spousta věcí. Auta nejsou a nebudou, jejich ceny letí do částek o kterých jsme před dvěma lety ani nechtěli uvažovat, natož mluvit, přesto na tomto hodnocení nezměním ani jediné slovo.
POZOR,POZOR…!
Hlášení místního rozhlasu v Jemništi.
Dnes 3.7.2021 v poobědových hodinách je možnost se stát svědky jedinečné události!!!
Na parkoviště našeho zámku, přijede naprosto jedinečné a naprosto dokonalé vozidlo z dílen Korejsko-Turecké automobilové korporace automobilky Hyundai - tolik očekávaný model „SUV“ s tolik opěvovaným pohledem na svět shora – drazí spoluobčané - přijíždí budoucí ETALON českého človíčka. Malé auto s VELKÝM KUFREM a ještě větší cenovou bombou, ano přijíždí HYUNDAI BAYON!!! Přivítejme jej prosím důstojně skandovaným potleskem a provoláváním hurá, hurá, hurá!!! Poprosím Vás jen o volání důstojné, ale přiměřené, toho, co posléze zjistíte a s ohledem na klid pana domácího „nescit occasum“ Jiřího Sternberka s rodinou. Aby nám pak chudáci raději nezapadli, nebo nevypadli…
Vozidlo si bude možno zevrubně prohlédnout.
Konec hlášení!
No - a protože s etalony denně pracuju, nemohl jsem si tento zážitek odepřít, když už pan hrabě zůstal někde ve svém světě rybníků a lesů. Obzvlášť pro mě překvapujícím verdiktu, který jsem přisoudil nové i20, která se mi fakt líbila, až na drobnosti a nedrobnost - CENU!
Přijíždíme na zámecké parkoviště v předstihu a tentokrát v podstatně lepším počasí, než při testu i20 v Panenském Týnci- potěšující zejména pro dámskou část skupiny, která nebude muset zmrzat jako v Týnci, při našem sáhodlouhém kecání a sdělování dojmů a pojmů, kdy jsme sdělovali tak zaníceně, že jsme odjeli za tmy.
Nejsme tady první. V malém autobusu – stylově naštěstí Hyundai se rozvaluje natěšený Kyrmon – jak jinak, jedná se o test auta s KUFREM, to si nemůže nechat ujít!
Chvilku čekáme, než se na obzoru silnice k parkovišti objeví UFO. Už z dálky je příď vozu nevšední a zajímavá, včetně barvy, kterou máme díky HCP a Štěpánovi k dispozici. Jak se vozidlo blíží k nám a mění se jeho poloha z přední na boční, stává se pro mě diskutabilní – oproti i20, která se mi hodně líbí – až po zděšení ze zadní části, která se mi teda vůbec, ale vůbec nelíbí, oproti právě i20, kde ji shledávám naprosto krásnou. U Bayonu se mi nelíbí, ani vizuálně, ani provedením a použitým materiálem. Lesklé plasty, drnčící a třepající se na plechu při zavírání na mě přiznám se působí velmi lacině. O údržbě a vytékající špíně při mytí a budoucím poškrábání ani nemluvím. A nezměnil jsem tento dojem za celé odpoledne.
Po přivítání i s dalšími testery jdeme na prohlídku vozu. Je zbytečné tady popisovat něco, co jste si mohli přečíst u testu i20. Jen můj poznatek je následující. Nechápu jak je možné, že může stejný interiér ve dvou autech působit tak rozdílně. Jestli je to tím, že i20 je taková malá, útulná až sportovní, na rozdíl od Bayonu, který je spíš takový mikrobusový a vzdušný, ale u Bayonu mi přijde až Favoritovo- Feliciovsky odfláknutý a to doslova a v kufru se to dostává až do absurdna a znechucení doslova. Pseudo háčky na nákup, dle mě naprosto nepoužitelné, chybějící jakékoliv plastové obložení zadního okna, dle mého dost vysoká nakládací hrana a za ní díra do jámy o šňůrce s uzlíku na ní, jako držákem zadního plata se raději rozepisovat nebudu. Minimální, nebo žádná tlumící hmota v kufru pod papundeklovou podlahou, vracíme se do systému Škody 120- DODO? Tohle opravdu za ty peníze nemůže snad nikdo myslet vážně!!!
Chybějící schránka na brýle - tak užitečná a milá věc, je dnes už snad smutným standardem!
Zrovna tak nepoměr v osvětlení. Jak se říká: vepředu Huj- vše v LED, vzadu Fuj- vše v žárovkách a ještě úsporně, jedna mlhovka, jedno couvací světlo a ještě umístěny hodně nízko v nárazníku. Uvidíme, jaká bude praktičnost, třeba v zimě.
Motor je dostatečně popsán v testu i20. Dynamikou i projevem na Bayon v pohodě stačí a pokud Vám nevadí často a tím myslím opravdu často řadit, tak za určitých okolností může být i zábavný v rámci jeho možností.
Co bych jednoznačně pochválil, jsou sedadla, sice jejich nastavování je řešeno tím levnějším způsobem, bez kolečka na nastavení opěradla, ale jsou velmi pohodlná s dostatečným bočním vedením. Jako spolujezdci mi trochu vadila nemožnost výškového nastavení. Sedí se trochu utopeně. Jako řidič bez problémů, díky možnosti výškového nastavení.
Digitální palubní přístroje- bez připomínek, ale klidně bych je oželel a měl analogové. Rádio, nelíbí se mi toto provedení, oproti i20 - kde byl ten max. systém, ale bez připomínek, kromě vzhledu.
A teď k tomu, proč tento příspěvek trval tak dlouho.
Potřeboval jsem si ujasnit, co a proč se mi při testovací jízdě stalo to, co se mi stalo. A proč tohle auto jednoznačně nedoporučím.
Jedná se o podvozek a jeho naladění. Po všech testech v uplynulém období jednoznačně nejsilnější stránka korejců, za kterou jsem jim byl ochoten odpustit ledacos, nad čím bych jinde – i kvůli cenové politice – oko nepřimhouřil, tak jsem to díky nastavení a odladění podvozků všeobecně dělal, tak tady to neudělám. A přiznám se, že i v kontextu cenové politiky a pompy, se kterou Bayon přichází a závěrům „renomovaných“ testerů – profesionálů.
Co se vlastně stalo. V autě jsme standardně byli s kolegou dva. První část testu odjel Pavel, bez jakýchkoliv problémů, poznatky jsme si sdělovali navzájem, sice žádné velké nadšení, ale vše v pohodě. Pak jsme si přesedli a za volantem jsem seděl já. Nejsme si myslím nikdo z nás závodníci a blázni, kteří by se snažili testovaná auta rvát na doraz a na limity, ostatně jsou to nové vozy s pár km nájezdu, které si pak kupují další klienti a naším úmyslem není ty auta huntovat. Prostě jezdíme v těch vozech tak, abychom je vyzkoušeli v módech nám nejbližších, proto jsme tak specifická skupina, protože ty módy máme tak rozdílné. To, co jeden z nás považuje za pohodlné, druhý nechápe, jako houpačku a žvýkačku, to, co jeden vidí jako pohodlné sedadlo, druhý cítí naopak atd. A myslím, že všichni už máme najetý slušný počet kilometrů a to na vozech různých specifikací. Všeobecně řečeno, nejsme žádní začátečníci.
Bayona jsem zkoušel v různých módech a díky pestrým silnicím i jejich struktuře se vše odbývalo v pohodě. Auto nijak záludně nereagovalo a i ve vyšších rychlostech bylo celkem v rámci jeho podvozku jisté. Drobné odskoky zadní vlečené nápravy v určitých rychlostech a na určitém povrchu předvídatelné a řešitelné korekcí volantu s rychlostí. Už jsme se blížili k parkovišti, když jsem se ještě rozhodnul pro projetí jednoho úseku s železničním přejezdem a jednou takovou zrádnou zatáčkou, kterou si pamatuju z mých cest po republice s Méďou. Takže místo parkoviště rovně a na křižovatce doprava směr Postupice. Za křižovatkou sjezd z kopce, řadím postupně až na 4/80 mírná levá v naprosté pohodě, řadím za 5, výjezd do kopce, před vzpomínaným přejezdem za 4-3, přejezd v pohodě s jemným odskokem, táhlá pravá na 4 s přeřazením na 5 a vzápětí zpět přímo na 3 ona zrádná levá úplně v klidu pod plynem a brzdíme na otočku na křižovatce u ZD a jedeme nazpět. Zrádná teď pravá na 4, sjíždíme z kopce 5 přes levou k přejezdu na 3, za ním řadím 4 z kopce do teď mírné pravé a tam mě překvapuje roleta asfaltu do poloviny šířky silnice, do zatáčky není vidět a v rychlosti kolem 80km/hod. do protisměru fakt nechci, takže brzda a rychle 3, ať mám přítlak na kola a tlumiče při nedotáčivosti a jsem na apexu zatáčky, kde už naštěstí vidím, že nic nejede, ale reakce přední nápravy mě vyvádí z klidu. Jsem doslova katapultován přes roletu do protisměru, kde „NAŠTĚSTÍ“ nic nejede a kopanec do zadní nápravy to jen umocňuje a tam se mi opravdu naštěstí daří v součinnosti se záběrem přední nápravy pod plynem auto srovnat a vrátit zpět. Do řeči mi moc v tu chvíli nebylo a není ani dnes, když si na to vzpomenu. Dlouho jsem celou situaci sám v sobě rozebíral, co vlastně vedlo k této docela krizové situaci. Nakolik byla chyba ve mně- rychlost a sebejistota z předchozího průběhu, překvapení z rolety na cestě, správnost přeřazení na 3, nevím, jsou věci, které dělá člověk po letech a zkušenostech podvědomě… Nakolik na kopanec mělo vliv naladění tlumičů v součinnosti s podřazením a jejich zmáčknutí při něm, pneumatiky a jejich nahuštění, těch proměnných tam bylo asi hodně. Nicméně závěr je z mého pohledu jasný.
Mapa s inkriminovaným místem zde:
https://mapy.cz/turisticka?vlastni-body ... 17.917%22N
Vzhledem ke všemu, co jsem tady popsal bych setsakramentsky zvažoval za tohle auto dát svoje peníze. Na tom voze je až moc vidět, jak je ušitý horkou a rádoby líbivou jehlou. Ale ta laciná řešení jsou až příliš do nebe a očí bijící. Nakolik není, nebo je dotažené odladění podvozku, vzhledem k vyšší stavbě je za mě, po tomhle prožitku záležitost vrcholně otevřená a čas ukáže, zda to byla jen souhra okolností, nebo moje blbost a neschopnost, nicméně nikomu nezkušenému tuhle situaci nepřeju, ani s tolik potřebnou dávkou štěstí.
Cenovka je nastavena na můj vkus až příliš sebevědomě a jestli tohle má nahradit ix20, tak to tedy ani náhodou. Myslím, že lidé a majitelé, kteří se rozhodli si ix20 ponechat a opečovávat, nebudou a nemají důvod litovat. Naprosto naopak! To bylo auto, které předběhlo dobu, a Hyundai s ukončením výroby udělal za mě velkou chybu.
Čím moje hodnocení zakončit?
Jsem rád, že pan hrabě nakonec nedorazil. Jeho kočár je bezpochyby pohodlnější, ekologičtější a hlavně levnější.
A všem, kdo by tohle auto zvažovali, radím podrobnou prohlídku, zodpovědně dlouhou zkušební jízdu a hlavně hodně dobré zvážení, za co vydáte své peníze.
Jsem přesvědčen, že se za stejné a i možná částečně menší peníze dá sehnat lepší auto. I kdyby Vám někdo tvrdil opak.
Pokud se pro Bayon nakonec rozhodnete, ať Vám dělá jen radost a ať Vás nezklame, jako mě a ať Vám přináší hezké emoce. Mě tohle opravdu nedal. Je mi líto…
P.S. Za ty tři měsíce od testu se změnila strašná spousta věcí. Auta nejsou a nebudou, jejich ceny letí do částek o kterých jsme před dvěma lety ani nechtěli uvažovat, natož mluvit, přesto na tomto hodnocení nezměním ani jediné slovo.