Stránka 2 z 2
Re: 1.6 CRDi 100kW 7DCT - samovolné zvedání spotřeby v režimu normal
Napsal: 20 črc 2021, 19:23
od idam.i
Ako kolegovia písali,sleduj situáciu a keď zbadáš vyššiu spotrebu,určite nevypínaj motor.Naopak pridaj si pár kilometrov navyše,aby proces kompletne prebehol.
Re: 1.6 CRDi 100kW 7DCT - samovolné zvedání spotřeby v režimu normal
Napsal: 20 črc 2021, 19:38
od prozby
Jinak ještě dotaz, protože to opravdu podle vás všech vypadá na filtr, jak často se nebo po kolika kilometrech se vypaluje, může se to pokaždé lišit nebo to má nějaký pravidelný interval, že bych si to mohl pohlídat jestli to je opravdu ono. Můj poslední diesel ho ještě neměl, takže s ním nemám žádnou zkušenost. Kontrolka pro tuhle činnost tam určitě není, ale poznala by to diagnostická jednotka propojená s telefonem a jakou případně použít apku, děkuji
Re: 1.6 CRDi 100kW 7DCT - samovolné zvedání spotřeby v režimu normal
Napsal: 20 črc 2021, 19:41
od daves
to idam.i maličko ti závidím, na Merivě ho nemám, a uvítal bych ho. Ale co držím se hesla: když je ohřátá chladící kapalina tak olej ještě chvíli potřebuje. Tak pokud to není nezbytně nutné jedu pijánko do 3000.
S prodejcema mám své zkušenosti, a mohl bych psát romány. Nejeden se nám teď při výběru vozu snažil na 6km dojíždění do práce s postáváním v kolonách před Kvasinama vnutit oturbený tříhrnek s přímým vstřikem (v lepším případě o větším objemu než 2 gáblíky ale toho moc na trhu není) nebo naftu. Některý proto, že bohužel nemají nic jiného ve výběru (to byla ta lepší možnost, protože s nima se dalo diskutovat o technice), ale někteří z naprosté neznalosti. A když mi ta druhá skupina na otázku jak se vypíná StopStart systém odvětí něco ve stylu "A proč to chcete vypínat?" to jsem vždy ze salúnu vyjel jak namydlenej blesk. Obecně se prodejci napříč značkami moc neobtěžují zákazníky před podepsáním smlouvy upozornit, že některé přímovstřikové motory mají v lepším případě doporučený (někdy i předepsaný) N98 což taky nekoupíš na každé pumpě.
Taky je škoda že se někde na přístrojovce nerozsvítí kontrolka, že se filtr vypaluje (dřív to některá auta měla), protože když bys viděl že pálí tak jseš schopněj si cestu rozvrhnout tak abys dojel po vypalování (podřadíš abys měl vyšší teplotu výfukových plynů a urychlil ho, uděláš si zajížďku,...)
to PROZBY: jak píše adam.i neber to osobně snažíme se Ti poradit. Novej filtr stojí fakt ranec. Píšeš že máš automat, tak abys to vypalování urychlil tak jej ještě přepni na manuální řazení (teda pokud to má) a toč motor víc než by řadilo auto samo. Ona rychlost jízdy sama o sobě nemá moc vliv na množství sazí co jde z motoru, to spíš zatížení motoru a jeho otáčky. Takže jízda (a opakuji jízda) dálničních 130 není takovej problém jako poskakování v kolonách nebo jízda po městě od semaforu k semaforu to ten filtr potřebuje vypálit mnohem častěji než na dálnici. Četnost vypalování je různá ale obecně plynulá jízda mimo obec (bývá to v řádu pár set km, míň než ujedeš na nádrž nafty) nevyžaduje vypalování tak často jako jízda ve městě.
Re: 1.6 CRDi 100kW 7DCT - samovolné zvedání spotřeby v režimu normal
Napsal: 20 črc 2021, 19:58
od prozby
Děkuji za rady, jsem fakt rád za každou dobrou radu. Auto má řazení pádlama pod volantem, zrovna dneska jsem blbnul, na režim sport celkem zábava a teď k tý zábavě bude i pádnej důvod, škoda jen, že nevím, kdy se to vypalování ukončí, abych přizpůsobil trasu a jízdu, dá se to nějak poznat?
Re: 1.6 CRDi 100kW 7DCT - samovolné zvedání spotřeby v režimu normal
Napsal: 21 črc 2021, 06:35
od Axel.Foley
Vypalování DPF obvykle trvá cca 15 - 20 km, zažil jsem ale jak víc, tak méně. Ukončení regenerace poznáš jednoduše tím, že po sundání nohy z plynu při zařazené rychlosti spotřeba opět klesne na nulu.