Stránka 2 z 2

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 04 srp 2021, 19:30
od idam.i
TVL to vážne nejde použiť ako obyčajný tempomat ? :?: #-o

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 06:22
od Axel.Foley
casco píše: 04 srp 2021, 16:06 Tak som napisal... Tu je odpoved:

reagujeme na Vašu správu týkajúcu sa prepnutia adaptívneho tempomatu na obyčajný tempomat.

Žiaľ v rámci bezpečnosti nie je možné prepínanie adaptívneho tempomatu na “obyčajný“ tempomat. Adaptívny tempomat je možné len zapnúť a vypnúť.

Takze tak...
Si dělaj kozy :!: ](*,) ](*,) ](*,)

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 09:23
od Richard555
Asi se pomalu dostaneme do doby "přestřihni ten zelený drát" :wink: Takže kdyby to zachránilo jeden lidský život, tak to tam narveme a nedovolíme to vypnout ...... Jak to funguje opravdu jsme viděli v tunelu Blanka ;-) v ohrožení bylo docela dost lidí, když to nejaký bezpečnostní systém v levém pruhu zakáp do 0 a následně bouralo asi 5 aut.........

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 09:33
od motorol
Druhej názor je: proč to vypínat? Jako obyc tempomat to funguje v případě, ze mam před sebou volno. Když tam někdo jede, tak je lepsi, když to brzdí než když to do nej napali. Max týden muže trvat, než si člověk zvykne na to na jakou dálku to reaguje…

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 11:09
od idam.i
Keď ti to zastaví auto na dialnici lebo zachytí auto s pripájacieho pruhu možna zmeniš názor. :wink:

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 11:26
od Axel.Foley
Adaptivní tempomat jsem měl možnost vyzkoušet v hodně lehkém provozu mimo ČR. Neustálým změnám rychlosti nahoru - dolů jsem opravdu na chuť nepřišel [-X

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 11:28
od casco
Presne tak.... Vzdy je niejaka situacia kedy ti ta uplna automatika nevyhovuje, no a vtedy by sa hodila funkcia prepnutia z SCC na CC...
Ved i30, Sonata a ine H to maju riesene rovnako, tak nechapem preco to nedali do NX4 ....asi EU a jej debilne vymysly...

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 12:00
od motorol
Tak tempomat jde kdykoliv vypnout, jak tlačítkem tak pedalem plynu. Na místě to nezastaví, takze když se to začne chovat nevhodně, tak se to jen vypne. Jiná věc je, pokud auto samo usoudí, ze hrozí kolize, ale na to nemá adaptivní tempomat vliv a nastalo by to tak i bez nej.

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 15:23
od petzl62
Těšil bych se, co by jsi napsal na ACC v zimním období, tzn za sněžení - pokud by jsi jej chtěl na cestě třeba do Itálie apod. na dálnicích používat :-$ :-# #-o

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 17:27
od Pjotr1
musím napsat můj názor :
- to že nejde přepnout na běžný tempomat by mi vůbec nevadilo. Jednak to jde jednoduše vypnout (knoflík, spojka, brzda, částečně i plyn) a druhak moje zkušenost je veskrze pozitivní. Nebyl to sice :hyu: ale Japonec a jel jsem v zimě do Itálie, nebyl sníh ale jen břečka a až na jednu drobnost to fungovalo perfektně.
- a tím se dostávám k tomu, že se obávám, že je a bude víc řidičů, kteří spoléhají na elektroniku a když najednou selže tak už je pozdě. Tedy EU sice toto pokládá za příspěvek k bezpečnosti, ale já to považuju jako dost nebezpečný, pokud se na to nedá na 100% spolehnout.

conclusion : pokud je řidič připravený kdykoli převzít řízení za adaptivní tempomat, pak je to komfortní prvek, ale pokud řidič zapne "autopilota" a věnuje se něčemu jinému, tak je to vrah.

PS: slyšel jsem o pánovi, který v Praze jezdil na adaptivní tempomat a nechával ho i zastavit na křižovatce. Jednou dal auto do servisu a náhradní mu dali bez adaptivního tempomatu. Zachránily ho airbagy.

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 18:01
od pozorovatel
motorol píše: 05 srp 2021, 12:00 Tak tempomat jde kdykoliv vypnout, jak tlačítkem tak pedalem plynu. Na místě to nezastaví, takze když se to začne chovat nevhodně, tak se to jen vypne. Jiná věc je, pokud auto samo usoudí, ze hrozí kolize, ale na to nemá adaptivní tempomat vliv a nastalo by to tak i bez nej.
Písal som už predtým ale napíšem znova...
Už pár krát za mňa SCC dal solídnu brzdu (tj. zo 100 na 40km/h), keď auto predo mnou vošlo odbáčacieho pruhu a začalo brzdiť. Síce auto išlo vo vedľajšom pruhu tak to tempomat u mňa vyhodnotil ako prekážku. Väčšinou za mnou nikto nešiel ale v jednom prípade áno a doteraz na to spomínam. Ja osobne zapínam SCC len keď cestujem z Nemecka na Slovensko alebo opačne a chcem sa pohodlne napiť a možno niečo malé zjesť. Ale stále dávam maximálny pozor. A v 95% prípadov si prepnem na CC, adaptívny tempomat u mňa už pri poloprázdnych diaľniciach ide na nervy a nemecký Autobahn vo väčšine prípadov nie je ani zďaleka poloprázdny. Síce si viem nastaviť dištanc pred vozidlom ale to na akú vzdialenosť má tempomat reagovať zmeniť neviem. Keď dobieham pomalšie idúceho tak tempomat začne pribrzďovať už z dosť veľkej vzdialenosti. A to je dosť otravné.

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 18:21
od casco
Takze jedno riesenie som nasiel.

Da sa vypnut HDA cize SCC cez menu ...bud sa menu aktuvuje na volante tak, ze si prepnes na pravej strane volantu hornym lavym tlacidlom na zobrazenie HDA(auticko medzi dvoma ciarami) a nasledne podrzis OK...aj to tam vypise, ze to mas podrzat aby si to zmenil, no a na stredovom displayi sa ti hned zobrazi moznost vypnut HDA.

Takto vypnutim HDA aktivujes obyc. tempomat.
Skusal som ...ide to takto...
A zapnes zase tak isto....je to trosku komplikovanejsie ako na i30 a Sonate, ale ide to... aspon takto.

Re: Adaptivny tempomat

Napsal: 05 srp 2021, 20:51
od motorol
pozorovatel píše: 05 srp 2021, 18:01 Písal som už predtým ale napíšem znova...
Už pár krát za mňa SCC dal solídnu brzdu (tj. zo 100 na 40km/h), keď auto predo mnou vošlo odbáčacieho pruhu a začalo brzdiť. Síce auto išlo vo vedľajšom pruhu tak to tempomat u mňa vyhodnotil ako prekážku. Väčšinou za mnou nikto nešiel ale v jednom prípade áno a doteraz na to spomínam. Ja osobne zapínam SCC len keď cestujem z Nemecka na Slovensko alebo opačne a chcem sa pohodlne napiť a možno niečo malé zjesť. Ale stále dávam maximálny pozor. A v 95% prípadov si prepnem na CC, adaptívny tempomat u mňa už pri poloprázdnych diaľniciach ide na nervy a nemecký Autobahn vo väčšine prípadov nie je ani zďaleka poloprázdny. Síce si viem nastaviť dištanc pred vozidlom ale to na akú vzdialenosť má tempomat reagovať zmeniť neviem. Keď dobieham pomalšie idúceho tak tempomat začne pribrzďovať už z dosť veľkej vzdialenosti. A to je dosť otravné.
Pokud to bere auto v odbocovacim pruhu, pak se bud na tu chvíli naucit tempomat prebit plynem nebo holt takové auto nekupovat. Když jsem vybíral, testoval jsem výbavu style u verze Gd. Z mého pohledu tam bezklic funguje naprd, tak jsem vybral nižší výbavu… Predminule auto jsem kupoval jako ojetinu a tam byl naprd senzor na sterace. Holt jsem se naučil s tim žít. Vsechno co se řídí samo nemusí sednout ideálně.