Stránka 2 z 3

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 12:07
od Mr. HYUNDAI
Přesně tak, samotné ISG, tedy inteligentní dobíjení, se vyřadit nedá. Měl jsem hned ve svém prvním příspěvku použít zkratku S/S. Každopádně deaktivací S/S se přestane systematicky ničit motor a životnost akumulátoru se zvýší už jen tím, že bude ušetřen zátěže startování.
A jak píše WalterB, občasné dobití nabíječkou rozhodně neuškodí :wink: .

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 12:25
od Pjotr1
životnost motoru se vypnutím S/S možná trochu prodlouží (spíš bych napsal nezkrátí, protože kdo najede tolik km aby odrovnal motor ?), spíš bych přínos viděl u turba, zejména když bylo pod velkou zátěží a pak S/S vypnul motor.
Nicméně životnost baterie se tím neprodlouží, jen se tím prodlouží doba po kterou ISG nebude dobíjet (tím že baterie nemusí startovat tak déle vydrží "nabitá" a tím déle ISG nebude dobíjet)

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 12:43
od willy50
Pjotr1:
s Tvým názorem bych chtěl polemizovat. Startování i teplého motoru určitě neprospívá více částem vozidla(startér, akumulátor, motor samotný ....atd)
Jistě to není žádná hrůza, ale je lepší S/S vypínat. Solidní prodejce na to dokonce sám upozorňuje a doporučí vypinat :!:
Už jsem se naučil "opičí trojhmat" otočit klíčkem do první polohy, zmáčknout pruhy, držet, mezitím levou rukou vypnout S/S, mezitím se pruhy vypnou, přesunu plynule pravou na klíček, nastartuju a můžu vyrazit. :D
A zeptej se nějakého baterkáře, ten ti potvrdí že AKU dost trpí vysokými startovacími proudy.

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 13:39
od slabostka
životnosť baterky je predsa daná počtom štartov ak by sme vzali že nabíjanie je OK. Ak porovnám 2 baterky v rovnakom aute predpokladám tá čo štartne 2x viac vydrží časovo polovicu. CCa....Logicky a jednoducho menej štartov dlhšia životnosť - a to myslím podstatne, nie 3 roky ale 6-7 rokov. Niežeby to bola nenormálna položka ale baterka odíde v zime, pri -15 a práve keď sa treba niekam súrne dostať a v obchode po ruke práve daný typ nemajú....

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 13:53
od willy50
Možná to tak úplně lineární nepřímá úměra není, ale tak přibližně se s tim dá souhlasit.
Ostatně výrobci si toho jsou samozřejmě vědomi a dávají do aut značně naddimenzované AKU.
A jejich cena je oproti klasice několikanásobná!

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 15:18
od Pjotr1
willy50 :
ano souhlasím, motoru to neprospívá a baterce to škodí.

slabostka :
životnost olověné baterie je daná (mnoha vlivy : teplota, kvalita materiálů a provedení, ...) ale nejdůležitější jsou doba po kterou je baterie podbytá (nízký stav napětí) a počet cyklů. Proto se do aut se S/S systémem dávají jen AGM (nebo podobné) baterie. Takže pokud nějak dokážeme omezit dobu kdy má baterie nízké napětí nebo počet cyklů tak tím prodloužíme její životnost. S/S s tím nemám moc společného. Na velký proud jsou baterie stavěné (proto se jim říká startovací na rozdíl od trakčních). Jediné kdy může mít velký proud podstatný vliv, je kdy se vlivem proudu zahřejí desky a skroutí se, ale to se bavíme o např startování po dobu 10 minut. Jinak nastartování ohřátého motoru životnosti baterie neubere (ve smyslu velkého proudu). Tedy rozhodující na životnost baterie je vypnout inteligentní dobíjení (to způsobu "podbytí" a cykly). Možností je více (žádná není ideální) : zapnout potkávačky, vytáhnout konektro z čidla ISG, ...

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 16:56
od kzlatak
To se nám ta diskuze rozjela :D Nicméně dnes, po ujetí asi 100 km, je baterie opět v zeleném a subjektivně se mi zdá, že je rozjezd mnohem častěji podporován elektřinou než doposud. Za mě v pondělí volám do Hyundai a objednám krabičku na automatické vypínají ISG a zapínání Autohold, opravdu ji mají v nabídce. Já bych se to vypínat naučil, ale s autem jezdí i manželka :wink:

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 17:24
od Axel.Foley
Tak ji nauč S/S vypínat :!: Vypne, dostane pamlsek. Nevypne - dostane rákoskou přes ruce :idea: :lol:

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 13 srp 2021, 20:27
od petzl62
Tvl nemá každý doma malou ZOO jako ty :lol: ty pamlsku :mrgreen:

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 14 srp 2021, 23:28
od Axel.Foley
Sýr, olivy, nebo co má manželka ráda snad doma najde :wink: :lol:

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 17 srp 2021, 14:09
od Izi4
Kousek černé gumy vložené do mezery tlačítka a bude trvale sepnuto. O vypínání start stop vůbec nevím...

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 16 kvě 2022, 11:43
od Nezmar

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 16 kvě 2022, 12:00
od Mexican
Axel.Foley píše: 13 srp 2021, 17:24 Tak ji nauč S/S vypínat :!: Vypne, dostane pamlsek. Nevypne - dostane rákoskou přes ruce :idea: :lol:
tak, tak. Takzvany Pavlov reflex pre start/stop :-D

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 16 kvě 2022, 14:17
od Pjotr1
je připomenu, že SS má s vybíjením akumulátoru jen málo společného. Hlavním viníkem je ISG v kombinaci s delší dobou bez ježdění

Re: Vybitý akumulátor

Napsal: 01 úno 2023, 15:59
od martintex
Mozno trochu mimo temy, ale predsalen, otazocka ohladom zobrazenia stavu nabitia akumulatora.
Mam novy NX4. Pri preberani vozidla u predajcu svietila na virtualnom kokpite na mieste otackomera informacia o stave nabitia akumulatora (prikladam fotku). Pri prvej jazde som chcel vidiet otackomer a tak som bez rozmyslania deaktivoval to zobrazenie stavu nabitia podrzanim tlacitka OK (podla instrukcie na tej obrazovke).
Viete mi poradit ako sa dostat spat k zobrazeniu stavu nabitia akumulatora, resp. ci sa tato informacia da niekde vidiet/znovu aktivovat? V dokumentacii som o tom nenasiel ziadnu zmienku a ani v BlueLink aplikacii nikde nevidim tuto moznost.